DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 19. kedd
Ralikrossz

Döntős magyarok a svéd Mágikus Hétvégén

Jól szerepelt a magyar brigád a ralikrossz klasszikus helyszínén, Höljesben: a világbajnokságon Szabó Krisztián ötödik lett, az RX1 Európa-bajnokságon ketten, Kárai Tamás és Csucsu is a legjobb hat közé kerültek.

A négy kvalifikációs futamon a következő erőviszonyok rajzolódtak ki a WRX-ben: hazai pályán Johan Kristoffersson és Timmy Hansen tűnt a legerősebbnek, előbbi kétszer is az első helyen zárt, utóbbi egy első és három második helyet gyűjtött. Kevin Abbring meglepetésre megnyerte a Q3-at a Renault Megane-nal, de erősen kezdett Szabó Krisztián is, aki egy harmadik és két negyedik helyet mutatott fel a Hyundaijal. Így a köztes eredménylista a következőként nézett ki: Timmy Hansen szerezte a maximális pontot Kristoffersson és Abbring előtt, Szabó pedig negyedik helyen jutott tovább az elődöntők körébe.

Az első elődöntő ágán papírforma szerint Hansen és Abbring lett az első és második, rajtuk kívül Juha Rytkönen jutott tovább, a másodikban viszont dráma történt: törött kardántengely miatt Kristoffersson kiesett az élről, így számára itt véget ért a mágikus svéd hétvége. Kevin Hansen viszont nyert a harmadik rajtkockából, Szabó második lett, Enzo Ide pedig harmadikként ért célba. Negyedik lett a WRX-hétvége másik magyar résztvevője, Mózer Attila: a végeredmény őt 10. helyen értékelte, és 10 pontot gyűjtött a világbajnokságban a Ford Fiestával.



A döntő újabb kettős Hansen-győzelmet hozott, csak éppen fordítva, mint Barcelonában: a pole-pozíciót Timmy Hansen fordította győzelemre öccse előtt. A hétvégén megtáltosodó Kevin Abbring lett a harmadik. Enzo Ide negyedik lett, megelőzve Szabó Krisztiánt, akinek a futamon ötödik hely jutott a remélt dobogó helyett, az összetettben viszont feljött a harmadik helyre a két Hansen mögé!

Lukács Kornél „Csucsu” és Kárai Tamás indultak az RX1 Európa-bajnokság 24 fős mezőnyében, miután a harmadik magyar, Luigi visszalépett és a helyét a korábbi vb-menő Andreas Bakkerud foglalta el.

A négy kvalifikációs futamon a két magyar legjobb eredménye Kárai hetedik pozíciója volt a Q4-ben, azaz nem volt a levegőben a döntőbe jutás. Mindazonáltal mindketten elődöntőbe kvalifikáltak, Csucsu tartalékosként, miután az első három futamot megnyerő Anton Marklund egy hatalmasat borult a VW Polóval, és nem tudta folytatni a szereplést. Így a két magyar rajthoz állt az eseménydús második elődöntőben, ahol Csucsu a Renault Clióval végül a második, Kárai az Audi S1-gyel a harmadik helyet szerezte meg, így bejutottak mindketten a döntőbe.

A fináléban Csucsu negyedik helyen futott be, Kárai az ötödik lett, az RX1 Európa-bajnokság szezonja így kifejezetten erősen indult magyar szempontból. Höljesben a végső győzelmet a favorit Marklund kihullása után Thomas Bryntesson szerezte meg, Jean-Baptiste Dubourg és Bakkerud előtt.

A döntő eredményén változtatott a versenyfelügyelőség döntése: Csucsut két pozícióval hátrasorolták Jonathan Pailler kiszorításáért, így Kárait végül negyedik, Csucsut hatodik helyen értékelték.

Az Európa-bajnokság másik kategóriájában, az RX3-ban a barcelonai szezonnyitó dobogósa, Szíjj Zsolt ezúttal a pontszerzésről is lemaradt, 17. helyen zárta az értékelést az Audival. Jurij Belevszkij minden egyes felvonást megnyert, a dobogón a Volland Racing két másik pilótája, Koba Pauwels és Marat Knyazev társaságában ünnepelt.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: