DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. március 29. péntek
Rali

Hogyan nőtt fel a magyar élmezőnyhöz László Martin?

Remek teljesítményt nyújtott, harcban volt a győzelemért László Martin. Evés közben pedig megjön az étvágy: jöhet a teljes ORB-szezon?

Szombaton mindkétszer a leggyorsabb Rally2-es volt a Kislőtéren, vasárnap délelőtt vezette a futamot, az utolsó szakasz előtt a magabiztos második helyen állt, végül egy defekt miatt „csak” negyedik lett Székesfehérváron a László Martin, Berendi Dávid páros. A páros pár hete a portugál ERC-futamon, a Fafe Ralin bukott egy embereset, ami nem tett jót a pilóta önbizalmának, és mivel ezen felül egyetlen Mikulás Rali volt csak a kezében Rally2-es autóval, úgy döntöttek, hogy elindulnak Fehérváron – ahol várakozáson felül szerepeltek.

Két nappal a futamot követően arról kérdeztük, hogy túltette-e már magát az Iszkán begyűjtött, és két pozícióba, egyúttal a dobogóba kerülő defekten.

lászló1



„Nyilván nehéz... úgy álltunk oda az utolsó szakasz rajtjába, hogy nyerni akarunk, így is mentünk a defektig azon a gyorsaságin. Nyilván nem tudom, hogy mi lett volna ha, de mivel mi úgy indultunk, hogy nem számít a bajnokság, mert az ERC-ben versenyzünk, ezért az, hogy másodikak vagy negyedikek lettünk, nem olyan lényeges, a győzelem persze más” – mondta a Formula.hu-nak László Martin.

Azt viszont nem tudja, hogy hol kapta a defektet: „Nem volt olyan egyértelmű ütés, hogy na itt kaptuk, egyszer csak egy féktávon éreztem, hogy már nem tart a gumi, és túl is csúsztunk. Nem éreztem semmi olyat, hogy nekimentem valaminek, vagy hogy túl durván mentem át bármin.”

Ennek ellenére az biztató, hogy a tempó megvolt: kevés murvás tapasztalat ide, portugáliai bukás oda, fel tudta venni a harcot a magyar élmezőnnyel.

„Azért jöttünk ide, hogy tanuljam a murvát, bíztam benne, hogy a top ötben ott lehetünk, de a tanulás volt a fő cél. A portugál futam nekem egy trauma volt, egyrészt az esés, másrészt a tempónk hiánya miatt, és nagyon sok videót néztem, nagyon sok emberrel beszéltem arról, hogy min kellene változtatni. Eddig nagyon aszfaltos stílusban vezettem murván, próbáltam kis kormánymozdulatokkal, pontosan, íven autózni, de rá kellett jönnöm, hogy másra van szükség. Elkezdtem bedobálgatni az autót a kanyarokba, korán befordítani, utána pedig állni a gázon. Ezt el kell hinni, amikor először fordulsz úgy, hogy még ötven méter van a kanyarig, de már megrántottad a kormányt, az azért ijesztő tud lenni, de aztán ráérzel, hogy gázadásra meg fogja oldani az autó, és onnantól tudatosan lehet irányítani. Én erre a második szakaszon, a Kislőtéren éreztem rá, azt sikerült megnyernünk, és onnantól próbáltam így autózni” – magyarázta a siker titkát Martin.

lászló2

„Kockázat nem volt benne, egy olyan kanyar volt, hogy egy kicsit lecsúsztunk Várpalotán, de egyébként tudatosan próbáltam autózni, nem rizikóztunk. Tanulni akartunk” – tette hozzá, majd azt is kiemelte, hogy most már magabiztosabban várja a murvás versenyeket, nem tart tőlük, és a Fafe Ralin megtépázott önbizalmát is sikerült visszaszereznie. Ha választania kell aszfalt és murva között, akkor még mindig az aszfaltra szavaz, de most már azért érti, hogy miért mondják sokan: a murva az igazi rali…

Evés közben pedig megjön az étvágy is:

„A következő versenyünk a Kanári-szigeteki ERC-futam lesz, és a terv továbbra is az, hogy teljes szezont futunk az Európa-bajnokságon. Viszont beszélgettem a csapattal, és megtetszett a magyar bajnokság, nem kizárt, hogy itt is elindulunk minden további versenyen, és teljes évet teljesítünk. Pályafüggő azért, hogy mikor mire lehetünk elegendőek, az ellenfelek sok-sok éve versenyeznek ezeken a helyszíneken, most is óriási dolog volt, hogy olyanokkal csatázhattam, akiket pár éve még csak a pálya széléről néztem. De a Mecseket például én is jól ismerem, ott biztosan rajthoz állunk” – ígérte a pilóta.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: