Ezen a hétvégén rendezték a hazai ralibajnokság első osztályának szezonnyitóját, a Székesfehérvár Ralit. Az első futamok esetén rendhagyó módon murvás viadal végig rendkívül szoros, kiélezett küzdelmet hozott a dobogós helyezésekért és a győzelemért is, legalábbis a versenyt messze leggyorsabbként teljesítő Bútor Róbert és Tagai Róbert mögött: a mezőny egyetlen WRC-je nem számított bele a magyar bajnoki értékelésbe, de végig a többiek előtt járt.
A futam első szakaszán rögtön elvérzett két esélyes, a visszatérő többszörös bajnok Hadik András kormányszervóhiba, Klausz Kristóf pedig kardántörés miatt esett ki, bár utóbbi végül vasárnap szuperralival visszaállt, és be is gyűjtötte a lehető legtöbb pontot.
A bajnoki értékelésben az új autóval és navigátorral induló Vincze Ferenc kezdett a legjobban, majd a második szakaszon az Európa-bajnokságon szerepelő László Martin szaladt át a leggyorsabban. A következő első gyorsaságiját Velenczei Ádám nyerte, végül a napot László újabb szakaszgyőzelme zárta, így rendkívül szoros állással készülhetett a mezőny a vasárnapi, hosszabb versenynapra: Vincze 4,8 másodperccel vezetett László, 10,2-vel Velenczei, valamint 11,9-cel a mezőnybe visszatérő Ranga Péter előtt. A top pozíciókért már nem harcolhatott Turán Frigyes, aki az utolsó szakasz előtt csak egy másodpercre volt Vinczétől, de eltört a Volkswagen féltengelye, így negyven másodpercet veszített.
A második nap első gyorsaságiján nem változott jelentősen az állás, a tési pálya azonban felforgatta a helyzetet: Ranga és László is parádésat ment, míg Vincze rengeteget veszített, így egyrészt László átvette a vezetést, másrészt összerázódott a mezőny. Iszkaszentgyörgyön aztán Ranga ment egy hatalmasat, ezzel már ő állt az élre, és az utolsó kör előtt három másodperccel vezetett László, illetve 5,6-tal Vincze előtt.
Ranga a következő két gyorsaságin bebiztosította a győzelmét, közben Vincze egy gátlóprobléma miatt a negyedik helyig csúszott vissza. Majd jött az utolsó Iszkaszentgyörgy, a pluszpontokért zajló power stage: a szécsényi pilóta itt nagyon felszívta magát, legyőzte Rangát és Velenczeit is, így végül feljött az abszolút második helyre. Ehhez az is kellett, hogy az ezüstérmet fél kézzel már fogó László defektet kapjon és végül a negyedik helyig csússzon vissza, Velenczei mögé, míg Turán az ötödik helyre jött fel a szombati problémák után.
Rangát viszont senki nem tudta megverni: a pécsi pilóta a 2017-es Veszprém Rali után ismét ORB-futamot nyert a régebbi fejlesztésű Skodával, végig stabilan, hiba nélkül autózott, három szakaszt is nyert, és kiváló teljesítményt nyújtva, teljesen megérdemelten, 19 másodperces fórral ért be elsőként. Vincze a második hellyel és a power stage második helyével nem lehet elégedetlen, a dobogóra felérő Velenczei éve sem indult rosszul, míg Klausz végül megnyerte a power stage-et, úgyhogy amit lehetett, azt kihozta a hétvégéből a technikai hiba után.
Folytatás a tervek szerint májusban a Salgó Ralival, akkor már aszfalton.
A Székesfehérvár Rali végeredménye:
1. Ranga/Czakó Skoda Fabia R5
2. Vincze/Percze Skoda Fabia Rally2 Evo +18,9
3. Velenczei/Vánsza Skoda Fabia Rally2 Evo +20,7
4. László/Berendi Skoda Fabia Rally2 Evo +32,6
5. Turán/Farnadi Volkswagen Polo GTI R5 +58,3