Két nap, bő százötven versenykilométer, tizenkét gyorsasági szakasz várt az idei hazai ralibajnokság szezonzárója, a Zemplén Rali mezőnyére. A bajnoki cím sorsa még nem dőlt el a futam előtt, de az esélyek egyértelműek voltak: Mads Ostberg eddig minden versenyen nyert, ahol elindult, így ha most célbaér, akkor ő a magyar bajnok. Emiatt sem ő, sem a második helyen álló Vincze Ferenc, sem a harmadikként érkező Velenczei Ádám számára nem volt értelme kockáztatni: Vincze és Velenczei között is volt akkora különbség, hogy a kiesésekkel nem számolva csak akkor fordulhatott volna a kocka, ha valamelyikük nyerni tud, Ostberg pedig nem (nagyon) szerez pontot.
Mindez tovább egyszerűsödött, amikor Velenczei már a második szakasz után kiesett: két defektet is kapott, és csak egy pótkerék volt az autóban, így feladta a küzdelmet. Ezzel eldőlt, hogy ő az év végi bronzérmes, ahogy az is, hogy Vincze minimum második, nyerni pedig csak akkro van esélye továbbra is, ha Ostberg hibázik. Vincze emiatt nem sietett, az első körben a beállításokat sem találta el, de egyébként sem volt értelme feszítenie a tempót: kényelmes ritmusban autózva a dobogót célozta meg.
Csomós Miklós viszont ismét letette a névjegyét: az Ózd Ralin kis híján legyőzte Ostberget az idén az Európa-bajnokságon is villogó sárospataki pilóta, aki a hazai versenyén még nagyobb kihívás elé állította a norvégot. Az első szakaszt rögtön megnyerte, majd a másodikon kétszer is megforgott, elveszített fél percet, de a nap további részében egészen elképesztő tempót autózva az összes további gyorsaságit megnyerte szombaton - hatból ötöt nyert, így pedig Vinczét már meg is előzte, Ostberg tízmásodperces büntetése után pedig csak tizenkettővel volt a norvég mögött a nap végén.
Vasárnap reggel az első szakaszon aztán Ostberg 6,4 másodpercet adott Csomósnak, aki Erdőbényén és Mádon ezt visszaadta, de az utolsó kör elején úgy tűnt, hogy lefutott a meccs. A végeredmény viszont szoros lett: Csomós az utolsó Mádot iszonyatos tempóval küldte át, a végére alig 2,4 másodperccel kapott ki Ostbergtől, míg Vincze már 47,6 másodperces hátránnyal lett harmadik. Így tehát a versenyen Ózd után ezúttal is Csomós lett a legjobb magyar, aki a szombati hibáját leszámítva még az exvilágbajnok Ostbergnél is gyorsabb tudott lenni, és így is odaért a második helyre - tizenkét szakaszból nyolcat megnyert, szenzációs teljesítményt nyújtott.
A magyar bajnoki címet viszont hat indulásból hat győzelemmel Mads Ostberg szerezte meg: a norvég klasszis második próbálkozásra lett magyar bajnok, ezzel csúcsra juttatta a Citroent és a Tagai Racinget is. Vincze kényelmesen bejött harmadiknak, a bajnokság végén pedig úgy lett második és a legjobb magyar, hogy mind a hét futamon dobogóra állhatott, öt második és két harmadik helyet gyűjtött be. Ezen a hétvégén és a bajnokságban is Német Gábor lett a negyedik, míg Bodolai László ezúttal az ötödik helyre hozta be a Fordot.
A Zemplén Rali végeredménye:
1. Ostberg, Johansson Citroen
2. Csomós, Nagy Skoda +2,7
3. Vincze, Németh Skoda +47,6
4. Német, Adorján Skoda +4:10,1
5. Bodolai, Deák Ford +4,27,3