A Turán Frigyes – Bagaméri László párossal szemben óvást nyújtottak be a Boldogkő Rali után, ugyanis szabálytalan gumikat használtak. Turánék a verseny első szekciójában olyan abroncsokkal mentek, amelyek nem szerepelnek a forgalmazó cég (tehát Turán Frigyes cége) árlistájában, ez pedig így szabálytalan, az RVSZ-ben világosan le van írva, hogy mindenki számára elérhetőnek és a cég árlistájában szereplőnek kell lennie minden felhasznált guminak.
Ez nem teljesült, a Felügyelő Testület szerint nem bizonyított, hogy ez a gumi mindenki számára elérhető volt (más nem is használta), ezért úgy döntött, hogy Turánékat kizárja a Boldogkő Rali értékeléséből, nem kap pontot erre a hétvégére. Idézet a szabályból:
"A versenyző csak olyan gumiabroncsot igényelhet, amely szerepel a gyártó által publikált, a rendelés idejében érvényes árlistán. A gumiabroncsok megfelelőségét a verseny alatt bármikor szemrevételezhetik az abroncsgyártók MNASZ-szel szerződött forgalmazóinak ellenőrei (a forgalmazó itt Turán Frigyes cége, tehát az ő ellenőrei ellenőrizhették a gumijait - a szerk.). Amennyiben valamely résztvevő versenyző – a lent felsorolt feltételeket is figyelembe véve – eltérő gumiabroncsokat használ, úgy az adott verseny értékeléséből kizárásra kerül."
Bónusz, hogy a kiírás szerint nem mínuszolható az a verseny, ahonnan az érintett párost kizárták, így Turán nem csak hogy nulla pontnál tart, de ez a nullázás biztosan bent is marad az év végi összesítésben, nem lehet “eldobni”.
Ugyanígy járt a futamot megnyerő Nikolay Gryazin is, aki szintén itthon szabálytalannak minősülő Pirellit használt a vb-re tesztelve, így a futam végeredménye:
Hadik András és Kertész Krisztián nyert Csomós Miklós és Nagy Attila előtt, a dobogó harmadik fokára pedig a defekttel együtt is bejött a WRC2 regnáló világbajnoka, Mads Östberg, valamint Torstein Eriksen.
Az üggyel kapcsolatban még lehet fellebbezni.