Balkányi György ügyvezető beszélt erről a Citroen részéről a csapat és a cég szerdai sajtótájékoztatóján. Mint mondta, tavaly találkoztak Mads Östberggel a nyregyházi futam előtt és amikor a 2021-es éven gondolkodtak, akkor kristályosodott ki a Citroen Racingnél, hogy Östberg a TRT autójával fog indulni a WRC2-ben. Ekkor úgy gondolták Balkányiék, hogy ha össze lehet hozni a projektet (a TRT-t, a Citroent és Östberget) Magyarországon is, akkor csinálják meg – sikerült és erre nagyon büszkék. Balkányi hozzátette, hogy szerinte ezzel a magyar bajnokság színvonala és értéke is emelkedik – mint mondta, sportszakmailag Östbergék óriási autóismerete és a magyar pilóták óriási pályaismerete fog majd összecsapni.
Egy rossz hírt is közölt: a WRC2-es programmal való ütközések miatt Östberg számára jelenleg öt magyar bajnoki futam a realitás, de ez a szám még emelkedhet, illetve csökkenhet is a versenynaptárak változásai miatt. A Formula.hu kérdésére elmondta, hogy jelen állás szerint a Boldogkő, az Eger, a Mecsek, a Vértes és a Nyíregyháza van tervben, tehát a Salgó és a Veszprém maradhat ki.
Oláh Gyárfás, az MNASZ elnöke is jelen volt az eseményen, ő is elmondta, hogy nem minden nap érkeznek világbajnokok Magyarországra, nem is csak a rali szakágban, hanem egyáltalán – a magyar bajnokság színvonalát már ez a döntés is dicséri, de ettől még jobb lehet a pontvadászat.
Tagai Tamás, a TRT vezetője többek között arról is beszélt, hogy a csapata számára abszolút motiváló Östberg és a WRC2-es szereplés is, de ez azért valamennyire teher is számukra, hiszen nagyon meg akarnak felelni. Mint mondta, Östberg édesapja a pilóta jégkéme és ő Romániában is lejárta a pályákat a versenyző előtt, hogy jó legyen a gumiválasztás – most is ennyire komolyan állnak hozzá.
Maga a pilóta is azzal kezdte, hogy nagyon készülnek a bajnokságra, ide is tesztelnek, ahogy a vb-re is – örül a TRT-vel való együttműködésnek. Egyelőre semmit nem tudnak a magyar pályákról azon kívül, hogy aszfaltosak. Östberg hozzátette, hogy jól mentek a beszélgetések Tagai Tamással és Balkányi Györggyel is, ezért is vannak itt – sok R5-ös autó indul itt és komoly kihívásnak tekinti az itt való rajthoz állás.
Östberg előző nap még Franciaországban tesztelte az új autót, amelyen elsősorban a fékrendszeren dolgoztak: teljesen új rendszert kapott a C3, amellyel stabilabb féktávon, ezen felül az első aerodinamikán és a differenciálművön, a hajtáson is dolgoztak. Még egy fontos dolgot elárult: egy szót tud magyarul, azt, hogy kávé.
Szóba került, hogy mikor versenyeztek utoljára egynapos versenyen, Östberg pedig meg sem tudta mondani, olyan régen volt – ez így egy sprintverseny, mert már az első kanyartól 100%-ot kell hozni, nincs idő belerázódni, ez így intenzív lesz. Magáról a bajnokságról, a pályákról, a körülményekről Tagai Tamás egy “könyvet” írt már neki, ebből próbál felkészülni. Nézett már belsőkamerás felvételeket, sőt, több magyar pilóta is megkereste már kedves üzenetekkel. A Formula.hu kérdésére elmondta, hogy csapattársával, Német Lászlóval még nem találkozott, de nagyon szívesen megbeszél vele minden technikai részletet, viszont úgy érzi, hogy Lackónak is van olyan tapasztalata, ami viszont neki jelenthet segítséget.