A Kumrovec Rali előtt egy métert sem tett meg a vadonatúj MKII-es Ford Fiesta R5-tel Bodolai László, a horvát futamon, élesben próbálhatta ki először a technikát. Ugyan a nehéz pályákon az eredmény nem lett a legszebb (tizedik hely a CEZ értékelésében), de így is bizakodó a főpróbát követően.
„Felfokozott izgalmakkal vártuk az új autó kipróbálását, és a versenyt is, hiszen igazából tetszenek nekünk ezek a pályák, csak azt nem gondoltuk, hogy az új autóval a vizes-sáros, „egynyomos” úton kell megtennünk az első métereket. Óvatosak voltunk, ez látszott is az időnkön, illetve a többiek voltak már ezen a versenyen, mi viszont abszolút újoncként érkeztünk. Megpróbáltuk élvezni, és igazából mosolygósan teltek azok a napok. Az idők sajnos nem jöttek, de cserébe karcmentes az autó, Popival sem mentem már másfél éve, vele is újra összerázódtunk” – mesélte Bodolai.
Az új autó teljesítménye mindenképpen biztatónak tűnik. „Elkezdtük állítgatni az autót, szerintem jó irányba indultunk. Az autó dinamikusabb, nyomatékosabb, átgondoltabb, mint az elődje, a súlyelosztása, súlypontja is sokkal jobb, teljesen megváltozott az egész mozgása. A futómű az, amivel nekünk még dolgoznunk kell, azt be kell lakni, egyelőre nagyon nem ad visszajelzést a határokról, míg a régebbivel már együtt éltünk” – magyarázta a pilóta.
A szezon folytatására egyelőre várni kell, de a Ford Rally Team Hungary célja nem változott. „Terveztünk még két külön pályán egy száz kilométeres tesztet, nagyon sajnáljuk, hogy egyelőre várni kell a szezonnyitóra. A célunk az első három hely valamelyikének megszerzése, úgy gondolom, hogy ezzel az autóval ez reális terv lehet, optimista vagyok.”
A cikk eredetileg az Autósport és Formula Magazin 2020. áprilisi számában jelent meg, amely online megtekinthető itt:
https://issuu.com/formula-magazin/docs/formula_2020-04_rgb
Az Autósport és Formula Magazin 2020. áprilisi száma letölthető itt: