DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 24. szerda
Rali

Jánosa-Szőke bronzéremmel kezdte a szezont

Az egri futamról Jánosa Ákos és Szőke Tomi azonnal egy harmadik hellyel távozott. Próbálták közösen felvenni a ritmust, az eredmény szerint elég jól sikerült ezt abszolválniuk.

Mit mond egy maximalista első verseny után a harmadik helyre?

- Így a napok elteltével azt, hogy minden jól sikerült. Sajnálom, hogy szombaton utolértük az előttünk rajtolót, mert ott bent maradt egy kicsi, de szegények defektet kaptak. Ettől függetlenül hoztuk az általam elvárt eredményt, ami a dobogó volt. Elégedett nem vagyok, de pontokkal távoztunk az első versenyről. Teljesítettük a kitűzött célt, majd fejlődünk, és felvesszük a ritmust a továbbiakban a többiekkel. Persze azért örülünk a Peugeot Kupa 208 R2, a 2WD és az RC4 3. helyezésnek.

eger_utan_janosa_2019



Vannak a Peugeot Kupában olyan párosok, akiknek a bátorságán elcsodálkoztál?

- Verseny előtt is gondoltam, hogy nagyon ügyesek lesznek a pilóták, de volt, amin mégis meglepődtem. Egyesek már most kihagyták a puhatolózási fázist, egyszerűen csak belecsaptak a lecsóba, gondolom lesz, ami lesz alapon. Mi azért megfontoltabban tervezzük az évet, hogy melyik taktika jobb, ezt szerintem előre senki nem tudhatja. Benne lenni egy ilyen mezőnyben az első ötben, vagy akár háromban, azt gondolom azért rendesen meg kellett dolgozni, és a továbbiakban sem lesz ez másként, sietni kell.

Milyen volt az első közös versenyetek Tomival?

- Azon vagyunk, hogy segítsük egymást a versenyek során, ez ugye első futamon nem sokat árul még el. Kezdjük belakni a Peugeot 208 R2-t. Tomi egy tapasztalt és jó navigátor, de természetesen mivel most ült először R2-es autóban, vannak, amiket máshogy kell kezelni, mint mondjuk egy R5-ben. Voltak jó felvetései, szerintem körülbelül a harmadik verseny után beszélhetünk majd erről újra, hogy elkaptuk a közös fonalat… és reményeink szerint fokozatosan fogunk tudni gyorsulni is ezáltal.

Volt kedvenc szakaszod az Eger Ralin?

-  A szuhai gyors csak azért idegesített, mert állandóan kivették, pedig azt tetszett. Szeretem az ilyen technikás pályákat, ahol sokat kell improvizálni, és ez egy brutál jó szakasz volt, annak ellenére, hogy a minőségéről ugyanez nem mondható el. Ezek élvezhetőek, nem az, amikor üvegen átmegyünk minden kanyaron, hanem van négy-öt kanyarkombináció, és abból kell megtalálni, melyiket hogyan kell venni, ahhoz, hogy leggyorsabb legyél. Ezek jobban is mennek, úgy érzem, mint mondjuk egy Egerbakta-Pétervásárai elág.

Láttad a Miskolc Rali versenykiírás tervezetét?

-  Belenéztem, kb. 150 versenykilométer, 12 gyors, 1 nap alatt. Nem mondom, hogy fizikailag próbára fog tenni, de agyban ott lenni, hogy végig toljál egy ilyet, azért az már más tészta. Fogalmam sincs, miért lesz egy napos. Meglátjuk, még van egy kis idő addig.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: