Az R5-ös i20-as Hyundaijal szépen gyűjti a verseny kilométereket Lovász Pál és Kürti Tamás. A kettős a hosszú nyári szünetben sem pihent, tesztelési szándékkal rajthoz álltak a Baranya Kupán, majd a pécsi aszfaltos bajnoki viadalon is csatasorba álltak. Komlón remekül teljesített a kettős, hiszen az első napon két szakaszt nyertek, de a folytatásban is dobogós idők fűződtek a nevükhöz. A Mecsek Ralin már valamivel vegyesebb volt a kép, de a pilóta szerint a tanuló időszak még nem zárult le, a többiekhez képest meglévő lemaradásukat szeretnék minél hamarabb ledolgozni.
- Nagyon lelkesen, feltüzelve várjuk a folytatást, az egri szezonzárót – árulta el érdeklődésünkre Lovász Pál. – Legutóbb Pécsett jól kezdtük a futamot, az elején a technikával sem volt gond, mégsem tudtuk hibamentesen teljesíteni a hétvégét. Közbejött egy menetrendszerinti műszaki hiba, emiatt hét percet késtünk, amivel el is szállt a jó eredmény lehetősége. Innentől kezdve egy jó bulinak, tesztelési lehetőségnek fogtuk fel a Mecsek Rally-t, hiszen tudtuk, hogy a szezon még nem ért véget. November első napjaiban, Egerben kell bizonyítanunk. Jól ismert szakaszokra érkezünk, de jól tudjuk, hogy minden futam más, minden egyes kilométerért, bajnoki pontért alaposan meg kell küzdeni.
Lovász Pál szerint vannak bizonyos tanulási folyamatok, amit nem célszerű felgyorsítani, mert abból akár baj is lehet. A saját maguknak felállított ütemterv szerint dolgoznak, de lépésről-lépésre többet szeretnének kihozni ebből a projektből. Eddig csupán az abszolút első tíz környékén szerettek volna autózni, a jövőben azonban előrébb tekintenek.
- Ha hibátlan lesz az i20-as, akkor képesek lehetünk arra, hogy a pódium környékén végezzünk, vagy legalább megközelítsük az ötödik helyezettet – folytatta Lovász Pál. – Természetesen a szavakkal óvatosan kell bánni, hiszen pokolian erős a magyar bajnokság, ezért minden kis részsikert meg kell becsülni. Nekünk kell elhinni, hogy a korábban képtelennek hitt dolgokat is meg lehet vele csinálni. Ha így cselekszünk, és gyakorlatban is megtesszük, akkor szépen menetelhetünk előre. Murván és aszfalton is imádok ezzel a technikával versenyezni, de tény, hogy a keményebb borításon gyorsulnunk kell. A magyar bajnokság döntő része aszfalton zajlik, ezért ha itt fejlődni tudunk, akkor az éves összetett szempontjából is előrébb léphetünk. Ha nem idén, akkor jövőre. A 2018-as szezon ugyanis a tapasztalat szempontjából már egészen más lesz.