A népes R5-ös mezőny tagjaként vágott neki az első osztályú ralibajnokságnak Lovász Pál és Kürti Tamás. Az i20-as Hyundaijal a miskolci viadalt sikerrel teljesítették, a szikszói céldobogóra az abszolút értékelés tizenegyedik helyén gördülhettek fel. A futam első napján még elmaradt a tempójuk attól, amit előzetesen vártak maguktól, másnap viszont már „pofásabb” részeredményeket értek el, ezekre pedig a jövőben már lehet építeni.
- A Hyudai szempontjából úttörők vagyunk a magyar mezőnyben, de számunkra éles helyzetben az R5-ös csúcstechnika is újdonságnak számít – fogalmazott Lovász Pál a miskolci szezonnyitó után. – Miskolcon az volt a legfontosabb, hogy karcmentesen lehozzuk az autót, amit sikerrel teljesítettünk. Eleinte rendkívül óvatosak voltunk, a futam második napján azonban már olyan részeredményeket értünk el, ami azt mutatja, hogy versenyképesek lehetünk a jövőben. Az első verseny alapján a Top5 távolinak tűnik, onnantól viszont bármi előfordulhat, mi is beleszólhatunk a csatározásba. Borzasztóan erős a kategória, ezért azt mondom, ha folyamatosan be tudnánk férni az első tízbe, azzal idén már elégedett lennék. Ez akár Miskolcon is meg lehetett volna, de ne feledjük, hogy két defekt is hátráltatott minket. Ha az nincs, akkor vélhetően előrébb zárjuk a viadalt. Elégedetlenségre azonban így sincs okunk - értékelt.
Lovász Pál szerint az i20-assal rengeteg aprólékos munkára lesz még szükség, amíg készségszinten elsajátítja a kezelését. Az útra ráléptek, keményen dolgoznak, de ezt a folyamatot vélhetően nem lehet felgyorsítani, mindennek eljön a maga ideje. A Steelvent Ózd Rallye előtti napokban végrehajtottak egy hosszabb tesztet, ahová megérkezett Kevin Abbring, a Hyundai gyári pilótája is, akinek a segítségét a beállítások, a finomítások terén is fel kívánják használni.
- Nagyon gyors az autó, hatalmas élmény vezetni – szögezte le Lovász Pál. – Hangos, zajos, zörög, csattog, tényleg azt csinálja, amit szeretnék, és úgy vettük észre, hogy nem csak nekünk, hanem a közönségnek is tetszik. Ettől függetlenül még rengeteg munka van vele, a hajtásával is sokat kell foglalkoznunk. Ezt szolgálta az említett teszt, és az előttünk álló futamok is. Továbbra is a tanuló időszakot éljük, de folyamatosan szeretnénk lépkedni előre. A Steelvent Ózd Rallye-val kapcsolatban a hegyháti szakaszok nem jelenthetnek problémát. Annak idején, még a túrában is sokat jártunk arra, de már első osztályú versenyzőként is használtuk. Valamilyen szinten a Tarján környéki gyorsok is ismertek, ezért tovább folytathatjuk a Hyundaijal történő haverkodást. Még most is hihetetlen számomra a kanyarsebessége, amibe azért Miskolcon egyszer-egyszer már beletaláltunk. Jó lenne stabilan az első tízben autózni, de lehet, hogy ehhez néhány futamnak még el kell telnie.