DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 4. hétfő
Rali

Eger Rali az anyósülésről

Általában a versenyek előtt és végén mindig a pilótákat kérdezik, hogy hogyan is értékelik a mögöttük hagyott versenyt. Mi most szakítunk a hagyományokkal és Halmos Gábor navigátorát, Simon Nikit kérdeztük az Eger Ralin történtekről.

Szia Niki. Kezdjük a kérdéssort, hogy miért is volt az autócsere a télen?

- Szerettünk volna egy olyan autót erre az évre, ami nagyon hasonlít, vagy közel áll a kategóriatársakéhoz, hogy valóban fel tudjuk mérni az „erőnket”.

Mivel tud többet, vagy kevesebbet ez az autó?

- A jelenlegi autóban nincs olyan, ami a másikba ne lett volna, vagy annál rosszabb technika lenne. Ebben egy M3-as motor van, ami jóval erősebb, mint ami a Compactban volt. A futómű is sokkal fejlettebb, illetve ebben az E36-ban már rajtprogram is van.

38263eda-c8d9-495e-b851-11bf45868e02



Milyen emlékeid vannak a régi Eger ralikról?

- Versenyzői szemmel, sajnos nincs emlékem régebbi Egri versenyekről. Legemlékezetesebb emlék, hogy gyerekkoromban elmentünk versenyt nézni. Végig jártuk az összes gyorsaságit, hogy a leglátványosabb helyet találjuk meg. Elmúlt 6 óra, nem zárták le a pályát és túl nagy csend volt, mire rájöttünk, hogy az a gyorsasági a következő napon lesz. Most örülök, hogy lehetőségünk nyílt rajthoz állni, mert életem eddigi legemlékezetesebb versenye volt, ami annak a rengeteg nézőnek köszönhető, akik kint voltak a rajt és célceremónián, a szervizparkban és a gyorsaságikon.

Előzetesen a szombati, vagy a vasárnapi pályákat vártátok jobban?

- Mátraházai, illetve a Szuhai gyorsaságitól tartottunk, hogy nehogy defektet kapjunk. Gábornak a Siroki gyorsaságiról csak annyi volt a véleménye, hogy szenzációs, óriási. Szeretjük a hosszú gyorsaságikat, mert nincs vége az előtt, hogy belendülnénk, mert általában mindig álmosan kezdünk, ezért a Bátori rajtokat mindig vártuk.

Halljuk mi történt veletek a versenyen!

- Tudtuk előre, hogy a szombati nap az ismerkedésről fog szólni, köztünk és az autó között. Meg kellett vele barátkozni és ismerkedni, hogy mire, hogy reagál. Sajnos nem volt alkalmunk tesztelni, mert a fiúk az utolsó pillanatig dolgoztak rajta, hogy egy versenyképes autót csináljanak. Rajtceremóniával együtt tudtunk 20 kilométert menni az autóval. A szombati napot a 4. helyen fejeztük be. Vasárnap reggel úgy keltünk fel, hogy vagy dobogós hely, vagy semmi. Szerencsére már az első körben a felére csökkentettük az ellenfelektől kilométerenként kapott másodperceket és a második körben már volt, hogy 1-2 másodpercek döntöttek. A nap végére a 3. helyen zártuk a versenyt.

Miskolcon újra “támad” a Halmos-Simon páros?

- Igen, rajthoz állunk és szeretnénk közel azonos időket menni a BMW-s fiúkkal. Most már nem az a cél, hogy célba érjünk, mert tudjuk, hogy az autó képes rá, hanem a cél az, hogy ismét a dobogóra állhassunk.

Szeretnénk megköszönni a hozzájárulást életünk első ORB-s kupájához a Niesz Motorsportnak, Szebényi Dávidnak és a csapat többi tagjának, akiknek a munkája nélkül ez nem ment volna ilyen zökkenőmentesen.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: