DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Rali

Káosz volt Tóthék verseny Egerben

Talán fele ennyi gond is sok lett volna a Tóth Attila – Tóth István kettős számára, mint amennyivel küzdeniük kellett a 11. Eger Ralin. Az első versenyen minden volt, persze ami sem szájnak, sem szemnek nem ingere.

Nem volt akadálymentes számotokra az Eger Rali. Mesélnél?

- A gépátvételtől kezdve minden olyan volt, hogy egyszerűen nem értem miért jó ez az egész, így ahogy van. Friss gépkönyvvel bemegy az ember, és akkor mindig csak a probléma van. Ez felfoghatatlan számomra, hogy miért nem megy jól és flottul mondjuk az MNASZ és az ATB között a kommunikáció. Adnak egy pecsétet, majd hibát keresnek. De ez mind-mind csak elveszi a versenyzők kedvét. Olyan, mintha mindenképpen a kizárások lebegnének a szemük előtt. Azt is megmondom miért. Nem volt elég a 15 perces csúszásunk a gyűjtőben, még ment a civakodás ott is, hogy nem engednek rajtolni, mert vegyem le a nyomtávot (ami amúgy a féktárcsa volt!!!), hozzáteszem az nem a nyomtáv volt, amiről ő beszélt. Ekkor már nagyon elegünk volt az egészből, de mivel rengeteget készültünk a versenyre, mind időben, mind anyagilag, tovább akartunk versenyezni. Aztán azért kaptunk 30 mp büntetést, mert nem volt jó az óra, ami alapján ugye be kell állni a gyűjtőbe. 3 mp-en belül 3 percet ment előre az óra!!! Úgy, hogy mi néztük a telefonhoz és a mi óránkhoz az időnket. Ott figuráztak az órával, nyomogatták, majd odajött az ember, hogy elfogadjuk a büntetést, vagy feltartjuk a sort?! Nevetséges volt az egész!

toth



Igaz, hogy felfüggesztették a versenyzői licencedet, majd eltiltottak az idén a versenyzéstől?

- Igen, nyolc versenyzőnek, köztük nekem is. Persze ilyen döntést nem hozhatnak anélkül, hogy a versenyzőket nem hallgatják meg. A sztori annyi volt, hogy a kettes gyorsasági szakaszon technikai gondokkal küzdöttem, 60 km/h sebességgel közlekedtem a versenypályán. 17 perc alatt teljesítettem a 7-8 perces távot. Azzal vádoltak meg, hogy a 232-es rajtszámú versenyautó, ami egy gumilassító után lent volt a mélyben, és én azt nem vettem észre, persze hozzáteszem, hogy valószínűleg a többi közel kétszáz versenyző sem látta. Beszéltem ezzel a kiesett versenyzővel, hogy jól láttuk-e, hogy az OKÉ tábla kint volt. Mondta, hogy igen, és a GPS is OKÉ állásban volt. A mentősök megnézték a versenyzőket, mondták, hogy további vizsgálatokra nincs szükség. Az MNASZ-nél ez úgy szerepelt, hogy megtagadta a mentős kérését, hogy kórházba kell menni, holott a papíron az állt, hogy „További vizsgálat NEM szükséges”. És ez még csak a kezdet volt. Aztán volt egy másik autó kiesve a 236-os, ahol lassítottam és meg akartam állni, de a sportbíró rám ordított, hogy menjek már tovább. Itt szintén az OKÉ táblát kerestük, ahol az a „jófej sportbíró” táncolt és kiabált. Erre jött, az, hogy én nem álltam meg. Azt gondolom, hogy erre lenne való a GPS, hogy megnézze, hogy az amúgy is hibás autómmal kb. 20 km/h-ra lassítottunk, ahonnan ugye a sportbíró zavart tovább, hogy ne álljunk meg. Ezek után keresett meg egy illető, aki úgy gondolom nem volt kompetens, és nem is érdekelt mit mond, és letettem a telefont. Pár óra múlva felhívott a Buna Zoli és tájékoztatott, hogy felfüggesztették a versenyzői licencemet és el vagyok tiltva idén a további versenyzéstől, illetve ahol legközelebb mégis indulok, 30 perc büntetéssel kezdek egyből. Tehát így indult az idei első versenyünk.

Hogyan tovább a fentiek tekintetében?

- Először azt mondtam, hogy na, jó itt ezt befejeztük, mert ennek semmi értelme. De aztán meggondoltam magam, mert itt azért nem két forintról beszélünk, hogy felkészül az ember egy-egy futamra, plusz a járulékos költségek sem aprópénzek. Oké, hogy visszaadták a versenyzői engedélyemet, és indulhatok Miskolcon, mégis kinek lenne jó a szájíze ennyi bohóckodás után. Mindezek ellenére mi ott fogunk állni a miskolci rajtnál, és reméljük, hogy jobb verseny lesz, mint a mostani. 

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: