Ha dobogós helyezést értek volna el, akkor osztrák bajnokként térhettek volna haza. A műszaki hibák miatt ez most nem sikerült, de az augusztus 14-16-ai Kassa Ralin megvan erre az esélyük, a magyar 2WD értékelésben.
Klausz Kristóf: Vegyes érzésekkel és kisebb eredményekkel zártuk az augusztus 7-8-ai Weiz Ralit, ami az osztrák bajnokság soron következő fordulója volt. Hamar utolért bennünket a technika ördöge, ugyanis már az első gyorsasági szakaszon probléma adódott a Renault-val. Mindössze a második kilométerig jutottunk, amikor ki kellett állnunk, és vissza kellett vinnünk az autót a szervizbe. A csapat másnap hajnali kettőig kereste a hibát és dolgozott annak megoldásán – mint kiderült, a motorvezérlővel akadtak gondok.
A szerviz áldozatos munkájának köszönhetően – amit ezúton is köszönök – szombaton visszaállhattunk a versenybe, és a szuperRali szabályainak értelmében folytathattuk az autózást. Mivel pénteken egy szakaszt sem tudtunk teljesíteni, ezért 4X5 perces büntetés hátrányban voltunk a többiekhez képest. Ennek tükrében úgy fogtuk fel a dolgot, hogy a verseny további részében csak jól szeretnénk érezni magunkat, és gyűjteni szeretnénk a kilométereket illetve a tapasztalatokat. A másnap sem volt azonban problémamentes: a kuplung makacskodott, és csak önindítóval tudtunk rajtolni a Renault-val, ami szintén pár másodperces hátrányt jelentett számunkra a rajtokban. A szombati első kör után a csapat ezt a problémát is orvosolta, és a futam hátralévő részében már versenyképes időket tudtunk autózni az ellenfelekkel. Az egyes szakaszokon abszolút 6., illetve kategória 1. időket is elértünk.
A juniorértékelésben még így is sikerült felérnünk az 5. helyre, ami újabb bajnoki pontokat jelentett számunkra. A vezető pozíciót meg tudtuk tartani, ami öröm, viszont ha előrébb végeztünk volna, akkor már bajnokként jöhettünk volna haza Ausztriából. A döntés azonban az utolsó két fordulóra marad, ami így igazán izgalmas lesz.
Addig is lesz még két fontos megmérettetésünk. Az egyik a Kassa Rali lesz, ahol az elsődleges célunk a 2WD értékelésben a győzelem megszerzése lesz – magyarok és szlovákok között egyaránt. Ehhez a Renault egy teljes revízión fog átesni, és mi is igyekszünk majd fizikálisan és szellemileg és a legjobb formánkat nyújtani. Nem akarom elkiabálni, de ha ez sikerül, akkor Kassán már magyar bajnokok lehetünk a kétkerekesek között.
Kecskeméti Balázs: Igazán komoly mezőny képviseltette magát a Weiz Ralin: 82 páros állt rajthoz ezen a versenyen, s ebből 44 duó a 2WD kategóriában. Összesen nyolcféle szakaszon kellett autóznunk, amik rendesen próbára tették az indulókat. Hiába jártunk korábban mi is ezen a versenyen, egyáltalán nem jelentett számunkra előnyt, hiszen több gyorsot más irányba kellett teljesíteni, valamint volt olyan, ami teljesen új is volt az egész mezőny számára. Vegyes érzelmekkel teli volt számomra azonban ez a futam, ugyanis sok műszaki hibával küzdöttünk, viszont amikor elkerült bennünket a technika ördöge, akkor nagyon jó időket tudtunk autózni. Amikor tökéletes volt a kocsi, akkor szakaszokat is tudtunk nyerni a kétkerekesek kategóriájában, és ez bíztató jel arra nézve, hogy jó irányba haladunk, folyamatosan fejlődünk.
Nincs sok pihenés számunkra, hiszen a hétvégén újra a magyar bajnokságban fogunk szerencsét próbálni. Bízunk benne, hogy most minden hiba kijött a Renault-n, ami csak kijöhetett és ezeket sikerült is teljesen helyrehozni annak érdekében, hogy Kassán sikerünk lehessen. Ha hozzánk képest, Borbás Szabolcs nem gyűjt 6 pontnál többet a magyar-szlovák bajnokin, akkor jövő hétvégén már a magyar kétkerekes mezőny bajnokaiként térhetünk haza. Tavaly nyerni tudtunk itt, s ezt az eredményt szeretnénk most is megismételni.