Emlékezzünk vissza egy kicsit a 2014-es évre. Hogyan sikerült a Hondával teljesített Rally2-es szezonotok?
- Mivel csak négy versenyen álltunk rajthoz a bajnokságban, ezért számunkra is meglepő volt, hogy az év végi abszolút értékelés 6. helyén végeztünk, és sikerült megnyernünk az N3 kategória és N csoport bajnoki címét is.
Az idén viszont már egy Mitsubishivel versenyeztek. Miért volt az autó váltás?
- 5 évet versenyeztem a Hondával, nagyon sok élményt adott az autó. A 2014-es Mecsek rally után sokat gondolkodtunk milyen autóra váltsunk, év elején meghoztuk a döntést. A csapat megvásárolta a jelenlegi Evo IX-es versenyautót. Több típus közül kellett választanunk, de hosszú távon ez tűnt a legmegfelelőbb döntésnek.
Mit tudhatunk az autóról?
- Az autó N csoportos, az ORB 3-as kategóriájában megyünk vele. Nagy fába vágtuk a fejszénket, hiszen ez a legnépesebb kategória, és a versenytársak is rutinosak, ezért van motivációnk.
A Székesfehérvár ralin indultatok először az idei évben. Miért kellett ennyit várni a “debütálásra” a Mitshuval?
- Miután elhoztuk az autót, két tesztet is szerveztünk. Az első teszt megmutatta, hogy ezt az autót sokkal komolyabban kell venni, mint a Hondát. Ennek függvényében szerveztük a második tesztünket, ami az Eger rally előtt volt két héttel. Sajnos, miután a teszt végéhez értünk, a motor megadta magát, elszakadt a vezérmű szíj. Ezért ki kellett hagynunk az első bajnoki futamot. Mivel meg akartuk előzni a bajnokság közben az ilyen váratlan eseményeket, ezért teljesen szétszedtük az Evot, és elvégeztük rajta az általunk szokásosnak tartott „év eleji” revíziót. Tudtuk, hogy a miskolci viadalt is ki fogjuk hagyni, de a felújítás annyira elhúzódott, hogy a Szombathely rally is kimaradt az életünkből.
Hogyan sikerült a verseny első napja, ami ugyebár csak murván zajlott?
- Életemben először mentem murván, sajnos tesztelni nem tudtunk a verseny előtt murvára, ezért az első méterek nagyon óvatosak voltak. Az autóval is kb. 60 km-t mentem, azt is aszfalton, ezért csak a célba érkezés és a tapasztalat szerzés volt a fő célunk. Az első gyorsaságin egy szikla közbeszólt, a fékcsőnél csinált egy kis problémát, ezért jobbnak láttuk bemenni a szervizbe, és úgy döntött a csapat, hogy Szuper rallyzunk.
A második napon viszont újra rajthoz álltatok, de sajnos a vasárnapi nap sem volt sokkal sikeresebb az előzőnél…
- Igen. Az első gyorsaságin, a 8-9. km-nél csapágyas lett a motor. Eddigi versenyzői pályafutásom alatt nem szenvedtem ennyit a technikával.
Mik a további tervek az idei évre?
- Idén a Baranya kupán fogunk rajthoz állni, tesztelési céllal, valamint a Mecsek rallyn indulunk, ami bajnoki futam. Egy komolyabb tesztet tervezünk szeptemberben, valamint a Szilveszter rallyn szeretnénk egyet autózni a feleségemmel, akivel együtt kezdtük a Hondás karrierünket. Szeretném Neki megmutatni milyen ezzel az autóval menni.
Köszönöm a belém vetett bizalmat a csapatnak, akik egy emberként állnak mellettem, hogy a lehető legtöbbet tudjam kihozni magamból és a versenyből.