DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
Rali

Matics: Legközelebb gyorsabban

A kategória 4. helyezése még nem rémálom, Matics Misi mégsem ilyen eredményben reménykedett a Miskolc Rali előtt. Talán álmosabban, fáradtabban vágott neki a pályáknak, mint kellett volna.

Milyen céllal vágtatok neki a miskolci versenynek?

A cél mindig a győzelem, de ez az, amitől most nagyon messze voltuk. Nem készültem fel úgy erre a futamra, mint ahogy szoktam, és ennek meg is lett az eredménye. Nem az autóval volt gond, azzal a verseny előtt eleget foglalkoztam, volt egy tesztversenyünk is, ahol kiküszöböltük az Eger Ralin előjött hibát – csúszkált a hátulja -, de lehet pont ez a teszt lett a vesztem, mert ott kicsit odavertem a kocsit. Utána meg jöhetett az alkatrészek beszerzése, lakatos munka, festés, dekorozás… és ez nem volt belekalkulálva az időnkbe, a versenyre való felkészülésből vett ki elég sokat. Máskor elő szoktam szedni a belső felvételeket, régi itinereket, azokat megnézegetem, javítgatom és úgy érkezek meg a futamra, majdnem mintha tréningeztem volna, de ez most kimaradt. A pályabejárásról meg ne is beszéljünk, minden legumizva, GPS-szel te „kocogsz” hetvennel-nyolcvannal, maximum kilencvennel, betartod a szabályokat, míg más kiveszi és repked 150-160-nal…

Milyenek voltak a pályák?

Nagyon jók lettek volna, én szeretek Miskolcon versenyezni, bár erről a rendezvényről ez most valahogy nem mondható el. A verseny a kiírással kapcsolatos hercehurcákkal kezdődött, megjelent, majd pár nap múlva módosították, aztán a végrehajtási utasítás felrúgta az egészet. Aztán jöttek a hírek a tiltott pályabejárásokról, mert ha jól tudom, annak is volt szerepe abban, hogy nem volt ez az új gyorsasági… Ilyenkor azért elmegy az embernek a kedve egy kicsit, mert te odamész, kettőt-hármat gurulsz a pályákon 50-nel, a másik meg már lepróbálta százszor és aztán még te csodálkozol, hogy kapsz a gyorsasági szakaszon egy „húszast”. Na, meg az a sok gumizás! Bár nem is a gumizással van a baj, mert legyen gumi, de ha van, akkor meg legyen mellette egy sportbíró is, aki visszarakja, hogy mindig ugyanazon a pályán menjünk. Az egyik gyorson például – ahol többször is átmentünk – nem tudtunk kétszer ugyanazon a nyomvonalon menni, mert vagy volt gumi, vagy nem.  Ha nincs gumi és levágod a kanyart hiába lesz sodrós, át tudsz rajta menni padlógázon gázelvétel nélkül, de ha a gumi a helyén van, akkor már lehet, hogy negyedikbe vissza kell kapcsolnod. 

matics_2015



Milyen volt a prológ? Most is rengeteg néző volt?

Nagyon sokan voltak, de szerintem csalódtak, mint ahogyan a versenyzők is. Úgy látom eddig még csak negatívumokat tudtam mondani, de sajnos erről sem tudok mást. A salakpálya olyan rettenetesen rossz állapotban volt, amilyen én az elmúlt 20 évben még egyszer sem láttam. Nagyon sok autónak lefordult a gumija, és volt, akinek már itt véget ért az egész verseny, mert a salakon kiszakadt a futóműve egy gödörben. Szerintem a mezőny egyharmada csak végiggurult rajta, ami ugye a nézőknek sem volt annyira jó, és nekünk sem, teljesen élvezhetetlen volt, csak erőlködtünk, küzdöttünk és kerülgettük a gödröket.

Milyen volt a szombati nap?

Elég sűrű volt ez a verseny, gyakorlatilag egy napra – szombatra – volt beszorítva a kétnapi program. Ráadásul pénteken elég későn végeztünk a prológgal, ami után még elkocsikáztunk a szervizparkba, másnap pedig korán kelhettünk és kezdtük a napot…

Az első kört én mindig óvatosra szoktam venni, de most hatványozottan óvatosabb voltam. A második körre már egy picit sikerült gyorsulni, de a harmadikra a szó szoros értelmében elaludtam. Etapon már nem mertem pislogni sem, mert attól féltem, hogy lecsukódik a szemem. Rájöttem, hogy komolyabban kell venni a verseny előtti felkészülést, mind pihenés, mind pedig a pályák feldolgozásával kapcsolatban, mert ez így nem működik.

Hol végeztetek ezúttal?

A kategóriánkban a negyedik helyen, amire egyáltalán nem vagyok büszke. Nem is emlékszem mikor voltam utoljára negyedik!? És még így is szerencsénk volt, mert ha Kiss Laci nem megy neki az utolsó gyorson az oszlopnak, szerintem még ők is megelőztek volna minket. Azon a szakaszon, amikor a rajt utáni első kanyarban megláttam, hogy Spiciék beestek, majd amikor nekünk is „szembejött” az útközepén egy gumi, amit megkerülve majdnem betakaróztunk, rögtön el is engedtem, nem érdekeltek tovább a powerstage pontok. Gondoltam, hogy annyira azért nem leszek béna, hogy lassan is megyek, majd még az utolsó gyorsasági szakaszon össze is töröm magunkat.

Folytatás?

Szombathely Rali következik, erre már egy kicsit jobban felkészülök. Tegnap este már kikerestem azt, hogy a gyorsaságik melyik évivel egyeznek meg, előkeresem hozzá a belső felvételeket és neki fogok állni. A verseny előtt lesz egy hivatalos teszt, azon szeretnénk mindenféleképp részt venni, mert idéntől Pirelli gumit használunk, amire még nem sikerült teljesen átállnom, és nekünk murván is vadonatúj lesz ez a gumi, mindenképp szeretnénk kipróbálni, hogyan viselkedik. 

Köszönjük a támogatóinknak, hogy Miskolcon is ott lehettünk, reméljük, hogy Szombathelyen már a régi tempónkban tudjuk teljesíteni a szakaszokat! A csapatnak is köszönöm a munkáját, és nekik is megígérem, hogy legközelebb gyorsabbak leszünk! 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: