DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Rali

Tábori-Kürti: Döcögős szezonkezdet|

A Tábori Ákos- Kürti Tamás kettős immár a 3. évadának vág neki a szlovák bajnokságban. Ahogy az elmúlt években, idén is a dobogó és azon belül is a minél előkelőbb helyezés a cél. A szezonnyitó Eger Rali kicsit döcögősre sikeredett a hosszú téli-szünet után.

A tavalyi évet is a szlovák bajnokságban versenyeztétek végig eredményesen. A szomszédok szezonzárója óta nem láttunk benneteket. Mennyire volt nehéz a visszarázódás? Hogyan tudtátok formába hozni magatokat és az autót?

Az autót a szezon végén elemeire szétszedtük. Nagy felújításon esett át. Ez nem volt még indokolt egy bő szezon után, de úgy gondoltuk, hogy a szép állapotának megőrzése érdekében ez csak jól jöhet. 
Sajnos kicsit lelassultak a folyamatok a tél során, így csak a verseny előtti napokban lett teljesen kész.
Nekünk nehezebben ment már a visszarázódás, mivel 5 hónap versenymentes időszak alatt kellően berozsdásodik az ember. Ezek a rozsdás „sebek” folyamatosan gyógyulni látszottak ahogy újra gyűltek bennünk a versenykilométerek! Úgy érzem, a verseny elején még talán seblázunk is volt, de másnap már a kötést is ledobhattuk. 

unnamedf



Idén újra Eger adott otthont mindkét mezőny szezonnyitójának. Milyen emlékeid voltak a pályákról és a korábbi futamokról?

Nagyon szerettem mindig is Eger városát és a hangulatát. Itt teljesítettem 2009-ben életem első ORB futamát! Az jól sikerült, hiszen sikerült megnyerni az akkori kupánkat. A következő évek egri futamai nem sikerültek túl rózsásan, mégis kellemes emlékek jutnak eszembe az Eger Rallyról.

A mezőny visszatérhetett a Szuha környéki erdőgazdasági utakra, ami vízválasztónak tűnt az első nap. Sokan panaszkodtak az útminőségre. Nektek mennyire okozott ez problémát?

2010-ben mentem utoljára a szuhai szakaszon. Már akkor sem volt egy autópálya minőségű az út, de azóta jelentősen romlottak a körülmények. A verseny előtti napokban jelentős mennyiségű eső áztatta a környéket, így a szűk részeken a kanyarok többsége egy merő „dagonya” volt. Nekem személy szerint nem sikerült kellően megbirkóznom ezzel a feladattal, a biztonságra törekedtem.

Az R2-es kategória jelentősen megerősödött, sok új technikát is láthattunk. Hogyan muzsikált a Ti autótok a megerősödött mezőnyben? Tudtátok tartani a lépést?

Így van, hiszen ez egy technikai sport és a technika mindig fejlődik. Én azt gondolom, hogy a c2r2max egy nagyon jó konstrukció és a miénk egy kifejezetten jó autó. Az elején nagyon elhúztak tőlünk az újabb fejlesztésű R2-es autókkal versenyző párosok, de úgy érzem, hogy ez a különbség nem az autóban keresendő. Ahogy múltak a kilométerek, úgy tudtunk folyamatosan felzárkózni. Azt érzem, hogy a C2 versenyképes és én is jobban igyekezni fogok hogy elérjem céljaimat!

Milyen futamokon vagytok túl Egerben? Hiszen mint köztudott, Szlovákiában minden napot külön pontoznak.

Egri futamokon lettünk túl Egerben… hiszen mind a két futam itt zajlott, de jól tudod, a szlovák bajnokságban a két versenynapos futamok két külön versenynek felelnek meg. Ez szerintem egy nagyon jó dolog. Jelen pillanatban a kategóriánk 2. helyét foglaljuk el, innen várjuk a folytatást!

A ti bajnokságotok Eperjesen folytatódik, míg a hazai ORB Miskolcon. Helyiként esetleg lehet számítani az indulásotokra?

Szeretnénk indulni Miskolcon, mivel Miskolchoz kötődünk mi is, illetve több együttműködő Partnerünk is. Tesztnek igazán jó alkalom lesz ez a futam, hiszen a Miskolc Rallye-t követő héten ránk a Presov Rallye vár, és ugye mi a szlovák bajnokságban vagyunk érdekeltek.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: