DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
Rali

Fehérvéri Csaba egy versenyre még beült a Hondába

A 10. Eger Ralival megkezdődött a 2015-ös Magyar Országos Rali Bajnokság, a RallyFeeling.hu Fehérvári Csabával beszélgetett a szezonnyitó egri futam után...

Szia Csaba! Első interjú veled az oldalunkon. Kicsit mesélnél az eddigi pályafutásodról az olvasóinknak?

- Szüleimmel gyerekként sokat jártam autóversenyekre, főleg rally-ra, így korán megkaptam a megfelelő „benzingőz dózist”. A rally-hoz igazán közel – már versenyzőként – Szeleczky Tomin keresztül kerültem, akinek navigáltam és aki biztosított nekem lehetőséget, hogy egy Ford Sierra Cosworth-al versenyezzek Orfűn és a parádi hegyi felfutón. Az évek során – mint navigátor és mint pilóta is – részt vettem különböző versenyeken. „Szelón” kívül volt szerencsém diktálni az itinert Lajtai Zsoltinak, Ranga Petinek és Schuck Jamek barátomnak is, akivel 2 éven keresztül versenyeztünk közösen a hazai élvonalban. Pilótaként kezdetben a Pécs környéki sprint futamokon álltam rajthoz és 2014-ben tudtam teljesíteni az első ORB-s szezonomat.

fehervari_egerrally15_03



Ha jól tudom egy Subaruval szerettetek volna indulni már az Eger ralin is. Miért nem jött össze?

- Ez az autó a Historic replica kupa szabályai alapján (ettől az évtől hobby car kategória) épült. Eredeti terv szerint a tavalyi évben már ezzel szerettünk volna rajthoz állni, de akkor az év eleji szabálymódosítások miatt erre nem volt lehetőség. Az egri verseny előtti utolsó hetek nagyon sok munkával teltek, és végül sok tényezőt figyelembe véve hoztam meg azt a nehéz döntést, hogy egyenlőre nem a vettjük be élesbe a Subaru-t. Az Eger Rallye-t tesztelés helyett inkább versenyzéssel szerettem volna tölteni.

És hogyan sikerült a verseny a Hondával?

- A későn meghozott döntésem hozományaként sajnos az autóval nem tudtunk tesztelni, az első kilométereket az Egerszalók – Verpelét gyorsasági szakaszon abszolváltuk, ahol sikerült a kategória első idejét autózni. A HONDA hibátlanul működött, nekem kellett visszarázódnom. A taktikám az volt, hogy a második (Parádsaasvár-Mátraalmás) gyorsaságit picit meghúzom és a Szuha – Parádsasvár szakaszon kicsit spórolok majd az autóval és a gumikkal is. Sajnos a Mátraalmás felé lekanyarodó elágazás után 500 méterrel egy felhordásos részen nekicsúsztunk egy farakásnak és szombaton már nem tudtuk folytatni a versenyt. A lelkes csapatnak köszönhetően tudunk vasárnap ”superrallyzni” és végül egy sikeres napot zártunk. A pályák nagyon tetszettek és élveztük a versenyzést. Kategóriánkban az első és második időket autóztuk végig, de sajnos a szombati fiaskó miatt nem állhattunk fel a dobogóra.

Mennyire szereted az Eger környéki pályákat?

- A Mátra és környékét legalább annyira szeretem, mint a Mecseket. Téli éjszakákon sokat ”kirándulunk” erre.

Elégedett vagy az eredményetekkel?

- Az előzmények ismeretében a rövid válaszom: igen. Az időeredményekkel abszolút elégedett vagyok, ami részben köszönhető a jól felkészített kocsinak is. A szombati nap miatt a saját teljesítményemmel már kevésbé vagyok kibékülve.

A miskolci versenyre kész lesz a Subaru?

- Igen! Gőzerővel dolgozunk az autón és szeretném, hogy Miskolcon már csak a pályákra kelljen koncentrálni. Szeretnénk pénteken nyugodtan begurulni a salakra és autózni egy jót!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: