A verseny abszolút értékelésében Grzegorz Grzyb diadalmaskodott a végén, aki a vasárnapi gyorsasági szakaszokon ki tudta használni a Ford Fiesta RS WRC erőfölényét, így megelőzve a szombaton abszolút leggyorsabb Hercziget. A külföldi versenyzők eredményei azonban az ORB értékelésébe nem számítanak bele, így ott a magyar Skoda-pilóta győzelmével zárult az év első futama, aki ráadásul biztos előnye tudatában vasárnap már csak magyar riválisaira figyelt és a biztos, sallangmentes célba érésre összpontosított.
A szezon legelső gyorsasági szakaszán a Vincze Ferenc – Kuti Péter páros robogta a leggyorsabb időt, ám a második, Parádsasvár és Mátraalmás között megrendezett gyorson Herczigék nyomban magukhoz ragadták a kezdeményezést, a második leggyorsab Kazár Miklós – Ferencz Ramón duónak is 7 másodpercet adtak, és az abszolút, egyben az ORB élére ugrottak, utóbbi értékelésben innentől ki sem engedték a kezükből a vezetést.
A következő, Szuha és Parádsasvár közötti szakaszon Herczig újabb abszolút leggyorsabb időt futott, miközben legközelebbi riválisa, az ob-címvédő Kazár Miklós egy defekt miatt jó 50 másodpercet elhullajtott. Az S2000-es Skodát terelgető pilóta a negyedik gyorsot is megnyerte, így az első kör végére máris több mint félperces előnnyel találta magát az ORB értékelés élén, Ollé Sasa és a három év kihagyás után most visszatérő hétszeres bajnok, ifj. Tóth János voltak ekkor a fő üldözői.
A második kör elején ifj. Tóth villantott egy szakaszgyőzelmet a Peugeot 208T16 R5-tel, jelezve, hogy a három év távollét alatt mit sem kopott gyorsasága. Parádsasvárról Mátraalmásra viszont másodszorra is Herczigék jutottak el a leggyorsabban, igaz, Janikáék és Olléék továbbra is szorosan ott loholtak a nyomukban. Megint jött azonban a Szuha és Parádsasvár közötti szakasz, amely ezen a versenyen a kegyeibe fogadta Hercziget, jócskán megrostálva közvetlen üldözőit.
Az első körben ugyebár Kazár szedett itt be jelentős hátrányt, míg most, a második körben ifj. Tóth csúszott le az árokba, és noha a szurkolók hatalmas szívvel visszatették őt a pályára, a korábbi hétszeres bajnok bő 6 percet veszített. Ollé Sasa is csak a 9. lett ezen a gyorsaságin, 22 másodperc hátránnyal, így a szakasz végén Herczig már több mint egy perc fórral vezetett előtte a magyar értékelésben, míg a 3. helyért egészen komoly kis csata volt kibontakozóban Botka Dávid, Kazár és Turán Frigyes között. Az első nap utolsó gyorsaságiján Kazár egy szakaszgyőzelemmel jelezte, nem tett még le teljesen Herczig üldözéséről, és jelzés értékkel feljött az ORB harmadik helyére, egy tizeddel beelőzve a nap végén Botkát.
Vasárnap további hat mért szakasz várt a mezőnyre, és Herczig tüstént három leggyorsabb idővel igyekezett végleg letörni a többiek lelkesedését, ami a győzelmi reményeket illeti – az első kör mindhárom gyorsaságiján ő bizonyult a legjobbnak a magyarok közül. Mindeközben a 2. helyre Kazár jött fel, három másodperccel megelőzve Botkát, Ollé ugyanis az Egerbakta és Sirok közötti szakaszon felborult Ford Fiesta S2000-esével, ezzel ő kiszállt a dobogóért folyó küzdelemből.
A verseny utolsó körében Herczig még két szakaszgyőzelemmel nyomatékosította erőfölényét magyar bajnoki riválisaival szemben, amit Kazár az utolsó szakasz, a Power Stage megnyerésével kompenzált, egyúttal második helyét is bebiztosítva ezzel Botka előtt. A boldog győztes így értékelt a célban: „Titkon bíztam abban, hogy jól fogunk szerepelni, és harcban leszünk a győzelemért, de őszintén szólva picit még a saját várakozásainkat is sikerült túlteljesítenünk, ezért fülig ér a szánk, annyira örülünk most. Az, hogy ilyen nagy előnnyel tudtunk nyerni, abban szerintem közrejátszott a szombati kaotikus időjárás, a gumiválasztás, a többiek betlije, és sok minden más. Nyilván nekünk jó volt a tempónk és a tavalyról hozott formánk, de ekkora különbség szerintem nincs köztünk és a többiek között, ezért izgalmas csatákra számítok a folytatásban.”
Kazár érthető módon kevésbé volt elégedett a végeredménnyel, habár balszerencsés versenyéből a 2. hellyel kihozta a maximumot. „Szombaton kaptunk egy defektet, ami miatt 50 másodpercet veszítettünk, aztán kaptunk még egy defektet, ami ugyan csak egy lassú defekt volt, de már a szakasz elejétől kezdve hátráltatott minket. Úgy gondolom, hogy ezek után ennél többet nem nagyon hozhattunk volna ki ebből a versenyből, és örülök, hogy megnyertük a Power Stage-et. Elkezdődött a bajnokság, megy a harc. Most még úgy béke van, de ahogy közeledünk majd az év vége felé, úgy válik majd egyre kiélezettebbé és izgalmasabbá ez a küzdelem. Úgy érzem, teljesen partiban vagyunk, csak most Norbinak jött ki jobban a lépés.”
Botka Dávid sem lehetett csalódott, hiszen dobogón kezdte a 2015-ös bajnoki évadot. „Jobban örültem volna, ha sikerül megcsípni a második helyet, de ennek a harmadiknak is nagyon örülök. Jól éreztük magunkat, nagyon jó verseny volt, de ettől függetlenül idén elsősorban az Európa-bajnokságra fogunk koncentrálni.”
A magyar értékelés 4. helyén a Turán Frigyes – Zsiros Gábor egység végzett Egerben, akiknek ez volt az első versenyük új Ford Fiesta R5-ösükkel. „Örülünk a negyedik helynek, hisz új technikával ez az eredmény teljesen elfogadható és egy nagyon jó alap a további versenyekre nézve” – nyilatkozta a célban a pilóta, aki mögött a Spitzmüller Csaba – Bazsó Attila páros tette teljessé a top5 mezőnyét Egerben.
A kétkerék-meghajtású autók küzdelmében Lukács Kornél és Mesterházi Márk párosa esélyt sem adva riválisainak söpörte be az év első győzelmét, míg a másodosztályban a Szilágyi Géza – Szegedi Máté duó sikerét hozta a szezonnyitó. A Historic versenyében mindkét napon a Varga Zoltán – Endrész István egység diadalmaskodott.
Az Eger Rali a magyar mellett a szlovák bajnokság idei nyitófordulója is volt egyben, és mivel utóbbi versenysorozatban WRC-autókkal is lehet menni, így a verseny abszolút, vegyes értékelésében jókora keveredés mutatkozott a magyar és a külföldi pilóták között. Az abszolút győzelmet végül Grzegorz Grzyb zsebelte be, aki mögött a szlovák bajnoki értékelésben Jaroslav Melicharek és ifj. Béres József végzett a 2-3. helyen. Pavel Valousek lett a 4., míg az 5. helyre Tomas Kukucka figyelt be, megelőzve Hadik Andrást. Utóbbi pilóta a szlovák mellett természetesen a magyar bajnokságba is nevezett, itt a 6., ott a 7. helyen zárta az egri ütközetet.
A versenyt egy sajnálatos haláleset árnyékolta be, ennek részleteiről külön cikkünkben számoltunk be.
Az ORB második versenyét Miskolcon rendezik, április 24. és 26. között.
Az Eger Rali végeredménye, ORB
1. HERCZIG Norbert/BACIGÁL Igor, Skoda Fabia S2000 1:18:45.3
2. KAZÁR Miklós/FERENCZ Ramón, Ford Fiesta R5 +1:36.6
3. BOTKA Dávid/TÓTH Imre, Mitsubishi Lancer Evo IX R4 +1:47.4
4. TURÁN Frigyes/ZSIROS Gábor, Ford Fiesta R5 +2:02.1
5. SPITZMÜLLER Csaba/BAZSÓ Attila, Mitsubishi Lancer Evo X +2:14.0
6. BALOGH János/HOLCZER Dániel, Mitsubishi Lancer Evo IX +2:58.4
7. HADIK András/KERTÉSZ Krisztián, Ford Fiesta R5 +3:01.9
8. NAGY Mátyás/NAGY Tamás, Mitsubishi Lancer Evo IX +3:29.3
9. KRÓZSER Menyhért/BUCHHOLZ János, Mitsubishi Lancer Evo IX R4 +3:33.8
10. MATICS Mihály/ZEJDA Viktória, Mitsubishi Lancer Evo IX +4:12.3