DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 20. péntek
Rali

Cséplő Balázs ismét begyűjtött egy serleget

A LiveWire Rally Team versenyzője Cséplő Balázs a tavalyi évhez hasonlóan egy FRT futammal indított és idén sem tért haza üres kézzel. A felmerült problémák ellenére sikerült a terveinek megfelelően abszolválnia a szombati versenyt.

DSC_0215



A szombaton szerzett tapasztalatairól kérdeztem Balázst:

Hogy érezted magad a Valentin-napi FRT-n?

Nagyon jól éreztünk magunkat, a kisebb nagyobb technikai hibák ellenére is. Sokan kint voltak a csapatunkból, jókat beszélgettünk és az idő is kedvezett.

Minden rendben volt a 106-ossal?

Voltak sajnos problémáink, de hisz ezért mentünk, hogy egy ilyen rövidebb távú, lényegében teszteléssel egybekötött versenyen derüljenek ezek ki. Az első két próbakörön és az első éles körön, körönként 10 fékezésből 8-szor egyáltalán nem fogtak az első fékek, ilyenkor lábbal pumpáltam, illetve két, motorfékezésre is szolgáló visszaváltás közben ráhúztam finoman a hidraulikus kézifékre és reménykedtem. Mondjuk elég izgalmas volt csak a féktávokon bent maradt sok idő. Ha nem a fékkel volt baj, akkor két alkalommal váratlanul leállt a motor, valószínűleg az áramtalanító hibájából kifolyólag. Nem vagyunk sajnos autószerelők, de gyorsan tanulunk és előbb utóbb minden hibát ki fogunk szűrni.

Sikerült a tervek szerint teljesíteni a versenyt?

Nagyon örültem, hogy dobogóra tudtam állni a nap végén. A H4 kategória 3. helyét szereztem meg. Szerencsére sikerült az előbb említettek ellenére összehozni 3 értékelhető kört, amikben szoros volt a verseny, mivel a 4-ik helyen végző versenyzőtől csak 5-6 tizeddel mentem jobb köridőket. Dobogós helyet értem el, az autó végigment, gyönyörűen sütött a nap, tavaszias időnk volt, nem is alakulhatott volna szebben ez a szombati nap.

Mi a helyzet a 2015-ös szezonra szánt Peugeot-val?

A héten megkezdődik a csövezés készítése, addig pedig gondolkozunk, hogy milyen változtatásokat fogunk még rajta csinálni a kékhez képest. Természetesen még, mint utolsó simításként vár rá a dekor, a csapat másik két autójához hasonlóan, de az csak március – április környékén.

DSC_0175

Hol indulsz legközelebb?

Legközelebb az Eger Rallyen fogunk indulni, még a mostani autóval, de addig az összes hibát ki kell küszöbölnünk, hiszen az a verseny már az éves értékelésbe is beleszámít.

Köszönöm a riportot, remélem sikerült felkészíteni az autót!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: