Az osztrák és magyar szezonzáró versenyre 28 magyar páros utazott ki, azonban a legjobban Kazár Miklós és Herczig Norbert csatáját várta mindenki. A Maximmun Racing Team Fordjában ezúttal Kazárnak Ferencz Ramón diktálta az itinert, miután Szőke Tamás munkahelyi kötelezettség miatt nem tudott elmenni Ausztriába. Az ORB futam nem a legjobban indult, ugyanis az első szakaszt törölték a szervezők egy, a nemzetközi és osztrák mezőnyben történt baleset miatt.
Az éles verseny tehát a második szakaszon kezdődött, az esős körülmények ellenére Kazár a leggyorsabb volt a murvás pályán, előnye azonban csak 2 tized volt Hercziggel szemben. A harmadik időt Balogh János autózta 1.9 másodperc hátránnyal. A harmadik, az ORB verseny leghosszabb szakaszán Kazár megütötte a Ford Fiesta R5-t, amivel bár második időt ment, Herczig 18.6 másodperccel gyorsabb volt, így összetettben is az élre állt. A harmadik helyre idei egyetlen ORB futamán induló Elek István állt, Rongits Attila, Turán Frigyes és az ötödik helyig visszacsúszó Balogh előtt.
A szakaszon Ollé Sándor kiütötte a Ford Fiesta S2000 kerekét, így kiálltak, azonban ennél drámaibb történések is lezajlódtak. Történt, hogy Ranga Péter egy fának ütközést követően félig a pályán állt meg, majd testvére, Laci megállt mellettük, azonban a később érkező Lencse Zoltánnak hiába integettek, nem vette figyelembe és Laci Subarujának ütköztek. Az esetnél szerencsére nem történt személyi sérülés, de nem sok hiányzott. A szervizelés utáni első szakaszon Herczig Norbert autójának motorja egy egyenes részen megállt és hiába igyekeztek, nem tudtak tovább menni, így a verseny mellett az ORB bajnoki címe is eldőlt, Kazár Miklós már bajnokként, az élről folytathatta a versenyt. Kazárék ezután már felszabadultan tudták folytatni a versenyt és végül megszerezték idei második győzelmüket.
Kazár Miklós sorozatban harmadik bajnoki címét nyerte pilótaként, míg 2008-ban még Spici navigátoraként lett bajnok. A második helyet Balogh János, míg a harmadikat Rongits Attila szerezte meg Ausztriában, ezekhez az eredményekhez azonban kellett Turán Frigyes esése is a második helyen állva. A negyedik helyet Hadik András szerezte meg, aki a Power Stage győzelemmel a bajnokság harmadik helyét is megkaparintotta Kazár és Herczig mögött.
A verseny kétnapos nemzetközi és osztrák értékelésében Christian Mrlik tudott nyerni, miután Henk Lategan baleset miatt az élről, míg Botka Dávid műszaki hiba miatt a második helyről esett ki. A második helyet végül Trencsényi József szerezte meg.
Waldviertel Rally ORB végeredmény:
1. Kazár Miklós/Ferencz Ramón, Ford Fiesta R5 1:07:46.2
2. Balogh János/Holczer Dániel, Mitsubishi Lancer EVO IX R4 +49.5
3. Rongits Attila/Hannus László, Mitsubishi Lancer EVO IX RS +52.4
4. Hadik András/Kertész Krisztián, Subaru Impreza +1:09.0
5. Matics Mihály/Zejda Viktória, Mitsubishi Lancer EVO IX RS +2:22.6
6. Osváth Péter/Farnadi Ágnes, Mitsubishi Lancer EVO IX +3:25.6
7. Kovács Antal/Istovics Gergely, Mitsubishi Lancer EVO +4:48.5
8. Budavári Zoltán/Kulcsar Csaba, Mitsubishi Lancer EVO IX +4:52.0
9. Dr. Varga Attila /Savanyu Roland, Suzuki Swift S1600 +6:41.9
10. Baracskai Zsolt/Lovász Tibor, Citroën C2 R2 MAX +6:59.2...
Waldviertel Rally abszolút végeredmény
1. Christian Mrlik/Julia Baier, Subaru Impreza STI 1:54:44.5
2. Trencsényi József/Verba Gábor, Ford Fiesta R5 +22.2
3. Walter Mayer/Ettel Bernhard, Peugeot 207 S2000 +2:43.9
4. Sebastian Barbu/Sergiu Itu, Mitsubishi EVO X R4 +4:07.1...