A versenyen szerzett tapasztalatokról Erdélyi Gyurival beszélgettem:
Hogy éreztétek magatokat a hétvégén?
A hangulat, mint mindig nagyon jó volt. Mondhatni minden tetszett és tökéletes lett volna, ha nem kell hamarabb összepakolnunk, mint ahogy a verseny véget ér.
Mi történt veletek?
Az 4. gyorsaságin végigmentünk, 10 mp-et verve saját magunk teljesítményére és utána az etapon történt a probléma. A karburátorban az úszó eltört, sajnos a sok zötyögéstől a karburátort összetartó csavarok meglazultak. Nagy szerencsénk volt, hogy nem robbant be, mert mindenhol benzines lett a motortér és motor is kapott rendesen, remélem nem lett nagy baja, mert igazán jól muzsikált azokon a gyorsokon, ahol végig tudtunk menni. Katona Kornél kitett magáért.
Többször említetted, hogy nehéz a Weber-esekkel felvenni a harcot. Most, hogy pont a karburátor adta fel a harcot, cserélitek Weber-esre?
Igen, ez most egy nagy dilemma. Még nem döntöttem el, hogy mi legyen vele, kicsit pihenek, és a jövő héten hozzálátunk a javításnak, addigra kitalálom. Egyrészt jó lenne már úgy elindulni, hogy több esélyt is látok dobogós helyezés, másrészt viszont pozitív élményekkel gazdagodtam, hiszen a Csobánkai szakaszon emelkedőnek rajtoltunk és a motor úgy húzott, hogy csak úgy füstöltek a Pirelli gumik.
Milyenek voltak a pályák?
Izgalmas volt mindkettő, főleg reggel, hiszen a Csobánka – Pilisvörösvári viszonylag száraz és szép idős gyorsasági után, Bajna – Lábatlan meglepett… A 2. gyorsot szinte tejködben abszolváltuk, de sikerült, ami nagyon fontos. A Lábatlani szakaszon már többször voltam, több-kevesebb sikerrel, most sok, összesen 9 lassító volt és sajnos ebből az utolsó mindkét alkalommal elvittük, nagyon csúszott ez a fehér aszfalt és a féktávokra kellett figyelni. 8-nál sikerült is megoldani. Csobánkán most voltam először, de nagyon megtetszett és élveztük, jó időeredményt is hoztunk.
Hogy tetszett maga a verseny?
A verseny jól sikerült, örülök, hogy nem tudták megakadályozni a létrejöttét, tetszett a szervezés, a pályák, a szervizpark, csak sajnos kevés időt hagytak a gyors és a gyűjtő között a szerelésre. Az első gyors után alig volt idő az autót átnézni, már járt a motor, mikor még Szili (Garamvölgyi Szilárd) az utolsó simításokat végezte. Ha nem kellett volna gyűjtőzni tökéletes lett volna.
Mi a terv az idei két hónapra?
Egy biztos pont a Szilveszter Rally, ahol mindenképpen autóba ülök. Decemberre tervezem még a Mikulás Rally-t is, ha minden összejön. Novemberben néztem, milyen lehetőségek vannak, a múltkori FRT-s élmények miatt, gondoltam, hogy a 8. fordulón is részt veszek, vagy talán a MARB-on Sajókaza- Felsőnyárád szakaszon, de a legjobban eddig a VI: GARMIN élményosztó nap keltette fel az érdeklődésemet. A Zsámbéki pályát már ismerem, tetszik, és egy újabb alkalom a lazulásra.