Terveik közt szerepelt a 48. Mecsek Rallye, de sajnos nem készült el csak a héten az autó, így döntöttek az I. MANNOL Pilisvörösvár Rallye mellett.
Erdélyi Gyurival beszélgettem, miben is merült ki a gép felkészítése:
- Miért is a Pilisvörösvár?
- Szerettünk volna, ha már egy héttel hamarabb a 48. Mecsek Rallye előtt elkészül az autó, de sajnos nem sikerült. Gondolkodtunk ezzel egy hétvégére eső Kazár RS-re is, de sajnos egy kategóriában a Weber karburátorral rendelkező Ladákkal esélyünk sincs. A Pilisvörösvári versenyen elméletben lesz külön kategória, így nagyobb lehetőséggel indulunk.
- Mi történt veletek a Kiskunlacházai FRT óta? Akkor elvileg csak a váltóval kellett volna kicsit foglalkozni.
- Nem is tudom, hol kezdjem… Katona Kornélnak köszönhetően a régi motor felújított változata került a motorháztető alá. Előre új futóművet tettünk, a beállítást Kovács Krisztián KÖKÖ végezte. A kormányműtől kezdve az összes gömbfej ki lett cserélve, mert a segédkartól és minden el volt rajta hajolva. Difit is kicseréltük, a Sper lett rajta javítva, lendkereket is kapott. Sőt még új poroltó is került az autóba, mert az előző kiengedett. Nagyon köszönjük a segítségeket!
- És mire számítotok?
- Ezek után arra számítunk, hogy problémamentesen és tökéletesen fogunk végig menni a versenyen és nagyon jól fog menni az autó. Illetve, amit már említettem elvileg az A-s Ladásoknak lesz kategória, úgyhogy bizakodunk.
- Hogyan készültetek erre a versenyre?
- Most, hogy elkészült a Lada, a közúti szabályokat betartva eredményesen teszteltük, így bátran indulunk neki a hétvégi próbának.
- Mennyire ismerősök számotokra ezek e pályák?
- Lábatlani szakaszon már szereztem versenykilométereket, de az Csobánka – Pilisvörösvár teljesen új lesz. Örülök, hogy sikerült összehozni, mind a rendezőknek ezt a Rallye-t, illetve nekünk is az autót felkészíteni.