Kondella Péter: Rég volt, talán igaz sem volt a Kassa Rally… Annyi nap telt el az utolsó verseny óta, ami még gombócból is sok. Nem meglepő hát, hogy hatalmas izgalommal, kíváncsisággal várjuk a hétvégi Mecsek Rallyet. A verseny előtti, szokásos autófelkészítés megtörtént, és még tesztelni is tudtunk pár kilométert a Hondával. Úgy éreztem, szükségünk volt erre a kis tréningre, hiszen a Budapest Rally elmaradása miatt túl nagy szünet lett volna a két autózás között.
Számunkra már csütörtökön, a hivatalos teszttel megkezdődik a program. A Baranya Kupa előtt is igen hasznosnak bizonyult a versenyt megelőző gyakorlás, szeretnénk most is visszarázódni a kocsiba és kipróbálni többfajta keverékű abroncsot. Emellett arra is lehetőségünk lesz, hogy esti körülmények között szokjuk a menetelést – erre pedig úgy érzem, nagy szükségünk is lesz, hiszen én személy szerint két éve versenyeztem utoljára sötétben. Pénteken pedig – az ideiglenes időterv alapján – 17:51-kor, második autóként fogunk elrajtolni a rallye2 mezőnyében.
Mivel még nincs frissített közlemény a bajnokság állásával kapcsolatban, ezért a Baranya Kupa utáni eredményeket vettük alapul a számolgatáshoz. Az adatok szerint Pécsett már az N3-as kategória bajnokaiként állhatunk rajthoz, viszont az N csoportban még nyitott a bajnokság állása. Számításaink alapján jelenleg 5 pont hátrányban vagyunk a Szepesi Marcell – Gondos Péter párossal, ezért nem elég csak a futamot megnyerni a Mecsekben, de az utolsó szakaszt is elsőként kell abszolválnunk a +3 pontért. Csak ezt a variációt tartjuk most szem előtt, s bízunk abban, hogy elhódíthatjuk a bajnoki címet. Biztos vagyok benne, hogy az izgalom a rajt pillanatától a célig, a parc fermébe való beállásig fog tartani, ezért fejben maximálisan toppon kell lennünk.
Szilassy Arnold: Úgy gondolom, a helyismerettel nem lesz gond a hétvégén. A mecseki pályák vonzzák a mezőnyt, nagyon szeretünk itt versenyezni. Habár túlfűszerezni már nem lehet az eseményt, hiszen a pályák hosszú évek óta adottak. Rendezői részről próbálják színesíteni a programot, és egy kicsit emberközelivé varázsolni a rendezvényt – ezért idén be is került egy reptéri szakasz. Meg merem kockáztatni, hogy a versenyzők többségének nem fog tetszeni ez a gyorsasági, de gondolni kell a nézőkre is.
Ami a bajnokságot illeti: bele kell húznunk a hétvégén. A nagy N-ben is megszerezhetjük a bajnoki címet, de ehhez teljesíteni is kell. Csak a csoport első helye elfogadható számomra! Még mindig három bajnoki futam mínuszban vagyunk a többiekhez képest, ehhez mérten kell a maximálisan megszerezhető pontokat is begyűjtenünk. Ezen leszünk, ezért dolgozunk nap, mint nap.