Tavaly Mads Ostberg és Kris Meeke próbálta a legjobbat kihozni a francia autóból, azonban belátták a mérnökök, hogy a jelenlegi technikán akad fejlesztenivaló. Ebből kifolyólag az idei évre a DS3-ba néhány módosítást már belecsempésztek most januárra – a motor, a felfüggesztés, a váltó és az aerodinamika került átgondolásra és újításra. „Egy nagyon rutinos autó a DS3-as, de keményen dolgoztunk azon, hogy még versenyképesebb lehessen.” – magyarázta Xavier Mestelan-Pinon, a Citroen Racing technikai vezetője. „Elsősorban arra helyeztük a hangsúlyt, mely a teljesítményt tudja javítani, a motorra.”
Kihasználva a szabálymódosításokat, már a legelső fordulóban a versenyzők kormányváltóval fogják teljesíteni a kilométereket. A külsőn az új spoiler és a front end lesz a látható változás, illetve külön figyelmet fordítanak a könnyebb alkatrészekre a kedvezőbb súlyelosztás tekintetében.
A márka számára egyébként kifejezetten nagy jelentőséggel bír a Monte-Carlo Rali. A DS típussal már az 1950-60-as években jelen volt a Citroen a dél-franciaországi futamon - ezután következett a Xsara, a C4 és a jelenleg is futó DS3 WRC. Az idei évben ráadásul olyan pilótával térnek vissza, aki 2003 és 2013 között pontosan hétszer zárta gyõztesként a futamot. Miután Yves Matton felkereste a 2014-ben WTCC-ben versenyző Loeb-öt és navigátorát, mindkettőjük gondolkodás nélkül rávágta az igent erre a nagyszerű lehetőségre. A francia mellett a Citroen Total Abu Dhabi csapata számára Kris Meeke is hozhat pontokat. Az észak-írnek ez lesz a hetedik Montéja, de csupán a második egy WRC volánja mögött. A harmadik DS3-ast pedig a norvég Mads Ostberg fogja irányítani.
Rajtuk kívül még lesz egy hazai versenyző, aki egy privát DS3 WRC-vel adta le nevezését a szezonnyitóra - ő pedig nem más, mint a WRC2-es kategóriából ismert Sebastien Chardonnet.
A WRC-k mellett az R5-ösökreis fókuszál a márka, ugyanis három DS3 R5-öst jegyeznek a futamra - ilyen modellel indul például a tavalyi Junior bajnok, Stephane Lefebvre.