DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. július 16. szerda

Folyékony hidrogénnel hajtott tesztautót mutatott be a Toyota Le Mans-ban

Hidrogén hajtású autót leplezett szerdán Le Mans-ban a Toyota, ezzel újabb lépést tettek afelé, hogy alternatív üzemanyaggal hajtott versenygéppel álljanak rajthoz a legendás 24 óráson. A GR LH2 Racing Concept névre hallgató tesztautó azt a célt szolgálja, hogy a japánok tudást és tapasztalatot gyűjtsenek a folyékony hidrogént használó belsőégésű motor által hajtott járművekről. Túl sok technikai részletet egyelőre nem árult el a gépről a gyártó, a Toyota Gazoo Racing Europe vezetője, Kazuki Nakajima pedig azt sem tudta pontosan meghatározni, mikor gurulhat pályára az autó tesztelés céljából, „csak annyit mondhatok, hogy nincs messze”.

A Le Mans-i 24 órás programja szerdán kezdődik az edzésekkel és az első időmérővel, a szombaton 16 órakor startoló versenyről pedig szokásainknak megfelelő végig élő szöveges közvetítés formájában fogunk tudósítani!

toyota-hidrogen-1

toyota-hidrogen-2

toyota-hidrogen-3

Zak Brown: Hagyjuk, hogy eldöntsék, ki lesz a bajnok

Zak Brown, a McLaren vezérigazgatója a Goodwood Festival of Speed vendégeként egy interjúban hangsúlyozta, hogy a csapat szabad kezet ad Oscar Piastrinak és Lando Norrisnak a világbajnoki címért folytatott küzdelemben. Mivel a páros között mindössze nyolc pont a különbség, miközben Max Verstappen jelentős hátrányban van, egyre valószínűbb, hogy a 2025-ös szezon a McLaren belharcáról szól majd.

„Hagyjuk őket versenyezni. Rajtuk múlik, ki nyeri meg a világbajnokságot” – mondta Brown, majd gyorsan hozzátette: „Remélem, hogy egyikük lesz az. Még egy kicsit növelnünk kell az előnyünket, mielőtt igazán nyugodtak lehetnénk, bár ebben a sportban sosem lehet teljesen kényelmesen hátradőlni. Engedjük őket versenyezni. Ausztria jó példa volt arra, milyen keményen, de tisztán tudnak egymás ellen küzdeni.”

Tény és való, hogy kemény volt a spielbergi csata, bár akkor sem jártak messze attól a mclarenesek, hogy Kanadához hasonlóan ismét ütközzenek a McLarenek, de efölött Brown nagyvonalúan átsiklott. Az amerikai nyilatkozatában külön kiemelte Andrea Stella csapatfőnököt is, aki szerinte kulcsszerepet játszott ebben a sikerszériában: „Nélküle nem tartanánk itt. Hihetetlen vezető, tudja, hogyan hozza ki a legtöbbet a csapatból. Támogat, visszajelzést ad, és ösztönöz. Andrea kulcsfontosságú tényező volt a sikerünkben.”

piastri-norris-silvestone-1

3 millió dolláros jachtot vett George Russell

Három millió dollárt érő jachtot vásárolt George Russell. A Mercedesszel ugyan elhúzódnak a tárgyalások a brit pilóta szerződéshosszabbításával kapcsolatban, de ez nem akadályozta meg abban, hogy jelentős beruházással megszerezte a Pershing 6x névre hallgató luxusjachtot, amivel több F1-es pilótához csatlakozott a „klubban.”

A két MAN V12-es, 1550 lóerős motorral hajtott luxusjacht 48 csomós sebességre képes. A felső fedélzetén egy hatalmas nyugágy és egy nagyméretű fedélzet található, amely tökéletes a napozásra a versenyek között.

Russell szerint ez remek lehetőséget ad a futamok közötti kikapcsolódásra.

Max Verstappen és Lewis Hamilton jachtjai egyébként több, mint 12 millió dollárt érnek, de többek között Fernando Alonso és Charles Leclerc is rendelkezik ilyen vagyontárggyal.

f1-russell-jacht

„Perez megérdemel egy újabb esélyt az F1-ben” – Mansell

Nigel Mansell szerint Sergio Perez ideális választás lehet az F1-ben jövőre debütáló Cadillac számára – az 1992-es világbajnok úgy véli, a mexikói pilóta tapasztalata aranyat érhet egy teljesen új istállónak, amely komoly tanulási folyamat előtt áll.

„Checo Perez megérdemelne még egy lehetőséget. Az utolsó előtti évében kiválóan vezetett, és hatalmas segítséget nyújtott Maxnak a címvédéshez” – mondta Mansell, hozzátéve: szerinte az amerikai csapatnak inkább rutinos pilótákra van szüksége, mintsem egy hazai sztárra.

Mansell hangsúlyozta: egy új F1-es istállónak olyan versenyző kell, aki nemcsak gyors, de pontos technikai visszajelzésekkel is segíti a fejlesztéseket, különben az egész projekt könnyen zátonyra futhat.

„Remélhetőleg vannak ott okos emberek, akik jól megtervezik a stratégiájukat. Az első évben szükségük lesz néhány tapasztalt versenyzőre, akik visszajelzést adnak nekik, hogy tudják, mire van szükségük ahhoz, hogy a lehető legversenyképesebbek legyenek.”

Antonellinek mindegy, hogy Russell vagy Verstappen a csapattársa

Továbbra sem ülnek el a Max Verstappen esetleges Mercedeshez igazolásáról szóló pletykák: az nem kérdés, hogy a felek között van valamiféle egyeztetés, az viszont nem egyértelmű, mennyire reális a Red Bull-lal 2028-ig szerződéssel rendelkező világbajnok váltása. Abban egyetértés van a találgatások és értesülések között, hogy amennyiben Verstappen átigazol, a hosszabbításra váró George Russell szorulhat ki a Mercedestől, így a holland az újonc Andrea Kimi Antonelli mellé érkezne.

De mit szólna mindehhez a 18 éves olasz? Antonelli így felelt a Sky Sports F1 azon kérdésére, hogy Russellt vagy Verstappen preferálná-e csapattársaként: „Nekem mindegy. Hogy őszinte legyek, mindketten nagyon jó versenyzők. Nagyon elégedett vagyok George-dzsal. Úgy érzem, igazán jó a dinamika jelenleg a csapaton belül.”

f1-antonelli-verstappen

Jeremy Clarkson vigasztalta Hornert: „Ez nem a vég”

Jeremy Clarksont ismerős érzések kerítették hatalmukba, miután a Red Bull váratlanul menesztette Christian Hornert a csapatfőnöki és vezérigazgatói pozícióból. A legendás televíziós műsorvezető a The Sun hasábjain árulta el, hogy támogató üzenetet küldött Hornernek: „Írtam neki, miután kiderült a kirúgása, és elmondtam, hogy voltam már ugyanebben a helyzetben” – fogalmazott Clarkson, akit egy évtizeddel korábban a BBC Top Gear forgatásán történt incidens után távolítottak el.

Hozzátette: „Másnap reggel hajlamos az ember azt gondolni, hogy na, ennyi volt. De nálam nem ez történt. Nem lefelé indultam el, hanem felfelé. És szerintem nála is ez lesz” – tekintett optimistán a jövőbe Clarkson, aki elmondása szerint a Brit Nagydíjon még személyesen is beszélt Hornerrel, aki akkor semmit sem sejtett a közelgő döntésről. „Aznap a 11 éves lányával, Oliviával volt, akinek az édesanyja nemrég halt meg szemrákban. Leginkább erről beszélgettünk, és arról, hogy birkózik meg a helyzettel szegény kis drága” – árulta el Clarkson.

A Red Bull távozó csapatfőnökének széke még ki sem hűlt, de máris folynak a találgatások a jövőjéről. Clarkson szerint az Alpine-nál való esetleges szerepvállalásról szóló hírek nem tűnnek reálisnak: „Ez lenne a legtutibb tipp, de jövőre ők Mercedes-motorokkal mennek, azaz Christiannak együtt kellene működnie Toto Wolff-fal, és mivel ezek ketten nem jönnek ki, nem tudok hinni ebben.”

clarkson-horner

Lóháton lett világbajnok Michael Schumacher lánya

Gina-Maria Schumacher, a hétszeres Formula–1-es világbajnok Michael Schumacher lánya újabb mérföldkőhöz érkezett saját sportkarrierjében: világbajnoki címet nyert a díjlovaglás reining szakágában. A 28 éves versenyző a svájci Givrinsben található CS Ranchen rendezett világbajnokságon állhatott a dobogó legfelső fokára a német válogatott tagjaként.

A győzelmet hűséges lova, Valentino nyergében megszerző Schumacher hosszú évek óta az egyik legkiemelkedőbb reininglovas a nemzetközi mezőnyben, de ez a világbajnoki aranyérem új szintre emelte eddig is impozáns eredménylistáját. A verseny után közösségi oldalán osztotta meg örömét: „Aranyérem a német csapatnak! Büszke vagyok, hogy képviselhetem az országunkat” – írta az Instagramra feltöltött képek mellé

gina-maria-schumacher.

Japánban tesztelik a Haast a Toyota versenyzői

A Haas és a Toyota közötti kapcsolat a külsőségekben is egyre inkább meglátszik: nem sokkal az követően, hogy a goodwoodi fesztiválon Esteban Ocon egy Toyota WRC-t vezetett, bejelentették, hogy a Super Formula címvédője, a háromszoros Super Formula-bajnok Sho Tsuboi egy TPC-tesztet hajt végre egy kétéves Haasszal az autógyár tulajdonában lévő legendás Fuji versenypályán.

A tesztet augusztus 6–7-én rendezik, és mindkét napon japán versenyző vezetheti a VF-23-as modellt: augusztus 6-án Ryo Hirakawa, Tsuboi pedig másnap kap lehetőséget. A teszt nyitott lesz a rajongók előtt is. Hirakawa, aki a Toyota WEC-versenyzője és a Haas tartalékpilótája, már F1-es szabadedzésen is vezetett, a 30 éves Tsuboi viszont először ülhet F1-es autóba.

Ayao Komatsu csapatfőnök így fogalmazott: „Természetesen nagyon izgatottak vagyunk, hogy már a TPC-programunk első szezonjában kétnapos tesztet tarthatunk a Fuji Speedwayen. Igazán különleges, hogy a Toyota hazai pályáján tesztelhetünk, ahol tavaly októberben jelentettük be együttműködésünket a TOYOTA GAZOO Racinggel, és külön öröm, hogy F1-es debütálást biztosíthatunk Sho számára, aki több bajnoki címmel is büszkélkedhet. Hirakawát már jól ismerjük, várjuk a visszajelzéseit.”

pf-haas-tpc

Sainz megküzdött a démonjaival a Ferraritól való távozás előtt

Carlos Sainz elméjében megküzdött a jó és a rossz énje, miután a Ferrari bejelentette, hogy lecserélik Lewis Hamiltonra a 2025-ös szezontól kezdve. Végül úgy döntött a spanyol, hogy jó fiú lesz.

„Megértem, hogy egy versenyző, akinek nagy az egója, szét akarná szedni a Ferrarit abban a helyzetben és politizálni akarna, egy fertőzés akarna lenni a csapaton belül. Az én démonom – mindannyiunknak van egy angyala és egy démonja – azt mondta, hogy annyi dolog van, amit mondani akarok, amin változtatni szeretnék” – mondta Sainz a High Performance Podcast adásában.

„De az angyalom erősebb volt akkoriban, és azt mondta, hogy nem, ne legyél az a srác; legyél az a srác, aki professzionális, aki az utolsó futamig mindent meg fog tenni a csapatáért és azokért, akiknek semmi közük nem volt ehhez a döntéshez.”

„A legprofesszionálisabb szintemmel tartozom nekik, egy jó évvel tartozom a csapatnak és magamnak. Én leszek a jó fiú, aki nem akarja felgyújtani ezt a helyet” – árulta el a spanyol 2024-es helyzetéről.

IndyCar: O’Ward és Palou győzött az iowai oválon

Dupla fordulóval folytatódott az IndyCar 2025-ös idénye az iowai oválpályán. Szombaton az Arrow McLarent erősítő Pato O’Ward aratta idei első győzelmét, miután a bokszkiállások utolsó köre során átugrották az addig a futamot nagyjából uraló Josef Newgardent, akit aztán maga mögött is tudott tartani a mexikói. A dobogót egy másik Penske-pilóta, Will Power tette teljessé, megelőzve harmadik társukat, a mezőny végéről felzárkózó Scott McLaughlint és a bajnokságot domináló Alex Palout.

 

Palou aztán vasárnap a pole-ból indulva megnyerte a második versenyt: ez volt idei hetedik sikere, ebből a második oválon az Indy 500 után. Hiába előzte meg ugyanis kétszer is a spanyolt Newgarden, az amerikai számára rosszul jöttek ki a sárga zászlók, így az egyébként jobban is spóroló címvédő diadalmaskodott. Newgarden ráadásul csupán tizedik lett, a dobogót végül Scott Dixon és Marcus Armstrong tette teljessé. A tabellán Palou 129 ponttal vezet a vasárnap ötödik O’Ward előtt, aki kissé leszakította magáról Dixont és a gyenge hétvégét produkáló Kyle Kirkwoodot.

 

A szombati futam végeredménye:

1. Patricio O'Ward Arrow McLaren  
2. Josef Newgarden Team Penske 0.2352
3. Will Power Team Penske 1.2128
4. Scott McLaughlin Team Penske 2.3576
5. Alex Palou Chip Ganassi Racing 3.0020
6. Christian Rasmussen Ed Carpenter Racing 3.6218
7. Conor Daly Juncos Hollinger Racing 3.7720
8. Santino Ferrucci A.J. Foyt Enterprises 4.0938
9. Marcus Armstrong Meyer Shank Racing 4.9885
10. Scott Dixon Chip Ganassi Racing 5.5263
11. Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Racing 6.1942
12. David Malukas A.J. Foyt Enterprises 6.3619
13. Colton Herta Andretti Global 7.2357
14. Louis Foster Rahal Letterman Lanigan Racing 7.9742
15. Marcus Ericsson Andretti Global 8.2510
16. Rinus VeeKay Dale Coyne Racing 1 kör /9.5249
17. Felix Rosenqvist Meyer Shank Racing 1 kör /9.8674
18. Kyffin Simpson Chip Ganassi Racing 1 kör /10.2390
19. Devlin Defrancesco Rahal Letterman Lanigan Racing 1 kör /10.8018
20. Robert Shwartzman Prema Racing 1 kör /11.7636
21. Christian Lundgaard Arrow McLaren 1 kör /12.5108
22. Sting Ray Robb Juncos Hollinger Racing 1 kör /12.8566
23. Callum Ilott Prema Racing Kiesett
24. Nolan Siegel Arrow McLaren Kiesett
25. Alexander Rossi Ed Carpenter Racing Kiesett
26. Kyle Kirkwood Andretti Global Kiesett
27. Jacob Abel Dale Coyne Racing Kiesett

 

A vasárnapi futam végeredménye:

1. Alex Palou Chip Ganassi Racing  
2. Scott Dixon Chip Ganassi Racing 0.5280
3. Marcus Armstrong Meyer Shank Racing 2.7436
4. David Malukas A.J. Foyt Interprises 4.0007
5. Patricio O'Ward Arrow McLaren 4.8250
6. Christian Lundgaard Arrow McLaren 6.4378
7. Felix Rosenqvist Meyer Shank Racing 6.9021
8. Christian Rasmussen Ed Carpenter Racing 7.8354
9. Robert Shwartzman Prema Racing 9.0457
10. Josef Newgarden Team Penske 10.1300
11. Jacob Abel Dale Coyne Racing 11.8122
12. Rinus VeeKay Dale Coyne Racing 11.8317
13. Kyffin Simpson Chip Ganassi Racing 13.4066
14. Louis Foster Rahal Letterman Lanigan Racing 14.5475
15. Santino Ferrucci A.J. Foyt Interprises 1 kör /12.2954
16. Conor Daly Juncos Hollinger Racing 1 kör /12.7896
17. Alexander Rossi Ed Carpenter Racing 1 kör /15.0914
18. Kyle Kirkwood Andretti Global 1 kör /15.5878
19. Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Racing 3 kör /1.5617
20. Colton Herta Andretti Global Kiesett
21. Callum Ilott Prema Racing Kiesett
22. Marcus Ericsson Andretti Global Kiesett
23. Sting Ray Robb Juncos Hollinger Racing Kiesett
24. Will Power Team Penske Kiesett
25. Devlin Defrancesco Rahal Letterman Lanigan Racing Kiesett
26. Scott McLaughlin Team Penske Kiesett
27. Nolan Siegel Arrow McLaren Nem indult

indycar-oward-iowa

A Cadillac 2026-os autója „agresszívan fog kinézni”

2026-ban csatlakozik az F1 mezőnyéhez a Cadillac csapata, így két teljesen új autót is láthatunk majd körözni a versenyhétvégéken. Habár az amerikai istálló autóinak festésére még valószínűleg sokat kell várnunk, Graeme Lowdon csapatfőnök most elárulta, milyen elképzelések mentén tervezik meg a versenygép festését. 

„Sok olyan autó van, ami nagyon sikeres volt, de nem néznél rá kétszer. Ez nekünk nem elég. Ez a Cadillac – az örökségünk a merész, ikonikus dizájn. Az autónak képviselnie kell valamit. Agresszívan kell kinéznie. Izgalmasan kell kinéznie.”

„Mindig azt gondoltam, hogy bármit is csinálunk egy autóval, annak át kell mennie a 12 éves szurkolók tesztjén – tudod, ez az az autó, amiről ki akarnak rakni egy posztert a szobájuk falára, ezt a csapatot akarják követni.”

„A Formula-1 az érzelmekről szól. Érezned kell valamit, amikor ránézel az autóra. Részben ez az, ami bevonzza a szurkolókat, különösen a fiatalokat. Azt akarod, hogy arról az autóról álmodjanak, hogy elképzeljék, ahogyan vezetik azt. Egy ilyen kötődés kialakítása a célunk. Ha gyors, de felejthető, akkor nem értettük meg a lényeget” – mondta a High Performance Podcast adásában Lowdon.

A csapatfőnök és csapattulajdonos is a Haasba ült Goodwoodban

A csütörtöktől vasárnapig zajló Festival of Speed egyik főszereplője a Haas: a hivatalosan tizedik F1-es szezonját ünneplő csapat nagy erőkkel érkezett a kultikus goodwoodi eseményre, nem csupán mindkét versenyző, Esteban Ocon és Oliver Bearman ültek autóba, de a csapatfőnök, Ayao Komatsu, valamint a tulajdonos, Gene Haas is volán mögé ült és teljesítette a hegyi szakaszt!

Gene Haas 72 évesen vezette csapata 2023-as versenygépét – a tulajdonos a helyszínen elmondta, Komatsu győzte meg őt arról, hogy üljön autóba, és eleinte megrökönyödött, milyen sokat kell készülnie, csak hogy egy ilyen rövid levezessen a versenygéppel.

Goodwoodban minden évben több F1-es csapat vendég, a Haas számára azonban az idei az első részvétel: ennek az oka, hogy az istálló nemrég indította el TPC-programját, ami nem csupán egy- vagy kétéves autókkal végzett teszteket jelent, hanem a mostanihoz hasonló bemutatóeseményeket is.

Az F1 75. évfordulója kapcsán a mezőny minden csapata képviseltetve van frissebb vagy történelmi modellel – legalább kiállítva, ha nem is mozgásban –, Ocon és Bearman mellett aktív versenyzőként Gabriel Bortoleto érkezett, de négy világbajnok, Mario Andretti, Emerson Fittipaldi, Alain Prost, Nigel Mansell és Alain Prost is vezet, akárcsak Adrian Newey, aki egy saját tulajdonban levő 1968-as Lotusszal is bemutatózik.

Fotók: Haas

Szimulátorozással kezdődött Bortoleto és Verstappen barátsága

Max Verstappennel és Oliver Bearmannel ápolja a legszorosabb kapcsolatot a 2025-ös mezőny elsőévese, Gabriel Bortoleto. A négyszeres világbajnokkal két éve lett jóban, a közös szenvedély révén – derül ki a Formula1.com interjújából.

„Max és Bearman az a két srác, akikhez a legközelebb állok, akikkel gyakran beszélek és találkozom” – válaszolt arra a kérdésre Bortoleto, kik legjobb barátai a paddockból. A négyszeres világbajnokkal kialakult szoros kapcsolatról külön megkérdezték:

„Nos, úgy kezdődött, hogy sokat videójátékoztam és szimulátoroztam Maxszal, amikor még az F3-ban voltam. Az F3-as előszezonban, januárban, februárban kezdtünk gyakorolni. Van egy jó kis csoportunk barátokkal, együtt játszunk és szimulátorozunk, a csapatának, a Team Redline-nak pedig nagykövete is vagyok. Így kezdődött minden. Azóta is rengeteget játszunk együtt, amit nagyon élvezünk.”

Ugyanebben az interjúban Verstappen még egyszer előbukkant – amikor arról kérdezték a brazilt, melyik csapatfőnököt és versenyzőt vinné egy lakatlan szigetre:

„Valószínűleg Mattia Binottót, aki nagyon értelmes ember, úgy érzem, sokat segíthetne egy lakatlan szigeten, építeni valamit és egyebekben. A versenyző pedig… talán Maxot mondanám, mert mindig békében van mindennel, nem szokott sok mindenre panaszkodni, amikor beszélek vele, mindig azt mondja, minden rendben van” – válaszolta Bortoleto.

Fotó: Red Bull Content Pool

Visszaült 2008-as „bajnoki autójába” Felipe Massa

A héten zajló Goodwood Festival of Speed egyik szereplőjeként a 11-szeres Formula-1-es nagydíjgyőztes, Felipe Massa tűnt fel, aki visszaült az F2008-as versenygépbe, amely az emlékezetes 17 évvel ezelőtti, és brazil versenyző bírósági pere miatt mostanában is sokat emlegetett szezon során volt a Ferrari versenygépe, amely máig utolsó konstruktőri vb-címéhez juttatta a csapatot, Massát pedig a vb-ezüstéremhez, egyetlen pontra Lewis Hamiltontól.

Massa egy érdekes elszólást tett Goodwoodban: összhangban a 2008-as vb-címért indított bírósági ügyével – amely körül mostanában nagy a csend, a tavaly októberi nyilatkozat óta, miszerint a versenyzőnek sokba kerül a pereskedés – megjegyezte, ezzel az autóval nyerte meg a vb-címet a Ferrari és ő maga.

„Csodálatos érzés ennyi idő után a 2008-as autót vezetni. Lenyűgöző volt olyan sokáig a Ferrari részének lenni, és kétségtelenül ez volt a legjobb évem. Ezzel az autóval ötször (valójában hatszor – a szerk.) nyertem. Ez volt a Ferrari utolsó bajnoki címe – és azt mondanám, az enyém is. Lenyűgöző pillanat itt lenni Goodwoodban” – nyilatkozta a helyszínen Massa.

Hozzátette még, előzetesen bizonytalan volt, mennyire lesz kényelmes számára az ülés, hiszen az elmúlt években súlyt szedett fel, de végül gond nélkül belefért a pilótafülkébe, és otthon érezte magát ott.

Tsunoda sportpszichológus segítségével próbál javítani

Helmut Marko elmondása szerint intenzív megbeszéléseket folytattak Yuki Tsunodával, aki a gyenge sorozata ellenére még mindig fejlődési pályán van a Red Bull értékelése szerint. A japán pilóta zsinórban öt versenyt zárt pont nélkül, és beállította Mark Webber 2009-es negatív szériáját.

Marko szerint azonban Silverstone-ban már láttak biztató jeleket: a szabadedzéseken kisebb volt a lemaradása Max Verstappenhez képest, mint korábban, Tsunoda ráadásul sportpszichológussal dolgozik, hogy mentálisan is előrelépjen.

"Tsunoda küzdött néhány hétvégén, de Silverstone-ban már láttunk egy felfelé ívelő tendenciát. A legtöbb szabadedzésen kisebb volt a lemaradása Maxhoz képest, mint korábban, és a tizenegyedik helyről rajtolhatott. Intenzív megbeszéléseket folytattunk Yukival, aki sportpszichológusokkal is dolgozik. Sajnos, akárcsak Maxnak, neki sem volt esélye a legutóbbi hétvégén” – mondta Marko.

„Észrevettük a teljesítmény javulását Yukinál, és optimisták vagyunk, hogy ez hamarosan a pontokban is megmutatkozik” – tette hozzá a bikások tanácsadója.

Veszekedés előzte meg Horner távozását

Christian Horner váratlan elbocsátása előtt néhány nappal újabb feszültség alakult ki közte és Jos Verstappen között – erről Ralf Schumacher számolt be a német Sky Sports podcastjében. Az egykori F1-es pilóta elmondása szerint a Brit Nagydíj hétvégéjén személyesen is tanúja volt egy látványos és verbálisan is feszült összeszólalkozásnak Silverstone-ban.

„Ismét volt egy vita, vagy legalábbis egy heves szóváltás Jos Verstappen, Christian Horner és a sajtófőnök között. Látszott, hogy Jos egyáltalán nem elégedett a helyzettel” – mondta Schumacher.

Ez az incidens újabb jele volt annak, milyen mélyek voltak a repedések Horner és Verstappenék között. A konfliktus még Bahreinben kezdődött 2024 elején, amikor Horner ellen belső vizsgálat indult egy női alkalmazottal szembeni helytelen viselkedés vádjával. Bár az ügyvezető hivatalosan felmentést kapott, Jos Verstappen akkor úgy fogalmazott: ha Horner marad, „darabokra szakadhat a csapat”.

A közelmúltban Jos Verstappen a De Telegraafnak adott interjúban még azt mondta, javult a viszonyuk: „Kölcsönös tisztelet kell, és ez megvan. Én őszinte vagyok, mindig kimondom, amit gondolok. Ezt számításba kell venniük, én nem változok. Senki kedvéért.”

Nos, Horner kedvéért már biztosan nem kell…

jos-horner-2024

Marko szerint versenyképes a Red Bull fiatal vonala

Az F1-es Brit Nagydíjat követően Helmut Marko a Speedweek hasábjain értekezett a Red Bull versenyzőiről, köztük a Racing Bulls pilótáiról és a szabadedzésen lehetőséget kapó Arvid Lindbladról. Mint mondta, a középmezőny szoros versenye megnehezíti a fiatalok helyzetét, de bízik bennük.

„A mai Formula–1 középmezőnye elképesztően szoros, és sokan elfelejtik, hogy Liam és Isack a mezőny legfiatalabb párosa” – emelte ki Marko. „Lawson és Hadjar elég erősek ahhoz, hogy helytálljanak, és innentől a csapat napi formája, beleértve a stratégiát is, határozza meg a teljesítményüket. Ha minden optimálisan alakul, Isack és Liam képesek a középmezőny élén versenyezni, ezt várjuk tőlük a jövőben is.”

A Red Bull egy másik ígéretes fiatalja, Arvid Lindblad az első szabadedzésen vezethette az RB20-ast Silverstone-ban. Marko elégedetten nyilatkozott róla: „Szerintünk remek munkát végzett, a tempója rendben volt, hasznos visszajelzéseket adott, és a technikusok is elégedettek voltak.” Ahogy Marko kiemelte, Lindblad a Brit Nagydíj utáni héten ismét autóba ült, és több mint 100 kört teljesített – eközben kiváló fizikai állapotot és versenyképes köridőket mutatott.

hadjar-lawson-5

MotoGP: Di Giannantonio rekordidővel a Marquezek előtt pénteken a Sachsenringen

Sokáig úgy tűnt, hogy várakozásoknak megfelelően Marc Marquez elsőségével veszi kezdetét a Német GP hétvégéje pénteken a Sachsenringen, amely a vb-éllovas spanyol egyik legerősebb pályája: 2010 és 2021 között zsinórban 11 győzelmet aratott rajta. A délutáni egyórás gyakorlás legvégén azonban jött Fabio di Giannantonio, aki 1:19,071-es körrekordot futva zárt az élen a VR46 Ducatival. Mögötte ráadásul nem is Marc, hanem Alex Marquez végzett másodikként: a gresinis úgy remekelt, hogy két hete kézsérülést szenvedett az asseni bukása során.

A három ducatis mögött a yamahás Fabio Quartararo és a KTM-es Pedro Acosta következett, majd jött a másik VR46-os Franco Morbidelli és a tréning elején bukó Marco Bezzecchi. A top 10-be és ezáltal a Q2-be Jack Miller, Francesco Bagnaia és Brad Binder fért még be, Maverick Vinalesnek és a hajrában eleső Johann Zarcónak azonban már a Q1-ben is jelenése lesz a szombati időmérőn. Hiányzott a mezőnyből az edzésbalesetet szenvedő Somkiat Chantra és a vakbélgyulladással kórházba kerülő Enea Bastianini (illetve természetesen Jorge Martin, akinek kapcsán friss hír, hogy talán mégis maradna az Apriliánál 2026-ra).

A péntek délutáni edzés eredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):

1. Fabio di Giannantonio VR46 Ducati 1'19.071  
2. Álex Márquez Gresini Ducati 1'19.408 0.337
3. Marc Márquez Ducati 1'19.461 0.390
4. Fabio Quartararo Yamaha 1'19.524 0.453
5. Pedro Acosta KTM 1'19.560 0.489
6. Franco Morbidelli VR46 Ducati 1'19.592 0.521
7. Marco Bezzecchi Aprilia 1'19.595 0.524
8. Jack Miller Pramac Yamaha 1'19.637 0.566
9. Francesco Bagnaia Ducati 1'19.698 0.627
10. Brad Binder KTM 1'19.733 0.662
11. Maverick Viñales Tech3 KTM 1'19.780 0.709
12. Johann Zarco LCR Honda 1'19.964 0.893
13. Ai Ogura Trackhouse Aprilia 1'20.004 0.933
14. Raúl Fernández Trackhouse Aprilia 1'20.005 0.934
15. Joan Mir Honda 1'20.099 1.028
16. Fermín Aldeguer Gresini Ducati 1'20.191 1.120
17. Miguel Oliveira Pramac Yamaha 1'20.202 1.131
18. Luca Marini Honda 1'20.309 1.238
19. Alex Rins Yamaha 1'20.668 1.597
20. Lorenzo Savadori Aprilia 1'20.722 1.651

motogp-digiannantonio-sachs-1

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Az Aston és a Sauber tesztelte a Pirelli 2026-os F1-es abroncsait

A Brit Nagydíj utáni napokban újabb Pirelli-tesztre került sor: a prototípusokat tavaly elsőként kipróbáló Aston Martin és a hasonló eseményen most először részt vevő Stake maradt Silverstone-ban, hogy segítse a gumigyártó felkészülését a 2026-os szezonra. Mario Isoláék elmondása szerint két célja volt a kétnapos gyakorlásnak: egyfelől az elöl 25, hátul 30 milliméterrel kesknyebb abroncsok konstrukciójának véglegesítése, másfelől a három legkeményebbnek szánt keveréknek (C1, C2 és C3) a próbálgatása. Ez utóbbi érdekében a két istálló a második nap délelőttjén előbb viszonylag rövid, majd délután hosszabb etapokat is teljesített, követve a Pirelli programját és utasításait. A gumik szerkezetét egyébként szeptember 1-jéig kell homologizálnia a Pirellinek a szabályok értelmében.

f1-pirelli-teszt-1-aston

Az Aston és a Sauber is a 2026-os szabályrendszer követelményeit imitálandó egy átalakított öszvérautóval – a Pirelli közlése szerint az AMR25-ös és a C45-ös jelentette az alapokat – segítette a gumigyártó munkáját. Az Astonnál kedden Felipe Drugovich, szerdán Lance Stroll állt munkába, míg a Stake-nél mindkét napot Gabriel Bortoleto teljesítette. Drugovich 112 kör alatt 1:30,119-es legjobbig jutott, Stroll 126 kör után 1:30,195-ig, míg Bortoleto összesen 220 kört teljesített, amelyek közül 1:31,341 volt a leggyorsabb – de persze az időknek a Pirelli által diktált program és az öszvérautók miatt semmi jelentősége nincs. A Pirelli-tesztek sora pedig épp nálunk, a Hungaroringen folytatódik majd az F1-es Magyar Nagydíj utáni kedden-szerdán, de Isola elmondása szerint gyakorolni fognak Monzában, Mugellóban és Mexikóvárosban is.

f1-pirelli-teszt-2-stake

Videó: Így vezette Brad Pitt az F1-es McLarent a COTA-n

Mint arról mi is írtunk, azok után, hogy eljátszotta a mozikban két hete debütált és azóta komoly kasszasikert elkönyvelő F1-film főszerepét, és eközben egy átalakított Formula-2-es versenygépet is vezetett Sonny Hayesként, Brad Pitt pár hete egy valódi Formula-1-es autóba is beülhetett. A McLaren adott lehetőséget a hollywoodi sztárnak, hogy kipróbálja a 2023-as masinát, az MCL60-ast Lando Norris társaságában az USA Nagydíjnak otthont adó Circuit of the Americas versenypályán.

Az F1 pedig most egy hosszabb videót is közzétett az eseményről, amelyen nemcsak onboard felvételt láthatunk a rádiózás kíséretében Brad Pitt néhány köréről, hanem azt is, hogyan készítették fel a színészt a bevetésre a McLarennél. A videó IDE vagy a fotóra kattintva tekinthető meg:

bradpitt-mclaren-video

Magyar dömping az Eb-n: 11 hazai induló lesz Nyirádon

A korábbi évekhez hasonlóan elárasztják a magyar vendégindulók a Ralikrossz Világ- és Európa-bajnokság 2025-ös szezonjának harmadik, Nyirádon tartott fordulóját július 19-20-án.

Mindkét Eb-kategóriában hemzsegni fognak a magyarok, különösen az Euro RX1-ben: a 13 indulóból hét magyar lesz, az első két fordulót teljesítő Kiss László mellé csatlakozik a korábbi évekkel ellentétben idén már nem fix résztvevő Kárai Tamás, Koncseg Zoltán és Mózer Attila, valamint Mózer Márk és két debütáló, Andor Trepák és Horváth Ottó – néhány magyar névvel meggyűlt a bajuk a listát összeíróknak, de ez végső soron érthető.

Az Euro RX3-ban Körmöczi Balázs és Kovács Sámuel fix résztvevő, Kacor Levente Svédországban csatlakozott hozzájuk, Végh Tamás pedig tavaly indult már Nyirádon – ebben a kategóriában a 12 résztvevő harmadát alkotják ők.

A világbajnokság mezőnyében nyolc résztvevőt látunk majd, a KMS harmadik elektromos autója Nyirádon nem szerepel.

 

Fotó: Red Bull Content Pool