DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. június 23. hétfő

Marko: Blöffölt a McLaren

Az időmérő edzést megelőző utolsó gyakorláson szándékosan kevés üzemanyaggal futottak a McLarenek Dzsiddában – állítja Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója.

Verstappen idei második rajtelsőségét szerezte a tegnapi időmérőn Dzsiddában, Marko szerint az utolsó kanyarban dőlt el a pole sorsa, ám a McLaren alacsony üzemanyagszint mellett teljesített harmadik edzése továbbra is zavarja.

„A McLaren blöffölt a harmadik szabadedzésen, és nagyon kevés üzemanyaggal futottak” – mondta Marko. 

„A kvalifikációra újrakalibráltuk az autót, Max pedig páratlan kört rakott össze. A második szektorban vesztett némi időt, de az utolsó kanyar hihetetlen volt. Minél hűvösebb van, annál jobb az autó – a beállítások megfelelőek voltak. A McLaren blöffje mindannyiunkat bosszantott, ám miután Lando Norris a falnak ütközött, realizáltuk, hogy lehetséges a pole.”

Le Mans: Extrém szárnyelhajlás miatt kizárták a negyedik helyezett Ferrarit

Bő egy nappal a leintés után módosult a Le Mans-i 24 órás végeredménye, miután kizárták az eredetileg negyedik helyen befutó #50-es Ferrarit. Az Antonio Fuoco, Miguel Molina, Nicklas Nielsen trió autóján az utólagos technikai ellenőrzések során találták szabálytalannak a hátsó szárnyat: az FIA jelentése szerint négy csavar is hiányzott a rögzítésnél, emellett az előírt maximális 15 mm-es érték helyett 52 mm-es elhajlást produkált a tesztek során az elem.

A Ferrari azzal érvelt, hogy az extrém elhajlásnak köze volt a négy hiányzó csavarhoz, de nem származott ebből teljesítménybeli előnyük, a felügyelők azonban ezt nem fogadták el, rámutatva, hogy igenis előnyt jelentett a hiba, hiszen a hajrában mérték a legnagyobb végsebességet az #50-es Ferrarinál. Állítólag egy szerelő az utolsó órában észlelte a problémát egyébként, a Ferrari mégsem lépett az ügyben – amely ráadásul a felügyelők indoklása szerint veszélyt is jelenthetett volna, ha a nem megfelelő rögzítés miatt nagy terhelésnél esetleg leesik a szárny.

Az #50-es Ferrari kizárásával a #12-as Cadillac lépett előre a negyedik, a #7-es Toyota az ötödik helyre, míg a top 10-be és ezáltal a pontszerzők közé a Mick Schumacher-féle #36-os Alpine került be a testvérautó mögött. A Hypercar-kategória módosított top 10-es sorrendje:

1. #83 AF Corse Y. Ye, P. Hanson, R. Kubica
2. #6 Porsche Penske L. Vanthoor, K. Estre, M. Campbell
3. #51 Ferrari AF Corse A. Pier Guidi, J. Calado, A. Giovinazzi
4. #12 Cadillac Hertz Team Jota A. Lynn, N. Nato, W. Stevens
5. #7 Toyota Gazoo Racing M. Conway, N. De Vries, K. Kobayashi
6. #5 Porsche Penske J. Andlauer, M. Christensen, M. Jaminet
7. #38 Cadillac Hertz Team Jota E. Bamber, S. Bourdais, J. Button
8. #4 Porsche Penske F. Nasr, N. Tandy, P. Wehrlein
9. #35 Alpine Endurance Team P. Chatin, F. Habsburg, C. Milesi
10. #36 Alpine Endurance Team J. Gounon, F. Makowiecki, M. Schumacher

lemans-50ferrari

„Imádom az állatokat, szomorú vagyok” – Hamiltont lesújtotta a mormota elgázolása

Újabb csalódáskeltő futamon van túl Lewis Hamilton, akinek a teljesítményét azonban az is befolyásolta az F1-es Kanadai Nagydíj vasárnapi versenyén, hogy még az első etapja során elgázolt egy mormotát, amelyek igen gyakran beszaladnak a pályára Montrealban. Ettől megsérült a hétszeres világbajnok Ferrarijának padlólemeze, ami nagyjából fél másodperces veszteséget jelentett körönként – de Hamilton nemcsak az autóját, hanem a mormotát is sajnálta:

„Nem láttam, amikor megtörtént, de nyilván hallottam valamit, és azt mondták, hogy elütöttem egy mormotát. Úgyhogy ez lesújtott: imádom az állatokat, szóval nagyon szomorú vagyok emiatt, szörnyű. Soha nem történt még velem ilyen itt” – nyilatkozta a Sky Sports F1 kamerái előtt a brit.

f1-hamilton-ferrari-kanada-1

IndyCar: Kirkwood először győzött oválon, Newgarden nagyot bukott (videó!)

Kyle Kirkwood győzelmét hozta az IndyCar villanyfényes oválversenye Gatewayen: az Andretti pilótája idén már harmadik sikerét jegyezte – továbbra is csak ő nyert futamot Alex Paloun kívül 2025-ben –, viszont ez volt az első alkalom karrierje során, hogy nem utcai helyszínen diadalmaskodott, hanem oválpályán. Kirkwood mellé Pato O’Ward és Christian Rasmussen állhatott még fel a dobogóra, míg Palou ezúttal nyolcadik lett, így némileg olvadt az előnye O’Warddal és Kirkwooddal szemben – igaz, így is 73 egység a fórja a mexikói és 75 az amerikai előtt.

indycar-1

A verseny egyébként igen akciódús volt, a pole-ból induló Will Power is falazott például defekt miatt, de a legnagyobb baleset kétségkívül akkor történt, amikor Louis Foster ment neki a falnak, majd a pályán keresztbe visszacsúszva Josef Newgarden már nem tudta őt kikerülni, az ütközéstől pedig a kétszeres IndyCar-bajnok autója a levegőbe repült és fejtetőn landolt. A futam videós összefoglalója:

A futam végeredménye:

1. Kyle Kirkwood Andretti  
2. Patricio O'Ward Arrow McLaren 0.5398
3. Christian Rasmussen Ed Carpenter Racing 0.8896
4. Scott Dixon Chip Ganassi 4.2065
5. Santino Ferrucci A.J. Foyt Enterprises 8.9459
6. Conor Daly Juncos Hollinger Racing 10.2934
7. Rinus VeeKay Dale Coyne Racing 10.4518
8. Alex Palou Chip Ganassi 14.1018
9. Marcus Armstrong Meyer Shank Racing 19.9565
10. Robert Shwartzman Prema 21.4104
11. Alexander Rossi Ed Carpenter Racing 23.4350
12. David Malukas A.J. Foyt Enterprises 24.2622
13. Marcus Ericsson Andretti 25.0222
14. Christian Lundgaard Arrow McLaren 26.6108
15. Kyffin Simpson Chip Ganassi 1 kör /1.1012
16. Felix Rosenqvist Meyer Shank Racing 1 kör /1.9322
17. Colton Herta Andretti 1 kör /8.0906
18. Callum Ilott Prema 1 kör /9.9192
19. Nolan Siegel Arrow McLaren 1 kör /13.0355
20. Sting Ray Robb Juncos Hollinger Racing 1 kör /22.7721
21. Jacob Abel Dale Coyne Racing 2 kör /13.8933
22. Graham Rahal Rahall Letterman Lanigan Racing 7 kör /21.4072
23. Devlin Defrancesco Rahall Letterman Lanigan Racing 43 kör
24. Scott McLaughlin Team Penske Kiesett
25. Josef Newgarden Team Penske Kiesett
26. Louis Foster Rahall Letterman Lanigan Racing Kiesett
27. Will Power Team Penske Kiesett

TCR: Michelisz kétszer a dobogó közelében Valenciában

Kétszer is a dobogó közelében végzett Michelisz Norbert a TCR World Tour idei második, valenciai állomásán. A mexikóvárosi nyitányon látott küszködés után biztatóbb formát mutatott a Hyundai Spanyolországban, ahol az első futamon a címvédő magyar volt a koreai márka legjobbja a negyedik helyével. A második versenyen is éppen felzárkózóban volt, amikor ütközött Thed Björkkel: emiatt visszacsúszott, és végül 11. lett. A záró futamon pedig egy ötödik helyet gyűjtött Michelisz, aki így 48 ponttal zárta a hétvégét, ami éppen négyszerese a mexikói termésének, és ezzel feljött a tabella kilencedik helyére.

Összetettben az a Yann Ehrlacher vette át közben a vezetést, aki az első és a harmadik versenyt is megnyerte az egyértelműen legjobb tempót mutató Lynk & Co volánjánál. Mindkétszer márkatársa, Santiago Urrutia volt mögötte a második, aki ezzel fel is jött másodiknak a pontversenyben, átlépve a Mexikó után még éllovas hondást, Esteban Guerrierit, akinek ezúttal egy negyedik hely volt a legjobbja. A második futamon megszületett a BRC Hyundai első diadala is Nestor Girolami révén, így a márka pilótái közül ő áll legelőrébb a tabellán: konkrétan a hatodik helyen a Lynk & Co kvartettje és Guerrieri mögött.

A bajnokság állása két forduló után:

1. Yann Ehrlacher Lynk & Co 152
2. Santiago Urrutia Lynk & Co 146
3. Esteban Guerrieri Honda 145
4. Thed Björk Lynk & Co 119
5. Ma Qing Hua Lynk & Co 100
6. Nestor Girolami Hyundai 84
7. Ignacio Montenegro Honda 74
8. Aurélien Comte Cupra 65
9. Michelisz Norbert Hyundai 60
10. John Filippi Cupra 56

tcr-1

A Red Bull megóvta Russell futamgyőzelmét!

A Red Bull hivatalosan is óvást nyújtott be George Russell Kanadai Nagydíjon aratott győzelme ellen, miután a biztonsági autó mögött a csapat álláspontja szerint a brit szabálytalanságot követett el. 

Russellt és Max Verstappent is berendelték a stewardok meghallgatásra.

SI202506150825

fotó: Red Bull Content Pool

Több csapatnál, az F1-nél és az FIA-nál is megfordult veterán lehet az Alpine új csapatmenedzsere

Steve Nielsent nevezheti ki új F1-es csapatmenedzserének az Alpine – számolt be értesülései alapján a Motorsport.com portál. Azok után keres új főnököt az enstone-i alakulat, hogy néhány hete váratlanul, a hivatalos kommunikáció szerint személyes okok miatt távozott a csapatvezetői posztról a tavaly nyár végén kinevezett Oliver Oakes, akinek a pozícióját ideiglenes a vezérigazgatói tanácsadóként visszatért Flavio Briatore tölti be.

Nielsen igazi F1-es veteránnak számít, csaknem négy évtizedes Formula-1-es karrierje során megfordult többek között a Lotus tesztcsapatánál, a Tyrrellnél, a Benettonnál – ahol együtt dolgozott Briatoréval –, a Hondánál, az Arrowsnál, a Caterhamnél, a Toro Rossónál és a Williamsnél. Néhány csapatnál több időszakban is dolgozott, a legtöbbször sportigazgatóként, és ezek közé tartozik a Benetton is, ahol csaknem egy évtizeden át töltötte be ezt a posztot, miközben a jelenlegi Alpine annak idején Renault-vá, majd Lotussá vedlett át. Nielsen ráadásul 2017-ben magának a Formula-1-nek lett a sportigazgatója, 2023-ban tizenegy hónapon át pedig az FIA-nál is dolgozott ugyanebben a minőségben.

steve-nielsen

fotó: DPPI

Hozzányúltak Gasly és Lawson autójához, változott az F1-es Kanadai Nagydíj rajtrácsa

Csak a bokszutcából vághat neki Pierre Gasly a Formula-1-es Kanadai Nagydíjnak – közölte az Alpine. Az eredetileg az utolsó helyre kvalifikáló, majd Yuki Tsunoda tízhelyes rajtbüntetése révén a 19. pozícióba előrelépő francia autóját ugyanis kivették a parc fermé hatálya alól, ami automatikusan bokszutcai rajtot eredményez az F1-es sportszabályzat szerint.

Nem sokkal később az is kiderült, hogy Liam Lawson autójához is hozzányúlt a Racing Bulls, ráadásul új erőforrást is beszereltek neki, amellyel átlépi az egy idényben felhasználható mennyiséget: mindezek pedig az új-zélandi számára is bokszutcai rajtot eredményeznek a 18. rajtkocka helyett. Ezzel annyiban módosul a rajtsorrend, hogy Tsunoda lép előre a 18. rajthelyre – hacsak később vele nem lép meg hasonlót a Red Bull. A teljes montreali rajtrács ide kattintva böngészhető.

f1-gasly-alpine-kanada-1

„Mintha úgy táncolnál, hogy nincs ritmusérzéked” – Hamilton a Ferrari F1-es autójáról

Továbbra sem igazán érzett rá a Ferrari 2025-ös Formula-1-es autójára Lewis Hamilton. A Kanadai Nagydíj időmérőjén az ötödik rajthelyet kaparintotta meg a hétszeres világbajnok, amely után csalódottan értékelt – igaz, a dobogós helyezés esélyéről még nem akart lemondani. A Canal+ csatornának nyilatkozva pedig igazán érzékletes hasonlattal írta le a brit, milyen érzés vezetni számára az SF-25-öst:

„Ez az autó… olyan, mint amikor valaki nem tud táncolni. Valaki, akinek nincs ritmusérzéke. Megpróbálni ritmust követtetni valakivel, akinek nincs ritmusérzéke… nagyon-nagyon nehéz. Pontosan ilyen érzés ezzel az autóval” – fogalmazott Hamilton.

f1-hamilton-ferrari-kanada

Ez lehet a döntő tényező Verstappen és Russell között a futamon

A második helyet szerezte meg Max Verstappen az F1-es Kanadai Nagydíj tegnapi időmérőjén. A holland erős kört rakott össze utolsó próbálkozásán, de ez így sem volt elég ahhoz, hogy legyőzze a remeklő, pole-pozíciót szerző George Russellt. Helmut Marko, a Red Bull főtanácsadója szerint a második helyről is egyértelműen van esélye pilótájának a futamgyőzelem megszerzésére. 

„Együtt tudunk élni ezzel a második hellyel, különösen, ha a hosszabb meneteket nézzük. A Mercedes lényegesen rosszabbnak tűnt a gumikopást illetően, és tavaly is sikerült Maxnak a második helyről nyernie” – nyilatkozta a tanácsadó a ServusTV-nek.

„Elég komplikált volt a helyzet a gumikkal, így megtartottuk a lágyakat és a közepeseket is, hogy megnézzük őket.”

Verstappen végül a közepes keverékű abroncsokon futotta meg a második helyet érő körét, a gumiválasztás Marko elmondása szerint utolsó pillanatos döntés volt a csapattól.

„A hőmérséklet jelentősen lecsökkent a végére. Az utolsó pillanatban hoztuk meg a döntést, de szerencsések voltunk – ha nem is terveztük meg jól a dolgot –, hogy mindkét gumit használhattuk” – mondta Marko.

Hadjar három rajthelyes büntetést kapott Sainz feltartásáért

Isack Hadjar három rajthelyes büntetést kapott a Kanadai Nagydíjra, miután a kvalifikáción feltartotta Carlos Sainzot. Az eset a Q1 során történt, amikor a Williams versenyzője gyors körön volt, de a Racing Bulls újonca akadályozta őt a 6-os kanyarban.

A stewardok szerint Hadjar későn próbált lehúzódni, így Sainz elveszítette az esélyt a továbbjutásra – végül 0,020 másodperccel maradt le a Q2-ről. Hadjar eredetileg bejutott a Q3-ba és a 9. rajtkockát szerezte meg, de a büntetés nyomán a 12. helyről indulhat.

A versenyző elismerte hibáját, ugyanakkor elmondta, hogy a csapat a rádión előbb figyelmeztette Sainz közeledtére, majd tévesen azt közölte vele, hogy a Williams versenyzője megszakította körét – ezért nem számított a spanyol érkezésére.

Tíz rajthelyes büntetést kapott Tsunoda

Yuki Tsunoda tíz rajthelyes büntetést kapott a vasárnapi futamra, amiért a Kanadai Nagydíj harmadik szabadedzésén piros zászló alatt megelőzte Oscar Piastrit.

Az FP3-at piros zászlóval szakították meg, miután Piastri a Bajnokok Falának csapódott, defektet kapott, és lassú tempóban visszaindult a bokszutcába. Tsunoda eközben már piros zászló alatt megelőzte őt, amit a sportfelügyelők szigorúan szankcionáltak.

Bár a japán pilóta azzal védekezett, hogy biztonsági megfontolásból előzte meg Piastrit – elmondása szerint azért, hogy elkerülje az esetleges törmelékeket –, a stewardok ezt nem fogadták el, és egyértelmű szabályszegésként értékelték a manővert.

Horner reagált a távozásáról szóló híresztelésekre

A Red Bull teljesítményének idei visszaesése miatt egyre több olyan híresztelés lát napvilágot a nemzetközi sportsajtóban, miszerint Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke távozni szeretne a bikásoktól – vagy éppen az istálló szeretné látni a szakember távozását. A csapatfőnök most Montrealban reagált ezen pletykákra.

„Nem megyek sehova” – jelentette ki a Sky Sports F1 kameráinak Horner. 

„Teljes mértékben elkötelezett vagyok a Red Bull mellett. Annyi sok jó dolog vár ránk, hamarosan bemutatjuk a saját motorunkat 2026-ra, ami egy hatalmas projekt és vállalás volt részünkről.”

„Természetesen mindig megtisztelő, ha szóba hoznak más csapatokkal, különösen olyanokkal, mint a Ferrari, de nem, nem megyek sehova, még az Alpine-ba sem. Ebben a paddockban mindig sok a spekuláció, de 21 éve vagyok itt, és nem áll szándékomban távozni” – mondta. 

fotó: Red Bull Content Pool

Bemutatta új Hypercar-autóját a McLaren – fotók és videó!

A Le Mans-i 24 órás rajtjának délelőttjén lerántotta a leplet jövőbeli Hypercar-versenygépéről a McLaren. Az alakulat nemrég jelentette be, hogy 2027-től visszatérnek az Endurance-világbajnokság csúcskategóriájába, ezzel pedig Le Mans-ba is, most pedig az idei futam előtt meg is pillanthattuk az első fotókat róla. A McLaren célja ezzel, hogy újra megnyerjék a tripla koronát, azaz az F1-es Monacói Nagydíjat, az Indy 500-at és a Le Mans-i 24 órást, hiszen mindhárom szériában lesz két év múlva az istálló.

Ami az autó specifikációját illeti: a McLaren hivatalosan nem Hypercar-, hanem LMDh-géppel fog indulni, a négy homologizált karosszériából pedig a Dallaráét választották Zak Brownék (amelyet a Cadillac és a BMW is használ). Mindezt egy V6-os ikerturbó erőforrás meghajtani. Az sem meglepő, hogy a McLaren WEC-autóit Brown másik csapata, az LMGT3-as gépekért is felelő és az LMP2-ben is induló United Autosports fogja indítani, így a csapat hivatalosan a McLaren United AS névre fog hallgatni. A csapatfőnököt is megnevezték: a Formula-E-ben szereplő Jaguart irányító James Barclay vezeti majd az alakulatot.

Az idei Le Mans-i 24 órás szombaton 16 órakor startol, a Formula.hu pedig a szokásoknak megfelelően folyamatos szöveges tudósítás formájában követi majd a verseny eseményeit.

wec-mclaren-hypercar-1

wec-mclaren-hypercar-2

Nyilatkozatai miatt felfüggesztette az F1-es versenyzői stewardot az FIA

Felfüggesztette az eredetileg a hétvégi Formula-1-es Kanadai Nagydíj sportfelügyelőként ténykedő Derek Warwickot az FIA, miután a korábban az F1-et is megjárt, Le Mans-t pedig meg is nyerő pilóta az elmúlt napokban több aktuális téma kapcsán is megszólalt egy interjúban. Warwick többek között Max Verstappen barcelonai büntetése kapcsán is megszólalt, megvédve az FIA által kiszabott tíz másodperces szankciót, de elmondta azt is, hogy szerinte hiba volt Sergio Perez menesztése a Red Bulltól, valamint úgy véli, Lewis Hamilton a visszavonulást fontolgathatja a ferraris szenvedése kapcsán. Mindezek után az FIA péntek este az alábbi közleményt adta ki:

„A mostanában tett jogosulatlan médiamegnyilvánulásai után az FIA úgy döntött, felfüggeszti Derek Warwickot a hétvégi Kanadai Nagydíjon ellátandó sportfelügyelői feladatai alól. Helyét Enrique Bernoldi veszi át, aki a versenyhétvége további részében a Genfben található Távoli Műveleti Központból látja el a feladatokat. A megbeszéléseket követően Derek elismerte, hogy a nyilatkozatai nem voltak helyénvalók az FIA felügyelői szerepében, és elnézést kért. Derek a következő Osztrák Nagydíjon újra felveszi sportfelügyelői feladatait.”

Érdekesség, hogy alig pár hónapja ugyancsak felmerült az összeférhetetlenség egy másik steward, Johnny Herbert kapcsán, aki a médiában is munkát vállalva ugyancsak megszólalt F1-es témákban, emiatt pedig még a télen távozott az FIA sportfelügyelői közül.

f1-warwick

fotó: DPPI

Megerősítve: Leclerc kihagyja a második szabadedzést

Nem tud részt venni a második F1-es szabadedzésen Charles Leclerc – ezt Fred Vasseur csapatfőnök erősítette meg a két gyakorlás közötti sajtótájékoztatón. 

A monacói pilóta úgy összetörte az autóját az első edzés első negyedórájában, hogy túl sok mindent kell átépíteni, amire nincs idő a második gyakorlást megelőzően.

Leclerc így 15 percet tölthetett a pályán a teljes pénteki nap során.

f1-leclerc-ferrari-kanada_1

 

Alonso Hamiltonról: „Ugyanez volt tavaly is”

Kilenc versenyhétvége elteltével sem találja a ritmust új csapatánál, a Ferrarinál Lewis Hamilton. A brit jócskán elmarad csapattársától, Charles Leclerc-től, ezzel tavaly után idén is istállójának gyengébbik erejének számít a hétszeres világbajnok – a Mercedesben George Russell teljesítette túl gyakran a 40 éves versenyzőt.

A mezőny rangidőse, Fernando Alonso szerint Hamilton idei szituációja nagyban hasonlít a 2024-ben látotthoz – azaz idén is Hamilton csapattársának fekszik jobban az autó. 

„Szerintem nem sok minden változott, tavaly is ez volt a szituáció Russell-lel. Ugyanez volt tavaly: úgy tűnik, a Mercedes egy nehezen vezethető autó, Russell egy kicsit kényelmesebben érezte magát, és talán idén ismét ez a helyzet. De anélkül, hogy látnánk a teljes képet, nehéz állást foglalni” – mondta Alonso a Formula.hu jelenlétében a montreali médianapon. 

„Lewis egy nagyszerű pilóta, különösen olyan pályákon, mint a kanadai. Képes lesz kihasználni minden erősségét. Számold ki, mit jelent ez 24 futamon keresztül. Jelenleg küszködik, de szerintem elég hamar képes lesz visszafordítani a szituációt.”

fotó: Red Bull Content Pool

Hivatalos: ralis legendát választottak meg az FIA új sportért felelős elnökhelyettesének

Az FIA hivatalos közleményben jelentette be, hogy megválasztották a Mohammed ben Sulayem által jelölt Malcolm Wilsont a Nemzetközi Automobil Szövetség sportért felelős elnökhelyettesének. Az FIA a Makaóban rendezett közgyűlésen szavazott Wilsonról, akinek kinevezésére azok után volt szükség, hogy a korábbi elnökhelyettes, Robert Reid korábban egy éles hangvételű és Ben Sulayem irányítási módszereit kritizáló nyílt levél kíséretében távozott a posztjáról.

Malcolm Wilson a brit motorsport meghatározó alakja, az 1997 óta a Ford rali-világbajnoki programját működtető M-Sport ügyvezető igazgatója. Ezt megelőzően sikeres raliversenyző volt, 1994-ben megnyerte a Brit Ralit, a British Racing Drivers Club tiszteletbeli tagja. Az M-Sport Wilson vezetésével komoly sikereket ért el, 2006-ban és 2007-ben megnyerték a gyártók világbajnoki címét a WRC-ben, amit 2017-ben is megismételtek, emellett 2017-ben és 2018-ban övék lett az egyéni cím is.

malcolm-wilson

Videó: Egy kör Talmácsival az átalakított Balaton Park Circuiten

Néhány hete fejeződtek be az átalakítási munkálatok a Balaton Park Circuiten, amelynek nyomvonalán is három ponton változtatni kellett, hogy megfeleljen a nyáron érkező MotoGP és Superbike-világbajnokság biztonsági és egyéb követelményeinek. És ki más teljesíthette volna motoron az első kört a balatonfőkajári helyszín módosított vonalvezetésén, mint hazánk egyetlen gyorsaságimotoros világbajnoka, a 2007-ben a 125 köbcentisek között csúcsra érő Talmácsi Gábor, aki menet közben be is mutatja a pályát:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

MotoGP of Hungary (@hunmotogp) által megosztott bejegyzés

A Superbike-világbajnokság július 25-től 27-ig, míg a MotoGP augusztus 22-től 24-ig vendégeskedik majd a Balaton Park Circuiten, mindkét széria több mint három évtized után látogat el Magyarországra.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

A Le Mans-i 24 órás is ütközni fog egy F1-es futammal 2026-ban – itt a WEC naptára

Közzétették az Endurance-világbajnokság 2026-os versenynaptárát, amelyben június 13-14-i dátummal kapott helyet a Le Mans-i 24 órás verseny – jelentette az idei viadal pénteki szünnapján tartott sajtótájékoztatóról helyszíni tudósítónk, Fekete Balázs. Mindez azt is jelenti, hogy a Le Mans-t azonos hétvégén rendezik a barcelonai Formula-1-es futammal, és bár idén is tartanak F1-es nagydíjat a legendás egynapos viadallal egy napon, ám ezúttal Kanada a helyszín, így az időeltolódásnak köszönhetően a futam maga nem, csupán az időmérő esik a 24 órás verseny idejére. Ha viszont maradnak az idei rajtidőpontok, úgy a katalán F1-es futam 15 órai startjára egy órával a Le Mans-i befutó előtt kerül sor – igaz, ezen még akár módosíthatnak majd a szervezők. Mindenesetre így az Indy 500 után úgy tűnik, a tripla korona másik F1-en kívüli állomására is közvetlenül rászervezett átalakított versenynaptárával a száguldó cirkusz.

Ami amúgy a WEC jövő évi menetrendjét illeti, az teljes egészében megegyezik az ideivel: ugyanabból a nyolc fordulóból áll majd a szezon, amely viszont egy hónappal később, március végén fog indulni a katari 1812 km-es versennyel a Ramadán miatt. Az említetteken kívül öt hatórás (Imolában, Spában, Interlagosban, Austinban és Fujiban) és az évadzáró bahreini 8 órás alkotja a 2026-os versenynaptárat.

A sajtótájékoztató további fontos és kiemelendő bejelentése, hogy az eredeti 2029-es végdátumhoz képest egészen 2032-ig meghosszabbították a Hypercar kategória szabályrendszerének homologizációját. A lépés nem meglepő, hiszen a 2021-ben bevezetett formula óriási sikernek számít, a hosszútávú sportautózás új aranykorát hozta el azzal, hogy már több mint 10 gyártót vonzott be az LMDh-val közös platformot jelentő elitkategóriába: ebből nyolc idén is szerepel Le Mans-ban (Ferrari, Toyota, Porsche, Peugeot, Cadillac, Alpine, BMW és Aston Martin), de a következő években csatlakozik hozzájuk a Ford, a Genesis és a McLaren is.

A WEC 2026-os versenynaptára:

Március 28. Katari 1812 km-es (Katar)
Április 19. Imolai 6 órás (Olaszország)
Május 9. Spái 6 órás (Belgium)
Június 13-14. Le Mans-i 24 órás (Franciaország)
Július 12. Sao Pauló-i 6 órás (Brazília)
Szeptember 6. Lone Star Le Mans/Austini 6 órás (Egyesült Államok)
Szeptember 27. Fuji 6 órás (Japán)
November 7. Bahreini 8 órás (Bahrein)

wec-lemans-grid-1

fotó: DPPI/WEC Media

„Amíg nem teljesítek jól, tudom, mi fog történni” – Tsunoda

Hiába erősítette meg a Red Bull korábban, hogy Yuki Tsunoda a szezon végéig a nagycsapat versenyzője marad, a japán tisztában van vele, hogy elküldhetik, ha nem hozza az eredményeket. Márpedig Tsunoda, aki a harmadik nagydíjtól kezdve vette át Liam Lawson helyét a Red Bull Racingtől, ugyan szerzett már pontokat és jutott már Q3-ba, de csak hajszállal szerepel jobban új-zélandi elődjénél, és legutóbb az F1-es Spanyol Nagydíj időmérőn például az utolsó helyre kvalifikált.

Helmut Marko, az energiaitalosok sportszakmai tanácsadója korábban kijelentette, hogy év végéig biztosan Tsunodáé az ülés, de nemrég például már utalt rá, hogy a pilótának is köszönhető az, hogy csak a negyedik helyen állnak a konstruktőri vb-n, és Christian Horner csapatvezető sem zárta ki határozottan a további csere lehetőségét. Ennek veszélyével pedig maga Tsunoda is tisztában:

„Amíg nem igazán teljesítek jól, tudom, mi fog történni” – idézi a japán montreali sajtónapon elhangzott szavait a RacingNews365.com. „Tudom magam is, hogy nem ez az a hely, ahol lennem kellene. De igen, meglátjuk. Magabiztos vagyok annak kapcsán, hogy erősen vághatok vissza. Ti szerettek a Red Bull második üléséről beszélni, de ez van. Tudom, hogy vannak dolgok, amiket bizonyítottam a múltban és a korábbi versenyeken, különösen az idei szezon kezdetén. Szóval igen, sok minden zajlik.”

f1-tsunoda-redbull-1