Videó: Így zajlott Sainzék F1-es Ferrari-tesztje Fioranóban
https://formula.hu/parc-ferme/38855
A Scuderiától távozó Carlos Sainz, és édesapja is vezethette az F1-es autót Fioranóban decemberben, ezzel búcsúztatták a spanyolt a vörösöktől. A Williamshez igazoló versenyző videójában végigkövethetjük, hogy hogyan zajlott az esemény, angol felirattal:
Ilyen lesz az átépített Yas Marina pálya
https://formula.hu/parc-ferme/29324
Néhány napja derült ki, hogy változtatni fognak az Abu Dhabi Nagydíj helyszínén. A pálya környezete ugyan lenyűgöző, ám a vonalvezetése nem hozott túl sok izgalmas versenyt. Ezen akarnak változtatni a szervezők, így reagálva a rajongók kéréseire elvégeznek néhány módosítást.
A mai napon már konkrétumok is kiderültek, a pálya hivatalos Youtube csatornájára került fel egy videó, melyben megmutatták az újdonságokat. Eltávolítják a 12-13 kanyarokat képező sikánt, a második hosszú egyenes végi szűk részt egy döntött kanyarral helyettesítik, a szállodánál lévő kanyarokat pedig nyitottabbá teszik.
Saif Al Noaimi a pálya megbízott vezérigazgatója elmondta, egyértelműen az előzési lehetőségek javítása volt a cél. „Meghallgattuk a rajongókat, a csapatokat és a versenyzőket, így ezek figyelembevételével építettük fel ezeket a módosításokat. Végső soron az a célunk, hogy több előzési lehetőséget, kerék a kerék elleni versenyt és egy gyorsabb, szabadabban áramló pályát hozzunk létre.”
Epikus, Ausztriát átszelő versenyt szerveztek a Red Bull pilótáinak
https://formula.hu/parc-ferme/29322
Hazai F1-es futama alkalmából kitett magáért az extrém húzásairól ismert Red Bull istállója: legújabb PR-fogásaként egy Ausztriát átszelő versenyre invitálta négy F1-es pilótáját. Max Verstappen és Sergio Perez, valamint Pierre Gasly és Yuki Tsunoda alkotott egy-egy csapatot, az útmutatót pedig Helmut Marko tárta eléjük. Küldetésük az volt, hogy 24 órán belül különböző extrém, izgalmas és poénos feladatot megoldva versengjenek egymással. Íme a végeredmény.
A fiatal Montoyára emlékezteti a McLarent IndyCar-sztárja
https://formula.hu/parc-ferme/29321
Az Arrow McLaren SP-t erősítő Patricio O’Ward a 2021-es IndyCar-szezon egyik hőse: az ifjú mexikói pilóta az idény folyamán megszerezte első (majd második) győzelmét a sorozatban, jelenleg pedig a pontverseny második helyén áll. A McLaren már egy Formula-1-es tesztet is megígért a 22 éves versenyzőnek, a szezonzáró után, Abu Dhabiban vezethet.
„Nagyon nagy mértékben a fiatal Juan Pablo Montoyára emlékeztet” – mondta a Motorsport.com-nak O’Wardról Zak Brown McLaren-főnök. Montoya a CART 1999-es bajnokaként került a Formula-1-be két évvel később, ahol először a Williamsnél, később a McLarennél versenyzett. „Nagy mértékben irányítása alatt tartotta a futamot (Detroitban), miközben szuper agresszív volt. És ezzel elismerem Scott Dixont, Colton Hertát és Josef Newgardent, akikről tudta, hogy tisztán versenyezhet velük. Lenyűgöző verseny volt tőle, óriási tehetség, természetes adottságokkal. Montoya stílusára emlékeztetve vezeti az autót az oválokon, és szemlátomást nem ijed meg” – mondta a csapat első embere.

Ennyi a különbség Ausztriában egy jó és egy nagyon jó kör között - videó
https://formula.hu/parc-ferme/29320
Az F1 idén már megszokottá váló összehasonlításában az osztrák pálya és Lando Norris játssza a főszerepet - a videó ezen a linken, vagy a Youtube-ra átkattintva megtekinthető!
Láttál már csodálatos fotókat Kenyáról? A WRC most mutat neked!
https://formula.hu/parc-ferme/29319
A soron következő hétvégén, vagyis június 25. és 27. között rendezik a Szafari ralit először 1953-ban rendezték meg East African Coronation Safari néven, azóta pedig már 66 alkalommal bonyolították le. A helyszín mindegyik esetben Kenya volt, 2002 óta pedig először jön ismét vissza a WRC. A verseny egyik különlegessége lesz, hogy Sobieslaw Zasada révén egy 91 éves pilóta is rajthoz áll majd.
A versenysorozat hivatalos Instagram oldalán már nagyon készülnek, hangolódás gyanánt pedig fantasztikus fotókat osztottak meg a közösségi oldalukon.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Színesben szép az élet: keresd tematikus adásainkat!
https://formula.hu/parc-ferme/29317
A Formula Podcast adásait mostantól már a borítókép színe alapján megkülönböztetheted: az újonnan bevezetett rendszerben a futamösszefoglalókat kék, a toplistás adásokat zöld, a sztárvendégeket szerepeltető epizódokat aranybarna, míg az "egyéb" tematikát feldolgozó műsorokat piros háttér jelöli majd.

Raikkönen pályára vitte az új Alfa Romeo Giulia GTAm-et
https://formula.hu/parc-ferme/29316
Bár Kimi Raikkönen nem az a fajta versenyző, aki szereti a PR-kötelezettségeket, most talán mégsem bánta annyira, hogy a Francia és a Stájer Nagydíj közötti néhány napon volt egy ilyen jelenése, ugyanis pályára vihette az Alfa Romeo legújabb utcai autóját, a Giulia GTAm-et. "Ez egy olyan autó, amely mindennapi használatra lett tervezve, mégis le lehet ugrani velem egy közeli pályára, ahol jól szórakozhat vele az ember, ráadásul könnyű iránítani" - mondta el a véleményét az olaszok F1-es pilótája.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Amit egyébként tudni kell az Alfa Romeo Giulia GTAm-ről, az az, hogy egy 2891 cm3-es V6-os ikerturbós motor hajtja, nyolcsebességes automata váltó található benne és a hátsó kerék meghajtású autó 3,8 mp alatt gyorsul 0-ról 100-ra.
“It's fast, it's easy to drive and handle”.
— Alfa_Romeo (@alfa_romeo) June 23, 2021
Kimi Räikkönen put the new Giulia GTAm to the final test.
Watch the video. https://t.co/29mqyGrvkh @alfaromeoracing #AlfaRomeo #GiuliaGTAm pic.twitter.com/Vk2rjn9HPA
A női mérnököket ünnepli ma a Williams
https://formula.hu/parc-ferme/29318
A Formula-1 mezőnyéből még mindig hiánycikknek számít egy női pilóta, ám a paddockban szerencsére már jócskán lehet találni hölgyeket akár a szerelőgárdán belül, akár a mérnököket tekintve. Utóbbiak tiszteletére készített egy rövidke videót a Williams F1-es istállója, az apropó pedig az, hogy június 23-án van a műszaki pályán dolgozó nők világnapja.
A mindössze egy perces filmben külön kiemelik, hogy az F1 nem kizárólag a férfiak sportja, ha pedig sikeresek akarnak lenni, azt csak és kizárólag együtt érhetik el. Aki még többet szeretne meg tudni minderről, akkor a közösségi médiában az #Inwed2021 hashtaget érdemes keresni.
A videó itt tekinthető meg:
We design, build, test and analyse. Together.
— Williams Racing (@WilliamsRacing) June 23, 2021
We are proud to celebrate #INWED2021! pic.twitter.com/TOOGVGIrEk
Leclerc győzelme és utolsó körös csata az F3 legjobb franciaországi pillanatai között
https://formula.hu/parc-ferme/29314
Múlt hétvégén Franciaországban magyar jelenlét nélkül zajlott le a Formula-3 idei második versenyhétvégéje. A Paul Ricard versenypályán három izgalams futamot láthattunk, amelyeken történt utolsó körös helycsere a győzelemért, Arthur Leclerc felállhatott a dobogó legfelső fokára, Caio Collet pedig bemutatott egy dupla előzést külső íven. Ezek voltak az F3 múlt hétvégi legjobb pillanatai.
Raikkönen rajtjától a Verstappen–Hamilton csatáig – a legjobb onboard videók a Francia Nagydíjról
https://formula.hu/parc-ferme/29312
Megérkezett a szokásos válogatás az aktuális F1-es hétvége fedélzeti kamerás felvételeiből, főszerepben többek között Max Verstappennel, Lewis Hamiltonnal, Kimi Raikkönennel, Sebastian Vettellel és Lando Norrisszal (a videó a YouTube-ra átkattintva nézhető!):
MotoGP: Idén sem lesz Japán Nagydíj, Austin ugrik be a helyére
https://formula.hu/parc-ferme/29315
Újabb versenynaptár-változást jelentett be a koronavírus-járvány miatti korlátozások miatt a gyorsaságimotoros-világbajnokság: a Dorna és a FIM kénytelen volt zsinórban a második évben lefújni a MotoGP-ben szereplő gyártók miatt amúgy kiemelt jelentőségű Japán Nagydíjat. Így is lesz azonban futam október 3-án, azonban a mezőny nem Motegibe, hanem Austinba, a Circuit of the Americas versenypályára fog ellátogatni, ugyanis a tavaszról halasztott Amerikai Nagydíj ugrik be a japán forduló helyére. A Dorna állítólag két futamot is akart volna a COTA-n, de a Motorsport.com szerint a Formula-1 hasonló tervei miatt erről végül letettek (az Argentin GP visszakerülése pedig szintén valószínűtlen az ottani járványhelyzet miatt).
Emiatt a Thaiföldi GP egy héttel későbbre kerül, így tripla hétvégét alkot az ausztrál és maláj versenyekkel. Ez azonban még tovább változhat, mindenekelőtt a rendkívül szigorú ausztrál beutazási szabályok miatt, amelyek révén eléggé valószínűtlen a Phillip Island-i állomás megtartása. A Motorsport.com szerint ez esetben szimplán egy Buriram–Sepang páros szerepelhet október második felében, de ha Thaiföld is kiesne, akkor a maláj dupla sem kizárt. Emellett az is elképzelhető, hogy a 19 futamosra tervezett menetrend tartása érdekében a november közepi valenciai finálé előtt visszatér egy olyan helyszínre a mezőny Európában, ahol idén már szerepelt: a legfőbb esélyesnek a portugál Portimao tűnik.
A MotoGP módosított versenynaptára jelen állás szerint:

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Felnyitotta Espargaro szemét Marquez győzelme: „Mostantól másolom a beállításait”
https://formula.hu/parc-ferme/29313
Marc Marquez nyerte a Német Nagydíjat: ez volt visszatérése óta az első győzelme, s egyúttal zsinórban a 11. sikere a Sachsenringen. A spanyol ezzel a Honda 2019 vége óta tartó nyeretlenségi szériáját is megszakította. A csapattárs Pol Espargaro csupán tizedik lett, ez pedig nem is tetszett a repsolosnak, aki a verseny után elmondta: mostantól mindenben másolni igyekszik majd Marquezt.
„Eddig a saját irányomat követtem a beállításokkal, mert azt hittem, jó, de a mai futam után…” – idézi Espargarót a Crash.net. „Nem arról van szó, hogy Marc a motor miatt nyert, hanem hogy meg kell értenem, ő mit hogyan csinál, és ugyanolyan motorra van szükségem. Először volt ekkora hátrányom egy csapattárshoz képest, szerintem sosem maradtam el 14 másodperccel senkitől. Ez pedig felnyitotta a szemem. Keményebben kell dolgoznom, és másolnom kell, amit csinál, mert megmutatta, hogy ezzel a motorral lehet nyerni.”
„Mostantól egyszerűen megpróbálom másolni Marc beállításait, Marc vázát, mivel más specifikációt használ, mint mi. Másolni fogom az irányt, amit követ” – tette hozzá a versenyző, aki arra a kérdésre, hogy valóban nem egyforma vázat használ-e a két repsolos, határozottan felelt: „Nem.” Erre egyébként egyszer már panaszkodott Espargaro, megemlítve, hogy emiatt összehasonlíthatatlanok a Hondán belül az adatok. Mindenesetre hozzátette: ha megkapja ugyanazt a vázat és ugyanazokat a beállításokat fogja használni, mint Marquez, onnantól „nincs többé kifogás”, ha ekkora lesz a hátránya a nyolcszoros vb-elsővel szemben.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
A Red Bull szárnyakat figyel!
https://formula.hu/parc-ferme/29310
Bár a hajlékony szárnyakkal kapcsolatban eddig a Red Bull került a célkeresztbe, most egy váratlan fordulattal ők figyelik árgus szemekkel fő riválisuk terelőidomait. Többek között erről is beszélgettünk a Formula Podcast legújabb adásában. Az adás ezen részét 27:38-tól hallhatod!
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Mozgásban a Hyundai 2022-es hibrid WRC-je - videó
https://formula.hu/parc-ferme/29306
A világbajnok Ott Tanak tesztelte kicsit az új Hyundait - jövőre már ezzel szeretné visszaszerezni a címét:
Morbidelli kihagyja a Holland TT-t, amerikai WSBK-menő pótolja
https://formula.hu/parc-ferme/29311
Kedd este jelentette be a Petronas SRT Yamaha, hogy Franco Morbidelli egy edzésbaleset során szerzett térdsérülés miatt kénytelen kihagyni a hétvégi asseni futamot. A szaklapok információi szerint azonban nem ilyen egyszerű a helyzet: az olasz versenyzőnek már korábban megsérült a térde, amire akkor derült fény, amikor a Francia GP egyik edzésén a motorcsere gyakorlásánál ügyetlen mozdulattal elesett. Erre sérülhetett rá most edzés közben Morbidelli, aki így nem áll rajthoz a Holland TT-n – helyette további orvosi vizsgálatok várnak rá, hogy megállapítsák, mi lehet a felépülés legjobb és leggyorsabb módja.
Arról egyelőre nem szól a fáma, hogy a Petronas SRT helyettesíti-e Assenben Morbidellit, de a The-Race.com információi szerint nem fogják bevetni a Yamaha tesztversenyzőjét, Cal Crutchlow-t, mivel a hangvillások nem akarják az olasz által használt, kvázi 2019-es „A specifikációjú” motorra felültetni a britet. Ebben az esetben Valentino Rossi egyedül képviselné a csapatot a Katedrálisban.
FRISSÍTÉS: Morbidellit Garrett Gerloff fogja helyettesíteni: az amerikai motoros a Superbike-vb erősíti a Yamahát, s már tavaly is szerepelt egy MotoGP-hétvégén: akkor a koronavírusos Valentino Rossit pótolta, de csak egy pénteki edzésnap jutott neki, mivel az olasz később negatív PCR-tesztet produkált.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Ez az első és utolsó esély Verstappenék számára?
https://formula.hu/parc-ferme/29309
Jenson Button szerint nem csak azért kell mindent beleadnia az idei szezonban a Red Bullnak, mert végre megtörhetik a Mercedes hegemóniáját, hanem azért is, mert ki tudja, lesz-e erre még lehetőségük a folytatásban - a 2022-től érkező szabályváltásokban sokan bíznak, de ezeket eddig mostanában a Mercedes kapta el jól.
"Lehet, hogy ez az utolsó, illetve az első és utolsó esélye Maxnak és a Red Bullnak arra, hogy világbajnok legyen. Ki tudja, hogy mi történik később, amiatt is, hogy átveszik és ők üzemeltetik a Honda erőforrásait. Most nekünk szinte nem is számít, hogy ki nyer, így is parádés a bajnokság. Ha Lewis megnyeri a nyolcadik címét, az óriási lesz és nagyon megérdemelt, de ha Max elvisz egyet előle... wow, az csodálatos teljesítmény lenne az új érában" - mondta Button az Expressnek.

fotó: dppi
Legnagyobb ellenfele csapatában védi meg címét a ralikrossz-világbajnok
https://formula.hu/parc-ferme/29308
Váratlan versenyző-csapat kombinációt jelentettek be a Ralikrossz-világbajnokságon: a sorozat háromszoros bajnoka, Johan Kristoffersson, akinek szereplése eddig bizonytalan volt, az EKS JC színeiben folytatja, azaz a korábbi nagy rivális, Mattias Ekström istállójánál, Audival. A JC az előző év csapatvilágbajnoka, így a kombináció toronymagas favoritnak számít.

Johan Kristoffersson pályafutása eddig a Volkswagennel kötődött össze: 2017-ben és 2018-ban gyári versenyzőként szerezte első két világbajnoki címet, 2020-ban a családi csapattal, a Kristoffersson Motorsporttal a harmadikat. 2021-es címvédő szezonját azonban ő maga nevezte bizonytalannak, mivel a hátteret a fejlesztés nélküli Polóval nem érezte elég versenyképesnek.
A 24-szeres futamgyőztes végül megtalálta a lehető legversenyképesebb opciót: az EKS JC csapatot, amely a Mattias Ekström-féle EKS és a 2020-as csapatbajnok, a Team JC – amelynek maga Ekström volt egyik versenyzője – összeolvadásából jött létre. A svéd egy legújabb generációs Audi S1 EKS RX quattrót vezethet, csapattársa pedig a belga Enzo Ide lesz a július 23-24-én Barcelonában induló szezonban. A Red Bull formájában egy értékes új szponzorra is szert tett.

A Honda motorerőben utolérte a Mercedest
https://formula.hu/parc-ferme/29307
A német Sport1.de írt arról, hogy a Honda által Franciaországba elvitt új erőforrások minden számítás szerint egált tudtak hozni a Mercedesszel a Paul Ricardon - pedig a világbajnok istálló is friss erőforrásokat szerelt be Lewis Hamilton és Valtteri Bottas autójába. Ez a beállításokat is megváltoztathatja, hiszen a Red Bull számolhat azzal, hogy erőben nincsenek hátrányban, azt sehol nem kell kompenzálni, míg a Mercedes 2014 óta másodszor nincs erőfölényben - 2018-ban a Ferrari az azóta már betiltott motorjával tudta csak átmenetileg megelőzni az istállót ezen a téren.
Dr. Helmut Marko szerint a motorerő nagy előnye az, hogy így még nagyobb nyomást tudnak helyezni a Mercedesre, mert már az egyenesekben sem nyugodhatnak meg Hamiltonék - Marko annyit mondott, hogy a nyomás hibákra készteti ellenfelüket és ez a lényeg.

fotó: dppi
A szemerkélő esőtől Marquez 11. győzelméig – a Német GP legemlékezetesebb pillanatai
https://formula.hu/parc-ferme/29304
Megérkezett a szokásos összeállítás a sachsenringi futamról is, benne a remekül kezdő Apriliával, a Marquezt levadászni próbáló Oliveirával és persze az 581 nap után újra diadalmaskodó hondással (a videó a YouTube-ra átkattintva nézhető!):
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Így őrjöngtek a szurkolók Verstappen Hamilton elleni előzésénél – videó
https://formula.hu/parc-ferme/29303
A Francia Nagydíjon végre nagyobb létszámban engedhettek be nézőket, akik így reagáltak az utolsó körben történt, mindent eldöntő manőverre:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon









