Az Abu Dhabi Nagydíj szervezői a hétfőn kiadott nyilatkozat alapján azt követően döntöttek a minimális átépítés mellett, hogy a tavalyi verseny után újfent kritikák fogalmazódtak meg az akcióhiány miatt, szakértői, nézői és versenyzői részről egyaránt.
A 2020-as szezonzáró után például Daniel Ricciardo is felszólalt a jelenlegi kialakítás ellen, amely unalmas versenyeket eredményez. „Nem akarom leszólni a helyet, mert szeretek ide visszajárni, bámulatos helyszín. Talán játszhatnánk kicsit a vonalvezetéssel, azt hiszem, van néhány alternatíva. Ez a pálya a szórakoztatás szempontjából néha kegyetlenül rossz” – nyilatkozta akkor az ausztrál.
A visszajelzések úgy tűnik, most sikerrel jártak. „Hallgattunk a nézőinkre, a szurkolókra, a versenyzőkre, a Forma-1-re és az FIA-ra, és néhány izgalmas változtatást viszünk a pályába” – áll a közleményben.
A pálya 2009-es debütálása óta ezek lesznek az első módosítások a helyszínen. A szervezők később hozzák nyilvánosságra a változásokat, de az előzetes sajtóinformációk alapján a hátsó egyenesre vezető négyes-ötös-hatos kanyarkombinációt egyetlen, balos hajtűkanyarra cserélik. Ezenkívül a 13-16. számú kanyarokat is egyetlen balkanyarrá fogják össze. Ide kattintva a RaceFans.net grafikáján látható, hogyan is nézhet majd ki a végeredmény.
Nem Abu Dhabi egyébként az egyetlen, amely ráncfelvarráson esik át, idén például Barcelonában és Ausztráliában is átalakították egyes pontjait a vonalvezetésnek. A Yas Marina vezetői nagy reményeket fűznek az új pályához és a szezonzáróhoz. „Bízunk egy előzésekkel teli, eseménydús futamban, és reméljük, hogy a világbajnoki cím sorsa is itt dőlhet majd el” – fogalmaztak.