DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Így dobná fel a lapos Abu Dhabit Ocon

Pályaterezés szempontjából egy apró, de fontos tényezőre hívta fel a figyelmet a Renault pilótája, aki szerint az F1-es szezonzáró helyszíne sokkal izgalmasabb is lehetne.

A Formula-1 idei beugró versenyhelyszíneivel igazi pályakuriózumokra látogatott el a mezőny, azonban volt két helyszín, amelyekről előre tudtuk, hogy nem az év fénypontjai lesznek. Abu Dhabi és Szocsi sem az izgalmas futamairól híres, a vonalvezetésük, a szintkülönbségek hiánya és az aszfalt típusa miatt ritka, hogy változatos futamok alakulnak ki rajtuk. Pedig némi módosítással anélkül fel lehetne pezsdíteni a szóban forgó helyszíneket, hogy a vonalvezetésük megváltozna. Erről Esteban Ocon beszélt.

 abudhabi-vonat-2020



"Úgy hallottam, eléggé unalmas volt" - utalt vissza a Renault pilótája a nem éppen izgalmas szezonzáróra a Motorsport megkeresésére. "Nehéz volt előzni, ez egyértelmű, mert az utolsó szektorban nem könnyű egymást követni. A sok lassú, magas csúcspontú kanyar miatt óriási szükség van az autó tapadására. Itt ez az előzés kulcsa. A kifelé dőlő kanyarok miatt sokszor megcsúszunk,, ezért sokat segítene, ha befelé dőlnének a kanyarok. Munkát igényel, de biztosan tudnánk jobbat" - vetette fel.

A pilóta ötletét alátámasztja a Mugellóban rendezett Toszkán Nagydíj, amelynek döntött kanyarjai izgalmas párharcokat eredményeztek. "Nem tudom, az újabb pályákkal az F1 miért hagyta el ezeket" - nyilatkozta Carlos Sainz a téma kapcsán még ősszel. "Abu Dhabiban és Oroszországban a kifelé dőlő kanyarok eléggé unalmas versenyeket eredményeznek, itt viszont különböző íveket tudunk autózni a fordulókban. Sokkal jobb versenyek alakulnak ki."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: