Videó: Így zajlott Sainzék F1-es Ferrari-tesztje Fioranóban
https://formula.hu/parc-ferme/38855
A Scuderiától távozó Carlos Sainz, és édesapja is vezethette az F1-es autót Fioranóban decemberben, ezzel búcsúztatták a spanyolt a vörösöktől. A Williamshez igazoló versenyző videójában végigkövethetjük, hogy hogyan zajlott az esemény, angol felirattal:
Miért szeretik a munkájukat az F1-es versenyzők?
https://formula.hu/parc-ferme/29912
Mini videósorozatában az F1 eddig kereste arra választ, milyen érzés esőben versenyautót vezetni, vagy épp mi jár a pilóták fejében verseny közben. Ezúttal azonban nem más volt a kérdés, mint hogy mégis miért szeretik mindezt? Mi motiválta őket arra, hogy hétköznapi szakmák helyett épp az autóversenyzést válasszák hivatásuknak? Egyeseknél a család volt a legerősebb befolyásoló tényező, másokat a versenyzés, a bizonyítási vágy éltet… és van, aki pedig egyszerűen csak élvezi…
Ricciardo szerint ő „ma igazán jól néz ki”
https://formula.hu/parc-ferme/29910
Az "I look really good today" mondatot "rappeli" Daniel Ricciardo az alábbi Instagram-posztjában, amelyhez azt írta hozzá, hogy "anyu ebben mindig megerősít"...
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Ennél szorosabb nem is lehetne: így alakult eddig a Ferrari-McLaren párharc idén
https://formula.hu/parc-ferme/29909
Két óriási múlttal rendelkező istálló csatázik egymással a konstruktőri harmadik helyért - az F1 egy grafikán mutatta meg, hogy hogyan alakult eddig a Ferrari és a McLaren meccse a szerzett pontok tekintetében.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A Le Mans-i kategória, ahol mindenki boldog lehetett
https://formula.hu/parc-ferme/29906
A Formula Podcast legújabb adásában a Le Mans-i 24 órás versenyről beszélgettünk, melynek egyik idei kategóriájában furcsamódon egyik résztvevőnek sem volt igazi oka az elégedetlenségre, hiszen minden egyes egység elérte a maximumot, amit ezen a napon elérhetett. A hiperautókról beszélünk, melyek küzdelmeit az adásban 18:30-tól beszéltük ki, különös tekintettel az immár Le Mans-győztes Kobayashi, López, Conway hármasra.
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Senna életet ment, Hill Jordannel nyer, Fisichella pole-t szerez – emlékek Spából
https://formula.hu/parc-ferme/29905
Megérkezett a Formula-1 szokásos válogatása a soron következő nagydíj történelméből – IDE vagy a képre kattintva a Belga Nagydíjak múltjából szemezgetett pillanatokat idézhetünk fel:
Michelisz: Ez már nem egyszerűen pechsorozat
https://formula.hu/parc-ferme/29904
Az első futamon elért hatodik helye után dobogós reményekkel várhatta a második hungaroringi WTCR-verseny startját Michelisz Norbert, hiszen a harmadik helyről rajtolhatott, ráadásul Rob Huff fel sem tudott állni a pole-pozícióba. Az első kanyar felé menet azonban megint ütközésbe keveredett a Hyundai pilótája, idén már nem először – minderről így írt saját honlapján vezetett blogjának legfrissebb bejegyzésében:
„Mint minden versenyzőt, engem is végigkísértek a balszerencsés esetek a pályafutásom alatt, de ami ebben az évben történik velem, arra már nem lehet ráfogni, hogy pechsorozat. Ahhoz ez már túl hosszú ideje tart és mindig hasonló módon történik meg a baj, a rajt utáni pillanatokban. Idén a nyolc futamból négyen történt valami, ami ellehetetlenített – egy defekt és a hungaroringivel együtt már három rajt utáni ütközés. Emiatt vagyok nagy lemaradásban a bajnoki pontversenyben, és ezzel a jelenséggel kezdenem kell valamit. Még nem tudom pontosan, hogy mit, mert a korábbi eseteket és már a mostanit is ezerszer végigpörgettem magamban, és arra jutottam hogy nem csinálnék másként semmit. Azt sem érzem, hogy másként kezelem a versenyhelyzeteket, mint a korábbi években. Valamiért mégis sorozatosan rosszkor voltam a rossz helyen.”
„Vegyük a konkrét esetet. A második futam rajtja sajnos nem sikerült jól, kipörögtek a kerekeim, ezért Néstor Girolami elém került. Nem estem kétségbe, mert az első kanyar féktávján így is ott voltam a harmadik helyen, nem volt veszve semmi. Előttem Santiago Urrutia és Girolami mentek az élen, védekeztek a pálya belső ívén és sejtettem, hogy korán fogják megfékezni a kanyart. Azért, hogy én később fékezhessek, kicsit kihúzódtam mögülük, mert ezáltal nem akartam lehetőséget adni a mögöttem érkezőknek arra, hogy még későbbi fékezéssel kívülről körbe autózzanak. A baj az volt, hogy ugyanez Girolaminak is eszébe jutott, de hozzám képest kis fáziskéssel, így amikor ő balra húzta az autóját a féktávon, akkor én már félig ott voltam mellette. Ha maradok Urrutia és Girolami mögött, valószínűleg vesztek néhány helyet, de versenyben maradok, azt azonban nem tudhattam előre, hogy az argentin váratlanul így reagál majd és ez lesz a vége. Mindenképpen végig kell gondolnom, hogy mit csinálhatnék jobban, és ebből a szempontból jól jön, hogy nagyobb szünet van a következő fordulóig, mert van idő az ötletek megfoganására.”
Michelisz szerint azért így is volt pozitívuma a hazai hétvégének – a teljes bejegyzés ITT olvasható.

Nem jár pont a hétvégi Vértes Rali első napjáért - pár száz méteren múlik
https://formula.hu/parc-ferme/29908
A Rally Szakági Bizottság korábbi határozata úgy szól, hogy csak arra a versenynapra jár plusz pont egy magyar bajnoki futamon, amelynek gyorsasági kilométere legalább negyven százalékát kiteszi az adott verseny összes gyorsasági kilométerének. Ezért már a Székesfehérvár-Veszprém Rali első napjáért sem jártak külön pontok, ahogy a Mecsek Ralin sem, sőt, eddig ilyet csak az Ózd-Eger Raliért osztottak és nem lesz ez másképp a hétvégi Vértes Ralin sem.
A szombati program ugyanis néhány száz méterrel elmarad az előírt 40%-tól és bár a 39%-ot meghaladja, de itt nem működik semmilyen “kerekítés”, a leírtak szerint 40%-ot kell elérni, ez nincs meg, így napi pontot csak a vasárnapi eredményekért osztanak majd.
Mindezt Berényi Ákos szakágvezető meg is erősítette az Autósport és Formula Magazinnak.

fotó: Bitto Zsolt
Megérkezett a Netflix Schumacher-filmjének előzetese
https://formula.hu/parc-ferme/29907
Ahogy arról mi is írtunk korábban, szeptember 15-én érkezik a Netflixre a Michael Schumacherről szóló dokumentumfilm, amely azt ígéri, hogy a hétszeres Formula-1-es világbajnok teljes személyiségét bemutatja a pályafutásától kezdve a családjáig. Néhány héttel a premier előtt, Schumacher első F1-es futamának 30. évfordulóján megérkezett a trailer is az alkotáshoz:
Schumacher. September 15. Netflix. pic.twitter.com/o7CRcfw5b6
— Formula 1 (@F1) August 25, 2021
Hokimeccsel hangolt a Belga Nagydíjra Bottas
https://formula.hu/parc-ferme/29902
Valtteri Bottasnak nemcsak az autóversenyzés és a duatlon a mindene, vérbeli finnként a jégkorongozás sem áll távol tőle. Olyannyira nem, hogy még egy finn hokicsapatnak is a résztulajdonosa.
A Lahden Pelicans kedden épp egy edzőmeccset játszott a finn jégkorong-bajnokság szeptemberi kezdete előtt, Bottas pedig jó csapattulajdonosként a helyszínről szurkolt a játékosoknak (akik a mérkőzés előtt egy pár egyedi korcsolyával is meglepték), kedvese, Tiffany Cromwell társaságában. A „főnök” jelenléte jót tehetett, a csapat ugyanis 3-1-re legyőzte ellenfelét, így a Mercedes-pilóta is örömteli hangulatban veheti Belgium felé az irányt.
@ValtteriBottas kävi toimistolla ja sai mukaansa pienen lahjan. Mitä mieltä VB77 custom-luistimista? #PelicansFi #VB77 pic.twitter.com/4b7mNb92x2
— Lahden Pelicans (@PelicansFi) August 23, 2021
Újabb beszálló: a Cadillac is autót épít a Le Mans-i csúcskategóriába
https://formula.hu/parc-ferme/29903
Nagyon úgy tűnik, hogy közeleg a hosszútávú sportautó-versenyzés újabb aranykora, hiszen egyre több gyártó kötelezi el magát a hiperautók és az LMDh mellett, amely közösen fogják alkotni az Endurance-világbajnokság és az IMSA WeatherTech SportsCar Championship csúcskategóriáját, átjárhatóvá téve a két sorozatot és annak klasszikus versenyeit. Most a Cadillac jelentette be, hogy a Chip Ganassi Racinggel és az Action Express Racinggel együttműködve a Dallara következő generációs LMP2-es karosszériájára építve LMDh-autót fog építeni. Az amerikai márka célja, hogy 2023-ban a Daytonai 24 óráson debütáljon a versenygép, amelyet még abban az évben bevetnének a Le Mans-i 24 óráson is.
A Cadillac az ötödik gyártó a Porsche, az Audi, a BMW és az Acura után, amely hivatalosan is bejelentette az LMDh-projektet, míg a WEC-ben már most jelenlévő Toyota és Glickenhaus mellett a Peugeot, a Ferrari és a Bykolles csatlakozik a hiperautós mezőnyhöz – ha minden jól alakul, ezek a márkák mind jelen lehetnek a két év múlva esedékes Le Mans-on az elitkategóriában.

Mark Webber előzése továbbra is elképesztő
https://formula.hu/parc-ferme/29901
A Belga Nagydíjak sok emlékezetes momentumot generáltak a történelem során, ezek között pedig abszolút helye van az ausztrál pilóta Fernando Alonso ellen bemutatott előzésének, amit 2011-ben hozott össze. A Red Bull nem véletlenül emlékszik vissza most erre, hiszen már 10 esztendeje történt ez a nagyszerű manőver.
Ring in the new race week with an @AussieGrit classic overtake #BelgianGP pic.twitter.com/8geYt9cpRg
— Red Bull Racing Honda (@redbullracing) August 23, 2021
Wolff szerint a Formula-E-nek a független gyártókra kellene koncentrálnia
https://formula.hu/parc-ferme/29900
Nemrég ért véget a Formula-E sorozat legutóbbi szezonja, mely az első olyan volt, ami hivatalosan is világbajnokságnak számított. Az egyéni bajnok Nyck de Vries, míg a konstruktőri győztes a Mercedes lett, ám a sikerük ellenére bejelentették a távozásukat. Rajtuk kívül másik két német márka, a BMW és az Audi is megerősítették a kilépésüket, Toto Wolff szerint viszont csak egy kis frissítés kellene a szériának.
„A felfordulások mindig lehetőséget kínálnak a változásra, első ránézésre persze szerencsétlen, hogy három prémiumgyártó egy csapásra kiszáll, de talán a Formula E-nek csak egyfajta újraindításra van szüksége ahhoz, hogy megtegye a következő lépést. Más csapatok, esetleg privátok, növekedni fognak, mert reflektorfénybe kerülnek” ─ idézte Wolff szavait a PlanetF1.

Három éve nem sikerült megúszni nagy baleset nélkül a spái rajtot
https://formula.hu/parc-ferme/29899
A 2018-as Belga Nagydíjról kerestünk elő felvételeket, mivel ez volt az a verseny, melynek már első másodperceiben hangosan felszisszentünk. A 2012-es rajtkáoszt idéző láncreakciót a túl későn fékező Nico Hülkenberg indította el, aki felöklelte Fernando Alonsót – a McLaren centikkel Charles Leclerc feje felett repült el, a monacói örülhetett, hogy abban az évben bevezették a halót.
A rajtbaleset számos kameraszögből ide vagy a képre kattintva érhető el.
Új szezon végi díjat fognak kiosztani az F1-ben
https://formula.hu/parc-ferme/29898
A 2021-es idény végén különleges trófeát fog kapni a mezőny egyik pilótája: a Crypto.com Overtake Award annak a versenyzőnek jár, aki a legtöbbet előzte az idei nagydíjakon – bár a különdíjat a Belga Nagydíj előtt hirdették ki, visszamenőleg is számítani fognak a szezon futamai.
Az év végi díjjal összhangban egy új grafikai elem is kerül a közvetítésekbe, amely a lehetséges előzéseket jelzi, valamint számolja, az egyes pilóták hány manővert hajtottak végre a szezon során, kik állnak legjobban a különdíj értékelésében. Az elismerést szponzoráló, kriptovaluta kereskedelmére szakosodott oldal neve ismerős lehet az F1-es híreket szorosan követők számára: ugyanezzel a partnerrel nemrég már született egy megegyezés, a három idei sprintkvalifikáció főtámogatójaként.
Formula 1 announces brand-new @cryptocom Overtake Award
— F1 Media (@F1Media) August 24, 2021
Full more info visit: https://t.co/a1d2Mbknp4 pic.twitter.com/ufgYeoE56Q
Egy 75 éves úr a Le Mans-i 24 óráson
https://formula.hu/parc-ferme/29896
Viszonylag kevés figyelem jut a GTE amatőr kategória résztvevőinek, pedig rendszerint az egyik legizgalmasabb és legváltozatosabb küzdelmet hozó géposztály ez a Le Mans-on. Róluk és az idei Le Mans legkülönlegesebb szereplőiről a 24 órást feldolgozó adásunkban 55:56-tól kezdve beszélgettünk.
A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!
Az utolsó hat silverstone-i MotoGP-futamot hat különböző versenyző nyerte
https://formula.hu/parc-ferme/29897
Egy év kihagyás után rendezik meg a Brit Nagydíjat a motorosok számára a hétvégén, ahol egy elképesztő széria folytatódhat, hiszen 2013 óta minden évben más versenyző pezsgőzhetett a dobogó tetején (2018-ban az óriási eső miatt elmaradt a futam, így jön ki a hatos szám). Legutóbb, 2019-ben Alex Rins az utolsó centimétereken csente el a győzelmet Marc Marquez elől, akinek már korábban is volt utolsó körös veresége Silverstone-ban – de persze győzelme is, így ő is ott van a hatos listán Jorge Lorenzo, Valentino Rossi, Maverick Vinales, Andrea Dovizioso és a suzukis honfitárs társaságában. Íme, a 2013-tól 2019-ig tartó időszak összefoglalója – a videó IDE vagy a képre kattintva indul:
Az Alpine, az AlphaTauri és az Aston Martin konstruktőri harca is igen kalandosan alakult eddig
https://formula.hu/parc-ferme/29895
A csapatok közötti ötödik helyért legalább olyan érdekes csata zajlik a címben említett három istálló között, mint a Mercedes és a Red Bull között a vb-címért vagy épp a Ferrari és a McLaren között a bronzéremért – ezt a hármas versenyfutást ábrázolja az F1 alábbi grafikája:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Öntudatra ébredt keréknek volt köszönhető a kettős magyar siker Svédországban
https://formula.hu/parc-ferme/29894
Két magyar ralikrosszos, Kárai Tamás és Csucsu is döntőben szerepelt az elmúlt hétvégén, az RX1 Európa-bajnokság szezonnyitóján: előbbi negyedik, utóbbi büntetés után hatodik helyezést ért el a 24 fős mezőnyben. A szép eredményhez azonban a Höljesben tartott verseny második elődöntőjében történt incidensre is szükség volt. Az elődöntő hat résztvevője közül hárman jutnak be a döntőbe, így csak Csucsu volt kedvező pozícióban az utolsó előtti körben, mikor a vezető Fabien Pailler jobb első kereke váratlanul kiesett. Így lett Csucsu (aki eleve tartalékként állhatott fel az elődöntő-rajtrácsra) második, Kárai pedig harmadik, ami mindkettőjük számára döntőbe jutást jelentett.
A nyári szünetet búcsúztatva letekert egyhuzamban 145 kilométert Alonso
https://formula.hu/parc-ferme/29893
Kerékpáros teljesítményével dicsekedett Fernando Alonso: a spanyol, aki a Le Mans-i 24 óráson még az Alpine F1-esével tartott bemutatót, hétfőn kerékpárra pattant, amelyről 5 órán át le sem szállt. A poszt tanúsága szerint 145 kilométert tekert le, átlagtempója 29,1 km/h óra volt.
„5 óra bicikli. Élvezem a nyári szünet utolsó napjait, hétvégén pedig vissza a versenyzéshez!” – írta Alonso a közösségi médiába feltöltött kép mellé.
5h enjoying the last days of summer break, this weekend we go back Racing ! @MMRBikes @Kimoa @rawsuperdrink pic.twitter.com/jQmAfoypHl
— Fernando Alonso (@alo_oficial) August 23, 2021
Ha lemaradtál az IndyCar hétvégi oválversenyéről, itt egy hosszabb összefoglaló róla
https://formula.hu/parc-ferme/29892
A World Wide Technology Racewayen versenyzett magyar idő szerint vasárnap hajnalban az IndyCar mezőnye – a soraiban az oválon most debütáló Romain Grosjeannal –, s nem mondhatnánk, hogy eseménytelenül telt a 260 kör – íme, egy csaknem félórás összefoglaló a történtekről:













