DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 5. szombat

Horner: Ricciardo bónuszt kapott a leggyorsabb körért

A minden valószínűség szerint az F1-től tegnap elbúcsúzó Daniel Ricciardót a verseny hajrájában kihívta egy extra kerékcserére a csapata, aminek köszönhetően meg tudta futni a Szingapúri Nagydíj leggyorsabb körét, s ezzel megfosztotta Lando Norrist az ezért járó extra ponttól. A VCARB lépése nem aratott osztatlan sikert a McLarennél, s Zak Brown azt is felvetette, hogy felül kellene vizsgálni a Red Bull két istállójának együttműködését.

ricciardo-singapore-7

Christian Horner ezzel szemben úgy érzi, hogy nincs itt semmi látnivaló: „Az RB végrehajtott egy kiállást a verseny végén, hogy megfussák a leggyorsabb kört. Ez ennyi és nem több” – mondta Horner a SiriusXM mikrofonja előtt. „Korábban Kevin Magnussené lett volna a leggyorsabb kör, ha nem hagyja el a pályát, és neki Ferrari-motorja van. Minden csapat független! Ezt mindig szóba hozzák majd, mert azonos tulajdonban van a két csapat, szóval elkerülhetetlenül felmerülnek kérdések…”

„De azt se feledjük el, hogy ő bónuszt kap a leggyorsabb körért” – zárta le a kérdést a maga részéről Horner.

horner-singapore

„Sebastian nélkül nem tartana itt az Aston Martin”

Sebastian Vettel F1-es karrierje utolsó két évét töltötte az Aston Martinnál, ám ez idő alatt csak egyetlen dobogós helyezésre futotta neki (illetve kettőre, de a 2021-es Magyar Nagydíjról utólag kizárták az üzemanyaggal kapcsolatos szabálytalanság miatt), valamint két konstruktőri hetedik helyre. Az istálló 2023-ra viszont hatalmasat lépett előre, a német helyére érkező Fernando Alonso révén sorra szállítja a dobogós helyezéseket és harcban vannak az összetett ezüstéremért a Mercedesszel.

Christian Horner, Vettel korábbi Red Bull-os csapatfőnöke szerint a négyszeres világbajnokot bosszanthatja az Aston mostani sikere – de közben pedig úgy véli, a németnek is része van a jelenlegi eredményekben: „Frusztráló lehet Sebastian számára látni, hogyan teljesít jelenleg az Aston Martin. Neki nem volt túl könnyű időszaka nálunk. Az igazság az, hogy nélküle nem tartanák ott, ahol az idei szezonban. Megosztotta velük a sikeres tapasztalatait, most pedig már nincs a Formula-1-ben és élvezi a családjával töltött időt” – fogalmazott Horner a Sport BILD hasábjain.

f1-vettel-aston-2022_2

fotó: DPPI

Rákkal küzdő kisfiún segített a Mercedes F1-es csapata

Rákkal diagnosztizálták a három esztendős Morgan Ridlert, a családja támogatására pedig egy komoly összefogás alakult ki: több mint 20 ezer fontot gyűjtöttek össze nekik egy közösségi adománygyűjtésen keresztül.

Ehhez csatlakozott a Mercedes F1-es csapata is, amely azt tervezte, hogy meghívja magához a kisfiút, de sajnos az ő állapota ezt már nem teszi lehetővé, így az istálló ment el hozzá: egy jótékonysági esemény keretein belül elvitte megmutatni az F1-es autót, a pilóták sisakjait, kormányát, versenyöltözetét és kesztyűjét is, ezek mellett pedig Lewis Hamilton, George Russell és Toto Wolff is üzent Morgannek.

 

A Pirelli-teszten találta meg a megoldást a Ferrari?

Az Auto Motor und Sport jelentette, hogy információi szerint a Spanyol Nagydíj utáni Pirelli-tesztet tudta felhasználni arra a Ferrari F1-es csapata, hogy megtaláljon egy új beállítást az SF-23-hoz, és emiatt sikerült sokkal versenyképessebbre az autó Kanadában.

A csapat új fejlesztési csomagja Barcelonában érkezett meg, de főleg Charles Leclerc alatt borzasztóan viselkedett azon a hétvégén, ezt követően azonban a Ferrari és a Mercedes ott maradt Spanyolországban, hogy a Pirelli gumitesztjén vegyen részt: a német portál pedig úgy tudja, hogy eközben jöttek rá egy fontos változtatásra a beállításokkal kapcsolatban. Kanadában már sokkal-sokkal jobban bánt a gumival az autó, és bár az időmérőt elrontották, de a futamon abszolút partiban tudtak lenni a tempót illetően a riválisaikkal, ami idén eddig nem sokszor fordult elő.

A Pirelli-teszt során rengeteg kilométert és adatot gyűjthettek azon a pályán, amelyen pár nappal korábban még szenvedtek, a kipróbált változtatások pedig működtek: ugyan az a teszt nem erről szólt, de sikerült előnyt kovácsolniuk belőle a maranellóiaknak.

f1-ferrari-sainz

fotó: Ferrari

„Azért vagyok itt, mert maximálisan elkötelezett vagyok a Honda iránt” – Marquez

Karrierje egyik legpocsékabb hétvégéjét teljesítette néhány napja Marc Marquez a Sachsenringen, ahol 2010 és 2021 között verhetetlen volt: összesen ötször bukott a három nap során – ebből hármat az időmérő fél órája alatt gyűjtött be –, s a vasárnapi bemelegítésen elszenvedett esése és ujjtörése után végül a visszalépés mellett döntött, így rajthoz sem állt a Német GP-n. Assenben viszont ott van a repsolos, akivel kapcsolatban felmerült, hogy egyre inkább a szakítás felé tarthat a kapcsolatuk a Hondával, ám Marquez hangsúlyozta: a Holland TT-s szerepvállalása is egyértelmű üzenet.

„Ha itt vagyok, az azért van, mert maximális az elkötelezettségem a Honda iránt, és dolgozni akarok velük, hogy fejlődjünk a jövőre nézve. Jelenleg azért vagyok itt, hogy együtt dolgozzunk velük a jövőt szem előtt tartva, ami a következő szezont jelenti. Idén már nem sok minden fog változni, de maximális az elköteleződésem” – jelentette ki a nyolcszoros világbajnok csütörtökön a MotoGP.com kamerái előtt.

Marquez amúgy elárulta: az említett hüvelykujjtörése mellett a bokája is megsérült – az itt érzett fájdalmak miatt lépett vissza vasárnap –, valamint a bordájában is keletkezett egy repedés, s a spanyol szerint ez utóbbi lehet a leginkább zavaró majd a számára Assenben, mert a levegővétel során is érzi.

motogp-marquez-honda_1

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Wolff: Nem csak rajtam múlik Hamilton szerződése

Bár rendre mindkét fél elmondja, hogy csak idő kérdése, hogy megszülessen a megállapodás a szerződéshosszabbításról Lewis Hamilton és a Mercedes között – amely pletykák szerint akár öt évre is rúghat –, az ügy még mindig nem zárult le, hanem hetek, sőt hónapok óta húzódik. Most Toto Wolff csapatfőnök árult el néhány részletet arról, hogy a kontraktus véglegesítésénél nem csak ketten vannak jelen Hamiltonnal, viszont a legfontosabb dolgokban ketten szoktak megállapodni a hétszeres F1-es világbajnokkal:

„Természetesen több ember is érintett, hiszen ott van Lewis menedzsmentje, jogászok a mi oldalunkról, így sosem csak rajtam múlik. De azt mondanám, hogy amikor az alapvető részletekről esik szó, amelyek a legfontosabbak, akkor Lewis és én eltöltöttünk egy délutánt New Yorkban egy kanapén ülve. Sör ugyan nem volt, csak ásványvíz” – idézi Wolffot a RacingNews365.com szakportál.

Hamilton elhúzódó és potenciálisan öt évre szóló szerződéshosszabbításáról Pitwall című hírműsorunk e heti adásában is részletesen beszéltünk:

Április elejére kerülhet át az F1-es Japán Nagydíj

Az F1 vezetésének évek óta célkitűzése, hogy észszerűsítse a Formula-1-es versenynaptárt az utazások szempontjából, amely eddig nemigen sikerült, hiszen például idén is bekerült a menetrendbe egy Baku–Miami dupla, a szezont pedig egy Las Vegas–Abu Dhabi párosítás zárja. Van olyan pontja a naptárnak, amin nem is lehet változtatni, múlt héten például a kanadai szervezők jelentették ki, hogy elsősorban az időjárás miatt nekik csak nyári időpont megfelelő, így aligha tudják párba állítani Montrealt Miamival.

Máshol viszont megtörténhet az átszervezés: a RaceFans.net arról ír, hogy a Japán Nagydíj a megszokott őszi időpont helyett tavaszi dátumot kaphat 2024-ben. Egy helyi politikus, Keiji Furuya ugyanis azt írta a közösségi oldalán, hogy jövőre a suzukai futamot egy héttel a Formula-E tokiói fordulója után rendezik majd – márpedig az elektromos széria frissen bejelentett menetrendje szerint a Tokió ePrix-re március 30-án kerül sor, így alighanem a Japán Nagydíj április 7-i időpontot kaphat. Az F1 részéről nem kommentálták ezt a megszólalást és értesülést.

Mindenesetre Suzuka áthelyezése időjárási szempontból is indokolt lehet, hiszen áprilisban rendszerint kevesebb a csapadék, mint szeptember-októberben – igaz, hűvösebb is van. Viszont az új időpont lehetővé teheti, hogy más távol-keleti futamokkal együtt bonyolítsák le a Japán Nagydíjat, amely a visszatérést tervező Kínával vagy Ausztráliával is párba állhat így. A 2024-es évad elejének összerakását amúgy a ramadán nehezíti, mivel Bahrein és Szaúd-Arábia is szeretné elkerülni a március 10-től április 9-ig tartó böjtidőszakot a versenyével – a híresztelések szerint amúgy Dzsidda kapja majd a szezonnyitó szerepét március 3-i időponttal.

f1-suzuka-start-2022_1

Eddie Jordan: Halálra unom magam, ez rosszabb, mint a Schumacher-éra

Az ír csapattulajdonos a Jordan főnöke volt azokban az években, mikor Michael Schumacher és a Ferrari dominálta a Formula-1-et: de úgy gondolja, még azok az idők is izgalmasabban alakultak, mint Max Verstappen és a Red Bull jelenlegi uralma.

„Nem tetszett az utóbbi pár futam, be kell valljam. Halálra unom magam miatta. Egyszerűen ennyire jó, unalmassá teszi, unalmasabbá, mint a Schumacher-éra volt” – állította Jordan a Formula For Success podcastban.

Az egykori csapatfőnök mindemellett kiemelte, nem Verstappen személyével van gondja, sőt mi több, fényes jövőt jósol a hollandnak, hosszú évek sikereivel: „Max Verstappen idővel a valaha volt legnagyobb versenyzőjévé fog válni. Ennyire jó” – jelentette ki.

Fotó: Red Bull Content Pool

Apja F1-es Mercedesét vezeti Mick Schumacher Goodwoodban

Újabb megbízást kapott munkaadójától a Mercedes tartalékpilótája, Mick Schumacher: a német, aki már túlesett első tesztjén a W14-gyel Barcelonában, a Pirelli-gumik próbáján, a Goodwoodi Sebességfesztiválon is bemutatózni fog.

Nem akármelyik autóval: Schumacher a W02-t kapja meg, a 2011-es modellt – azaz apja, Michael Schumacher utolsó előtti F1-es gépét. Ezzel bezárul a kör Mick számára: a hétszeres világbajnok egykori Jordanjét, Benettonját és Ferrariját vezette már, már csak a Mercedes maradt vissza a négy csapat közül, amelyekkel Michael valaha versenyzett.

Hozzá kell tenni, hogy a W02 a Mercedes legsikertelenebb F1-es autója volt, sem Schumacher, sem Nico Rosberg nem szerzett vele dobogós helyezést.

Esteban Gutierrez, a Mercedes szokásos goodwoodi delegáltja is bemutatózni fog a július 13. és 16. közötti Festival of Speeden, ő a W12-t vezeti, a Mercedes utolsó konstruktőri világbajnok modelljét 2021-ből.

Már a hollandok is unják Verstappen dominanciáját

Az európai versenyekre özönlő narancssárga hadsereget ismerve azt gondolnánk, Hollandia az egyetlen ország a világon, ahol elégedettek a Formula-1 jelenlegi viszonyaival és Max Verstappen uralmával. Tim Coronel, az autóversenyző és holland tévés szakértő szerint azonban már a hazai rajongók is örülnének, ha végre ellenfele lenne kedvencüknek.

„Csak a középmezőnyben történt pár dolog, Max uralta ezt a futamot. Nagyon szép, hogy a Red Bull megszerezte 100. győzelmét, Max pedig utolérte Sennát a 41. sikerével. De lehetek őszinte? Nézőként szerintem ez túl könnyű volt Max számára. Harcot várok. Egész Hollandia és a világ a harcot várja már” – mondta a Motorsport holland kiadásának Tim Coronel. „Mikor jelent valaki kihívást Maxra? Örömteli, hogy a Mercedes ismét gyors, remélem, mások is gyorsulni fognak.”

Fotó: Red Bull Content Pool

Hamilton Alonsóval és Verstappennel szeretne csatázni

Sokak szerint az idei F1-es szezon három legjobb pilótája alkotta a montreali dobogót, és egyikük, Lewis Hamilton is erről beszélt még a futam után azt kiemelve, hogy megtiszteltetés ilyen társaságban felállni a pódiumra.

„Ez egy ikonikus hármas, nem tudom, hogy volt-e ilyen már korábban, de nem hiszem, hogy igen. De remélhetőleg lesz még ilyen, nagy köztünk a kölcsönös tisztelet és úgy tudtunk szorosan versenyezni, hogy bíztunk egymásban. Nagyon remélem, hogy lesz még esélyünk kiegyenlítettebb erőviszonyok között küzdeni úgy, hogy az autóink közelebb állnak egymáshoz, úgy még izgalmasabb lenne. Ha mi hárman versenyeznénk egymással kiegyenlítetten, az beteg dolog lenne” – mondta Hamilton.

39-sunday-montreacuteal_resize

Videó: méretes bukással indult a Szafari Rali

A WRC kenyai fordulójának shakedownját még szerdán rendezték, és a rendkívül kemény, durva pályák már itt feladták a leckét: a legrosszabbul Takamoto Katsuta járt, aki egy ugrató után alaposan összetörte a gyári Toyotát. A japán pilóta autóját ezzel együtt a csapat összerakja, és a csütörtöki szuperspeciálon már részt tud venni, de figyelmeztető jelnek az egész mezőny számára jó volt ez az eset.

Íme a baleset videón:

És a shakedownon leggyorsabb Kalle Rovanpera szakasza belülről:

Az energiaital miatt nem tisztelik a Red Bullt?

A Red Bull egykori versenyzője, Mark Webber, aki a maga részéről kilencet tett hozzá az energiaitalosok 100 futamgyőzelméhez, úgy érzi, az istálló nem kapja meg a kellő elismerést, méghozzá éppen azért, mert ők az „energiaitalosok”, és nem egy autógyártó áll mögöttük. A Motorsport.com-nak nyilatkozva az ausztrál kifejtette, hogy a csapat többet érdemel ennél:

„Ha gyári csapat lennének, még több elismerést kapnának, pedig ettől függetlenül egy csodálatos emberekből álló istállóról beszélünk, akik remek munkát végeznek azzal, hogy egy gyönyörű autót teremtettek, mely vb-címekért képes harcolni, és sok szempontból domináns” – mondta Sebastian Vettel egykori csapattársa.”

webber-2010-monaco

„Rengeteg erőfeszítést tesznek, a Milton Keynes-i személyzet és infrastruktúra is tanúsítja, hogy mennyire jól kezelnek mindent. Az elkötelezettségük az alkalmazottjaik és a sport felé is kiváló. Az emberek néha megfeledkeznek arról a kivételes mennyiségű munkáról, amit a Red Bull elvégzett.”

Csak Alonso és Hamilton ér fel Verstappen szintjére a Red Bull szerint

Dr. Helmut Markót kérdezte az osztrák OE24 arról, hogy vajon miért marad el ennyire az utóbbi időben Sergio Perez Max Verstappentől, a Red Bull tanácsadója pedig nem kertelt: egyszerű és világos választ adott.

„Mert Max Max. Ő ül a legjobb autóban, de még abban az autóban is csak Fernando (Alonso) és Lewis (Hamilton) képes tartani vele a lépést. Ez a három pilóta egyszerűen a legerősebb, és Max kiemelkedik közülük” – fogalmazta meg véleményét Marko.

f1-verstappen-perez-redbull

A Red Bull egyetlen győzelmet is óriási dolognak tartott

A Red Bull 100. futamgyőzelme arra indította Christian Hornert, hogy felidézze, milyen volt a csapat első győzelme, melyet Sebastian Vettel a 2009-es Kínai Nagydíjon aratott – akkor még úgy érezték, egyetlen elsőség is óriási dolog. „Amikor megérkeztünk a sportágba, az volt a cél, hogy versenyképesek legyünk, Dietrich álma nem csupán a részvétel volt” – emlékezett meg a cég nemrég elhunyt tulajdonosáról Horner. „Amikor 2009-ben, négy évvel az érkezésünk után megnyertük az első versenyünket, máig emlékszem, hogy a trófea átvétele után aznap este hazafelé repülve az járt a fejemben, hogy legalább egyet megnyertünk, és ha semmi több nem történik, akkor is megnyertünk egy versenyt!”

vettel-china-2009

„De annyira jó érzés volt, hogy úgy voltam vele: újra át akarom élni ezt” – folytatta a brit csapatvezető. „És ki gondolta akkor, hogy újabb kilencvenkilenccel századosok leszünk? Igazi mérföldkő ez a csapat számára” – tette hozzá Horner, majd kitért arra is, milyen különleges módon állt hozzá az F1-hez Dietrich Mateschitz:

„Máshogy akarta csinálni a dolgokat, más akart lenni. Nem akart olyan nagyvállalati csapatot, ahol 25 pass kell ahhoz, hogy bejuss a motorhome-ba. Ezért létrehozta az Energy Stationt, bevezette a Red Bulletint és azt akarta, hogy jól érezzük magunkat. De közben versenyképes akart lenni, küzdeni akart, és nyerni akart.”

Meglepő, ki lehet a következő F1-es divatdiktátor

Érdekes témát feszegetett a Sunday Times: szakértők bevonásával fejtegették, milyen divatértéket képviselnek a Formula-1-es versenyzők. A cikk egyik megállapítása alapján a pilóták ruházkodásának manapság nagyobb hatása van a nyilvánosságra, mint a labdarúgókénak, és közülük is kiemelkednek néhányan. A pole-pozícióban persze Lewis Hamilton van 33 millió Instagram-követőjével, de sokan szeretnének a nyomdokába lépni.

A cikk kiemeli a „jóvágású” Daniel Ricciardót, aki divatos és humoros, sőt még „hajinfluenszerként” is be lehet sorolni, ugyanis még erre vonatkozó posztjai is vannak. Aztán ott van Pierre Gasly, aki konditermi sztorijaival teremt trendet.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Daniel Ricciardo (@danielricciardo) által megosztott bejegyzés

 

A Times azonban nem kettőjük valamelyikére, hanem Guanyu Zhoura fogadna, mint a következő F1-es divatdiktátorra. A „Prada-fanatikus” jelzővel illetett kínai ruhadarabjai talán kevesebb figyelmet kapnak a versenyhétvégéken, de Instagramját végigböngészve egyértelmű, hogy Hamiltonhoz hasonlóan kedveli a szokatlan és merész öltözködést, ennek köszönhetően lett nemrég a Dior Men arca. A kínai egy interjúban nemrég elárulta, szettjeit, amelyekben meg szokott érkezni a versenyekre, nem egy divattanácsadó, hanem ő maga szokta kiválogatni.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

周冠宇 | Zhou Guanyu

Tokióval bővített 2024-es naptárt tett közzé a Formula-E

Bejelentette előzetes 2024-es versenynaptárát a Formula-E, amelynek a következő lesz fennállása tizedik szezonja. Ennek apropóján rekordot jelentő 17 futamot rendeznek majd – igaz, ezek közül háromnak is ismeretlen a helyszíne. Bekerült viszont a menetrendbe Tokióba: először rendeznek majd világbajnoki versenyt Japán fővárosában. Az idény amúgy újfent Mexikóban startol januárban, míg az évadzáróra júliusban, Londonban fog sor kerülni.

fe-2024-naptar

Elgurult a bokszban Russell kereke – videó

Az F1-es Kanadai Nagydíj 12. körében jártunk, amikor George Russell a negyedik helyen haladva hibázott és a falnak csapta a Mercedesét. A versenyt viszont folytatni tudta egy bokszlátogatás után – ám mint a lenti videón is látszik, a garázsa elé érve a sérült jobb hátsó kerék levált az autójáról és gurulni kezdett a bokszutcában. A Mercedes egyik szerelője épp csak félre tudott ugrani előle, a kereket pedig később egy Ferrari-szerelő vitte vissza a csapathoz:

Újra teljes szezont futna Button – azt is elmondta, hol

Jenson Button 2016 végén vonult vissza a Formula-1-től, ahol 2017-ben beugróként még rajthoz állt a Monacói Nagydíjon. Azóta legutóbb 2019-ben a japán Super GT-ben teljesített egész idényt, de szerepelt többek között a DTM-ben, saját csapatával az Extreme-E-ben, idén a NASCAR-ban, valamint legutóbb a Le Mans-i 24 óráson épp egy átalakított NASCAR-autóval. A 2009-es F1-es világbajnok most elhintette, hogy 2024-ben szeretne újra egész szezont teljesíteni 43 éves kora ellenére – a célt is kitűzte:

„Nem gondoltam, hogy újra teljes szezont akarok majd teljesíteni, mivel annyira sűrű mindig a menetrend, de úgy érzem, jövőre úgy fogok versenyezni, hogy valahol full idényt futok majd” – idézi Buttont a Motorsport.com. „Nagyszerű dolog egy-egy versenyen elindulni, de így nem tudod kihozni a legjobbat magadból. Ezért remek, hogy a NASCAR Cup Seriesben három futamot is teljesítek, mert így több időt tölthetek a csapattal, a szimulátorban és tényleg dolgozni tudunk együtt a mérnökömmel, a szerelőmmel, hogy fejlődjünk. Szóval igen, jövőre teljes szezont szeretnénk futni, ha az idő engedi. Egyensúlyoznom kell bizonyos dolgok között, mert eléggé elfoglalt voltam idén. De hosszú távú versenyzésről lesz szó, akár IMSA, akár WEC. Ki tudja, mit hoz a jövő, legyen szó WEC-ről, IMSA-ról vagy néhány további NASCAR-futamról.”

button-lemans-2023

fotó: DPPI

Neymar-incidens után szigoríthat az F1-es rajtrácsra lépés feltételein az FIA

Biztonsági okokból korlátozott azoknak a vendégeknek a száma, akik a Formula-1-es nagydíjak előtt a csapatszemélyzet és az újságírók mellett a rajtrácsra léphetnek, de könnyen lehet, hogy a közeljövőben még szigorúbb feltételek lesznek ezen a téren – derült ki az FIA Motorsport Világtanácsának legutóbbi ülése után. A barcelonai futam előtt történt ugyanis az, hogy a labdarúgó Neymar még a felvezető kör kezdetén is a pálya szélén, a füvön állt, amit a Nemzetközi Automobil Szövetség biztonsági kockázatként értékelt.

„Tanulnunk kell a Spanyol Nagydíjon történt incidensből” – fogalmazott Mohammed ben Sulayem elnök. „Stefano Domenicali biztosította róla az FIA-t, hogy lépéseket fognak tenni annak érdekében, hogy ez ne ismétlődhessen meg. Ez nemcsak a Formula-1-ben probléma, hanem a tapasztalataim alapján a Formula-E-ben, a WEC-ben és más kategóriákban is, hogy egyes eseményeken túl sok ember van a rajtrácson. Nincs kétségem felőle, hogy a promóterek minden kategóriában ragaszkodni fognak az FIA biztonsági követelményeihez. Az FIA felelőssége, hogy mindenki számára biztonságos környezetet teremtsen: a biztonság az autósportban a Szövetség fő prioritása.”

Ugyanebben a jelentésben az FIA arra is kitért, hogy június végéig várják az Ausztrál Nagydíj promóterének beszámolóját a vizsgálatról, amelyet azt követően folytattak le, hogy az áprilisi futam leintése után több néző is a pályára rohant, miközben még autók köröztek.

f1-neymar-bensulayem-fia-barcelona

fotó: DPPI

Több mint hetvenéves F1-es rekord megdöntésének küszöbén Verstappen

A Kanadai Nagydíjon aratott újabb rajt-cél győzelmével már zsinórban 224 élen töltött körnél tart Max Verstappen, ami óriási szám, azonban ez még mindig csak a vonatkozó ranglista ötödik helyére elegendő részéről. A holland Sebastian Vettelt utasította maga mögé, aki 205 kört töltött az élen megszakítás nélkül, a következő célpont pedig Nigel Mansell, aki 11 körrel előzi Verstappent.

Ami a továbbiakat illeti, Ayrton Senna áll a dobogó alsó fokán 237 zsinórban az első helyen töltött körrel, majd - érdekességként - a második helyen is a brazil áll, aki 1989-es rekordjához képest 27 körrel többet töltött az élen 1988-ban, szám szerint 264-et. A lista első helyén Alberto Ascari tanyázik, akit immáron 71 éve senki sem tud letaszítani a trónról. A Ferrari olasz versenyzője az 1952-es szezonban 304 kört töltött egyhuzamban az élen, a Belga Nagydíj és a Holland Nagydíj, vagyis a szezon harmadik és hetedik futama közt. Ha a sprintet kivesszük a számításból, akkor a Brit Nagydíj 10. körében dönthetné meg Ascari több évtizede fennálló rekordját.


Fotó: DPPI – Alberto Ascari az 1952-es Francia Nagydíjon