Verstappen már hosszabb válaszokat adott az FIA sajtótájékoztatóján – de csak egy hajszállal
https://formula.hu/parc-ferme/38458
Szombaton kisebb botrányt kavart, hogy Max Verstappen azok után, hogy a csütörtöki sajtótájékoztatón elhangzott trágárságért – konkrétan az autójára tette azt a megjegyzést, hogy „el volt b*szódva” – büntetést kapott és közösségi munkára ítélték, az időmérőt követő eseményen csak egyszavas válaszokat adott, s csak a termen kívül volt hajlandó rendesen beszélni az újságírókkal.
Mivel a vasárnapi versenyen is második lett, így a Red Bull-os újra részt vett az FIA hivatalos dobogós sajtótájékoztatóján. Verstappen ezúttal már valamelyest hosszabb, de továbbra is mindenféle érzelemtől és kis túlzással érdemi tartalomtól mentes válaszokat adott a moderátori és az újságírói kérdésekre. Majd amikor a legvégén megkérdezték tőle, hogy továbbra is inkább a termen kívül beszélgetne velük, így felelt: „Hosszú nap volt, igen” – mondta a vb-éllovas, aki aztán később valóban külön is tartott egy sajtóbeszélgetést Szingapúrban.
Olvasóink szerint Norris és a McLaren lehet Verstappen fő kihívója
https://formula.hu/parc-ferme/37203
A Formula.hu szavazásán résztvevők 35%-a várja azt, hogy Lando Norris és a McLaren lesz Max Verstappen és a Red Bull legnagyobb kihívója a 2024-es F1-es szezonban.
Nemrég maga Verstappen is arról beszélt, hogy a 2023-as év vége felé megfigyelt tendenciák és fejlődési ívek szerint a wokingiak lehetnek hozzájuk legközelebb, de azt azért ne feledjük, hogy a Ferrari és a Mercedes is egészen új, áttervezett autóval kezdi majd meg a következő szezont, míg a McLaren ezt igazából az idei év második felében lépte meg.
A McLaren 35%-a után a Ferrari kapta a legtöbb szavazatot 27%-kal, a Mercedes 22%-ig jutott, Fernando Alonsót és az Aston Martin 13% látja fő kihívónak, és 4% érzi úgy, hogy Sergio Perez lesz a legközelebbi veszély Verstappenre nézve.
„Az Audi-projekt része akarok lenni” – hamarosan eldőlhet Bottas jövője
https://formula.hu/parc-ferme/37202
2024 végéig érvényes Valtteri Bottas szerződése a Sauberrel, és hogy utána mi lesz, az egyelőre számára is rejtély – bár ő már kinyilvánította, hogy szeretne maradni, hiszen 2026-tól már az Audi gyári csapatának ad otthont Hinwil.
„A következő szezon végéig van aláírt szerződésem, és a hosszabbításról még nem beszéltünk. Abban állapodtunk meg, hogy majd jövőre egyeztetünk, azt mondanám, hogy az idény első negyedben véglegesíteni kell a dolgokat, és biztosítani, hogy mindenki ugyanazt akarja. De érdekes időszak lesz, mert rengeteg pilótának nincs még szerződése 2024 utánra. Számomra a cél világos, egyértelműen az Audi-projekt részese akarok lenni. Ez a cél, aztán meglátjuk, hogy mi történik” – mondta Bottas az Expressnek.
Csapatfőnök lehet Verstappenből az F1 után – azt is elárulta, milyen
https://formula.hu/parc-ferme/37201
Max Verstappen többször is erős utalást tett rá, hogy nem tervezi túl hosszúra nyújtani a pályafutását a Formula-1-ben, s akár már a jelenlegi Red Bull-os szerződése 2028-as lejárta után távozhat. A versenyzésnek és az autósportnak persze nem fordítana hátat, hiszen más kategóriák is érdeklik a hollandot, valamint az is, hogy saját csapatot hozzon létre. Ez utóbbiról beszélt újfent a háromszoros világbajnok, akinek szimulátoros alakulata már van is, sőt a Verstappen.com Racing támogatásával versenyez a DTM-ben Thierry Vermeulen (aki Verstappen menedzserének, Raymond Vermeulennek a fia), akivel nemrég Portimaóban teszteltek egy GT Ferrarit:
„Ez a célom. Nem feltétlenül akarok magam is vezetni, de szeretnék felépíteni valami nagyot és lehetőséget adni a tehetséges versenyzőknek” – nyilatkozta a 26 éves pilóta a Blicknek. „Ez nem azt jelenti, hogy a Formula-1-be akarom juttatni őket, de segíteni akarok nekik a fejlődésben a versenyzés terén. Nagyon sok széria van az autósportban, ahol jól érezheted magad és sikeres lehetsz, és profi versenyzőként meg is élhetsz belőle, nem csak az F1-ben.”
„Egyértelműen egy nem mellébeszélős főnök lennék. Talán egy kicsit régivágású, mert minden a teljesítményről szól, nem pedig arról, hogyan kapcsolódsz a közösségi médiához. Csak győzni akarok, mert akkor megszűnik a beszéd körülöttünk, és ez a legfontosabb számomra.”
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
„Ő már nem az a Michael, akit az F1-ben megismertünk”
https://formula.hu/parc-ferme/37200
Néhány nap múlva lesz a tízéves évfordulója annak a szörnyű síbalesetnek, amelyben súlyos sérüléseket szenvedett Michael Schumacher, akinek állapotáról azóta is csak elvétve kapunk hivatalos információmorzsákat. A Ferrari korábbi csapatfőnöke és az FIA egykori elnöke, Jean Todt köztudottan szoros kapcsolatát ápol a Schumacher családdal, többször is látogatja egykori versenyzőjét, s a szomorú évforduló közeledtével a L’Equipe hasábjain beszélt ismét a hétszeres világbajnokról:
„Michael itt van, szóval ilyen szempontból nem hiányzik, de egyszerűen már nem az a Michael, aki volt. Már más, és varázslatosan irányítja a felesége és a gyermekei, akik védik őt. Más ember, és abban a kiváltságban van részem, hogy osztozhatok néhány pillanaton vele. Ennyit mondhatok. Sajnos a sors tíz éve lecsapott rá. Ő már nem az a Michael, akit a Formula-1-ben megismertünk.”
Stefano Domenicali, aki szintén vezette a Ferrarit, jelenleg pedig az F1 vezérigazgatója, sokkal ritkábban nyilatkozik Schumacherről, most azonban ő is megtette ezt az olasz Rai Radio adásában: „Ami köztük és köztem van, az bizalmas marad, de így élni 10 éven át olyasmi, amit a legádázabb ellenségednek sem kívánnál soha. Olyan, mintha csak tegnap történt volna a meribeli balesete. Ezek az életet megváltoztató jelenetek voltak.”
Olyan szorossá válik majd az F1, mint az IndyCar?
https://formula.hu/parc-ferme/37199
Max Verstappen és a Red Bull minden idők (egyik) legdominánsabb szezonját futotta 2023-ban a Formula-1-ben: a csapat a 22 futamból 21-et, a holland pilóta pedig 19-et nyert meg. Mögötte/mögöttük azonban igen változatosan alakult a küzdelem, ráadásul az üldöző csapatok között igen szoros időkülönbségeket láthattunk egyes kvalifikációkon. Mindezek alapján érzi úgy Zak Brown, a McLaren elnök-vezérigazgatója, hogy az F1 rövidesen hasonlóan kiélezetté válhat, mint az IndyCar:
„Ha megnézzük az időeredményeket, még a tabella kilencedik és tizedik helyezett csapata is fenyegetést jelent a Q3-ra. A bajnokságot illetően valószínűleg maradnak ugyanazok a szereplők, de úgy vélem, a Formula-1-ben szorosabbá fog válni a versengés” – idézi Brownt a Motorsport.com. „Szerintem jobban olyan lesz, mint az IndyCar, ahol sok versenyző nyerhet bármikor és ritkán fordul elő, hogy valaki meglóg a bajnoki címmel. Ha Max elcsúszott volna egy banánhéjon, a bajnokság egészen más képet festett volna az alapján, hányan állhattak dobogóra, hányan végeztek második helyeken. Arra számítok, hogy közeledni fogunk egymáshoz, ez pedig remek lesz a sportnak, hogy nem lesz ilyen szintű dominancia és hét-nyolc pilóta nyerhet majd mindegyik hétvégén. Lenyűgöző lenne ez a sport számára, és szerintem ebbe az irányba haladunk.”
A McLaren-vezér azért hozzátette: azt nem tudja, mennyire fogják tudni ledolgozni majd a Red Bull előnyét, hiszen nem tudhatják, mennyire korán kezdtek bele a 2024-es autójuk fejlesztésébe, de azt is megjegyezte, hogy az élcsapatoknak voltak azért olyan villanásai idén, amelyek alapján valójában annyira azért nincsenek rettenetesen messze az energiaitalosoktól.
Szavazás: Melyik volt az év versenye 2023-ban az F1-ben?
https://formula.hu/parc-ferme/37198
Nagy szezonértékelő sorozatunkban ma az év futamait vettük górcső alá. Szerkesztőségünk a Szingapúri Nagydíjat találta az év legjobb versenyének, de kíváncsiak vagyunk arra is, hogy olvasóink szerint melyik volt idén a legjobb futam az F1-ben. Az alábbiakban erre szavazhattok, válaszopciókként a szerkesztőségünk tagjai által a top 3-as listákban említett futamokat és a hazai Magyar Nagydíjat adtuk meg:
Alonso a Mikulás puttonyával, Verstappen Red Bull-szánon – itt az F1 karácsonyi üdvözlőlapja
https://formula.hu/parc-ferme/37197
Számos egyéb apró részletet megfigyelhetünk a mezőny mind a 20 tagját ábrázoló ünnepi képeslapon a címben említetteken kívül, így például a Gasly vállán fát díszítő Tsunodát, a Sainzt hógolyókkal bombázó Norrist és Magnussen Steiner elhíresült mondatával ellátott tábláját:
Wishing you all a very Merry Christmas!#F1 pic.twitter.com/K1xRbE9ScJ
— Formula 1 (@F1) December 25, 2023
Bottas rajthoz állna jövőre a murvás kerékpár-vb-n
https://formula.hu/parc-ferme/37196
Valtteri Bottas köztudottan kedveli a kerékpározást, különösen azóta, hogy a profi bringás, Tiffany Cromwell a párja. A Sauber finn F1-es versenyzője már néhány versenyen is elindult, ahol nem is ért el rossz eredményeket. 2024-ben azonban szintet léphet ilyen téren Bottas, ugyanis megpróbálja kvalifikálni magát a murvás kerékpáros világbajnokságra. Szerencséje, hogy ezt október 5-6-án rendezik Belgiumban, amikor a Formula-1 épp őszi szüneten lesz, szóval a sűrű versenynaptár ellenére is beleférhet a versenyző menetrendjébe. Ehhez azonban a legjobb 25 százalékban kell végeznie az UCI murvás világsorozatában a 35-39 éves korosztályban – az első megmérettetés pedig már közeledik is:
„Az első adelaide-i esemény januárban lesz, szóval karácsonyra Ausztráliába utazom, ami így tökéletesen jön ki. Valóban komolyan veszem a versenyeket, és mindig próbára fogom tenni magam. Legyen szó eredményről, taktikáról vagy átlagsebességről, mindent beleadok, nem zavar, ha kínzom magam. Jövőre pedig megpróbálom kvalifikálni magam a murvás világbajnokságra” – jelentette ki Bottas a Bobby & Jens podcast adásában.
Videó: hogy néz ki egy F1-es autó a külső borítás alatt?
https://formula.hu/parc-ferme/37195
Egy érdekes grafika arról, hogy a karosszéria elemei nélkül hogyan mutat egy F1-es autó - a videó a képre vagy erre a linkre kattintva megtekinthető!
Verstappen: Normál versenyformátum és szorosabb küzdelem kell az F1-nek, nem sprint
https://formula.hu/parc-ferme/37194
Továbbra sem rajong az F1-es sprintek különböző ötleteiért Max Verstappen. a háromszoros világbajnok szerint a megszokott formátumra van szükség, csak a szabályokkal hozzák közelebb egymáshoz a csapatokat, és már nem is kell mesterséges izgalomkeltéssel foglalkozni.
„Nem számít, nem jelent nekem semmit, ugyanolyan átmenni a célvonalon ott is, mint a főfutamon. Nem okoz elégedettséget megnyerni egy sprintet, de őszintén szólva úgyis azt csinálnak, amit akarnak. Nem találom igazán érdekesnek, szóval ahogy korábban is kérdeztem, miért kell tovább próbálkoznunk változtatásokkal? Csak legyen a normális versenyformátum és legyenek közelebb egymáshoz a csapatok, az elég izgalmas lesz” – idézi Verstappen szavait a Racingnews365.com.
Melyik MotoGP-versenyző csomagol leggyorsabban karácsonyi ajándékot?
https://formula.hu/parc-ferme/37193
Egy igazi karácsonyi videó a MotoGP versenyzőitől - amely a képre vagy erre a linkre kattintva megtekinthető!
Vettel: A mai gyerekeknek már nem ugyanazt jelenti a Michael Schumacher név
https://formula.hu/parc-ferme/37192
Michael Schumacher mindig is a Formula-1 legendás neve marad, de idővel megkopik az emléke, és más kiválóságok kerülnek előtérbe – mondta Sebastian Vettel, akit pályafutása során a német elődhöz mértek és hasonlítottak.
„A sportban a dolgok mozgásban vannak, néha nagyon gyorsan. Az idő előre halad, nem hátra, és nem is áll egyhelyben. Egy Michaelhez hasonló kaliber mindig közismert név marad sikerei és statisztikái miatt, amelyek feketén-fehéren örökké megmaradnak. De karaktere finomságaira is emlékezni fognak, a különleges kötelékre a Ferrarival” – kezdte a DPA-nak Vettel, aki Schumacher síbalesetének közelgő, december 29-i 10. évfordulója előtt nyilatkozott fiatalkori példaképéről.
„Habár nehéz belegondolni, egy Michael Schumacherre vagy egy Michael Jordanre eltérően tekintenek az idő múlásával. Sosem fognak eltűnni a történelemkönyvekből, de sok mai gyerek számára a Michael Schumacher név nem jelenti ugyanazt, mint az én időmben. Ő hős volt az én generációm számára. Lehet, hogy a jövőben Lionel Messi kevésbé lesz nagy név, mint egy Erling Haaland. De ez egy jó dolog, mert minden korszak a saját sztorijait írja, minden kornak megvannak a saját hősnői és hősei.”
Fotó: DPPI
„Nem én vagyok az apja, nem is ez a cél” – Verstappen párja lányáról
https://formula.hu/parc-ferme/37191
Max Verstappen párja már három éve a brazil Kelly Piquet – a háromszoros világbajnok Nelson Piquet lánya. A nagydíjakon is gyakran feltűnő hölgynek van egy négyéves kislánya, Penelope, akinek apja a korábbi F1-es versenyző, Danyiil Kvjat. A magánéletéről ritkán beszélő Verstappen a kislánnyal való kapcsolatra is kitért a TIME magazinnak adott interjúban:
„Nem én vagyok az apja, nem is ez a cél. Nagyon fontos, hogy jó kapcsolatban legyen az apjával, és ez meg is van. De minden nap látom őt otthon. Jól kijövünk, nagyon cuki kislány” – mondta a háromszoros világbajnok.
Egy napon érkezik az új Sauber és Williams
https://formula.hu/parc-ferme/37190
Péntek este, csaknem percre pontosan egyszerre posztolt két F1-es csapat arról, hogy egy napon, 2024. február 5-én tartja majd új versenygépének bemutatóját.
A sejtelmes, elmosódott, fekete autóról posztoló Sauberről – amely visszaveszi „leánykori” nevét az Alfa Romeóval töltött évek után –, valamint a rövid videót közzétevő Williamsről van szó.
A Sauber bemutatóját nem Svájcban, hanem az Egyesült Királyságban tartja majd – ezt a csapatvezető Alessandro Alunni Bravi árulta el korábban. Előtte, január 1-jén pedig bejelentik az istálló teljes elnevezését, a nevezési listán szereplő Stake F1 Team Kick Sauber ugyanis még nem végleges.
Az ismert 2024-es autóbemutatók időpontjai:
Sauber – február 5.
Williams – február 5.
Ferrari – február 13.
„Hova tűnt Damon Hill?” – elárverezik a legendás futam trófeáját
https://formula.hu/parc-ferme/37189
A címben idézett szállóigéről minden vérbeli rajongó tudja, hogy az 1997-es Magyar Nagydíjról van szó: ezen az emlékezetes versenyen Damon Hill a kiscsapat Arrows színeiben a tizediktől egészen az utolsó körig vezetett, a valószínűtlen győzelmet azonban elbukta a legvégén: egy hidraulikai hiba miatt eltűnt, a kockás zászlót Jacques Villeneuve szelte át az első helyen.
Az álomszerű győzelem helyett Hill második helyet szerzett – 97-es szezonja egyetlen dobogós eredményéért kapta a fotón látható trófeát, amely az utoljára top 3-ban végző Arrows vitrinjében landolt. Az 50 centiméter magas trófeát a csapat egyéb ingóságaival együtt elárverezték 2003-ban, miután az Arrows csődbe ment. Jelenlegi tulajdonosa egy éve tett szert rá, de most árverésre bocsátotta egy aukciós oldalon.
A kikiáltási ár 1600 font (700 ezer forint), becsült értéke 2000-3000 font (900 ezer – 1 millió 300 ezer forint). A licit január 11-ig nyitott, eddig nem érkezett ajánlat.
Apja nem akar Le Mans-ba menni Verstappennel
https://formula.hu/parc-ferme/37188
Mivel Max Verstappen újra és újra hangoztatja, hogy szívesen kipróbálná magát a Le Mans-i 24 óráson, jelenleg is ralizó édesapja pedig annak idején kategóriát nyert a legendás versenyen, sőt 2008-ban a Le Mans Series LMP2-es bajnoki címét is megszerezte, többször felmerült, hogy Magnussenékhez hasonlóan ők is versenyezhetnének együtt – alkalmasint a világ legnagyobb autóversenyén, a júniusi egynaposon is.
Jos Verstappen azonban saját elmondása szerint egyáltalán nincs meggyőződve róla, hogy ez egy különösebben jó ötlet lenne… „Túl öreg vagyok!” – mondta, majd hozzátette, hogy a ralizás, amiben jelenleg is aktív, azért nagyon más. Az egykor az F1-ben két dobogót szerző holland így folytatta:
„Egészen őrületes, amilyen szinten teljesít, ezért érzem magam túl öregnek hozzá. Ismerem őt, és tudom, milyen voltam fiatalon. Bármilyen kategóriában is versenyezzen, mindig nyerni akar, épp ezért nem örülne neki, ha mellett egy öregember egy-másfél másodperccel lassabb. És ezt én sem szeretném. Nem lenne dühös, de azt mondaná, hogy apa, nemár! Tudom, hogy ez ilyen, ő se szeretné ezt és én se, szóval jobb, ha nem vágunk bele.”
Ecclestone karácsonyi beszólása az F1-nek
https://formula.hu/parc-ferme/37187
Az F1 világában az ünnepi időszak egyik nélkülözhetetlen eleme Bernie Ecclestone karácsonyi képeslapja, mely rendszerint az év valamilyen különleges, humoros eseményét karikírozza ki. Idén azonban a 93 éves egykori F1-vezér csavart egyet a dolgon, s képeslapján egy átlagos téli jelenet szerepel.
A magyarázatot a képhez csatolt szöveg adja meg: „Sajnálom, de semmi izgalmas vagy különleges nem jut eszembe az idei évből, amit feltehetnék a megszokott képeslapomra. Épp ezért szeretnék békés évvégi időszakot kívánni mindenkinek, s 2024 hozzon nektek minden jót egy nyugodtabb világban. Bernie.”
Nem nehéz megtalálni az F1 felé címzett beszólást ezekben az egyébként kétségkívül kedves szavakban.
Hollandiában sem Verstappen lett az év sportolója
https://formula.hu/parc-ferme/37186
Azok után, hogy lemaradt a BBC „az év nemzetközi sportolója” díjáról, Max Verstappentt hazájában sem választották meg 2023 legjobb sportolójának. A férfi sportolók közül a történelemben egyedüliként gyorskorcsolyázásban és kerékpározásban is világbajnoki címet szerző Jaap Edenről elnevezett díjat karrierje során másodszor az idén több egynapos megnyerő és világbajnoki címet is szerző kerékpáros Mathieu van der Poel nyerte – a hölgyek között egyébként a Budapesten kétszeres világbajnokká váló futó, Femke Bol győzött.
Verstappent egyébként korábban már háromszor, 2016-ban, valamint az elmúlt két évben is az év sportolójának választották hazájában.
Videó: Lewis Hamilton kiugrott egy repülőből
https://formula.hu/parc-ferme/37185
Köztudottan kedveli az extrémsportokat Lewis Hamilton, a Mercedes videója pedig bizonyítja is ezt...
Leclerc öccse távozik a Ferrari Akadémiától, Jock Clear a program új vezetője
https://formula.hu/parc-ferme/37184
Távozik a Ferrari Akadémiától Arthur Leclerc, Charles Leclerc öccse. Az F1-es pilóta testvére 2020-ban csatlakozott a maranellóiak juniorprogramjához, azóta második lett a Formula Regional European Championshipben, megnyerte az FRegional Ázsiát, futamot nyert az F3-ban, és dobogóra állhatott az F2-ben.
A közlemény szerint viszont bár az akadémiától távozik, de nem igazol máshova, hanem valamilyen formában tagja marad a Ferrari családjának.
Rajta kívül James Wharton is távozik a programból, ő idén az olasz F4-ben lett negyedik.
Szintén bejelentették, hogy a Ferrari Akadémia eddigi vezetője, Marco Matassa is távozik a 2018 óta betöltött posztjáról, helyét pedig az a Jock Clear foglalja el, aki 2015 óta dolgozik a Ferrari versenyzőivel edzőként és segítőként, és aki korábban Lewis Hamilton, Michael Schumacher, Jaques Villeneuve, vagy éppen Rubens Barrichello mérnöke is volt.