Paddockpletykának minősítette Mike Krack, az Aston Martin pályán dolgozó F1-es csapatának vezetője, hogy összefüggés lenne Lance Stroll állítólagos időmérő utáni dührohama és a nagydíjtól való visszalépése között.
Az Aston Martin szombat este jelentette be váratlanul, hogy Stroll hetek óta kéz- és csuklófájdalmakkal küzd, amelyek vélhetően a 2023-as kerékpárbalesetére vezethetők vissza, és orvosi tanácsra nem áll rajthoz a vasárnapi Spanyol Nagydíjon.
Mindez annyira a semmiből jött, hogy természetesen azonnal találgatások indultak, hogy esetleg több állhat a háttérben, mint amit a csapat kommunikál. Utazó tudósítónk, Mészáros Sándor is beszélt az egyik barcelonai helyszíni videójában azokról a híresztelésekről, miszerint Stroll meglehetősen feldúlt volt a Q2-es kiesése után, és ennek lehet köze a kézsérüléséhez.
Az Aston egy szóvivője ennek kapcsán csupán annyit erősített meg, hogy „Lance feldúlt volt”, Krack azonban vasárnap cáfolta, hogy a dühkitörésnél és az állítólagos törés-zúzásnak köze lenne a fájdalmakhoz vagy a visszalépéshez:
„A bokszutca falánál ültem, nem hallottam semmi ilyesmit. Tipikus paddockpletyka” – fogalmazott az Aston pályán dolgozó legénységét irányító korábbi csapatfőnök, aki azt is elmondta, miért csak a barcelonai szombaton döntöttek a visszalépés mellett, ha már hetek óta fájdalmai voltak Strollnak:
„Nem kérdezgetjük a versenyzőt ötpercenként, hogy vannak-e fájdalmai. Csak beszélgetünk itt-ott a fizioterapeutával például, és akkor megértjük, hogy van néhány apró gond. Láthattuk Lance-nál 2023-ban, amikor visszaküzdötte magát: versenyezni akarnak, nem akarnak partvonalon kívülre kerülni.”
„Szóval gyakran nagyobb fájdalommal vezetnek, mint amit talán beismernek, mivel ezt imádják csinálni. Az utóbbi hetekben itt-ott említették ezt, de sosem lehetünk tisztában vele, mekkora a gond. A hétvége során szerintem túl sokká vált.”
Mi jöhet ezután?
Arról egyelőre Krack sem tudott mit mondani, meddig tarthat Stroll felépülése, de azt hangsúlyozta, hogy a jövő hétvégi F1-es Kanadai Nagydíj kapcsán „az A terv az, hogy Lance ül az autóban”.
Amennyiben mégsem tud indulni a hazai pilóta, úgy az Aston két tartalékversenyzővel rendelkezik Felipe Drugovich és Stoffel Vandoorne személyében, és bár mindkettejüknek a Le Mans-i 24 óráson lenne jelenése, Krack hangsúlyozta, hogy a szerződésük értelmében ütközés esetén az F1-es kötelezettségeiket kell priorizálniuk – igaz, a debütálásra váró Drugovich már maga is jelezte, hogy lemondana az egynapos viadalról a beugrás kedvéért. Emellett opcióként a Mercedes-partnerség révén az ő tartalékosuk, Valtteri Bottas is szóba jöhet.
A Stroll körül kialakult ügyről Mészáros Sándor kollégánk helyszíni információi alapján a Formula Podcast friss futamértékelőjében is beszélgettünk – például arról a teóriáról is, hogy esetleg ezzel a csuklósérüléssel igyekeznének „megszabadulni” a pilótától: