DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 4. péntek

Újra a padlólemezekkel kísérletezik a monzai F1-es edzésen a Mercedes

Még a nyári szünetet megelőző Formula-1-es Belga Nagydíjon vetett be egy új padlólemezt a Mercedes, amelyet azonban Spában a kétséges pénteki eredmények után mégsem használtak. Zandvoortban viszont újra felkerült a W15-ösre a fejlesztés, a Holland Nagydíjon pedig csak negyedik erőként zárt a csapat, amely előtte négyből három versenyt megnyert – közte a belgiumit is. James Allison, a Mercedes F1-es technikai igazgatója elismerte: egyelőre nem tudják, hogy problémás-e az újításuk, mivel a várt leszorítóerőt ki tudják mutatni mérésekkel, de elképzelhetőnek tartják, hogy megbontotta az autó egyensúlyát.

Mindenesetre a Mercedes a hétvégi Olasz Nagydíj első szabadedzésén – amelyen Andrea Kimi Antonelli debütál majd George Russell autójában – összehasonlító teszteket igyekszik majd végezni a régi és az új specifikációval, hogy megállapítsák, hogy a padlólemez tehetett-e a hollandiai küszködésről.

Russellnek egyébként meggyőződése, hogy nem vagy legalábbis nem teljesen: szerinte ha egy gyenge hétvége egybeesik egy fejlesztés bevetésével, akkor az emberek könnyen arra mutogatnak, pedig valójában amúgy is ingadozhat egy alakulat teljesítménye. „Biztos vagyok benne, hogy a padlólemez a várakozásoknak megfelelően működik, és szerintem a zandvoorti problémáink nem annak voltak betudhatók. De most újabb lehetőségünk van ezt felmérni, és talán valami másra jutunk Monza után” – mondta el az Autosport által idézett brit.

f1-russell-mercedes

A McLarennél visszasírják Ron Dennist a korábbi csapatfőnök szerint

A McLaren emblematikus vezére, Ron Dennis 1980 és 2017-ig között volt a versenycsapat vezetője. Távozásával átalakult a tulajdonosa kör és vezérkar, a stafétát Zak Brown vette át, aki a vezérigazgatói székbe kerülve látványosan elhatárolódott Dennis örökségétől és inkább az alapító Bruce McLarent idézte meg.

„Ron a tökéletességre törekedett és mindent megtervezett, Sennákat, Prostokat akart a csapatnál” – mondta David Coultharddal közös podcastjében az egykori csapatvezető, Eddie Jordan. „Igaz, hogy mind kinevettük a klinikai stílusáért, de lefogadnám, azt kívánják, bárcsak újra a csapatban lenne. A McLaren ugyanis sehol sincs ahhoz képest, ahol akkor voltak. Lehet bármit mondani, de Ron Dennis fantasztikusan elkötelezett volt a csapata iránt, ő volt a meg nem énekelt hős a csapattagok szemében.”

Vele egyetértve Coulthard, a McLaren akkori versenyzője rámutatott Dennis egy kevésbé ismert vezetői erényére: „A külvilág félreértette őt, ugyanis hihetetlenül törődő volt a csapat irányába, foglalkozott az embereivel, ha egészségi vagy családi problémái voltak. Ezt csendben tette, de értette a csapat fontosságát.”

Fotó: McLaren

11 másodperccel döntött monzai körrekordot a Mercedes hiperautója

Az Olasz Nagydíj helyszínén próbálták ki a Mercedes-AMG ONE sebességét: a hiperautó 1:43,902-es köridőt teljesített. Ezzel jócskán, 11 másodperc különbséggel megelőzte az eddigi rekordot, melyet sorozatgyártású közúti autó állított fel.

Monzában a Formula-1-es pályacsúcs 1:18,887 (Lewis Hamilton pole-t érő 2020-as köre) – az a köridő azért is releváns, mert a ONE-t az F1-es motor alapján fejlesztett hibrid, 1,6 literes erőforrás hajtja.

A 2017 óta fejlesztett ONE első példányát januárban szállították le: a 275 tervezett példány már mind előre elkelt, Lewis Hamilton kettőt is rendelt belőlük.

Audival folytatja a TCR Világsorozatban a Zengő Motorsport tavalyi győztes pilótája

Újabb két pilóta szereplése vált hivatalossá a kvázi a WTCR helyébe lépő TCR Világsorozatban: a Comtoyou Racing jelentette be, hogy Rob Huffot és Frederic Vervischt indítja az új szériában. A belga alakulat eredetileg négy Audit tervezett bevetni a TCR World Tourban, végül azonban úgy döntöttek, csak két Audi RS 3 LMS-t állítanak csatasorba. Az egyikben a 2021-ben a világkupa-összetett második helyén végző Vervisch fog ülni, míg a másikat a 2012-as világbajnok Huff vezetheti, aki tavaly még a Zengő Motorsport Cuprájával ért el győzelmeket és volt harcban sokáig az év végi dobogóért is, azaz a rutinos brit márkát vált 2023-ra (a magyar istálló szerepléséről egyelőre nincs hír). A Comtoyou egyébként a TCR Europe-ban pedig négy autót indít Tom Coronellel, Viktor Davidovskival, John Filippivel és Kobe Pauwelsszel – azaz előbbi közönségkedvenc holland hosszú-hosszú évek után nem indul a túraautózás aktuális nemzetközi csúcsbajnokságában.

Így két héttel a portimaói évadnyitó előtt nyolc teljes szezonos versenyző ismert: a BRC Hyundainál Michelisz Norbert és Mikel Azcona, míg a Cyan Racing Lynk & Co színeiben a Yann Ehrlacher, Thed Björk, Santiago Urrutia, Ma Qing Hua négyes fog szerepelni (emellett Ben Bargwanna áll majd rajthoz néhány fordulón egy Peugeot-val).

tcr-huff

Felfüggesztették Marquez dupla hosszúkörös büntetését

Marc Marquez még a portimaói évadnyitón okozott balesetet, amely miatt a stewardok dupla hosszúkörös büntetésre ítélték. Ám a dokumentumban eredetileg konkrétan az Argentin GP-t jelölték meg a szankció letöltésének időpontjául, majd miután kiderült, hogy a nyolcszoros világbajnok ott nem indul a kézsérülése miatt, utólag módosították ezt „a következő versenyre”. Ez persze a Repsol Hondának nem tetszett, fellebbezést nyújtottak be, a felügyelők pedig a MotoGP Fellebbviteli Bírósága elé küldték az ügyét. Nos, döntést még nem hozott a szervezet, de csütörtökön azt bejelentették, hogy felfüggesztették Marquez dupla hosszúkörös büntetését, amíg nem hoznak végső ítéletet a fellebbezéssel kapcsolatban. Ez azt jelenti, hogy amennyiben a most hétvégét is kihagyó Marquez például két hét múlva rajthoz állna Jerezben, de addig nem születne döntés, akkor még nem kellene letöltenie a büntetését.

Eközben amúgy a hondás által Portimaóban megtorpedózott Miguel Oliveira átment az orvosi vizsgálatokon, így rajthoz állhat Austinban. Joan Mirrel együtt tehát ő is visszatér a sérüléséből. Oliveira egyébként a portugál incidensről is nyilatkozott: „Szerintem én és Marc mindent tisztáztunk a Portugál GP vasárnapján. Odajött megnézni az orvosi központban, elmagyarázta, mi történt, elnézést kért, ezzel számomra az ügy lezárva. Azóta nem igazán törődtem ezzel. Remélem, hamarosan visszatérhet és Jerezben már teljesen felépülve állhat rajthoz” – fogalmazott az RNF Aprilia versenyzője, akit a Motorsport.com idézett.

mm-oli

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Szaúdi versenyzőnő készül a Dakarra

Az öt fordulóból álló közel-keleti FIA Baja kupa második felvonása után remek pozícióban, az összetett második helyén áll a szaúd-arábiai Maha Al-Hamali a T4-esek között. A versenyzői pályafutását mindössze tavaly megkezdő versenyzőnő, aki mellett a nagyon rutinos, számos helyen megforduló, s néhány egészen extrém tettet is végrehajtó Annie Seel navigál, egy interjúban közölte, hogy részt fog venni a következő Dakaron, mely immáron az ötödik lesz hazájában, Szaúd-Arábiában.

Al-Hamali e két futam mellett idén elindult a szintén szaúdi szervezésű, kizárólag hölgyek számára kiírt Rally Jameel nevű megmérettetésen is.

pf-maha

Breennek nem volt esélye a túlélésre

Néhány részlet napvilágot látott a motorsport világát sokkoló tragikus balesetről, melyben a horvát WRC-futamra készülő Craig Breen életét vesztette. Az ír pilóta Hyundai versenyautója 12 óra 40 perckor csúszott le az útról Zagorje térségében a Lobor és Stari Golubovec közötti úton, majd egy fakerítésnek csapódott, melynek darabjai az utastérbe hatoltak és végzetes sérüléseket okoztak Breennek.

A horvát Jutarnji listnek egy lobori szemtanú elmondta, hogy a versenyzőnek nem volt esélye a túlélésre: „Szerencsétlen körülmények játszottak össze. A kerítés, melynek az autó nekicsapódott, nem régóta állt ott. A mentők közel voltak, így azonnal megérkeztek, de hiába, az első pillanattól mindenki számára nyilvánvaló volt, hogy nem lehet megmenteni. Helyi tűzoltók segítettek kiemelni az autóból.”

A szemtanú azt is elmondta, hogy a balesetet sértetlenül megúszó navigátorát sokkos állapotban kellett kisegíteni az autóból. Horvátországban vizsgálat indult a haláleset ügyében.

breen-wrc

Az apja szedte össze a részeg Hamiltont – persze nem ma

Lewis Hamilton manapság már meglehetősen szigorú magával, ami az életmódját illeti, vegán étrendet tart és igyekszik minden szempontból egészségesen élni. Persze görbe estéi neki is voltak, egy ilyet idézett fel nemrég az ausztrál Fox Sportsnak – méghozzá 2002-ből, amikor már a brit Formula Renault-bajnokságban versenyzett, de időközben munkát is vállalt pultosként.

hamilton-2005-d

„Sosem szerettem pubokba járni, de 17 évesen pultosként dolgoztam egyben. Óránként valami nevetséges összeget, talán három és fél fontot kerestem, ami akkor a minimálbér volt, de a legjobb rész akkor jött, amikor felmondtam. Az utolsó napomon kitakarítottam, és arra gondoltam, hogy vajon miféle italok ezek, amit mindenkinek osztogatok?”

„Mindet megkóstoltam, végül apámnak kellett eljönni értem, hogy összeszedjen. Teljesen be volt rúgva, miután mindenből ittam egy keveset…”

Így készül az F1 utáni életre Bottas

Az Alfa Romeo finnje egyre elfoglaltabb a pályán kívül: társtulajdonos egy kávéüzletben, elindított egy saját ginmárkát – mindkettő vállalkozást saját arcával reklámozza, akárcsak egy sört –, valamint az ingatlanszektorba is befektetett. Épp az Ausztrál Nagydíjon beszélt arról, üdítően hat rá, hogy pár napja még az Oath Gin branden dolgozott, most pedig a versenyzésre fókuszál. Mindezzel a versenyzés utáni életre készül.

„Egy pár évvel ezelőtt kezdtem el különböző üzletekbe befektetni, mert fontos, hogy más dolgokkal is foglalkozzunk, más szenvedélyünk is legyen, amire a karrier után összpontosíthatunk. Mert ha kikerülünk a Formula-1-ből és nincs más, akkor hektikus élet vár ránk az amúgy is hektikus sport után. Jó, hogy itt lesznek ezek nekem” – idézi az F1i.com Bottast.

A Formula-1-es szezon a versenyek közti szünetekkel amúgy is lehetővé teszi, hogy a finn ezekre a projektekre szánjon időt, hajlandó akár esténként velük foglalkozni: „Sokan kérdezik, hogy fér ez bele az időmbe? De vannak üres hetek, és még a futamok közti szimulátoros és szponzori napokon is jut idő este a személyes dolgokra.”

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Kahiwa Coffee Roasters (@kahiwacoffeeroasters) által megosztott bejegyzés

Magyar cukrász is dolgozik a Formula-1 utazó cateringcsapatában

A versenyzőkkel és csapatokkal együtt a Formula-1 megbízásában álló 12-15 cukrász is utazik nagydíjról nagydíjra: az ő feladatuk a széria VIP-vendégeinek desszertjeiről gondoskodni. Urbanics Réka is a stáb tagja: két éve dolgozik cukrászként és közel egy éve az F1-es versenyhétvégéken.

„Az idei szezon első futamán megkaptam már a saját feladatkörömet, amiért én felelek a szezon hátralevő részében. A fődesszertek mellett számos más süteményt is készítünk a megrendelésekhez igazodva. Én a Global Partner, azaz a szponzorok számára készítem a petit fours-t, melyek apró, falatnyi desszertválogatások” – beszélt munkaköréről a Mindmegette.hu-nak adott interjúban Urbanics Réka. Részletezte, milyen teendőkkel zajlik az F1-es cukrászok nagydíjhete, de azt is elárulta, a Mercedesszel külön szerződésben állnak – ezért érdemes elolvasni az interjút.

A nap cukisága: Kelly Piquet kislánya zavarta meg szimulátorozás közben Verstappent – videó

Szimulátorversenyzéssel üti el az időt a többhetes F1-es szünetben Max Verstappen, szerda este azonban nem tudta mindezt zavartalanul megtenni. Ugyanis mint az a közösségi médiában terjedő videón látszik, párja, Kelly Piquet Danyiil Kvjattal közös kislánya, Penelope többször is megpróbálta magára irányítani a számítógép helyett a Red Bull-pilóta figyelmét. Verstappen később ott is hagyta a streamet, hogy inkább a kislánnyal játsszon.

@formula1b He is such a girl dad, and YES I know he isn’t her biological dad! But the way Max treats her is wonderful. #f1 #formula1 #formule1 #f1edit #maxverstappen #verstappen #supermax #maxverstappenedit #f1wags #kellypiquet original sound

 

Nem ez volt egyébként az egyetlen „malőr” a holland számára, a verseny előtti pillanatokban ugyanis a monitor kábelét sikerült kihúznia a kétszeres F1-es világbajnoknak:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Team Redline (@teamredlinesim) által megosztott bejegyzés

„Tesztet kérek jutalékként!” – az őt előzőleg bizonyítékként használó Ferrarin viccelődik az ex-F1-es

Mint arról beszámoltunk, nem hagyja annyiban Carlos Sainz melbourne-i büntetését a Ferrari, amely felülvizsgálati kérelmet nyújtott be az ügyben. Mint azt a Pitwall című hírháttérműsorunkban is kifejtettük, ahhoz, hogy egyáltalán újranyissák az ügyet, a maranellóiaknak új és releváns bizonyítékkal kell előállniuk, amely az ítélet meghozatalakor nem állt a felügyelők rendelkezésére.

Néhány éve a Scuderia már került hasonló helyzetbe, amikor Sebastian Vettel 2019-es Kanadai Nagydíjon kapott öt másodperces büntetését próbálták meg visszavonatni. Akkor a bizonyos „új és releváns” bizonyítékok egyike Karun Chandhok korábbi F1-es pilóta Sky Sportson tartott videós elemzése volt, amelyben az indiai exversenyző nem tartotta hibásnak Vettelt az incidensben. Akkor ezzel a Ferrari gúny tárgyává vált, hogy egy szakértő tv-s elemzésére alapozva akarta megtámadni a stewardok ítéletét. Mindenesetre Chandhok nem felejtett, a montreali esetre reflektálva az alábbiakat posztolta ki a Twitter-oldalán: „Csak hogy tiszta legyen: ha a Ferrari ezúttal is a Skypad-elemzésemet használja bizonyítékként, egy tesztet kérnék egy Ferrari 641-essel jutalékként!”

Víz alá került Miamiban az F1-es pálya egy része az esőzések miatt – fotóval!

Alig néhány héttel a második Formula-1-es Miami Nagydíj előtt meg kellett állni az előkészületi munkálatokkal, a helyi Local 10 hírlap beszámolója szerint ugyanis az elmúlt napok heves esőzései miatt víz alá került a pálya egy része – írja a RacingNews365.com portál. A lap tudósítása szerint három napon át intenzíven esett az eső a környéken, egy ideig meg is bénult a helyi közlekedés, hétfő-keddre viszont már javult a helyzet. Egy Reddit-felhasználó, akinek az ismerőse részt vesz Miamiban a pálya előkészületi munkálataiban, egy fotót is posztolt a kialakult helyzetről:

My friend is part of the crew getting the Miami track ready for this year's race. It's all flooded today.
by u/armadildodick in formula1

Ocon egy TikTok-filterrel figurázta ki a komplett F1-es mezőnyt – videó

Esteban Ocon töltötte fel a videóját a TikTokra, ahol az F1 főcímére húzott rá egy filtert – a végeredményen pedig rendkívül jót szórakozott:

@estebanocon #filter #f1 ♬ Laughing - Gianluca Marino

 

Csúnyán odaszúrt Massának TikTokon a McLaren

A múlt hét egyik nagy figyelmet kapó híre volt (amelyről a Pitwall című műsorunkban is részletesen beszéltünk), hogy Felipe Massa megvizsgálja annak a jogi lehetőségeit, hogy megváltoztassa a 2008-as Formula-1-es világbajnokság végeredményét. A brazil pilóta Bernie Ecclestone nemrégi nyilatkozata után hozakodott elő újra a témával, amelyben az F1 egykori ura arról beszélt, hogy már abban a szezonban tudtak a szingapúri Nelson Piquet-féle baleset szándékosságáról, amely botrány hivatalosan csak egy évvel később robbant ki, csak a sportág jó hírneve miatt inkább eltussolták az ügyet Max Mosley akkori FIA-elnökkel. Massa állítása szerint ennek fényében törölni kellene a Szingapúri Nagydíj eredményét, amely azt eredményezné, hogy az ott a bokszban történt tankolócső-elrántás miatt nullázó brazil lenne a világbajnok, nem pedig az őt a drámai interlagosi finálé után egyetlen ponttal megelőző Lewis Hamilton.

Massának persze fikarcnyi esélye sincs a 15 évvel ezelőtti végeredmény megváltoztatására, hiszen az FIA szabályzata kimondja, hogy az év végi gála után az véglegessé válik és nem módosítható. Mindenesetre Massa kijelentésére most reagált Hamilton akkori csapata, a McLaren, méghozzá a TikTokon: a rövid videóban egy montázst láthatunk a brit első világbajnoki címének évéből, alatta pedig a „Denial is a river in Egypt” zene szól, ami szabad fordításban nagyjából annyit tesz, hogy „A Tagadás egy folyó Egyiptomban” (angolul ez egy szójáték a Nílus nevével), s amelyet a közösségi médiában annak kifejezésére szokták használni, ha valaki tagadásban él valamivel kapcsolatban – ez esetben annak kapcsán, hogy Hamilton az F1 jogos 2008-as világbajoka.

@mclaren Denial is a river in Egypt. #McLaren #F1 #LewisHamilton #Cars #Formula1 #Trend ♬ original sound - McLaren

Kvjat csatlakozott Grosjeanhoz a Lamborghini LMDh-projektjében

Újabb volt Formula-1-es pilóta csatlakozik a Lamborghini sportautós gyári versenyzői közé: Romain Grosjean után Danyiil Kvjatot is leigazolta a WEC-ben és az IMSA-ban is jövőre debütáló márka. A Lamborghini bejelentése alapján az olasz színekben versenyző orosz pilóta is része lesz a várhatóan nyáron induló intenzív tesztprogramnak Grosjean, valamint Mirko Bortolotti és Andrea Calderelli mellett, jövőre pedig várhatóan mindkét említett szériában versenyezni is fog. A Lamborghini egy-egy autót tervez indítani a WEC-ben és az IMSA-ban is, a Le Mans-i 24 óráson azonban mindkét egység feltűnhet majd.

A lépés nem meglepő, hiszen Kvjat idén a Prema csapatát erősíti az Endurance-világbajnokság LMP2-es kategóriájában, márpedig a Prema többségi tulajdonosa az Iron Lynx anyacége, s az Iron Lynx lesz a Lamborghini partnere is az LMDh-ban. Kvjatot egyébként a napokban egy Formula-E-teszttel is hírbe hozták.

kvyjat-lamborghini

Villanyfényes ausztrál futammal vált teljessé a TCR Világsorozat versenynaptára

Bár már csak két hét választ el minket a portimaói évadnyitótól, csak most vált teljessé a kvázi a WTCR helyébe lépő TCR Világsorozat versenynaptára. A szervezők ugyanis csütörtökön jelentették be, hogy a Sydney Motorsport Park ad otthont november első hétvégéjén a TCR Australiával közös első állomásnak, amelyet néhány nappal később követ a már korábban is ismert bathursti verseny. A Sydney Motorsport Parkban rendezendő futamok különlegessége pedig az lesz, hogy esti, villanyfényes körülmények között csap majd össze a mezőny.

Ezzel tehát teljessé vált a TCR World Tour 2023-as menetrendje (igaz, Makaót még nem véglegesítették teljesen), amelyben a Hungaroring június közepi időponttal szerepel. A mezőny ugyanakkor még igencsak foghíjas – jóllehet, Michelisz Norbertnek köszönhetően már biztosan lesz magyar pilóta az indulók között.

A TCR Világsorozat 2023-as naptára:

Április 28-30. Portimao, Portugália (TCR Europe)
Május 26-28. Spa-Francorchamps, Belgium (TCR Europe)
Június 9-11. Vallelunga, Olaszország (TCR Italy Cup)
Június 16-18. Hungaroring, Magyarország (TCR Europe)
Augusztus 18-20. El Pinar, Uruguay (TCR Dél-Amerika)
Augusztus 25-27. San Luis, Argentína (TCR Dél-Amerika)
November 3-5. Sydney Motorsport Park, Ausztrália (TCR Australia)
November 10-12. Bathurst, Ausztrália (TCR Australia)
November 16-19. Makaó (TCR Asia Challenge)

(Zárójelben a sorozat, amelynek keretein belül rendezik a Világsorozat futamait is.)

tcr-sydney

Gaslyban még tizedek vannak körönként

Otmar Szafnauer, az Alpine csapatfőnöke beszélt az istálló új igazolásáról, Pierre Gaslyról: a francia pilóta még mindig új Enstone-ban, úgyhogy bár most is gyorsnak tűnik, de még van benne tartalék.

„Még időre van szüksége. Most is gyors, de idő kell ahhoz, hogy minden apróságot ki tudjon préselni az autóból, és még mindig csak ismerkedik velünk. Azt mondta nekem múltkor, hogy 'nézd, adj még pár futamot, és tizedmásodpercek vannak bennem' Élvezi a helyzetet, kedveli a csapatot, és mi is őt” – mondta pilótájáról Szafnauer.

f1-gasly

fotó: dppi

Videó: Az első hazai Porsche 992 GT3 RS Weissach Package Budapesten

Az első hazai Porsche 992 GT3 RS Weissach Package bukkant fel Budapesten - Balogh Dániel figyelt fel rá:

Reakció az elmúlt hét legfontosabb F1-es híreire

Pitwall című hírösszefoglaló műsorunk minden hétfőn este 19 órakor jelentkezik, és átbeszéljük a mögöttünk hagyott hét legfontosabb híreit, eseményeit. Ha lemaradtatok volna, íme a legutóbbi adásunk.

Ha nem akartok lemaradni a Pitwall, a Formula Podcast vagy a Formula Motocast adásairól, valamint egyéb videós tartalmainkról, akkor iratkozzatok fel YouTube-csatornánkra: https://www.youtube.com/@formulamagazin 

Vettel nyomdokaiban jár Verstappen

Max Verstappen 143. nagydíját futotta az Ausztrál Nagydíjon a Red Bull színeiben, amely számmal ő töltötte a legtöbb hétvégét a csapat versenyzőjeként Mark Webber (129), Sebastian Vettel (113) és Daniel Ricciardo (100) előtt. A holland rendelkezik a legtöbb dobogóval is a legtöbb futam mellett, 80 alkalommal állt a pódiumon, míg a második Vettel 65-ször érte el ugyanezt. 

Azonban vannak olyan statisztikák, amelyben Verstappen még a négyszeres világbajnok mögött áll. A pole-pozíciók számában a német nagy előnnyel vezet, kétszer (44) annyi esetben állt az első rajtkockában, mint a vb-tabella éllovasa (22). Ebben tehát még le van maradva a holland, azonban a győzelmek kapcsán nagyon közel áll ahhoz, hogy megelőzze Vettelt, aki 38 alkalommal nyert a Red Bull pilótájaként. Verstappen melbourne-i győzelmével 37. sikerét aratta, így csupán egy sikerre van attól, hogy holtversenyben a csapat legtöbb győzelmét szerző versenyzője legyen.