DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 20. vasárnap

A Ferrari is leigazolhatta volna Antonellit?

A hétvégi Formula-1-es Olasz Nagydíj pénteki első szabadedzésén Lewis Hamilton autójában mutatkozik be Andrea Kimi Antonelli, aki vélhetően 2025-ben át is veszi a Ferrarihoz távozó hétszeres világbajnok ülését – sőt, a várakozások szerint ezt Monzában meg is erősítheti a Mercedes. A 18. életévét a napokban betöltő olaszt generációja egyik legnagyobb tehetségének tartják, amit igazol is az előző évek eredménysora a juniorszériákban, így nem véletlen, hogy a Mercedes már jó ideje a pártfogásába vette őt.

Ám mint azt a Red Bull F1-es tanácsadója, Helmut Marko most elárulta: akár egy másik élgárda is megszerezhette volna magának Antonellit a gokartos évei alatt/után. „A Tony Kartnál versenyzett. A Tony Kartnak a múltban együttműködése volt a Ferrarival, és persze mi is figyeltük őt valamennyire, de nem szerezhetjük meg az összes pilótát, különösen ha még annyira fiatalok. És nyilván a Ferrari végül nem igazolta le Antonellit, még ha övék is lett volna az első választás, így végül a Mercedes írt alá vele. Aztán most majd meglátjuk. Eddig jól teljesített, de meglátjuk, mire megy a Formula-1-ben” – nyilatkozta az Inside Line podcast adásában Marko, aki hozzátette: túl sok információja ugyan nincs most Antonelliről, de úgy érzi, Max Verstappennel annak idején bizonyították, hogy ha gyors és érett a fiatal versenyzője egy csapatnak, akkor érdemes megadni neki az esélyt az F1-ben.

antonelli-prema

Bottas biciklizéssel és tevékkel készül a szezonnyitóra

A teszt végeztével az Alfa Romeo pilótája négy kerékről két kerékre váltott, és kedvesével, Tiffany Cromwell-lel fedezte fel a környéket. Közben pedig ismeretséget kötött néhány helybélivel.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Valtteri Bottas (@valtteribottas) által megosztott bejegyzés

Vettel: Bár ne lett volna szükség erre a festésre

A bahreini teszten Sebastian Vettel különleges, Ukrajnát támogató sisakdizájnnal jelent meg, amin kicsit módosítania is kellett. Ugyan sokan nem szeretnék, ha sport és politika vegyülne, a négyszeres világbajnok úgy érzi, ezek olyan ügyek, amikről kell beszélni. Mint elárulta, ő sem szívesen teszi, de nem maradhat csendben.

„Bárcsak ne kellett volna egy ilyen dizájnnal előrukkolnom, bár ne lett volna szükség rá. Ez egy erős jelzés, amellyel kifejezem a támogatásomat. Borzalmas, ami történik, egy rémálom, amiből nem tudunk felébredni. Ezért választottam ezt a letisztult, de hatásos sisakfestést.” Vettel sajnálja azt is, hogy megsértette Ciprust. „Nem ellenőriztem az összes zászlót, de volt néhány probléma. Azt a kis matricát eltávolítottam, mert néhányakat felzaklatott, és elrontotta az üzenetet. Az üzenet pedig az, hogy az egész világnak egységben kellene élnie. Békeidőben nőttünk fel, és ezért is vágyunk rá annyira” – fogalmazott.

Íme az előszezon történései, mini formában

A Minidrivers a holtszezonban sem állt le. Legújabb videójukban a készítők összefoglalták a legfontosabb tudnivalókat a csapatokról, és a teszteket is megörökítették. Egy biztos, Dark Mini már mindenkinél felkészültebb…

Így emlékezik az F1 a „sport hangjára”

Egy éve hunyt el Murray Walker, a Formula-1 hangja, aki megannyi pillanatot tett ikonikussá a közvetítésben. Az F1 ezekkel emlékezik a legendás kommentátorra egy rövid videóba foglalva.

A Yamaháé lett a leggyengébb motor a MotoGP-ben?

Borzalmasan, de legalábbis csalódáskeltően alakult a katari szezonnyitó a Yamaha és a világbajnoki címvédő Fabio Quartararo számára, a legnagyobb problémát pedig éppen az jelenti, hogy nincs is igazán gond a motorral, mégsem képesek jó teljesítményre. A riválisok által szemlátomást átlépett hangvillások helyzetéről a Formula Motocast adásában is beszéltünk, a vonatkozó rész 57:43-tól hallgatható:

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Az idei Le Mans-i 24 órás számokban

Messze még a nyár, de a WEC sorozatának hivatalos oldala már most készül a június 11. és 12. között rendezendő Le Mans-i 24 órás versenyre. A futam és a széria közösségi oldalain közzétették a résztvevőkkel kapcsolatos legfontosabb adatokat. A Hypercar kategóriában 5, az LMP2-ben 27, a GTE Próban 7, míg a GTE AM kategóriában 23 autó indul majd.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

24 Heures du Mans (@24heuresdumans) által megosztott bejegyzés

Tv-közvetítés sem lesz Oroszországban az F1-ről

Nem elég, hogy az Ukrajnában zajló háború miatt a Formula-1 felbontotta az Orosz Nagydíj promóterével kötött szerződését, így sem idén, sem a közeljövőben nem rendeznek a futamot az országban, a napokban kiderült, hogy televíziós közvetítés sem lesz náluk a futamokról. Az F1 ugyanis megszakította az együttműködést az orosz Match TV-vel, amely 2023 végéig birtokolta a közvetítési jogokat. Ha pedig mindez nem lenne elég, a háborús szankciók részeként az F1 TV-t is blokkolni fogja Oroszországban, így legális úton a helyiek biztosan nem követhetik a 2022-es versenyeket. Nem ez az egyetlen ilyen lépés egyébként: korábban az angol labdarúgó-bajnokság, a Premier League is úgy döntött, hogy felbontja az oroszországi tv-közvetítési jogokkal kapcsolatos kontraktust.

f1-orosz-dppi

Összesen 11 nemzet képviselteti magát a Formula-E-ben

Érdekes tényt osztottak meg a Formula-E hivatalos közösségi oldalain. A széria összegyűjtötte, összesen hány nemzet képviselteti magát a mezőnyben a pilóták révén. Az elektromos világbajnokságon az Egyesült Királyság büszkélkedhet a legtöbb versenyzővel, innen hat pilóta érkezett, de a németek sem panaszkodhatnak, akik három pilótát adtak.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

ABB Formula E (@fiaformulae) által megosztott bejegyzés

Videó: Bahreini onboard montázs az összes csapattal

Mind a tíz Formula-1-es istálló autójába beülhetünk egy rövid időre a szahíri pályán az alábbi videóban, amelynek végén össze is áll egy teljes kör a tesztről:

Így változott meg az autók hátsó része tavaly óta

Az új aerodinamikai szabályokat eredetileg már 2021-ben bevezették volna, ám végül a koronavírus okozta járványhelyzetnek köszönhetően egy évvel elhalasztották. Az idei évre azonban teljesen más külsővel rendelkeznek az F1-es autók, az alábbi fotók pedig szépen összegzik azt, hogy mennyit változott a versenygépek hátsó része az előző esztendőhöz képest. A képeken nem csak a formákat érdemes elemezni, de azt is, hogy az alábbi posztban látható csapatok mindegyike, így tehát a Ferrari, az Aston Martin, a McLaren, a Red Bull és a Mercedes is más dizájnt vagy épp másik szponzort festett fel a hátsó szárnyra. 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

The home of Formula 1 / F1

A McLarennel tesztel idén az amerikaiak reménysége

Hirtelen dúskálni kezdett az elérhető fiatal tehetségekben a McLaren: nem elég, hogy az Alpine-nal megállapodtak arról, hogy akár Oscar Piastrit is bevethetik tartalékversenyzőként – akár már a jövő hétvégén, ha a koronavírusos Daniel Ricciardo nem gyógyul meg időben –, most bejelentették, hogy Colton Herta viszont biztosan lehetőséget fog kapni tőlük. Igaz, csak teszten: a fiatal amerikai a közlemény szerint a 2021-es MCL35-öst vezetheti az idei esztendő során.

Herta az IndyCar egyik legnagyobb reménysége, aki 2019-ben a széria legfiatalabb futamgyőztesévé avanzsált, s aki nem titkoltan a Formula-1-be vágyik: szívesen venné például, ha a beszállni tervező Andrettivel együtt megérkezhetne a száguldó cirkuszba. Márpedig ez a mclarenes teszt jó lehetőséget kínál a felkészülésre egy későbbi versenyzői szerződés esetére.

herta-mclaren-indycar

Visszaszorul a VSC a „hagyományos” safety carral szemben

Miért látni mostanában többször a valódi safety cart a pályán, s alkalmazzák ritkábban a virtuális biztonsági autót? Többek között a kérdést is nekiszegeztük Móni István sportfelügyelőnek, aki készséggel válaszolt is. A Formula Podcast legutóbbi adásának e szakasza 01:29:46-tól hallható.

 

 A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

 applepod2


stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

 

Ezért növelhetik meg további 3 kg-mal az autók tömegét

A 2022-es új technikai szabályok értelmében eleve jelentős súlynövekedésen estek át a Formula-1-es autók: az eddigi 752-ről 795-re növelték a minimumtömeget. Csakhogy a csapatok jelentős része így is nehezen tudott ennek közelébe kerülni, ezért az istállók arra jutottak a bahreini teszt során tartott megbeszélésen, hogy tovább 3 kg-mal megnövelik a minimumértéket – ez persze függ még az F1 Bizottság és a Motorsport Világtanács jóváhagyásától is.

Nikolas Tombazis, az F1 technikai főnöke a Motorsport.com hasábjain elmondta: az engedmény oka, hogy bizonyos szabvány alkatrészek – mint például az új dísztárcsa – a vártnál nehezebbnek bizonyultak, éppen ezért nem akarták, hogy a csapatok rajtuk kívül álló tényezők miatt szenvedjenek hátrányt.

f1-auto-teszt-dppi

Vadonatúj finn pálya, Makaó, Nordschleife – a versenyzők ötletei Szocsi pótlására

Az orosz-ukrán háború kitörése után a Formula-1 törölte az Orosz Nagydíjat a 2022-es versenynaptárból, sőt később a jövőre vonatkozó szerződést is felbontották a promóterrel. A sportág vezetői ugyanakkor mindenképp ragaszkodnának a 23 futamos menetrendhez, Stefano Domenicali szerint pedig nem is lesz nehéz beugrót találniuk. A bahreini teszt utolsó napjának versenyzői sajtótájékoztatóján – amelyen a Formula.hu is jelen volt – a jelenlévő pilóták meg is kapták a kérdést, hogy ők milyen helyszínnel pótolnák Szocsit, s a valószínűsíthető helyszíneknél extrémebb opciókat dobtak be:

„Finnországban van egy új pálya, amit a MotoGP-re építettek, olyan létesítményekkel, amelyek alkalmasak lennének F1-es versenyzésre is, úgyhogy én a Finn Nagydíjnak szurkolok” – kezdte Valtteri Bottas. Esteban Ocon egy amerikai városi pályát próbálna ki, mivel még nem tudta elég jól felfedezni az Egyesült Államokat: egy New York-i utcai verseny például az ínyére lenne. Mick Schumacher hazabeszélt, ő a Német GP visszatérésének szurkol, s a Nürburgringet favorizálja.

Charles Leclerc így fogalmazott: „Az egyik eléggé irreális, de Makaóban szívesen versenyeznék F1-es autókkal, bár most már túl nagyok… Emellett pedig ott van Afrika: még soha nem voltam ott, szeretném felfedezni Afrikát, szóval egy ottani pálya jó lenne” – mondta el a monacói, míg volt csapattársa, Sebastian Vettel ugyancsak extrém választ adott: „Nordschleife. Nem leszek már itt a végtelenségig, szóval talán ez az utolsó lehetőség, hogy a Nordschleifén versenyezzek!”.

f1-nurbrugring-dppi

Peterhansel történelmet írt: először nyert terepraliversenyt az elektromos Audi

Az ötnapos Abu Dhabi Desert Challenge-dzsel folytatódott a Dakarral elrajtolt új Tereprali-világbajnokság, amely történelmi sikert hozott, ugyanis Stephane Peterhansel húzta be az összetettet az új Audi RS Q e-tron volánjánnál. Ezzel a már a Dakaron is szakaszokat nyerő részben elektromos hajtású modell először győzött összetettben egy komoly terepraliversenyen. A francia legenda közel fél órát osztott ki a második helyezett Martin Prokopnak, aki egy Ford Raptort terelgetett. Eközben a Dakar idei két élharcosa, Nasser Al-Attiyah és Sebastien Loeb egyaránt gondokkal szembesült Abu Dhabiban, utóbbi végül mégis a nyolcadik helyen tudott zárni, így a szakaszok részeredményeiért járó pontokkal együtt egyetlen egységgel átvette katari ellenfelétől a vezetést a világbajnoki tabellán.

Ami a motorosokat illeti: a néhány hónapja második Dakar-sikerét szerző Sam Sunderland diadalmaskodott a GasGas színeiben, megelőzve a Honda duóját, Ricky Brabecet és Pablo Quintanillát. Értelemszerűen az összetettben is növelte az előnyét a brit.

peterhansel-audi-abudhabi-dppi

Módosítania kellett az Ukrajnát támogató sisakfestésén Vettelnek

Sebastian Vettel háborúellenes és Ukrajna mellett kiálló bukódizájnnal rukkolt elő a bahreini Formula-1-es teszten, amelyen mindenekelőtt az ukrán zászló és egy a békét szimbolizáló galamb látható. Emellett viszont több más zászló is feltűnt a sisak alján, az egyik pedig szemöldökráncolást váltott ki a Ciprusi Automobil Szövetségből. A zászlók között ugyanis feltűnt Észak-Ciprusé is – vagy hivatalosan Észak-ciprusi Török Köztársaságé –, márpedig az 1983-ban a saját függetlenségét kikiáltó államot pillanatnyilag csak az ott befolyást szerző Törökország ismeri el önálló országként. Emiatt a ciprusi szövetség reklamált az FIA-nál Vettel sisakja miatt – a reakció nem maradt el: az Aston Martin megerősítette a RaceFans.net szaklapnak, hogy a négyszeres világbajnok már módosított a sisakfestésén.

Ezért volt a Honda a Katari Nagydíj legnagyobb nyertese

Bár a sokáig vezető Pol Espargaro végül csak a dobogó alsó fokára állhatott fel a MotoGP idénynyitóján, Marc Marquez pedig mindössze ötödik lett, összességében mégis talán a Honda nyújtotta a legmeggyőzőbb produkciót a szinte teljesen átalakított új motorjával. Hogy miért, arról a Formula Motocast friss futamértékelő adásában is beszéltünk – a vonatkozó rész 30:46-tól hallgatható:

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Vajon mire emlékeztet Lewis Hamilton rajtszáma?

A Mercedes ismét ezüstös lett idén, Lewis Hamilton pedig szintén új dizájnt hozott, mégpedig a rajtszámát illetően. A hétszeres világbajnok továbbra is a jól bevált 44-est használja, ám ez 2022-ben már sárga színekben pompázik. Erre a szakértők és a rajongók is felkapták a figyelmüket, a többségnek pedig egyértelműen Valentino Rossi ikonikus 46-osa jutott eszébe. Az érdekesség ebben, hogy a doktor néhány éve kipróbálta a német istálló versenygépét, amire az olasz versenyző rajtszámát is felfestették.

 

A naplementében gyönyörködött a Pirelli

A bahreini pálya kivilágított állapotában igazán kivételes látványt nyújt, amit a rajongók és a mezőny tagjai egyaránt szeretnek. Ez azonban nem jelenti azt, hogy csak az esti időszakban lenne érdemes megnézni a szezonnyitó helyszínét, a naplemente is egészen különleges tud lenni, amire a Formula-1 hivatalos gumibeszállítója is igyekezett felhívni a rajongók figyelmét.

Sainz és Verstappen egy pillanatra elfeledkezett arról, hogy ez még nem a verseny – videó

A bahreini teszt első napján Lance Stroll és Fernando Alonso adott ízelítőt abból, milyen csatákra lehet kilátás 2022-ben a Formula-1-ben, pénteken pedig a ferraris Carlos Sainz és a Red Bull-os Max Verstappen között alakult ki némi adok-kapok az utolsó órában:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés