DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 19. szombat

A Ferrari is leigazolhatta volna Antonellit?

A hétvégi Formula-1-es Olasz Nagydíj pénteki első szabadedzésén Lewis Hamilton autójában mutatkozik be Andrea Kimi Antonelli, aki vélhetően 2025-ben át is veszi a Ferrarihoz távozó hétszeres világbajnok ülését – sőt, a várakozások szerint ezt Monzában meg is erősítheti a Mercedes. A 18. életévét a napokban betöltő olaszt generációja egyik legnagyobb tehetségének tartják, amit igazol is az előző évek eredménysora a juniorszériákban, így nem véletlen, hogy a Mercedes már jó ideje a pártfogásába vette őt.

Ám mint azt a Red Bull F1-es tanácsadója, Helmut Marko most elárulta: akár egy másik élgárda is megszerezhette volna magának Antonellit a gokartos évei alatt/után. „A Tony Kartnál versenyzett. A Tony Kartnak a múltban együttműködése volt a Ferrarival, és persze mi is figyeltük őt valamennyire, de nem szerezhetjük meg az összes pilótát, különösen ha még annyira fiatalok. És nyilván a Ferrari végül nem igazolta le Antonellit, még ha övék is lett volna az első választás, így végül a Mercedes írt alá vele. Aztán most majd meglátjuk. Eddig jól teljesített, de meglátjuk, mire megy a Formula-1-ben” – nyilatkozta az Inside Line podcast adásában Marko, aki hozzátette: túl sok információja ugyan nincs most Antonelliről, de úgy érzi, Max Verstappennel annak idején bizonyították, hogy ha gyors és érett a fiatal versenyzője egy csapatnak, akkor érdemes megadni neki az esélyt az F1-ben.

antonelli-prema

Videón Schumacher hatalmas dzsiddai balesete

A Q2 utolsó harmadára fordult a mezőny a Szaúd-arábiai Nagydíjon, amikor Mick Schumacher hatalmas tempónál a falnak csapta a Haast. Szerencsére a hírek szerint az óriási erejű ütés ellenére a német pilóta fizikailag rendben van, az FIA tájékoztatása szerint az orvosi központban nem állapítottak meg sérülést nála, de elővigyázatosságból és további vizsgálatok céljából kórházba szállították helikopterrel. Íme, mozgóképen az ijesztő incidens:

Közelről tekinthetjük meg a Hungaroringen lévő erdőt

Bár kevés alkalommal esik róla szó, a Hungaroring területén egy 30 hektáros erdő is található. Erről a pálya közösségi oldalán több csodálatos fotót is megosztottak szombaton, ennek oka pedig a Föld órája nevű kezdeményezés volt. Utóbbi lényege, hogy minden év márciusának utolsó szombatján arra kérik az embereket, hogy egy órára kapcsolják le a lámpákat és a nem létfontosságú elektromos berendezéseket, ezzel is felhívva a figyelmet az éghajlatváltozás elleni cselekvés fontosságára.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

hungaroring_official (@hungaroring_official) által megosztott bejegyzés

A Mercedesnél továbbra is jó a hangulat

Bár az első futamon a szerencse is kellett ahhoz, hogy dobogót szerezzenek, a közösségi oldalakon látott tevékenységek alapján továbbra sem szomorkodnak a német márkánál. A csapat például nemrégiben egy ismert TikTok trendet követett, a videó elkészítéséhez pedig egy Lego autót is elgurítottak pár helyre a paddockban.

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@mercedesamgf1) által megosztott bejegyzés

F2: Elképesztő módon, a safety car alatt bukta el első győzelmét Hauger

Közel került hozzá a norvég Dennis Hauger, a Formula-3 tavalyi bajnoka, hogy már harmadik futamán győzzön a magasabb kategóriában, miután hat versenyző rajtbüntetését (köztük Jack Doohan időmérőről való kizárását) követően megörökölte a pole-pozíciót a fordított rajtrácsos sprintfutamon Dzsiddában.

Hauger a rajtnál, majd a biztonsági autós újraindításnál is megtartotta a vezetést – a 2. körben Amaury Cordeel törte össze a Van Amersfoortot –, de a restartnál újabb incidens történt, Logan Sargeant rohant bele hátulról Doohan autójába. Újra elrendelték a biztonsági autót, a versenyirányítás pedig eltérő üzeneteket küldött: előbb azt, hogy a mezőnynek a bokszutcán keresztül kell áthaladnia, majd azt, hogy a bokszutcát bezárják. A Prema – amely a versenyirányításnál kétszer rákérdezett, a bokszutcán keresztül kell-e közlekedni – utasította Haugert, hogy az első módon cselekedjen, de mindenki más a pályán ment tovább. Hauger a 12. helyre esett vissza, sőt annak ellenére, hogy minden jel szerint nem ő vagy a Prema hibázott, egy stop-and-go büntetést is kiszabtak rá – a norvég és a csapat felhördülésére.

A 20 körös futam hét teljes tiszta versenykörből állt (az utolsó előttiben még elrendeltek egy gyors VSC-fázist), a versenyt pedig Liam Lawson nyerte a nagy felzárkózó, Jüri Vips előtt, aki a SC-periódus sorrendjéhez képest négy helyet javítva a kockás zászlóig sprintelte le az újraindításnál még győzelemre esélyesnek tűnő Jake Hughest. A Hauger szürreális esete után vezetést megöröklő Calan Williams végül negyedik lett – maga a norvég pedig utolsó, 17. helyen ért célba büntetése letöltése után.

Hamilton mellett egy másik pilóta is igyekszik stílusos lenni

Azt már teljesen megszokhattuk, hogy Lewis Hamilton szinte minden versenyhétvégén különleges ruhákban jelenik meg a paddockban, ám az F1 instagram oldala egy másik versenyzőnél is kiszúrt egy hasonló jelenséget. Az idén bemutatkozó Guanyu Zhou ugyanis Bahreinben, valamint ezen a hétvégén Szaúd-Arábiában is igyekezett stílusosan öltözködni.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

Több versenyzőt is büntettek az F2 időmérőjét követően

Jó néhány szankciót kiosztottak a Formula-2 szaúd-arábiai időmérő edzését követően. A legnagyobb büntetést Jack Doohan kapta, aki ugyan a harmadik leggyorsabb volt, végül az összes körét törölték, miután nem maradt elegendő mennyiségű üzemanyag az autójában a kötelező mintavételhez. Mindez azt jelenti, hogy az ausztrálnak a szombati sprintversenyen és a vasárnapi főfutamon is az utolsó helyről kell indulnia.

Rajta kívül mások is pórul jártak, Amaury Cordeel, Frederik Vesti, Clément Novalak, Olli Caldwell és Jüri Vips sem az eredeti pozíciójából várhatja majd a rajtot, mivel Cordeel a sárga zászló alatt nem lassított eléggé, a többiek pedig feltartásos eset miatt kaptak büntetéseket, ám az ő esetükben ezek csak a mai futamra érvényesek.

Rajtuk kívül Cem Bölükbasi sem lehet boldog, aki tegnapi balesete miatt nem kapott engedélyt az indulásra, megfigyelés céljából pedig továbbra is a kórházban kell maradnia.

 

Ralf Schumacher elhagyta Szaúd-Arábiát

Miután pénteken délután rakétatámadás érte az Aramco olajfinomítóját, a csapatok és a Formula-1 vezetősége éjszakába nyúló megbeszélésen határozták el magukat a folytatás mellett. Volt azonban olyan ember a paddockban, aki nem akart maradni, így például a korábbi F1-es pilóta Ralf Schumacher sem. A német jelenleg tévés szakértőként dolgozik, ám az Instagram-oldalára feltöltött fotók tanulsága szerint hazautazott, legutóbbi nyilatkozatában pedig a többieknek is ezt tanácsolta.

„Ez csak 20 kilométerre van a pályától, így nem igazán éreztük jól magunkat. Nagyon meglep a dolog, nem is értem, hogy mit csinálunk még mindig itt. A lehető leghamarabb össze kellene pakolni, és elhagyni egy ilyen országot. Azt szeretném tisztázni, hogy az F1-nek és nem a biztosítási dolgoknak vagy az üzleti életnek vagyok szakértője, de szerintem a sportágon óriási a nyomás. Nagyon-nagyon sok pénzt fizetnek, és hosszú távú szerződésük van, így amíg a szaúdi kormány azt mondja, hogy gondoskodik a biztonságról, nem engedhetik el csak úgy a dolgot. Nekem megvan a véleményem erről és meghoztam a döntésemet, de ezt mindenkinek magának kell intéznie” – idézte Schumachert a PlanetF1.com

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Ralf Schumacher (@ralfschumacher_rsc) által megosztott bejegyzés

Villanyfényben más arcát mutatja a dzsiddai pálya

Néhány hónappal azok után, hogy Szaúd-Arábia bemutatkozott az F1-ben, a mezőny most ismét Dzsiddában köröz. A helyszín egyik különlegessége, hogy a fő eseményeket villanyfényben rendezik, a Mercedes pedig közzétett két fotót, melyen nagyszerűen összehasonlíthatóak a különbségek a nappali és az esti időszakot illetően.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@mercedesamgf1) által megosztott bejegyzés

Így gyakoroltak az F1-esek a módosított szaúdi pályán

A szezon második futamát Dzsiddában rendezik, a különlegessége pedig, akárcsak Bahreinnek, hogy a nap elejinek tekinthető történések még természetes fénynél zajlanak, azután azonban villanyfénynél folytatódik a körözés. A napsütéses első szabadedzésen egy tábla okozott különös gondot, de volt itt ismét Red Bull-Ferrari párharc is.

A képre kattintva visszanézhetitek a leglényegesebb történéseket.

Begyűjtötte idei első megrovását Albon

Nem hunynak szemet a feltartások felett a versenybírák idén sem. Az év második futamhétvégéjén, Szaúd-Arábiában – ahol a pálya köztudottan nehezen belátható – már ki is osztottak egy megrovást, méghozzá a visszatérő Alex Albonnak, aki Mick Schumacher elé keveredett annak gyorskörén. Noha az esetet végül nem minősítették veszélyesnek, mégis szabályszegés volt, a Williams thai pilótája ezzel begyűjtötte idei első fekete pontját.

 

Piros zászlókkal tarkított időmérőn dőlt el az F2-es pole sorsa

A dzsiddai hétvégére a Formula-2 kísérte el az F1-et, és már pénteken is eseménydús napot produkált az utánpótlásszéria. A szabadedzésen két komoly balesettel indult a versenyhétvége: előbb az újonc Cem Bolukbasi csapódott a falba egy megforgás után, majd Theo Pourchaire vesztette el az irányítást autója felett. Bolukbasit elővigyázatosságból kórházba szállították, ahonnan azt üzente, rendben van, az időmérőt azonban ki kellett hagynia.

Az időmérőt, amelyet szintén nem úszott meg a mezőny piros zászló nélkül. Az első újra Pourchaire miatt lendült, miután kigyulladt az autója. Nem sokkal később Logan Sargeant törte össze a Carlint, a pilóta szerencsére saját lábán sétált vissza a paddockba. Harmadjára egy ismeretlen ok miatt állították meg az időmérőt, majd a pályára küldték az orvosi autót néhány ellenőrző körre.

A pole-pozíció sorsa sokáig Ralph Boschung és Marcus Armstrong között látszott eldőlni, azonban a harmadik újraindítás után többekhez hasonlóan ők sem tudtak újra pályára hajtani, így Felipe Drugovich az élre állt, majd az egykori Ferrari-akadémistát még Richard Vershcoor és Jack Doohan is megelőzte.

Megkövetjük a MotoGP sokat kritizált újoncát

Már tavaly is értetlenül álltunk – és nem csak mi voltunk ezzel így – Darryn Binder szerződtetése előtt, akit az RNF Yamaha egyenesen a Moto3-ból hozott fel a királykategóriába. A tempója és az eredményei helyett az agresszív stílusával és baleseteivel hírnevet szerző dél-afrikaitól nem vártunk sokat a szezon előtt, az Indonéz Nagydíjon azonban parádézott az esőben – emellett pedig a Formula Motocast adásában sem mentünk el szó nélkül, a róla szóló rész 48:02-tól hallható:

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Wolff szerint Russell jobb versenyző, mint Verstappen

Érdekes kérdést kapott a Sport Bild által készített interjú során Toto Wolff, a Mercedes csapatvezetője, akinek a jelenlegi Formula-1-es mezőny három legjobbját kellett megneveznie. A szakember nem sokat teketóriázott: „Hamilton, George Russell és Max Verstappen. Ebben a sorrendben” – jelentette ki Wolff, aki tehát az első két helyre saját pilótáit helyezte, még a frissen igazolt Russellt is a regnáló világbajnok elé sorolva.

Wolff egyébként arra is válaszolt, hogy ki minden idők három legjobbja az F1-ben: „Michael Schumacher, Lewis Hamilton és Ayrton Senna – mindegyikük a saját korszakának a legjobbja” – vélekedett a Mercedes csapatfőnöke.

russell-verstappen-2022-dppi

Bemutatták Micheliszék 2022-es autófestését

Noha a Túraautó-világkupa szezonrajtja a csehországi forduló törlése miatt csak május elején lesz esedékes, a Hyundaiokat indító BRC Racing megtartotta hivatalos csapatbemutatóját, amelyen lerántották a leplet az autófestésről is. Az előző években megszokott szürke mellett valamelyest nagyobb teret kap a vörös szín a dizájnban az Elantrán, amelyek közül az egyiket idén is Michelisz Norbert fogja vezetni, míg az új csapattársa a Zengő Motorsporttól átigazoló Mikel Azcona lesz.

brc-hyundai-2022

A WTCR közleményéből két dolog derült még ki: egyrészt a BRC Racing intenzív tesztprogramot teljesített már eddig is, számos európai pályán gyakoroltak, másrészt mind Norbi, mind Azcona megtartja az eddig használt #5-ös és #96-os rajtszámát.

brc-hyundai-2022-2

brc-hyundai-2022-3

Hülkenberg vicces kedvében van: Még 2054-ben is ő lesz a beugró

„Bréking: Nico Hülkenberg helyettesíti Emmo Fittipaldi Jr.-t a 2054-es Hold Nagydíjon” – posztolta a humoros álhírt a német pilóta, sajátos módon tudatva, hogy hétvégén is ő versenyez az Aston Martinnal Sebastian Vettel helyén.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Nico Hülkenberg (@hulkhulkenberg) által megosztott bejegyzés

Egymás ellen versenyzett a biztonsági és az orvosi autó

A safety car és a medical car is fontos szerepet tölt be a versenyhétvégék során, pilótáik munkájához pedig a pályabejárások is szervesen hozzátartoznak. Az F1 hivatalos közösségi oldalain ezúttal egy látványos videót osztottak meg arról, ahogyan a Szaúd-Arábiai Nagydíj helyszínén egy rajtpróbát tartottak a két beavatkozó jármű számára. 

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

Több helyen is változtattak a Szaúd-Arábiai Nagydíj helyszínén

Második alkalommal látogat el a Formula-1 Dzsiddába, arra az utcai pályára, amely az előző szezon utolsó szakaszában mutatkozhatott be. Mivel akkor elég sok panasz érkezett a versenyzők részéről, így több helyen is módosult az aszfaltcsík, amit csütörtökön részletezett Niels Wittich, az FIA versenyigazgatója.

A változtatások után a 2-es és a 3-as kanyarokban a bal oldali korlátokat hátrébb helyezték, hogy javítsák a látási viszonyokat. Ugyanebből az okból kifolyólag a 14-es és a 21-es kanyarokban körülbelül 1,5 méterrel hátrébb helyezték a korlátokat, míg a 4-es, 16-os, 22-es és 24-es kanyarok csúcspontjain simább felületet kaptak a betonkorlátok Ezeken felül a 27-es területét sem hagyták érintetlenül, melyet 12 méterre szélesítettek ki.

Lewis Hamilton ismét különleges ruhában jelent meg

Rögtön egy duplával indul a Formula-1 2022-es szezonja, hiszen a Bahreini Nagydíjat követően ezen a hétvégén szünet nélkül jön a következő verseny, a Szaúd-Arábiai Nagydíj. A versenyzők egy része már korábban megérkezett Dzsiddába, melyről a sportág hivatalos Instagram-oldalán lehetett néhány fotót látni. Ezek közül kitűnik a Mercedes hétszeres világbajnok pilótája, aki ismét egy különleges szettben jelent meg, melyben ezúttal a piros szín dominált, a többiek viszont inkább lazára vették a figurát. 

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

Albon vagy Latifi épít-e szebb homokvárakat?

Érdekes kihívásra invitálta versenyzőit a Williams: Alexander Albonnak és Nicholas Latifinek még a bahreini tengerparton kellett homokvárakat építeniük, amelyeket többek között méret és kreativitás szempontjából osztályoztak.

Visszaül az elmúlt évek hullámvasútjára a Yamaha?

Katarban még gyengén szerepelt a vb-címvédő Fabio Quartararo, Mandalikában viszont már pole-t és dobogót szerzett a hangvillások franciája – a Formula Motocast indonéziai adásában a japán gyártó eddigi ellentmondásos produkciójáról is szót ejtettünk 25:01-től:

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!