DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 19. szombat

A Ferrari is leigazolhatta volna Antonellit?

A hétvégi Formula-1-es Olasz Nagydíj pénteki első szabadedzésén Lewis Hamilton autójában mutatkozik be Andrea Kimi Antonelli, aki vélhetően 2025-ben át is veszi a Ferrarihoz távozó hétszeres világbajnok ülését – sőt, a várakozások szerint ezt Monzában meg is erősítheti a Mercedes. A 18. életévét a napokban betöltő olaszt generációja egyik legnagyobb tehetségének tartják, amit igazol is az előző évek eredménysora a juniorszériákban, így nem véletlen, hogy a Mercedes már jó ideje a pártfogásába vette őt.

Ám mint azt a Red Bull F1-es tanácsadója, Helmut Marko most elárulta: akár egy másik élgárda is megszerezhette volna magának Antonellit a gokartos évei alatt/után. „A Tony Kartnál versenyzett. A Tony Kartnak a múltban együttműködése volt a Ferrarival, és persze mi is figyeltük őt valamennyire, de nem szerezhetjük meg az összes pilótát, különösen ha még annyira fiatalok. És nyilván a Ferrari végül nem igazolta le Antonellit, még ha övék is lett volna az első választás, így végül a Mercedes írt alá vele. Aztán most majd meglátjuk. Eddig jól teljesített, de meglátjuk, mire megy a Formula-1-ben” – nyilatkozta az Inside Line podcast adásában Marko, aki hozzátette: túl sok információja ugyan nincs most Antonelliről, de úgy érzi, Max Verstappennel annak idején bizonyították, hogy ha gyors és érett a fiatal versenyzője egy csapatnak, akkor érdemes megadni neki az esélyt az F1-ben.

antonelli-prema

Hamilton nem volt tisztában a pontrendszerrel

Érdekes beszélgetés zajlott le Lewis Hamilton és versenymérnöke, Peter Bonnington között a Szaúd-Arábiai Nagydíj leintése után. A hétszeres világbajnoknak nagyon küzdelmes hétvégéje volt, miután szombaton a Q1-ből sem tudott továbbmenni, vasárnap pedig a javuló tempó ellenére csak a 10. lett egy késői kiállásnak köszönhetően. A mérnöke a futam végén közölte vele az eredményt, de a brit versenyző egy érdekes kérdést tett fel.

„Oké Lewis, ez egy 10.hely, sajnálom” – mondta Bonnington. „Jár ezért a helyért egyálalán pont?” – kérdezett vissza Hamilton.

Így ünnepelt a Red Bull Dzsiddában

Érzelmes pillanatokat éltek át az energiaitalos csapat tagjai a Szaúd-Arábiai Nagydíj után, hiszen a múltkori dráma után, ezúttal mindkét pilótájuk célbaért, Max Verstappen pedig hatalmas csatában győzött Charles Leclerc ellen. Az istálló közösségi oldalaira most egy összefoglalót is feltöltöttek az ünneplésről.

 

Korábbi csapattársa lepte meg David Coulthardot

Vasárnap ünnepelte 51. születésnapját a skótok korábbi klasszisa, aki jelenleg televíziós szakértőként dolgozik, a Szaúd-Arábiai Nagydíj után pedig ő készíthette el a futamot követő interjúkat a dobogós versenyzőkkel. Az egykori F1-es pilótát a finnek kétszeres világbajnoka, Mika Hakkinen lepte meg egy szelet tortával, akivel annak idején csapattársak voltak a McLarennél.

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

David Coulthard (@davidcoulthardf1) által megosztott bejegyzés

A bokszban továbbra is verhetetlen a McLaren

Nehéz szezonja van eddig a McLaren csapatának, mely igazából csak szenvedett az első két hétvégén. A szezonnyitóhoz képest ugyan jobban alakultak a dolgok, hiszen itt már sikerült pontokat szerezniük Lando Norris hetedik helye révén, de messze elmaradnak a tavalyi teljesítményüktől. Egyvalamiben viszont sikerült fejlődniük, a bokszkiállások tempóját tekintve ugyanis verhetetlenek voltak Szaúd-Arábiában. A DHL Fastest Pit Stop Award a leggyorsabb munkáért ját, a wokingiak pedig kivételesen jók eddig ebben az értékelésben, miután legutóbb Daniel Ricciardónak 2.41, míg csapattársának 2.51 másodperc alatt cserélték le a kerekeit a futam során, amivel a lista élére kerültek. Ezt a versenyt egyébként Bahreinben is megnyerték, akkor az ausztrál szerelői 2.31 másodperc alatt végeztek.

 

Dinnyedobással ért véget a NASCAR-futam Austinban

Továbbra is gőzerővel halad a NASCAR királykategóriájának számító Cup Series alapszakasza, a mezőny pedig az elmúlt hétvégén Austinba, a COTA versenypályára látogatott el. A futamon rengeteg sárgazászlós szakaszt volt, végül a hosszabbításban dőlt el a győzelem sorsa, egy egészen parádés befutóval. Az utolsó körökben hárman is esélyesek voltak a futamgyőzelemre, AJ Allmendinger, Alex Bowman és Ross Chastain küzdöttek egymással, akik többször is összeértek, ennek pedig az lett a vége, hogy Allmendinger a kavicságyban kötött ki, Chastain pedig megnyerte a futamot.

A Trackhouse Racing pilótája ezzel saját maga és csapata első győzelmét szerezte a sorozatban, valamint automatikusan a rájátszásba is kvalifikálta magát, de nem csak ezért volt nagy pillanat a sikerük. Chastin egy dinnyetermesztő családból származik, így ennek okán többször is előfordult a kisebb szériákban, hogy a győzelme esetén földhöz vágott egy dinnyét. A 29 esztendős pilóta, aki a „dinnyés ember” becenévre hallgat, természetesen nem hagyhatta ki az ominózus pillanatot a leintés utáni ünneplés során.

A NASCAR egyébként kivételes izgalmakat produkál idén, mivel hat versenyen, eddig hat különböző győztest avattak, közülük pedig hárman is ebben a szezonban szerezték meg pályafutásuk első sikerét a Cup Seriesben.

 

 

 

Íme a szikrázó szaúdi futam legjobb pillanatai

Komolyabb incidensek nélküli, de a végsőkig izgalmas versenyt hozott a Szaúd-arábiai Nagydíj. Volt itt minden: Ferrari-Red Bull 2.0, Alpine házicsata és biztonsági autó is. A képre kattintva újraélhetitek a legjobb pillanatokat.

Megúszta a büntetést Sainz és Perez is, Albon nem

Újfent volt dolga a felügyelőknek a verseny után, a hajrában kialakult sárga zászlós szituációban ugyanis a felvételek szerint több pilóta sem lassított eléggé. Elsőként természetesen a zászlózást igénylő baleset főkolomposát, Alex Albont vették elő, aki Lance Stroll-lal akadt össze a 47. körben; a thai pilóta jutalma három rajthelyes büntetés lett a soron következő Ausztrál Nagydíjra, két büntetőpont társaságában. „A 23-as számú autó késői fékezéssel próbálta megelőzni a 18-as számút. Az előzés közben elfékezte magát és összeütközött vele. Úgy véljük egészben vagy javarészt a 23-as számú autó tehető felelősé az ütközésért” – hangzott a versenybíróság döntése.

A leintés után többek között a dobogós Carlos Sainz, Sergio Perez és Kevin Magnussen is aggódhatott a helyezéséért, végül azonban úgy találták, hogy mindhárman megfelelő mértékben lassítottak a sárga zászlók idején.

Mindössze 18 bokszkiállás volt Szaúd-Arábiában

A megszokotthoz képest egészen kevés kerékcsere volt az 50 körös Szaúd-arábiai Nagydíjon, olvasható le a Pirelli infografikájáról. A döntő taktika az egy kiállás volt, mindössze Bottas cserélt kétszer (másodjára röviddel kiesése előtt), ráadásul a verseny eleve két autó mínuszban indult Schumacher és Tsunoda kihullásával – így jöhetett össze a mindössze 18 bokszkiállás. Kizárólag a közepes és kemény keverék kapott szerepet, lágyat senki nem használt Dzsiddában.

F2: Brazil rajt-cél győzelem, újabb bokszutcai dráma

A kaotikus szombati sprinthez képest nyugodt mederben telt a Formula-2 dzsiddai főversenye, nagyobb baleset és biztonsági autós fázis nélkül, de ez nem jelenti azt, hogy ne lett volna eseménydús. Nagy csaták és előzések mellett ismét történt egy bokszutcai dráma: a bajnokságot vezető éllovas, a szombaton győztes Liam Lawson, aki eddig mindhárom futamon dobogóra állt és harmadik helyen haladt, kerékcseréje után a garázssor végén félrehúzódott, miután a Carlin rosszul rögzítette az egyik abroncsot. A bahreini főfutamgyőztes, Theo Pourchaire szintén kiesett, a korábbiakhoz hűen befejezve katasztrofális, a szabadedzésen balesettel kezdődő és nulla ponttal végződő hétvégéjét.

A 27 körös futam győzelmét az első két rajtkockából induló Felipe Drugovich és Richard Verschoor uralta. A holland tartotta a lépést ellenfelével, de végül a brazil nyert: az MP Motorsport pilótája 2020 óta első győzelmével a pontverseny vezetését is átvette. A duón kívül a 14. rajthelyről hatalmasat zárkózó Jehan Daruvala állt még dobogóra, Jake Hughes és Marcus Armstrong ért be az első ötben. A szombaton drámai és vitás módon győzelmet bukó F3-as bajnok, Dennis Hauger a közepes abroncson indulva sokáig vezetett, végül közvetlenül Armstrong mögött hatodik helyen futott be és megszerezte első pontjait a szériában.

Fotó: DPPI

Olasz sajtó: Öt versenyző akarta lefújni a nagydíjat

A pénteki dzsiddai rakétatámadást követően két éjszakába zajló válságmegbeszélés is zajlott a paddockban: az F1, FIA és csapatok képviselői mellett a 20 versenyző is összegyűlt, és három és fél órán keresztül tanácskoztak. A versenyzői szövetségben, a GPDA-ban elfoglalt pozíciója révén George Russell elnökölt (miután a rangidős Sebastian Vettel nincs jelen Szaúd-Arábiában), a pilóták soraiban pedig erőteljesek voltak a hangok, hogy ne versenyezzenek hétvégén.

Az olasz Gazzetta.it értesülései szerint „legalább öt” versenyző nem akart versenyezni. Név szerint: Lewis Hamilton, George Russell, Fernando Alonso, Pierre Gasly és Lance Stroll. Végül a biztonsági vonatkozó ígéreteket kapó versenyzők között megszületett az egyezség arról, hogy valamennyien folytatják szombaton és vasárnap – erre vonatkozóan egy dokumentumot is aláírtak. Ezt követően adta ki szombaton közleményét az F1 és a GPDA arról, hogy a szaúdi hétvége folytatódik.

Gaslyt kifejezetten megkérdezték arról, valóban a verseny lefújását pártoló táborhoz tartozott-e. „Nem dolgom bizonyos politikai titkokat elárulni” – válaszolt sejtelmesen a francia az RTBF-nek.

Vettel: Tudunk-e nemet mondani egy versenyhelyszínre?

Az Aston Martin pilótája, aki még mindig otthon időzik a koronavírus miatt, köztudottan nem fél kimondani a véleményét a kényes kérdésekben sem, és épp a szaúdi hétvége előtt nyilatkozott a megkérdőjelezhető helyszínekről. Azt fejtegette, vajon tud-e a sportág ténylegesen nemet mondani, ha úgy adódik. „Mennyire lehetsz független, amikor te vagy az alkalmazott? Mindig mondhatod azt, hogy bojkottálsz valamit, de odamehetsz úgy is, hogy a nyugati értékeket szeretnéd képviselni, és kiállsz értük. De a kérdés mindig az, mennyire lehetsz bátor, ha fizetett vendég vagy? A Formula-1 nem úgy választ, hogy a térképre bök, hanem az országok fektetnek ebbe komoly pénzeket. Tehát felszólalsz bármi ellen, ha odamész? Másrészről nyilván vannak olyan értékek, amik fontosabbak, mint a pénzügyi érdek.”

„A sport kötelezettségekkel is jár, és meg kell találni az egyensúlyt a pénzügyi érdek és a kritikus gondolkodás között. Minden arról szól, hogy példaképek legyünk, különösen a fiatalok számára. Egyrészről szórakoztatunk, másrészről felelősségünk van” – fogalmazott a négyszeres világbajnok. Vajon milyen véleménnyel lenne a kialakult helyzetről, ha elutazhatott volna Szaúd-Arábiába?

Főnökének ajándékozta sisakját Bottas

A vártnál szebben indult Valtteri Bottas és az Alfa Romeo közös története, a finn egyből a hatodik helyre repítette a tavaly csak a nullapontos Haast megelőző csapatot. Ennek örömére Bottas főnökének, Frederic Vasseurnek ajándékozta azt a fejvédőt, melyet a szezonnyitó Bahreini Nagydíjon viselt, első közös pontszerzésük emlékeként. Ahogy a rövid videóhoz írta: „Ez valami remek dolog kezdete.”

Íme a meglepetéskör, amivel Perez az élre repült

Az utolsó pillanatban, a semmiből happolta el szombaton a Ferrarik orra elől a szaúd-arábiai pole-t Sergio Perez, élete első rajtelsőségét szerezve ezzel. A képre kattintva visszanézhetitek, hogyan is rakta össze azt a gyorskört, alább pedig a rádióüzenetét hallgathatjátok.

Több versenyzőtárs is megállt ellenőrizni Schumachert a balesete után

Mick Schumacher óriási erejű balesetet szenvedett a Szaúd-arábiai Nagydíj időmérő edzésének második felvonásában. A közösségi oldalakra feltöltött felvételek alapján több pilótatársa is lelassított és megállt az incidens helyszínén, hogy ellenőrizze, hogy jól van-e a német – így tett a baleset helyszínére elsőként érkező Charles Leclerc vagy épp Valtteri Bottas is:

Perez az F1 103. rajtelsője, Hamilton 13 év után esett ki „erőből” Q1-ben – az időmérő statisztikái

A Formula Podcast oszlopos tagja, az Autósport évkönyvek szerkesztője és a Formula-szerkesztőség felkent statisztikafanatikusa ismét összegyűjtötte a legfontosabb érdekességeket a szaúd-arábiai kvalifikációról – ebből szemezgettünk itt most, további nyalánkságokért pedig csatlakozzatok a Formula Podcast Facebook-csoportunkhoz!

- Sergio Perez az F1 történetének 103. pole-pozíciósa, legutóbb tavaly Szocsiban Norris iratkozott fel erre a listára. A mexikói karrierje 12. szezonjában, 215 verseny után szerzett pole-t, eddig a legtöbbet Mark Webber várt egy rajtelsőségre, aki a 2009-es Német Nagydíjon 131. nekifutásra nyert kvalifikációt.

- Mexikó a 23. ország, mely F1-es rajtelsőséggel büszkélkedhet – utoljára Leclerc-nek köszönhetően Monaco került be a pole-pozíciós versenyzőt adó országok közé.

- Mindössze negyedik alkalommal fordul elő, hogy Max Verstappen aktuális csapattársa pole-t szerez – és először úgy, hogy ezt a csapattársat nem Daniel Ricciardónak hívják.

- Lewis Hamilton a 2009-es Brit Nagydíj óta először esik ki „erőből” (azaz nem meghibásodás, baleset vagy változékony időjárás miatt) a Q1-ben. A Mercedes legutóbb a 2017-es brazil hétvégén veszített el autót az első szakaszban, akkor Hamilton balesete miatt nem ért el időt.

perez-pole-rb

Ha lemaradtál, itt a balesetektől és meglepetésektől hemzsegő szaúdi időmérő összefoglalója

Nem unatkozhattunk a kétórásra nyúlt dzsiddai kvalifikáció során – a videós összefoglaló IDE vagy a képre kattintva indul:

kvali-dzsidda-video

Kiengedték a kórházból, Twitteren üzent Mick Schumacher

A Haas pilótája a szaúdi időmérő második szakaszában szenvedett nagy balesetet, amely után annak ellenére is elővigyázatosságból kórházba szállították, hogy az orvosi központban nem találtak nála sérülést. A csapat késő éjszakai közlése szerint a németet végül már ki is engedték a kórházból, Schumacher maga pedig a közösségi oldalain jelentkezett be:

„Üdv mindenkinek! Csak azt akartam elmondani, hogy jól vagyok! Köszönöm a kedves üzeneteket. Az autó nagyszerűnek érződött, még erősebben fogunk visszatérni!” – írta egy fotó kíséretében a fiatal pilóta.

Három rajthelyes büntetéssel sújtották az Ocont feltartó Ricciardót

Már a dzsiddai pálya tavalyi debütálásakor is láthattuk, hogy a helyszínen kritikus lehet a feltartás a beláthatatlan kanyarok miatt. Az idei kvalifikáción Esteban Ocon járt pórul, amikor rossz ütemben érte utol Daniel Ricciardót. Az ausztrál nem is úszta meg az incidenst: a felügyelők három hellyel hátrébb sorolták a vasárnapi rajtrácson. A stewardok közleménye szerint Ricciardo elmondta, hogy nem tudott az Alpine közeledtéről, míg a McLaren részéről elismerték, hogy hibáztak, amikor nem tudatták Ocon érkezését a pilótájukkal. Ricciardo így a 12. helyett a 15. rajtkockába állhat fel vasárnap, emellett pedig egy büntetőpontot is felírtak a licencére.

A McLarent amúgy ezen kívül is büntették, méghozzá nem biztonságos kiengedés miatt: ennek 10 ezer eurós pénzbírság lett az ára a wokingiak számára.

ricciardo-dzsidda-dppi

Videón Schumacher hatalmas dzsiddai balesete

A Q2 utolsó harmadára fordult a mezőny a Szaúd-arábiai Nagydíjon, amikor Mick Schumacher hatalmas tempónál a falnak csapta a Haast. Szerencsére a hírek szerint az óriási erejű ütés ellenére a német pilóta fizikailag rendben van, az FIA tájékoztatása szerint az orvosi központban nem állapítottak meg sérülést nála, de elővigyázatosságból és további vizsgálatok céljából kórházba szállították helikopterrel. Íme, mozgóképen az ijesztő incidens:

Közelről tekinthetjük meg a Hungaroringen lévő erdőt

Bár kevés alkalommal esik róla szó, a Hungaroring területén egy 30 hektáros erdő is található. Erről a pálya közösségi oldalán több csodálatos fotót is megosztottak szombaton, ennek oka pedig a Föld órája nevű kezdeményezés volt. Utóbbi lényege, hogy minden év márciusának utolsó szombatján arra kérik az embereket, hogy egy órára kapcsolják le a lámpákat és a nem létfontosságú elektromos berendezéseket, ezzel is felhívva a figyelmet az éghajlatváltozás elleni cselekvés fontosságára.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

hungaroring_official (@hungaroring_official) által megosztott bejegyzés