DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 19. szombat

A Ferrari is leigazolhatta volna Antonellit?

A hétvégi Formula-1-es Olasz Nagydíj pénteki első szabadedzésén Lewis Hamilton autójában mutatkozik be Andrea Kimi Antonelli, aki vélhetően 2025-ben át is veszi a Ferrarihoz távozó hétszeres világbajnok ülését – sőt, a várakozások szerint ezt Monzában meg is erősítheti a Mercedes. A 18. életévét a napokban betöltő olaszt generációja egyik legnagyobb tehetségének tartják, amit igazol is az előző évek eredménysora a juniorszériákban, így nem véletlen, hogy a Mercedes már jó ideje a pártfogásába vette őt.

Ám mint azt a Red Bull F1-es tanácsadója, Helmut Marko most elárulta: akár egy másik élgárda is megszerezhette volna magának Antonellit a gokartos évei alatt/után. „A Tony Kartnál versenyzett. A Tony Kartnak a múltban együttműködése volt a Ferrarival, és persze mi is figyeltük őt valamennyire, de nem szerezhetjük meg az összes pilótát, különösen ha még annyira fiatalok. És nyilván a Ferrari végül nem igazolta le Antonellit, még ha övék is lett volna az első választás, így végül a Mercedes írt alá vele. Aztán most majd meglátjuk. Eddig jól teljesített, de meglátjuk, mire megy a Formula-1-ben” – nyilatkozta az Inside Line podcast adásában Marko, aki hozzátette: túl sok információja ugyan nincs most Antonelliről, de úgy érzi, Max Verstappennel annak idején bizonyították, hogy ha gyors és érett a fiatal versenyzője egy csapatnak, akkor érdemes megadni neki az esélyt az F1-ben.

antonelli-prema

„Tudom, hogy van bimbópiercinged!” – Hamilton és Verstappen elviccelte az ékszerszabályt

Mint arról mi is írtunk, Niels Wittich versenyigazgató valamilyen okból kifolyólag az Ausztrál Nagydíj előtt külön emlékeztette a versenyzőket a régóta érvényben lévő szabályra, hogy a Formula-1-es autóban ülve nem viselhetnek magukon semmilyen testékszert. A téma a pénteki sajtótájékoztatón – amelyen a Formula.hu is jelen volt virtuálisan – is előkerült, Lewis Hamilton viszont egy poénnal intézte el a kérdést:

„Vannak bizonyos piercingjeim, amelyeket nem tudok csak úgy kivenni és amelyekről nem sokan tudnak… Csak viccelek, viccelek! Mindig ez volt a szabály, amióta itt vagyok, szóval nincs ebben semmi új. De jövő héten biztosan új ékszerekkel állok elő!” – tette hozzá a hétszeres világbajnok. Max Verstappen a kérdés kapcsán úgy felelt, hogy túl nehéz lenne, ha ékszereket viselne, így nála ez elképzelhetetlen, mire Hamilton így reagált: „Tudom, hogy van mellbimbópiercinged!” – tréfálkozott a brit, mire a holland azonnal replikázott: „Szeretnéd újra megnézni?” – viccelődött egymással a 2021-es szezon két nagy vb-riválisa.

hamilton-verstappen-dppi-aus

Életnagyságú Lego-McLaren tűnt fel a bokszutcában

A világhírű játékcég rendszeresen újraalkotja a McLaren autóit – a legutóbbi modellt, az 1432 darabos 2022-es Lego Technic McLarent az Autósport és Formula Magazin egy szerencsés olvasója is megnyerheti –, az Ausztrál Nagydíjon pedig szó szerint gondoltak egy nagyot: az említett Technic-kiadást életnagyságban is felépítették, és az Albert Park bokszutcájába, a McLaren garázsa elé állították.

Vizsgálják az engedély nélkül pályára motorozó Vettelt

Nem alakul eddig zökkenőmentesen Sebastian Vettel visszatérése a koronavírus-fertőzés miatt kihagyott első két futam után: az Ausztrál Nagydíj első szabadedzésének vége előtt 15 perccel elfüstölt és megállt alatta az Aston Martin, amellyel így kénytelen volt félreállni. A német aztán a leintést megvárva felpattant egy mopedre, s a pályán hajtott vissza a bokszba – csakhogy ezt a felügyelők közlése szerint engedély nélkül tette meg a négyszeres világbajnok, akire így vizsgálat vár Melbourne-ben. Plusz még egy motorcsere is, az Aston ugyanis az erőforrás vizsgálata után úgy döntött, inkább új hajtásláncot szerel be Vettel autójába, ami még nem fog büntetéssel járni.

Vettelen kívül egyébként még két versenyzőt idéztek be a stewardok az FP1 után: az első helyen záró Carlos Sainzt, valamint Lance Strollt egyaránt feltartásért fogják vizsgálni (előbbi Guanyu Zhou, utóbbi Kevin Magnussen útjába keveredett az edzésen).

 

Fotó: F1

Az FIA nem válaszol, de Andrettiék már elkezdtek dolgozni az új F1-es csapaton

Michael Andrettiék még mindig nem kaptak választ az FIA-tól arra vonatkozóan, hogy egy új csapattal beszállhatnak-e a Formula-1-be. A tervek szerint 2024-től bővülne a mezőny egy amerikai istállóval, de a szövetségnél még vonakodnak, zöld jelzést legalábbis egyelőre nem adtak Andrettiéknek. A most már lassan két hónapja húzódó úgy viszont odáig jutott, hogy a háttérben elkezdődtek a munkálatok.

"Sok dolgot csinálunk a színfalak mögött és készülünk, mert el kell kezdenünk a projektet. Csináljuk és reméljük, hogy zöld jelzést kapunk. El kell kezdenünk dolgozni, innentől reménykedünk és imádkozunk, hogy az FIA ad nekünk egy esélyt. Azt reméltük, hogy eddigre tudni fogjuk már a választ, de sajnos nem ez a helyzet. Reméljük, hogy hamarosan meglesz" - idézi Andretti szavait a Racer.

andretti-f1

Korán kezd az F1, de lesz Superbike és MotoGP is - íme a pénteki program

Kora reggel veszi kezdetét az F1-es program pénteken - mutatjuk a menetrendet.

Péntek

05:00-06:00 Formula-1, első szabadedzés (M4 Sport)

08:00-09:00 Formula-1, második szabadedzés (M4 Sport)

10:30-11:15 Superbike, első szabadedzés (Aréna4)

15:00-15:45 Superbike, második szabadedzés (Aréna4)

16:55-17:40 MotoGP, első szabadedzés (Aréna4)

21:10-21:55 MotoGP, második szabadedzés

A teljes hétvégi menetrend itt megtekinthető!

FPpjpwxXIAY2DlF_1

Belekóstolt a Supercarsba Alonso és Perez

Ausztrália egyik legnépszerűbb autóverseny-sorozata a Supercars, a hétvégi F1-es futamnak is a bajnokság az egyik betéteseménye. A melbourne-i hétvége előtti csütörtökön Fernando Alonso és Sergio Perez is kipróbálhatta, milyen vezetni a V8-as motor által hajtott gépeket. A mexikói konkrétan egy Red Bull Ampol Racing Commodore volánja mögé ült be, míg a spanyol egy Tickford Mustangot vezetett – amellyel egy ízben le is sodródott a fűre.

supercars-alonso

A kétszeres világbajnok szerint egyébként valahol a GT3 és a NASCAR között helyezkedik el a Supercars, s különösen annak hangját nevezte lenyűgözőnek, míg a Red Bull-os mexikói mindenekelőtt azt emelte ki, hogy sokkal több rázókövet tudnak használni, mint egy Formula-1-es autóban.

supercars-perez

Fotók: F1

Az FIA komolyan veszi az ékszertilalmat

A Nemzetközi Automobil Szövetség emlékeztette a Formula-1-es pilótákat arra a szabályra, mely megtiltja, hogy vezetés közben ékszereket viseljenek. Ez a Motorsport információi szerint összefügg azzal, hogy mostanában egyre több versenyzőnél láttak a rajtceremónia során különböző kiegészítőket. Az irányító testület Nemzetközi Sportkódexében található L függelék harmadik fejezetének 5. cikkelyét képező szabályt Niels Wittich versenyigazgató a melbourne-i eseményre vonatkozó jegyzetekben emelte ki. A szabályt még 2005-ben vezették be, mivel az egyes nyakláncok, karkötők vagy gyűrűk adott esetben megnehezthetik a mentést egy baleset során, vagy akár súlyosabb sérüléseket okozhatnak.

Záporok kavarhatják meg az Ausztrál Nagydíjat?

Két év kihagyás után versenyez újra Melbourne-ben a Formula-1-es mezőny, amely számára új kihívást jelent majd az Albert Park némileg módosított nyomvonala. Az előrejelzések szerint pedig akár az időjárás is megkavarhatja a paklit: a RacingNews365.com szaklap ugyanis arról ír, hogy bár a hétvége jelentős része száraz pályán fog zajlani, vasárnap délutánra záporokat jósolnak a környékre. A szombati kvalifikációra nagyjából 25 fok és felhős égbolt várható, és bár a verseny napján egy kicsit még melegebb is várható, nem kizárt, hogy épp a futam közben érkezik meg némi égi áldás Melbourne-be: az előrejelzések alapján van esély rá, hogy noha szárazon rajtol el a nagydíj, menet közben mégis szükség lesz a vizes pályás abroncsokra.

f1-eso-melbourne-dppi

Tortával lepte meg csapata a születésnapos Günther Steinert

Az Ausztrál Nagydíjat megelőző csütörtökön töltötte be 57. életévét a Haas Formula-1-es alakulatát irányító Günther Steiner – az istálló természetesen egy tortával köszöntötte a Drive to Survive-nak (is) köszönhetően nagy népszerűségnek örvendő csapatvezetőt. Steiner a „köszönőbeszédében” elmondta: számára a legkellemesebb meglepetés idén egyelőre a bahreini futam volt, ahol megfogalmazása szerint „visszatértek oda, ahova valók” a tavalyi küszködés után.

Iskolából elkéső diáknak érzi magát Vettel

Az Ausztrál Nagydíj lesz a szezonnyitó Sebastian Vettel számára, miután a kétszeres világbajnok koronavírus-fertőzés miatt kihagyta az év első két nagydíját. Az Aston Martint utoljára bahreini teszten vezető német sajátos példával festi le helyzetét:

„Miután pozitív lett a tesztem és kihagytam az első két futamot, kicsit olyan érzésem van, mintha elkéstem volna az iskolából. Nagyon várom, hogy újra menjek” – idézi a csapat előzetes sajtóanyaga Vettelt. „Ausztráliában kezdeni a szezonom, ez ismerős már nekem, és nagyszerű az is, hogy a Formula-1 pár nehéz év után visszatér ide. Egy hónap autón kívül töltött idő után fontos lesz számomra a tanulás a szabadedzések során, és remélem, előre tudunk lépni, mivel ez a futam általában izgalmas és kiszámíthatatlan szokott lenni.”

Valtteri Bottas kipróbálta az ausztrál futballt

Különleges élményben lehetett része Valtteri Bottasnak, akit a hét elején az AFL-ben szereplő Richmond FC látott vendégül Melbourne-ben. Az Alfa Romeo finn pilótáját több szituációban is bevetették az edzés során, így részletes betekintést nyerhetett a játék főbb elemeibe.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

Jelentősen megnőttek az autók 2005 óta

Egy igazán érdekes videót tettek közzé az Autosport Instagram-oldalára, melyben Fernando Alonso idei autóját hasonlítják össze a spanyol 2005-ös versenygépével, amivel karrierje első világbajnoki címét szerezte. A felvétel lényege, hogy az új aerodinamikai szabályok szerint épült autók mennyivel nagyobbak, mint a 17 évvel ezelőttiek, a különbség pedig tényleg szemmel látható.

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Autosport (@autosport) által megosztott bejegyzés

Így teker át Leclerc a 4-es kanyaron Melbourne-ben

A mezőny már az Ausztrál Nagydíj helyszínen tartózkodik, a pilóták zöme pedig a szokásos pályabejárást is letudta. A Ferrari monacói pilótája mindezt biciklivel és személyi edzője társaságában tette meg, melyről egy videó is készült, amit Leclerc maga is megosztott közösségi oldalain.

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Charles Leclerc (@charles_leclerc) által megosztott bejegyzés

Egyelőre jó a kapcsolat Hamilton és Russell között

Úgy tűnik, továbbra is jól kijön egymással a Mercedes idei párosa. Lewis Hamilton 2022-re új csapattársat kapott George Russell személyében, a sokak által várt kettejük közti rivalizálásnak viszont egyelőre nyoma sincsen. Erre jó példa az alábbi fotó, melyen a két brit versenyző közösen edzett, a hétszeres világbajnok pedig a következő gondolatot fűzte a kép alá: „A csapatmunka váltja valóra az álmokat” – írta Hamilton.

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@mercedesamgf1) által megosztott bejegyzés

Hamilton autóját különleges vizsgálat alá vonta az FIA

A Racingnews365.com számolt be róla, hogy az FIA jelentése szerint a Szaúd-arábiai Nagydíj után Lewis Hamilton Mercedese részletesebb vizsgálatokon esett át. A jelentés szerint a hétszeres világbajnok autóját véletlenszerűen választották ki az illetékesek és "részletesebb" kivizsgálásra vitték - viszont mindent rendben találtak, a jelentés szerint az összes vizsgált alkatrész megfelel a 2022-es F1-es szabályoknak.

Bahrein után ugyanígy járt Carlos Sainz és a Ferrari, náluk sem találtak semmilyen rendellenességet. 

ham_6

fotó: dppi

Schumacher a „Krokodilvadász” fiával találkozott

Nem akármilyen élményben volt része az Ausztrál Nagydíj előtt néhány nappal Mick Schumachernek: a német Formula-1-es pilóta a legendás természettudós és tévés Steve Irwin fiával, Roberttel találkozott. A Haas versenyzője testközelből nézhette meg, hogyan őrzi Robert édesapja, a „Krokodilvadász” örökségét hazájában – egy állatetetést is megtekintett:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Mick Schumacher (@mickschumacher) által megosztott bejegyzés

Brown 21-22 futamos versenynaptárról álmodik, rotálódó helyszínekkel

Ha sikerül pótolni a törölt Orosz Nagydíjat, idén rekordot jelentő 23 futamot fognak rendezni a Formula-1-ben. De ez még nem is a végállomás, hiszen jövőre érkezik Las Vegas, valamint visszatér Kína – ami így már azt jelenti, hogy alighanem egy jelenlegi helyszínnek búcsút kell majd intenünk. A McLaren vezérigazgatója, Zak Brown szerint az ideális az lenne, ha 21-22 verseny lenne a maximum egy szezonon belül, ezt pedig úgy oldaná meg, hogy egyes pályák csak minden második évben adnának otthont F1-es nagydíjnak – Las Vegas érkezésének viszont ő is örül:

„Úgy vélem, ez három fantasztikus piac, szerintem amerikai szempontból ez majdnem a tökéletes menetrend” – mondta az amerikai versenyekről az F1i.com által idézett Brown. „Ha lenne egy varázspálcám, akkor legszívesebben olyan 21 vagy 22 versenyt látnék a naptárban: 17 vagy 18 állandó helyszínt, és hét-nyolc pályát, amelyek váltják egymást. Mivel úgy gondolom, ahhoz, hogy valóban növekedjen a sport, minél minőségibb piacokra látogatunk el, annál jobb. Vannak elsődleges és másodlagos piacok, ahova elutazunk – talán utóbbiak csak minden második évben rendeznének futamot.”

brown-dppi-2022

Mansell defektje, Schumacher és Hill ütközése, Alonso balesete – drámai pillanatok az Ausztrál Nagydíjakról

Három év után rendeznek ismét Ausztrál Nagydíjat a Formula-1-ben, ennek apropóján pedig válogatást készítettek a verseny történetének legdrámaibb momentumaiból. Ezek közül némelyik még nem Melbourne-ben, hanem Adelaide-ben történt, de tagadhatatlan, hogy szolgált néhány emlékezetes pillanattal a viadal az elmúlt évtizedek során. A videó IDE vagy a képre kattintva indul:

ausztral-video-f1

Quartararo: Érdeklődik a Honda? Át kell gondolnom!

Fabio Quartararo már a téli tesztidőszak óta hangoztatja, hogy nem látja a Yamahánál a várt fejlődést, továbbra is jelentős a lemaradásuk például a végsebesség terén. Egyelőre az eredményei is hullámzók a világbajnoki címvédőnek: Mandalikában ugyan második lett, de előtte és utána csak egy kilencedik és egy nyolcadik helyet tudott felmutatni.

A francia már az előszezonban is utalt rá, hogy a jövője nem biztosított a hangvillásoknál, hiába akarja a japán gyártó megtartani őt. A pletykák szerint mindenekelőtt a Honda jöhetne számításba Quartararónál, s a Repsol állítólag érdeklődik is a 22 éves motoros iránt – akár Marc Marquez folyamatosan sérülései és kihagyása miatt is. Amikor minderről magát a versenyzőt megkérdezte a Sky Sports Italia, így felelt: „A Honda érdeklődik irántam? Át kell gondolnom. Alaposan át kell gondolnom, a jövőm még nem tiszta. Időbe telik a döntés, de ez olyasmi, amin gondolkodni kell” – mondta el Quartararo, akinek a szavai valóban arra utalnak, hogy egyáltalán nem vehető készpénznek, hogy marad a Yamahánál 2023-ra is.

quartararo-2022-motogp-dppi

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Netflixes jelenettel hangolódik az Alfa Romeo

Eddig összesen négy évad ment le a Netflix Formula-1-et bemutató Drive to Survive című sorozatából, melynek egyes epizódjai elején a főcímben mindig egy bokszkiállást láthatunk felülnézetből, mielőtt az epizód címét megpillanthatnánk. Most ugyanezt az Alfa Romeo mutatta be, amivel az Ausztrál Nagydíjra készülődik a csapat. Melbourne városában utoljára 2019-ben tartottak versenyt.

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Alfa Romeo F1 Team ORLEN (@alfaromeoorlen) által megosztott bejegyzés