DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 15. péntek

Hatalmas tömegbaleset, piros zászló és két év után Herta-győzelem az IndyCarban

A szezon egyetlen Egyesült Államokon kívüli és idei utolsó utcai versenyére került sor a hétvégén az IndyCarban, amelynek mezőnye Torontóba látogatott. A vasárnapi futam több incidenst is hozott, közülük a legkomolyabb a 73. körben történt, amikor Pato O’Ward megpördült, autóját pedig Marcus Ericsson, Pietro Fittipaldi, Santino Ferrucci és Nolan Siegel is eltalálta – Ferrucci autója a levegőbe is repült és a tetején landolt, így jött a piros zászlós megszakítás.

Aki nem hibázott egész hétvégén és a versenyen sem, az Colton Herta volt, aki a pole-ból indulva szinte végig vezetett, és ezzel bő két idény után ünnepelt újra győzelmet az IndyCarban. Az Andretti Kyle Kirkwood révén kettős diadalnak örülhetett, míg a dobogót Scott Dixon tette teljessé, megelőzve a bajnoki címvédő és éllovas Alex Palout.

A Penske triójának pocsékul sikerült a versenye: Will Power a hajrában küldte a falba egy kemény előzési kísérlettel Scott McLaughlint, amiért büntetést kapott, míg Josef Newgarden a bokszban is időt veszített, defektet is kapott, így a top 10-ből is kiszorult. Mindössze 15 autó ért amúgy célba, közülük a 14. helyen az a Theo Pourchaire, akit a néhány héttel korábbi váratlan kirúgása után hívott vissza az Arrow McLaren az edzésen kézsérülést szenvedő Alexander Rossi helyére. Íme, a futam videós összefoglalója:

 

A futam végeredménye:

1. Colton Herta Andretti/Curb-Agajanian Honda  
2. Kyle Kirkwood Andretti Honda 0.3469
3. Scott Dixon Ganassi Honda 0.9680
4. Alex Palou Ganassi Honda 1.6911
5. Marcus Armstrong Ganassi Honda 2.7719
6. David Malukas Meyer Shank Honda 3.0853
7. Christian Lundgaard RLL Honda 3.8925
8. Rinus VeeKay Carpenter Chevrolet 4.6346
9. Romain Grosjean Juncos Hollinger Chevrolet 5.6537
10. Graham Rahal RLL Honda 6.1456
11. Josef Newgarden Penske Chevrolet 10.4924
12. Will Power Penske Chevrolet 11.5555
13. Linus Lundqvist Ganassi Honda 1 kör / 6.7013
14. Theo Pourchaire McLaren Chevrolet 1 kör /7.1210
15. Toby Sowery Coyne/WR Honda 1 kör /7.4747
16. Scott McLaughlin Penske Chevrolet  
17. Pietro Fittipaldi RLL Honda  
18. Nolan Siegel McLaren Chevrolet  
19. Pato O’Ward McLaren Chevrolet  
20. Santino Ferrucci Foyt Chevrolet  
21. Marcus Ericsson Andretti Honda  
22. Kyffin Simpson Ganassi Honda  
23. Felix Rosenqvist Meyer Shank Honda  
24. Hunter McElrea Coyne Honda  
25. Sting Ray Robb Foyt Chevrolet  
26. Agustin Canapino Juncos Hollinger Chevrolet  
27. Christian Rasmussen Carpenter Chevrolet  

Az F1-re pályázó Rodin Carlin csapatfőnöknőjét szerződtette a McLaren

A wokingi csapat F1-es menedzsmentjéhez új vezető csatlakozik: Stephanie Carlin, akinek személye több szempontból is érdekes. A hölgy az utánpótlás-kategóriákban érdekelt Rodin Carlin istálló egyik vezetője, a Formula-3-as és F1 Academy sorozatban a csapatfőnöki, a Formula-2-ben a csapatfőnök-helyettesi posztot látja el. A megegyező név sem véletlen, Stephanie a Carlin-vezér Trevor Carlin felesége.

A Rodin Carlin az Andretti egyik riválisaként pályázott az FIA-nál a 11. Formula-1-es csapat helyére, olyan ambiciózus tervekkel, mint az új-zélandi bázis és női pilóta. Stephanie Carlin a felsoroltak mellett 2023-ban Lewis Hamilton Extreme-E-gárdája, az X44 csapatfőnöki teendőit is ellátta.

Most a McLarennél vállal új szerepet, de nem a konkrét versenycsapatban: a Formula-1-es üzleti műveleti igazgató posztját kapja meg januártól, amely minőségben az F1-es részleget támogató aktivitásokat felügyeli és közvetlenül Andrea Stellának jelent. Emellett az F1 Academy-projektben is szerepet kap – minden Formula-1-es csapatot egy versenyző képvisel a női sorozatban. A McLaren színeiben a filippínó Bianca Bustamente fog versenyezni, az ART csapattagjaként – azaz pont a Rodin Carlin egyik ellenfeleként.

Megérkezett a tél: ilyen a havas Hungaroring – fotók!

November utolsó napján a fővárost és környékét, így a mogyoródi F1-es pályát is elérte a havazás – mutatjuk lapozható Instagram-posztban az idei első fotókat a behavazott felújítás alatt álló Hungaroringről:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

hungaroring_official (@hungaroring_official) által megosztott bejegyzés

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

hungaroring_official (@hungaroring_official) által megosztott bejegyzés

Ne teljesíthessék az összes versenyt az F1-es csapattagok?

Bár idén két futamot is töröltek, 2024-ben a jelen állás szerint már valóban 24 fordulóból fog állni az évad, és noha igyekeztek több ponton regionálisan csoportosítani a nagydíjakat, így is lesznek nagy távolságok az egymást követő futamok között: például jövőre egy Las Vegas–Katar–Abu Dhabi triplával zárul az évad. Márpedig az idei Vegas–Abu Dhabi finálé is eléggé megviselte az F1-es csapattagokat, többen is betegséggel küzdöttek a szezonzárón – emiatt pedig George Russell (aki maga is lázas volt még Vegasban, és állandóan köhögéssel küzdött az autóban is az utolsó hétvégén) támogatná azt, hogy megtiltsák a csapattagoknak, hogy minden helyszínen jelen legyenek:

„Versenyzőkként még mi vagyunk a legjobb helyzetben a paddockban” – idézi a Mercedes pilótáját a RacingNews365.com szakportál. „Szerencsés helyzetben vagyunk, ahogy utazunk, de nagyon sok szerelő beteg, a mérnöki szobában is küzdenek az állandó időugrással. A szervezeted nem tudja, hol vagy, más időpontokban eszel, más hotelekben szállsz meg, más környezetben, más klimatikus körülmények között. Összezavarodik az ember szervezete. Azt hiszem, van róla szó, hogy jövőre szabályoznák, hogy a személyzet nem teljesítheti az összes versenyt. Úgy gondolom, ez jó lépés lenne. Nem hiszem, hogy fenntartható 4000 ember számára, hogy 24 nagydíjat teljesítsenek egy évben, főleg ha megnézzük, hogy földrajzilag még mindig nem túl észszerű mindez.”

f1-russell-mercedes-abudhabi

Verstappen őrjöng, Sainz a sírás határán, Russell izzadtságcseppjei – az év F1-es rádiózásai

Lezárult a 2023-as F1-es szezon, s ahogy azt megszokhattuk ilyenkor, érkeznek a különböző válogatások. Elsőként a legjobb csapatrádiós üzenetváltásokból állított össze egy top 20-as gyűjtést a Formula-1 hivatalos csatornája, benne Max Verstappen Las Vegas-i éneklésével, Godzilla gyerekével, Carlos Sainz melbourne-i könyörgésével és George Russell esőnek hitt izzadtságcseppjeivel – a videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:

f1-radio-video

Ha szükség lenne rá, az FIA elnöke visszahozná Masit

Michael Masi 2019 és 2021 között volt a Formula-1 versenyigazgatója, karrierjének pedig a 2021-e szezonzárón hozott döntése vetett véget, ahol Max Verstappen az utolsó körben előzte meg Lewis Hamiltont, és ezzel megszerezte a világbajnoki címet egy legendás szezon végén. Az FIA jelenlegi elnöke, Mohammed Ben Sulayem tárt karokkal visszavárná Michael Masit, ha arra lenne szüksége az FIA-nek, aki jelenleg az ausztrál Supercar-széria bizottságának elnöke.

"Mindig elnézést kérek, de olyasmiért nem fogok, ami az én időm előtt történt. Szegény ember a poklok poklát járta meg. Ha annak látom majd szükségét, hogy Michael Masinak vissza kell térnie az FIA-hoz, akkor tárt karokkal várom. Igazából még engem is megfenyegettek halálosan, merthogy nekem "megvan a hatalmam, hogy megváltoztassam a végeredményt". Talán az 1966-os Anglia-Németország vb-döntőn megadott gól sem volt szabályos, mégsem változtatták meg a végeredményt utólag" - idézi Ben Sulayemet a Racing News 365.

Hill szerint a McLaren lehet a Red Bull legnagyobb kihívója

Kétségkívül a McLaren produkálta az idei szezon legnagyobb feltámadását, hiszen a wokingi alakulat a siralmas első versenyeket követően a szezon második felében a Red Bull egyik legnagyobb kihívója volt, Qatarban pedig Oscar Piastri révén egy sprintgyőzelmet is arattak. Az 1996-os világbajnok, Damon Hill szerint a következő évben a McLaren léphet elő a Red Bull legnagyobb kihívójává.

"Szerintem abszolút helytálló megállapítás" - idézi Hillt a GP Fans oldala. "Az egyetlen zavaró tényező az lehet a dologban, hogy a Red Bull elvileg már egy ideje nem foglalkozott a 2023-as autó fejlesztésével, így könnyen lehet, hogy nagyobb az előnyük, mint amit most láttunk. Viszont egyre nehezebb és nehezebb lesz számukra az utolsó cseppet is kisajtolni a saját koncepciójukból, a McLaren pedig nagyszerű munkával zárkózott fel az élmezőnybe, és szerintem fenn is tudják tartani ezt a lendületet. A legtöbb problémájukat megoldották, és már idén versenyképes autót építettek."

Előkerült a Mercedes-szerelő kikötőbe esett gyűrűje

Óriási sztorit követett végig Chris Medland, aki egy elveszett gyűrű történetét hozta el a rajongóknak. Történt, hogy már-már rituálészerűen a Mercedes csapattagjai bedöbték a Yas Marina kikötőbe az egyik munkatársukat, azonban mikor ő kimászott a partra, észrevette, hogy eltűnt ujjáról a karikagyűrű. Másnap profi búvárok fémdetektorral kezdték keresni az ékszert, de négy alkalommal is sikertelen merülést hajtottak végre, mígnem szerdán reggel megérkezett a nagyszerű hír: előkerült a gyűrű! Az értékes jegygyűrűt már vissza is juttatták jogos tulajdonosához.

 

„Mégis mire számítottak?” – nem lepte meg a riválisokat Marquez ducatis debütálása

A keddi valenciai MotoGP-teszt fő érdekessége az volt, hogy Marc Marquez először ülhetett fel a Gresini Racing Ducatijára. A spanyol pedig azonnal ráérzett a Desmosedici GP23-ra, már az első etapján remek köridőt motorozott, délután rövid ideig vezetett is, s végül negyedikként zárta a gyakorlást. Bár a tesztekből rendszerint nem érdemes messzemenő következtetéseket levonni, a köridő mellett árulkodó volt Marquez mosolya a garázsban, valamint a Gresini csapatmenedzserének, Michael Masininek az alig visszafojtott optimizmusa: „A szerződések miatt nem mondhatok többet, de szerintem a köridők magukért beszélnek” – idézi szavait a The Race. Amikor arról kérdezték, hogy ezek után a vb-cím lesz-e cél 2024-ben, így felelt: „Hazudnék, ha az ellenkezőjét mondanám.”

Bár maga Marquez a Hondával év végéig érvényes szerződése miatt nem nyilatkozhatott, ducatis kollégái megtették helyette: „Miután Marc aláírt, mondtam, hogy első lesz a teszten. Közel jártam, nem? Úgy gondolom, elégedett lehet a motorunkkal. Simábbnak tűnt a motorozása, mint az előző évben” – vélekedett például az immár kétszeres MotoGP-világbajnok Francesco Bagnaia, de nem érte váratlanul Marquez tempója a vasárnapi ütközésük után őt a mezőny legpiszkosabb motorosának nevező Marco Bezzecchit sem: „Mindenki tudja, hogy Marc gyors. Számítottam rá, nem lepődtem meg, szerintem senki nem lepődött meg.”

motogp-marquez-gresini-ducati-teszt

Enea Bastianini azt is elárulta, hogy a Marquez egyik fő erősségének számító bal kanyarok egyikében már most meggyőzőbb, mint a márkatársai: „Megnéztem az adatokat, mielőtt idejöttem, hogy megnézzem Marc stílusát. És az elejétől kezdve nagyon jó volt. Jó motor ahhoz a Ducati, hogy a kezdetektől gyors legyél vele. Az időmérős köre is nagyon jó volt. Valószínűleg ő a leggyorsabb ducatis a 8-asban, lenyűgöző abban a kanyarban. A többi szokványos, de kíváncsian várom a következő szezont. Ha az idei nehéz idény volt, a következő még inkább az lesz mindenkinek.”

Reagáltak Marquezre a csapatvezetők is. A Ducati-menedzser Davide Tardozzi az első háromba várja jövőre Marquezt, míg volt hondás főnöke, Alberto Puig némi mosoly keretében így reagált a nyolcszoros világbajnok tesztjére: „Mégis mire számítottak az emberek? Eléggé egyértelmű volt, legalábbis nekünk. Ismerjük a versenyzőt, és látjuk más motorok potenciálját.”

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Indy 500-győzelemre vezetné a McLarent, majd az F1-be is belekóstolna O’Ward

Pato O’Ward évek óta a McLarent erősítő az IndyCarban, a mögöttünk hagyott szezont is az összetett negyedik helyén zárta – igaz, ezúttal futamot nem nyert –, mindemellett pedig többször is már esélyt kapott a Formula-1-es autójukban is. Így volt ezzel az Abu Dhabi Nagydíj pénteki edzésén, majd a keddi fiatal pilóták tesztjén is, amely után arra a kérdésre, hogy közelebb érzi-e egy F1-es üléshez magát ezek által, egy konkrét karriertervet vázolt fel a mexikói:

„Abszolút. Minél többször veszel részt első szabadedzésen vagy teszten, az még több időt jelent az autóban. És ez azt jelenti, hogy valaki bízik benned és megadja a lehetőséget, hogy készen állj, ha esetleg megnyílnak a kapuk. Teljes mértékben arra koncentrálok, mit kell tennem az IndyCarban, mert szeretném megadni az Indy 500-győzelmet a McLarennek: én szeretném ezt megadni nekik, mert már négy éve velük vagyok, jövőre kezdem az ötödiket. És aztán egy igazi Hamupipőke-történet lenne, ha utána kipróbálhatnám a Formula-1-et és esélyes is lennék, nemcsak átjönnék és szórakoznék.”

f1-oward-mclaren-abudhabi

fotó: DPPI

Elcsábította a Mercedes egyik kiemelt támogatóját a McLaren

Amióta Zak Brown vezeti a McLarent, számos jelentős szponzor érkezett a wokingi alakulathoz. Most ebbe a sorba állt be a minap bejelentett Monster, amely a közlemény szerint többéves szerződést kötött a csapattal, s amelynek jól ismert logója megjelenik majd a versenyzők sisakján, overallján, valamint a mclarenes sapkákon és italos üvegeken.

Az új partnerség érdekessége, hogy ezzel a Monster hosszú évek után hagyja ott a Mercedes Formula-1-es istállóját, amellyel a domináns szezonok és az utóbbi két sikertelenebb idény alatt is együttműködtek. Sőt, Lewis Hamiltonnak külön partnersége is van az energiaitalos céggel, a hétszeres F1-es világbajnok a nevét adta több cukormentes termékükhöz.

f1-mclaren

Sainz eddigi edzőjét igazolta le maga mellé Verstappen

Carlos Sainz eddigi személyi edzőjét igazolta le Max Verstappen. Rupert Manwaring Sainz 2015-ös F1-es debütálása óta a spanyollal dolgozott, de nyolc év közös munka után úgy döntött, hogy vált, és a háromszoros világbajnokhoz csatlakozik a Red Bullnál – aki eddig Bradley Scanest alkalmazta, ám utóbbi az év végén távozott ebből a szerepköréből.

A dolog érdekessége az, hogy Manwaring apja, akit szintén Rupertnek hívták, annak idejét együtt dolgozott Jos Verstappennel is a pályafutása során.

F6K7GrLXgAACgfl_2

Domenicali az Andrettiről: „Megfelelő munkát kell végeznünk”

Amióta az FIA több héttel ezelőtt bejelentette, hogy részükről egyedüliként az Andretti Global pályázata megkapta a zöld jelzést az Formula-1-be jelentkező új csapatok közül, az F1 részéről csupán annyi kommunikáció érkezett, hogy ők is lefolytatják a maguk vizsgálatát a kereskedelmi szempontokat figyelembe véve. Az F1 és a FOM arra a hírre sem reagált, amikor a General Motors bejelentette, hogy 2028-tól motorgyártóként érkeznének a száguldó cirkuszba, ám kizárólag az Andretti partnereként. A sportág vezetése – és a jelenlegi tíz csapat – a kezdetektől fogva ellenzi a létszámbővítést, mindenekelőtt amiatt, mert így kisebb szelet jutna a bevételekből nekik.

Abu Dhabiban viszont Stefano Domenicali F1-vezérigazgató nem kerülhette ki a Sky F1 kamerái előtt a kérdést arra vonatkozóan, hogy mikor dőlhet el az Andretti sorsa: „Nem mondanék erről túl sokat. Zajlik egy folyamat ezzel kapcsolatban a kereskedelmi oldalon, és amint megvagyunk vele, megadjuk a választ. Nem érzünk nyomást ezzel kapcsolatban. Megfelelő munkát végeznünk, ez a feladatunk” – felelte kurtán Domenicali.

f1-domenicali_4

fotó: DPPI

Autóhiba miatti baleset vetett véget Russell tesztjének

Zajlik Abu Dhabiban a szokásos szezon utáni F1-es teszt, amelyen a csapatok egyik autójába egy fiatal újoncot kötelesek ültetni, a másikkal pedig a Pirellinek végeznek tesztmunkát. A Mercedesnél viszont az utóbbi szerepkörben köröző George Russell számára idejekorán véget ért a gyakorlás. Eleinte arról szóltak a hírek, hogy leállt a brit alatt a W14-es, de később kiderült, hogy a brit össze is törte az autót, legalábbis annak jobb elejét, mint az a lentebb beágyazott fotón is látszik. A Mercedes azóta közölte: egy autóhiba okozta Russell incidensét, az okokat már vizsgálják, és bár az a legfontosabb, hogy a versenyző rendben van, véget ért ezzel számára a teszt.

Az első felvételek: Marquez a Gresini Ducatin, Acosta a MotoGP-ben – videó

Szokás szerint a Valenciai GP utáni kedden még a spanyol helyszínen tesztel a MotoGP mezőnye. A teszt leginkább várt pillanatára bő egy órát kellett várnunk: Marc Marquez délelőtt 11 óra után nem sokkal gurult ki először a Gresini Ducati nyergében. Az első etapja után, mindössze hét kör megtétele után pedig máris a harmadik idővel rendelkezik a Hondától 11 év után távozó nyolcszoros világbajnok – íme, az első méterek és az igencsak beszédes reakció a garázsba visszatérve:

 

Mindeközben bemutatkozott a MotoGP egyetlen 2024-es újonca, az elmúlt évek legnagyobb tehetségének kikiáltott, 2021-ben Moto3-as, idén Moto2-es vb-címet szerző Pedro Acosta is a Gas Gas Tech3 nyergében:

 

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Két éve elhunyt alapítójára emlékezik a Williams

Napra pontosan két évvel ezelőtt, 2021. november 28-án hunyt el 79 éves korában Sir Frank Williams, a Formula-1-es Williams istálló alapítója. A legtöbb örökranglistán a legsikeresebb csapatok közé tartozó, néhány éve tulajdonosváltáson átesett grove-i istálló természetesen nem feledkezett meg az évfordulóról:

Marko szerint egy terület van, ahol Verstappen még fejlődhet

Elképesztő magasságokba jutott idén Max Verstappen, aki rekordokat döntögetve, a 22 futamból 19-et megnyerve húzta be harmadik F1-es világbajnoki címét. Így nem meglepő, hogy amikor arról kérdezték a Red Bull tanácsadóját a Sky Germany adásában, szerinte miben fejlődött a 2023-as szezonban a holland, így felelt: „Minden területen. Megvan benne a mindent elsöprő akarat a győzelemre, minden helyzetben a határokat feszegeti, és teszi mindezt hidegvérrel és könnyedén. Eléggé döntő előrelépést tett a gumikezelés tekintetében is: úgy tud a határon vezetni, hogy közben nem terheli szét a gumikat. Tudja, milyen messzire mehet el. Még nem láttuk a csúcsot tőle.”

Azért persze megkérdezték Markót, hogy mi az a terület, ahol még esetleg fejlődhet Verstappen. A szakember említett is egyet, de aztán gyorsan újra dicsérni kezdte a pilótát: „Kicsit türelmetlenné válik, amikor az autó nem pont a tetszésének megfelelő. A futamon magabiztosan vezet, és már nem megy bele csatákba, ha nem szükséges. Még gyorsabbá válik, miközben figyel a technikára is, ami pedig szintén előnyt jelent neki.”

f1-marko-verstappen-redbull

Perez nem tudott „eggyé válni az autóval”, jövőre bajnok lenne

Sergio Perez eddigi Red Bullnál töltött évei során folyamatosan javítani tudott egyet az előző évi bajnoki helyezésén: miután 2021-et a negyedik, 2022-t pedig a harmadik helyen zárta az összetettben, idén egy bajnoki ezüstéremmel zárult hozzá a Red Bull története első kettős győzelméhez a világbajnokságban.

perez-2023-abu

Ennek ellenére sokak véleménye szerint karrierje egyik leggyengébb szezonja volt a 2023-as, épp ezért vonhattuk fel a szemöldökünket kérdőn, amikor kapásból így felelt arra a kérdésre, mi a célja a következő szezonra: „Még eggyel jobb helyezés!”

Aztán ennél kicsit földhözragadtabb hangulatban folytatta: „Szerintem jobb tempóra, jobb kiegyensúlyozottságra van szükségünk, hiszen az idei év kissé hullámvasútszerű volt. A következő szezon új lehetőséget tartogat. Hogy őszinte legyek, úgy éreztem, nem tudok teljesen eggyé válni az idei autóval.”

Tost a búcsúversenyéről: Túl hülyék voltunk!

Az AlphaTauri az F1-ből 18 év után távozó csapatfőnöke, Franz Tost búcsúzóul alaposan lehordta csapatát azért, mert Yuki Tsunodának egy kiállásos taktikát választottak Abu Dhabiban. „Ki vagyok akadva, mert túl hülyék voltunk ahhoz, hogy a helyes stratégiát válasszuk ki, és mert sokat vitatkoztam a bokszfalnál, hogy hozzátok be Yukit!” – nyilatkozta a veterán szakember a német Skynak.

„Azt mondták, hogy menni fog így, de ez tiszta matematika! Igazából rögtön rájöttem, hogy valószínűleg nem fog működni” – mondta Tost a versenyről, melyet Tsunoda a nyolcadik helyen zárt. „Most azt mondom, hogy a hetedik hely 100 százalékig reális volt, a hatodik már nem annyira, mert Perez a kvalifikáción mögöttünk volt, és egyszerűen gyorsabb volt nálunk. Azért szúrtuk el, mert a mérnökök, akik órákon át a számítógép előtt ülnek, nem tudtak olyan stratégiát kitalálni, ami végül működött volna.”

tost-farewell

Formula1.5 – Hamilton a bajnok, Leclerc a harmadik

Játék a számokkal: hogyan nézne ki a 2023-as világbajnokság, ha egyszerűen eltüntetnénk a két Red Bullt a képletből? 

Charles Leclerc sorozatban két győzelemmel zárta a szezont, így az idényzárón az ötödikről a harmadik helyre ugrott előre az összetettben, míg Lewis Hamiltonnak a 7. pozíció is elég volt a "másodosztály" bajnoki címének megszerzéséhez. A második helyre ácsingózó Sainz rajtavesztett nullázásán, Oscar Piastri pedig vissza tudta verni Lance Stroll támadását. A konstruktőrök között a Mercedes öt ponttal előzte a Ferrarit, a dobogó harmadik fokát pedig az Aston Martin orozta el a McLaren elől.

Most már csak egy kérdés maradt: vajon jövőre is csak a Red Bullt kell kivennünk a Formula1.5 küzdelmeiből...?

pf-bliga-vegeredmeny

A pole-t félkövér, a leggyorsabb kört dőlt betű jelöli, az utóbbiért járó pont a táblázatban a helyezésért járó ponthoz hozzáadva szerepel.

Elkelt az utolsó hely: Di Giannantonio a VR46 Ducatinál

Miután Luca Marini Repsol Hondához igazolása hivatalossá vált, már csak egyetlen kérdőjel maradt a MotoGP 2024-es rajtrácsával kapcsolatban: hogy ki veszi át az olasz helyét a VR46 Ducatinál. Végül az a Fabio di Giannantonio lett a befutó, akinek a nevét ugyan másfél hete még kizárták Uccio Salucciék és inkább Moto2-es fiatalokban gondolkodtak, ám azóta az olasz versenyző győzött Katarban, Valenciában pedig a második helyen ért célba – bár utólag megbüntették az alacsony guminyomás miatt, így csak negyedikként értékelték –, ezért végül mégis rá esett a választás. Di Giannantonio egy másik ducatis szatellit gárdától, a Gresinitől érkezik Valentino Rossi csapatához, azaz a motor nem lesz ismeretlen számára, ráadásul az ő szerződtetésével be is zárult a Marc Marquez hondás szakításával elindított körforgás.

A véglegessé vált 2024-es mezőny (mármint a versenyzőket illetően, hiszen hétfő kora délután a FIM és a Dorna bejelentette, hogy nem kap indulási jogot 2024-re az RNF, másik csapat veszi át a szatellit Apriliákat) pedig kedden már pályára is gurul, hiszen a hagyományoknak megfelelően Valenciában sor kerül a szezon utáni egynapos tesztre, ahol a csapatot váltókat is láthatjuk az új motorjaikon – így például Marquezt is a Gresini Ducatin.

motogp-digiannantonio

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!