Verstappen Hamilton előtt a Forbes kereseti listáján
https://formula.hu/parc-ferme/37919
Közzétette a legjobban kereső sportolók listáját a Forbes. A lap a tavaly májustól idén májusig tartó 12 hónapos időszakot vizsgálta, e szerint pedig Max Verstappen lett a legtöbbet kereső Formula-1-es versenyző. A Forbes szerint a regnáló világbajnok ez idő alatt 81 millió dollárt keresett, ebből 76 millió származott a Red Bull-os szerződéséből, és 5 millió az egyéb pályán kívüli tevékenységeiből. Ezzel Verstappen a lista 17. helyet kaparintotta meg, így négy pozícióval előzi a hétszeres F1-es világbajnok Lewis Hamiltont, aki 21. lett. A Mercedes britjének bevétele 69 millió dollár volt az előző 12 hónapban, viszont ő ebből 12 milliót keresett a pályán kívüli szerződéseivel, és „csak” 57 milliót kapott a csapatától. A Forbes-listát amúgy a labdarúgó Cristiano Ronaldo vezeti 260 millió dolláros bevétellel.
Nem mindenki ért egyet Günther Steiner megjegyzéseivel
https://formula.hu/parc-ferme/33865
Továbbra sem biztos Mick Schumacher helye a Haas istállójánál, és több pilóta neve is felmerült már, akik át vehetnék a német helyét a pletykák szerint. Miközben ez a helyzet, a csapatfőnök, Günther Steiner többször az állandóságot emelte ki az alakulat egyik legfőbb céljaként, ami kissé kiakasztotta Ralf Schumachert. „Nem tudom, hogy a csapatra vagy a versenyzőkre gondol-e, amikor következetességről beszél. Nem értem, hogy miről van szó. Talán meg kellene hallgatnia a saját interjúit. A Haas jelenlegi versenyzői jól teljesítenek, és szerintem a Haas jól tenné, ha velük folytatná. Ha ennyire kritikusak a versenyzőkkel szemben, talán itt az ideje, hogy egy kis önkritikát is gyakoroljanak. Ez a Formula-1 és nem a Netflix” – mondta a Sky Sports adásában a korábbi F1-es pilóta.
Ricciardo és Norris táncra perdült Austinban
https://formula.hu/parc-ferme/33864
A McLaren párosa továbbra is igazán mókás jelenetek tud produkálni, amit a promóciós videóktól kezdve az egyes sajtóeseményekig már több alkalommal is bemutattak. A minap Austinban ismét szórakoztatták a rajongókat, Daniel Ricciardo és Lando Norris ugyanis táncolni kezdtek a színpadon.
Dance is an art.
— McLaren (@McLarenF1) October 22, 2022
Lando and Daniel:pic.twitter.com/pFb99WvpUk
Az új szponzorral már eléri a költséglimitet a Haas
https://formula.hu/parc-ferme/33860
Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke arról beszélt Austinban, hogy az új névadó szponzoruk, a MoneyGram révén már lesz annyi pénzük, hogy elérjék a 2023-as költségvetési határt. Mint mondta, végre szemmagasságba kerülnek a többiekkel és úgy érzi, hogy a limit miatt hamarosan lesz esélyük a dobogós helyek elérésére is. Steiner szerint 2023-ra ez utóbbit azért még nem tudja megígérni, mert két nagyon rossz szezon után vannak, de idén egészen jól összeszedték magukat és ha a MoneyGram révén meglesz a szükséges pénzösszegük, akkor pár éven belül már szeretne pódiumon állni.
fotó: dppi
Alonso szerint Verstappen még jobb lehet a szezon hajrájában, mint eddig
https://formula.hu/parc-ferme/33861
A Japánban megnyert világbajnoki cím után az USA Nagydíj és az ezt követő futamok már tét nélküliek Max Verstappen számára, de egy másik kétszeres világbajnok, Fernando Alonso szerint ez nem hogy nem veti vissza a hollandot, hanem egyenesen felszabadítja, Alonso már korábban is arról beszélt, hogy az első vb-cím után könnyebb a versenyzés, lemegy az ember válláról egy nagy teher és ez végül érvényesült is Verstappennel kapcsolatban, aki tükörsimán védte meg a címét. Ami pedig az idei szezonból hátralévő időszakot illeti:
„Más lesz mostantól a helyzet, mert nincs rajta nyomás, emiatt úgy mehet neki a hétvégéknek, hogy nyugodtabb és készen állhat több kockázatot vállalni. Bizonyos szempontból szerintem Max még jobban teljesíthet a következő négy versenyen, mert már semmi miatt nem kell aggódnia. Szabadon kockáztathat és kihasználhatja az autójában rejlő összes potenciált” – mondta Alonso a Formula.hu jelenlétében.
fotó: dppi
Szerelőjét gyászolja a Haas Austinban
https://formula.hu/parc-ferme/33863
Fekete gyászkarszalaggal és egy, az autó orrkúpján elhelyezett matricával emlékezik a Haas a csapat 31 évesen elhunyt egykori szerelőjére, aki hosszan tartó, súlyos betegséget követően hunyt el csütörtökön. Harvey Cook 31 évet élt.
Perez és Zhou is rajtbüntetést kap, a Ferrarikra is ez várhat
https://formula.hu/parc-ferme/33862
Az USA Nagydíj első szabadedzése alatt jött a hír, hogy Sergio Perez és Guanyu Zhou is megkapja az idei ötödik belsőégésű motorját, így mindkettejükre rajtbüntetés vár: öt-öt hellyel sorolják majd őket hátrébb a vasárnapi rajtrácson. Egyébként Perez és Max Verstappen autójában kipufogót is cserél a Red Bull, de az még belefér az idei évben felhasználható mennyiségbe.
Információik szerint Charles Leclerc és Carlos Sainz is motorcsere áldozata lesz, de ők egyelőre nem lépték ezt meg, a tervek szerint szombaton válhat ez hivatalossá.
fotó: dppi
Hajnalban MotoGP, este F1: íme a szombati program
https://formula.hu/parc-ferme/33859
Kora reggeltől késő estig tart a motorsport-program ezen a hétvégén, a szombat is mozgalmas lesz: íme a menetrend!
Szombat
4:50-5:35 MotoGP, harmadik szabadedzés (Aréna4)
8:25-8:55 MotoGP, negyedik szabadedzés (Aréna4)
8:44 WRC, második versenynap (WRC+ online, fizetős)
9:05-9:45 MotoGP, időmérő (Aréna4)
15:00-15:30 Superbike, harmadik szabadedzés
16:05-18:00 NASCAR, utolsó edzés és időmérő
17:10-17:25 Superbike, Super Pole
20:00 Superbike, első futam (Eurosport 2)
21:00-22:00 Formula-1, harmadik szabadedzés (M4 Sport)
00:00-01:00 Formula-1, időmérő (M4 Sport)
A teljes hétvégi menetrend itt megtekinthető!
fotó: dppi
Beleszól-e a pilótafelállásba a Haas új névadó szponzora?
https://formula.hu/parc-ferme/33858
A két kiadó 2023-as ülés közül az egyik a Haasnál található, hiszen továbbra sem dőlt el, hogy Mick Schumacher megtarthatja-e a helyét vagy valaki más – az utóbbi időben főként Nico Hülkenberget emlegetik – lesz Kevin Magnussen csapattársa. Az amerikai istálló új névadó főtámogatója, a MoneyGram pedig nem akar beleszólni a döntésbe:
„Teljes mértékben megbízunk Güntherben. Ez nem a mi döntésünk. Ez a versenyzést érintő döntés, és abszolút megbízunk benne, és izgatottak vagyunk, bárkit is választanak végül” – mondta el Austinban a cég marketingvezére, Greg Hall, akivel egyetértett az elnök-vezérigazgató, Alex Holmes is: „Szeretnénk segíteni, szeretnénk bevonódni, szeretnénk a megfelelő márkareprezentációt és globálisan a legjobb együttműködést. Természetesen ebben nagy szerepet játszanak a pilóták. Remek volt beszélgetni kicsit Mickkel délelőtt, ő egy nagyszerű fiatal pilóta. De Güntherre bízzunk magunkat ebben, és bárki is fog a csapatnál vezetni, mi a maximális támogatást nyújtjuk neki.”
Günther Steiner a fentiekhez annyit fűzött hozzá, hogy annak ellenére, hogy a MoneyGram is amerikai, nem támasztották feltételül, hogy legyen egy amerikai versenyző a csapatban – igaz, maga a csapatvezető szerint is „eljön majd az ideje” ennek, ha találnak megfelelő pilótát erre.
fotó: DPPI
Latifi mókásnak találta az IndyCar-pletykákat
https://formula.hu/parc-ferme/33857
Néhány héttel ezelőtt vált biztossá, hogy Nicholas Latifi a 2022-es szezon végén, három év után távozik a Williamstől, s ezzel együtt gyakorlatilag garantálható, hogy a Formula-1-ből is. Nemrég olyan pletykák röppentek fel, hogy a kanadai az IndyCarba igazolhat a Ganassihoz, de amikor ezt az USA Nagydíj sajtónapján felvetették a versenyzőnek, tagadta, hogy bármilyen megállapodás született volna:
„Még nem köteleződtem el semmi mellett, nem írtam alá semmit, nincs konkrét hír, amit megoszthatnék. Láttam az előző napokban a híreket arról, hogy aláírtam egy IndyCar-csapathoz, amit kicsit mókásnak találtam. Beszéltem több csapattal különböző kategóriákból, de még nem döntöttem, milyen típusú dologba vágnék bele. Még nagyon sok dolog lóg a levegőben. Bizonyos szempontból… nem is az idegesítő a jó szó, de egyelőre szeretnék arra koncentrálni, hogy a lehető legjobban zárjam a szezont. Nyilván sok szériának már véget ért az idénye, az autósport pedig gyorsan mozog, így a pilóták szeretnék minél hamarabb tisztázni a jövőjüket. De még nem olyan régen tudtam meg hivatalosan, hogy elküldenek: épp csak Szingapúr előtt. Szóval zajlanak egyeztetések, de még nincs mit bejelentenem” – idézi a Motorsport.com Latifit. A pilóta hozzátette: a formulaautós kategóriákon kívül is nézelődik például endurance irányába, de azt is elismerte, hogy az IndyCarban vonzó számára, hogy a Dallara gyártja mindenkinek a karosszériát.
fotó: DPPI
Amerikai motívumok díszítik a Haast a hazai nagydíján
https://formula.hu/parc-ferme/33856
Bár az új névadó főszponzor csak jövőre érkezik a Haashoz, az amerikai istálló így is némileg eltérő festéssel áll rajthoz a hazai nagydíján, az austini USA Nagydíjon: az autón az Egyesült Államok zászlajából ismert 50 csillag és piros-kék csíkok tűntek fel:
Looking a little different for Austin
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) October 20, 2022
A peek at our special livery for this weekend’s #USGP#HaasF1 pic.twitter.com/AT23sFHFVj
Carrying 50 stars across each car this weekend for our home race#HaasF1 #USGP pic.twitter.com/w0ps7Xp2uV
— Haas F1 Team (@HaasF1Team) October 20, 2022
Ocon egy szuperhős előtt tiszteleg Amerikában
https://formula.hu/parc-ferme/33855
Sisakja Pókember fejét mintázza az USA Nagydíjon. „Ha a szuperhősök földjén vagyok, tisztelgek a kedvencem előtt” – írta a francia, aki valóban nagy rajongó lehet, hiszen a pályára is pókemberes pólóban érkezett.
When in the land of superheroes… a tribute to my favourite pic.twitter.com/LB2DwDecOV
— Esteban Ocon (@OconEsteban) October 20, 2022
Howdy Austin! pic.twitter.com/1PQLCMhQJI
— Esteban Ocon (@OconEsteban) October 20, 2022
A McLaren már a jövőben jár: LED-képernyő került a szponzormatrica helyére (videóval)
https://formula.hu/parc-ferme/33854
Az USA Nagydíjon debütáló újítás a matricák utódja lehet a jövőben: az MCL36 karosszériájára, a pilótafülke két oldalára két LED-kijelző került, amelyen menet közben változik a szponzorfelirat. A technológia nem is csak az autón használható, egy kijelzőt egy sisakba is beépítettek – különbség, hogy a sisak csak bemutatódarab, az autón levő képernyők azonban a pályán is szerepet kapnak.
Check this out. @McLarenF1 pic.twitter.com/PoO1lkvC4p
— Jeff Gluck (@jeff_gluck) October 20, 2022
F1-es élményközpont nyílik Londonban
https://formula.hu/parc-ferme/33851
November 24-én a londoni One New Change bevásárlóközpontban nyitja meg kapuit az F1 Arcade, amely a Formula-1 hivatalos közleménye szerint azzal a céllal jött létre, hogy a versenypályáról a városba hozza a sport izgalmát és érzelmeit. A látogatókat 60 darab szimulátor várja, melyek az rFactor 2 platformjára épülnek, de az ételek és az italok széles kínálatával akár rendezvények, vagy baráti társaságok számára is kiváló lehet a bő egy hónap múlva megnyíló hely. Az élményközpont tervezéséért Adam Breeden felelt, akinek a nevéhez több népszerű szórakozóhely fűződik Londonban. „Az F1 Arcade egy ambiciózus projekt, amely lehetővé teszi, hogy az emberek még közelebb kerüljenek a Forma-1-es élményhez, mivel a vendégek elegáns környezetben, magas színvonalú vendéglátóipari kínálat mellett ülhetnek be a testre szabott versenyszimulátorok volánja mögé. A Kindred Concepts és a Formula 1 fáradhatatlanul dolgozott azon, hogy az F1 Arcade hihetetlen prémium élményt nyújtson mindenkinek, aki ellátogat ide, rajongóknak és nem rajongóknak egyaránt, kortól és képességektől függetlenül” – mondta el Brandon Snow, a sportág kereskedelmi részlegének ügyvezető igazgatója.
Ready for the ultimate night out? Introducing F1 Arcade...
— Formula 1 (@F1) October 19, 2022
The world’s first official F1 experiential venue, coming to London in November
#F1 @F1Arcade
Hamilton egy repülőgép ellen gyorsult – videó
https://formula.hu/parc-ferme/33853
A brit F1-es pilóta saját magának rögzítette a „versenyt” az autójában – a kisfilmet a Mercedes egyik szponzorával közösen forgatták:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Videó: „Cowboy” Ricciardo lóháton, zeneszóra vonult be az austini paddockba
https://formula.hu/parc-ferme/33852
Ülés nélküliség ide, rossz hangulat oda, Daniel Ricciardo megadta a módját az austini megérkezésnek:
This video is real. We promise. @DanielRicciardo #USGP pic.twitter.com/hWekL5T2o7
— McLaren (@McLarenF1) October 20, 2022
Digitális logók jelennek meg a McLaren autóin
https://formula.hu/parc-ferme/33850
Egy új technológia debütálhat Austinban. A McLaren csapata közleményben tudatta mindenkivel, hogy következő versenyhétvége során digitális reklámképernyők jelennek meg az autókon a Seamless Digital vállalatával való együttműködés részeként. A panelek a pilótafülke két oldalán lesznek elhelyezve, ezeken pedig számos különböző támogatójuk emblémája megjeleníthető. A McLaren marketingigazgatója, Louise McEwan szerint egy forradalmi újításról van szó. „Örömmel dolgozunk együtt a Seamless Digital cégével, a digitális reklámtechnológia egyik legizgalmasabb innovációjának bemutatkozásán. Az, hogy különböző márkákat tudunk megjeleníteni az autóinkon, megváltoztatja a játékszabályokat ezen a téren, és már kíváncsian várjuk, milyen hatással lesz ez a szélesebb iparágra” – idézte a csapat sajtóközleménye a szakembert. A tervek szerint az újdonságot a szezon hátralévő részében többször is bevethetik.
A pioneering collaboration with Seamless Digital which brings the latest methods of digital advertising to life – the ability to dynamically change branding on Formula 1 cars across a race weekend, a first in the series.
— McLaren (@McLarenF1) October 20, 2022
Learn more about how this has been brought to life.
O'Ward: Az amerikaiak többet tudnak az F1-ről, mint az IndyCarról
https://formula.hu/parc-ferme/33849
Pato O'Ward szerint ha nem történik változás, akkor a népszerűséget tekintve az IndyCar komoly bajba kerülhet a Formula-1-hez képest az Egyesült Államokban. A McLaren mexikói versenyzője úgy látja, az amerikai formaautós szériának lépnie kell. „Amikor az F1 növekedni kezdett, az egy ideig segített a világ többi sorozatának is, de eljutottunk arra a pontra, különösen itt Amerikában, hogy az emberek többet tudnak az F1-ről, mint az IndyCarról. Fontos, hogy az amerikaiak ismerjék a bajnokságot. Tisztában vannak az Indy 500-zal, és megfeledkeznek a többi 16 futamról. Én személy szerint úgy gondolom, hogy az IndyCarnak vigyáznia kell, és növekedésre van szükség. Minden lehetséges módon próbálok segíteni ebben, mert fenomenális, de ha nem lépünk feljebb, a Formula-1 el fogja nyelni a sorozatot” – idézte őt a PlanetF1.
A Hungaroring is része lehet a TCR Világsorozat naptárának
https://formula.hu/parc-ferme/33848
A múlt héten jelentették be, hogy a jelenleg ismert formájában megszűnik a WTCR, viszont egyúttal kiderült az is, hogy a szervezők egy új lebonyolítást találtak ki: a TCR Világsorozatot (eredetiben TCR World Tour), amely már meglévő sorozatok összesen kilenc versenyéből áll majd össze, a szezon végén pedig rendeznek a legjobbak számára egy TCR Világdöntőt. Marcello Lotti, a Túraautó-vb korábbi vezetője és a TCR-kategória megálmodója a TouringCarTimes.com szaklapnak adott interjúban vázolta azt is, konkrétan hogyan nézhet ki majd a 2023-as menetrend a TCR Világsorozatban: elmondása szerint a szezon Európában rajtol, ahol összesen négy fordulót rendeznek, majd következik két dél-amerikai és két ausztrál futam, végül pedig Makaót vennék célba utolsó állomásként (és valószínűleg csak ezt követné a Világdöntő).
Az európai helyszínek kapcsán pedig azt is elmondta Lotti, hogy a TCR Európa-kupa első három fordulója szolgálna TCR Világsorozat-eseményként is, közéjük illesztve várhatóan egy olasz futamot még (valószínűleg a TCR Italy menetrendjéből) – márpedig ha ez így lesz, akkor a Hungaroring is a részese lesz az újításnak, hiszen a TCR Europe naptárában június 16-18-i dátummal, harmadik futamként szerepel a menetrendbe 2019 után visszatérő mogyoródi pálya (Portimao és Spa után). Bár erről nem ejtett szót a szakvezető, de a dél-amerikai és az ausztrál versenyek minden bizonnyal a már meglévő helyi regionális széria két-két eseményéhez kapcsolódnának, míg a makaói forduló a TCR Asia vagy a TCR China ottani futamához. Lotti hozzátette: lát rá esélyt, hogy a TCR Világdöntő megörökölje az FIA-nál a WTCR világkupa státuszát, de a részletek még ennek kapcsán is egyeztetések alatt állnak.
Már Austinban beállíthatja Schumacher és Vettel rekordját Verstappen
https://formula.hu/parc-ferme/33847
Max Verstappen a Japán Nagydíjon idei 12. nagydíjgyőzelmét aratta, ez pedig azt jelenti, hogy jó esélye van rá, hogy a hátralévő négy versenyen beállítson és megdöntse az egy szezonban elért elsőségek rekordját. Michael Schumacher 2004-ben és Sebastian Vettel 2013-ban egyaránt 13 sikerig jutott, azaz a Red Bull kétszeres világbajnok akár már a hétvégi USA GP-n beállíthatja a két német csúcsát. Igaz, Schumacher 18 versenyen, Vettel pedig 19-en érte el ezt a 13-as számot, így arányokat tekintve a holland egyelőre rosszabbul áll náluk. Ha viszont Verstappen minden hátralévő nagydíjon első lenne, ilyen tekintetben is megelőzné Schumacheréket (72,72 százalékra javítaná az arányt), s csak az 1952-ben 75 százalékos győzelmi mutatót elérő Alberto Ascari maradna előtte.
A jelenleginél hosszabb szerződést akarnak a Las Vegas-i Nagydíj szervezői
https://formula.hu/parc-ferme/33844
A következő szezontól kezdve már három amerikai futamot rendeznek az Egyesült Államokban, miután Austin és Miami után Las Vegas is helyet kapott a naptárban. Utóbbi helyszín 1982 után térhet vissza, a szervezőkkel pedig egy három évre szóló kontraktust kötöttek meg, ám Emily Prazer, a Las Vegas-i Nagydíj kereskedelmi igazgatója szeretné, ha biztosabb lenne a verseny jövője. „Mi azzal a szándékkal fektettünk be ebbe, hogy itt rendezzünk versenyt. Nem hiszem, hogy csak három évre terveznénk, örökre itt akarunk lenni” – idézte a Motorsportweek Prazer szavait, aki reméli, hogy a pályát hosszabb ideig használják majd, mivel az esemény jelentős beruházást jelent a város infrastruktúrájába.