DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 3. csütörtök

Most értek véget Wolff és a Mercedes mézeshetei?

Ha igen, akkor ezek elég hosszúnak bizonyuló mézeshetek voltak… Az 1996-os F1-es világbajnok Damon Hill mindenesetre ennek a véleményének adott hangot a Kínai Nagydíjon, azzal együtt, hogy szerinte Lewis Hamilton attól a pillanattól kezdve, hogy először beleült az újgenerációs autóba, tudhatta, hogy komoly baj van a csillagosoknál.

wolff-2024

Hill szerint Wolff a múlt évtized első számú sikersorozatáért nagyon sokat köszönhet az alapokat lerakó Ross Brawnnak, most viszont rá vár a feladat, hogy visszavezesse a siker útjára az alakulatot: „Totónak hosszú mézeshetek jutottak, egy fantasztikusan sikeres időszak a csapatnál, amibe ő belekerült. Ross Brawn sokat tett az alapozásért. Most viszont nehéz neki, az igazi munka akkor kezdődik, amikor elrontasz valamit, amikor valami nem megy jól.”

„Ezt elég nehéz feldolgozni. Ez az ő dolga, ő a főnök, neki kell kiderítenie, mi siklott félre, és ki nem mondja meg neki, hogy mi nem megy jól a csapaton belül” – mondta Hill, akivel az F1-es pilótaként nem sok vizet zavaró, szakértőként viszont kimondottan népszerű Karun Chandhok is egyetértett azt illetően, hogy Wolffnak meg kell találnia, miért nem tudja a csapat kellőképpen kihasználni a rendelkezésére álló erőforrásokat.

russell-melbourne

Marko: Perez csak egy mexikói pilóta volt, aki élvezte az életet

Érdekes módon nyilatkozott Sergio Perezről a Red Bull tanácsadója. Helmut Marko ugyanis a maga módján dicsérte meg versenyzőjüket, aki láthatóan kiváló formát mutat, ráadásul papíron harcban van csapattársa ellen a világbajnoki címért. Perez eddig két nagydíjat nyert meg ebben a szezonban, a legutóbbi hétvégén pedig az idei első sprintfutamon is az élen zárt, így a tabellán mindössze hat pont a lemaradása Max Verstappen mögött. Marko szerint ez nem véletlen, de pilótájuk azóta fejlődött ekkorát, hogy hozzájuk került.

„Verstappen tényleg peches volt a biztonsági autóval, de ne becsüljük le Sergiót” – utalt arra, hogy a címvédő sok időt bukott a rosszul időzített kiállásával. „Sergiónak van ezen az utcai pályán a legtöbb dobogója. Sokat változott, mióta hozzánk jött. Korábban csak egy mexikói versenyző volt, aki élvezte az életet. Még mindig ezt teszi, de hasznos munkát végez!” – árulta el az F1Nation podcastben.

Megmutatta a Red Bull, milyen NEM lesz a speciális festésük Miamiban

A Red Bull Racing még a szezon elején bejelentette, hogy mindhárom amerikai versenyen különleges dizájnt kapnak az autóik, amelyekre a rajongók nyújthatnak be pályázatokat. Mivel a hétvégén jön a Miami Nagydíj, rövidesen – konkrétan szerdán – leleplezi az istálló, hogy milyen színekben fog pompázni Max Verstappen és Sergio Perez RB19-ese. Ám addig is bemutattak újabb koncepciókat, amelyek szintén elnyerték a tetszésüket (a csapat posztjának megfogalmazása alapján nem egyértelmű, hogy a győztes verzió is köztük van-e), egyúttal a profilképcsere erősen arra utal, hogy a rózsaszín mindenképp domináns lesz a festésben:

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) által megosztott bejegyzés

Perez ugyanannyiszor nyert Leclerc pole-jából, mint Leclerc

Charles Leclerc bakui teljesítményével együtt 19 alkalommal kezdhetett meg F1-es futamot az első rajtkockából, ezzel olyan korábbi Ferrari-pilóták előtt áll a rangsorban, mint Kimi Raikkonen (18), Felipe Massa (16), vagy Rubens Barrichello (14). A monacói az összesített lista 17. helyét foglalja el, csupán egy pole-lal lemaradva Valtteri Bottas és Damon Hill mögött. Egyébként, a legtöbb alkalommal Lewis Hamilton várhatta a piros lámpák kialvását a legjobb pozícióból  103-szor.

A kiemelkedő időmérős teljesítmény ellenére Leclerc csupán négyszer tudta sikerre váltani az első rajthelyet, ugyanúgy, mint az Azerbajdzsában duplázó Sergio Perez. A mexikói szintén ennyiszer tudott olyan futamokon nyerni, ahol a monacói kezdte meg elsőként a versenyt. A 2023-as bakui hétvége előtt 2021-ben ugyanitt, 2022-ben pedig Monacóban és Szingapúrban volt ilyen esetre példa. Perez mellett Verstappen 7, Hamilton 3, Sebastian Vettel pedig 1 alkalommal tudta ezt megtenni.

 

Stroll jövőképe nagyon vonzó az Aston Martin technikai igazgatója szerint

Nem véletlenül csatlakozott a csapathoz Dan Fallows, aki korábban a Red Bull aerodinamikai részlegének egyik kulcsfigurája volt. A szakember 2022 áprilisa óta dolgozik Lawrence Stroll istállójánál, ennek oka pedig az, hogy a tulajdonos nagyszerű víziókkal rendelkezik Fallows szerint. „Igényes, ahogy azt bárkitől el lehet képzelni, aki ilyen pozícióban van, de nem negatív értelemben. Nagy elvárásai vannak ezzel a csapattal szemben, ami viszont nagyszerűnek mondható. Az ambíciója és a jövőképe voltak azok a dolgok, amelyek igazán vonzottak engem ehhez a projekthez. Azt akarja, hogy ez legyen a legjobb csapat az F1-ben, és mindent meg fog tenni ennek érdekében” – árulta el Fallows a Telegraphnak adott interjúban.

A beszélgetés során röviden reagált azokra a felvetésekre is, melyek szerint az Aston Martin autója csak a Red Bull másolata lenne, ám ezt képtelenségnek tartja. Kijelentette, nem egyedül felelős az AMR23 tervezéséért annak ellenére, hogy korábban az osztrákoktól igazolt át. „Ez a helyzet azt a benyomást keltheti sokakban, hogy valahogy én vagyok az egyedüli felelős az autó tervezéséért, ez azonban egyáltalán nem igaz” – tette hozzá.

Valentino Rossi a Yamaha nagyköveteként folytatja

Miközben királykategóriás csapata eddig nagyszerűen szerepel a MotoGP idei szezonjában, autóversenyzői pályafutását pedig továbbra is szépen építgeti, Valentino Rossi egy további szerepkört is ellát majd a jövőben. A doktor ugyanis a Yamaha nagykövete lett, amit büszkén jelentettek be a japán márkával együtt, elvégre sokat köszönhetnek egymásnak. Az olaszok legendája több ízben is a hangvillások motorjával versenyzett, 2004 és 2010 között négy világbajnoki címet szereztek együtt, majd a Ducatinál tett kitérő után ismét visszatért hozzájuk. Ekkor már a vb-címet nem sikerült elérniük, Rossi azonban elég sokáig az élmezőny meghatározó szereplője maradt, majd pályafutását is egy Yamahán fejezte be a Petronas Yamaha SRT színeiben.

„Természetesen ez egy nagyszerű pillanat a Yamaha számára, ami érzelmeket vált majd ki a szurkolókból akiknek biztosan hiányzik Valentino jelenléte a MotoGP-ből, amióta visszavonult. Valentino és az M1-es motor között különleges kötelék volt. Ahogy a Yamahához érkezett, az egy különleges katalizátorként változtatta meg a versenyprogramunkat, olyannyira, hogy Valentino és a Yamaha szinte szinonimává vált” – árulta el a Yamaha főnöke, Lin Jarvis. Mivel a VR46 Ducatival való szerződése 2024 végén lejár, egyre több hír jelenik meg azzal kapcsolatban, hogy Rossi istállója a közeljövőben a Yamaha motorjaira váltana, ez a bejelentés pedig csak még jobban felerősítette ezeket a pletykákat.

NASCAR: Testvérek sikerét hozta a hétfőig kitolt versenyhétvége

Ezúttal a Dover Motor Speedway pályájára látogatott el a NASCAR, a szervezőknek azonban az időjárás feladta a leckét. Az eredetileg magyar idő szerint vasárnap kora estére tervezett futamot hétfőre kellett áttolni, de már a szombati kvalifikációt is elmosta az eső. Aznap viszont még sikerült megrendezni a másodvonalnak számító Xfinity Series versenyét, ahol a Cup Series egyik legrutinosabb pilótája, Martin Truex Jr. testvére diadalmaskodott. Ryan Truex gyakorlatilag dominált a 200 körös viadalon, ahol így végül 185 futam után láthatta meg elsőként a kockás zászlót.

Bátyja két nappal később aztán szintén lezárt egy negatív szériát. A Cup Series 2017-es bajnokának ugyanis 54 futamot kellett arra várnia, hogy ismét győzni tudjon a királykategóriában, ráadásul úgy, hogy a rajtsorrend alapján nem sokan fogadtak volna a sikerére. A Joe Gibbs Racing pilótája csak a 17. helyről indulhatott, míg a pole-ból Kyle Busch rajtolt el Christopher Bell mellől. Kettejük közül egyébként Busch jó tempót diktált a futam elején, de előbb a kiállása során ment túl gyorsan a pitroad területén, majd egy balesetbe is belekeveredett. Az első szakaszt végül William Byron nyerte meg, aki a második etapban is sokáig az élen volt, Ross Chastain azonban elkapta a Hendrick Motorsports versenyzőjét.

A dinnyés ember egyébként több szempontból is főszereplővé vált. A 81.körben ugyanis egy lekörözés során kiütötte a pályáról Brennan Poole autóját, aki nagy erővel magával sodorta Kyle Larsont is. Mindketten nagyon dühösek lettek Chastainre, mivel Poole kiesett, Larson pedig egy erősen sérült versenygéppel fejezte be a futamot, aminek a végjátéka is részben Chastainről szólt. A Trackhouse Racing pilótája ugyanis Truex Jr. ellen volt hatalmas csatában, akit elkaphatott volna, ám Joey Logano balesete után jött egy sárga zászlót az utolsó körös kerékcserék során pedig a Joe Gibbs Racingnél taktikáztak jobban, így bár szoros versenyben, de Truex Jr. nyert.  

Ralf Schumacher elküldené a Red Bulltól Perezt

Egy futamgyőzelem után egy versenyzőt inkább dicsérni szokás, a mostanában csípős kommentárjairól ismert Ralf Schumacher azonban azt latolgatta épp a bakui siker után, hogy a Red Bullnak menesztenie kellene Sergio Perezt – a Max Verstappennel való kapcsolata miatt.

„Sok pletyka kering a paddockban Perez jövője kapcsán. Ha problémás a kapcsolat Verstappen és Perez közt, akkor logikus lenne külön utakra lépni a mexikóival. Ha jobban megnézzük, akkor látjuk, hogy a két csapattárs nem jön ki jól egymással, ha pedig egy csapatnak két versenyzője van, akik nem jutnak közös nevezőre, annak a végén ők isszák meg levét” – írta a német Sky Sportson vezetett rovatában Schumacher, Yuki Tsunodát és Daniel Ricciardót nevezve meg alternatívaként.

Az idei második győzelemmel Perez hat pontra faragta világbajnoki hátrányát, de ennek nem tulajdonít nagy lehetőséget a hatszoros nagydíjnyertes: „Erős volt Azerbajdzsánban, itt-ott gyorsabb, mint Max, de ha a vb-harcot nézzük, akkor nem hiszem, hogy rendelkezik Verstappen kiegyensúlyozottságával. Nyomás alatt néha hibázik is, ellentétben Verstappennel. Ezért gondolom, hogy ő lesz a jobb az év egészét tekintve.”

 

Fotó: Red Bull Content Pool

„Mindig én csatoltam be” – egykori szerelőjének emlékei Sennáról

A legendás Ayrton Senna ugyanazzal szerelőcsapattal dolgozott a McLarennél töltött hat szezonja során – változatlan stábbal szerezte összes győzelmét a csapatnál és három világbajnoki címét. A felállás tagja volt a második számú szerelő, Gary Wheeler (a fotón jobbról a második), aki Senna halálának évfordulóján idézte fel emlékeit.

„Mindig az én feladatom volt becsatolni őt. Sok emlékem emelkedik ki, főleg az utolsó évéből. Köztük a 93-as doningtoni futam, vagy az Ausztrál Nagydíj, amikor utoljára csatoltam be őt McLarenbe. Megnyerte a versenyt, ennél illőbb befejezése pedig nem is lehetett volna velünk. Emlékszem, Tina Turner tartott koncertet a futam után, Ayrton felment a színpadra, ő pedig neki énekelte a Simply the Bestet. Egyszerűen ő volt a legjobb” – elevenítette fel a múltat a McLaren oldalának Wheeler, aki ma is a csapat kötelékébe tartozik, a történelmi részleg szerelőjeként. A szakember 1984-ben csatlakozott a csapathoz, Sennát azonban pár évvel korábban megismerte, a Fittipaldi csapatnál. A brazil külön kérése volt, mikor a McLarenhez igazolt, hogy Wheeler is szerelőstábjának tagja legyen.

Az egykori szerelő emlékszik az utolsó beszélgetésre is Sennával: „Aidában, Japánban történt, az Imola előtti utolsó versenyen. Az edzés után sétáltam a paddockból a bokszba, és Ayrton is arra járt. Azt mondta: ’nem valami jó az autótok, ugye?’ Én pedig azt válaszoltam: ’nem, de jobban megy, mint a tiétek!’ Elmesélte, hogy küzd az autóval, én pedig azt mondtam, ha valaki be tudja törni, az ő. Nevettünk rajta – ez volt az utolsó beszélgetésünk.”

Idén másodszor sérült meg egy vétlen balesetben Oliveira

Négy nagydíj alapján úgy néz ki, Miguel Oliveira a MotoGP-mezőny legpechesebb tagja. A csapatot váltó portugál az RNF Aprilián rendre megvillantja, hogy képes lenne kiugró eredményekre, de szezonját eddig vétlen bukások árnyékolják be. A szezonnyitón Portimaóban Marc Marquez nagy vihart kavart manővere fosztotta meg a potenciális hazai dobogótól, ráadásul megsérültek jobb lábának ínjai is. Az ötszörös nagydíjgyőztes kihagyta Argentínát, az USA-ban tért vissza, ahol eddigi egyetlen tiszta versenyén ötödik lett.

A Spanyol Nagydíjon a sprint ötödik helye újabb villanás volt tőle, a vasárnapi nagydíj első körében azonban újabb bukásba keveredett vétlenül, Fabio Quartararo sodorta el a balesetben, amelyben Marco Bezzecchi is érintett volt.

Okozott pár ijesztő másodpercet, hogy Oliveira nem tudta saját lábán elhagyni a helyszínt, hordágyon vitték el. Az orvosi központban vállficamot állapítottak meg és helyére tették az elmozdult bal felkarcsontot, de ekkor még úgy tűnt, törés nem történt. A Jerez de la Frontera-i kórházban végzett későbbi képalkotó vizsgálat rosszabb hírekkel szolgált: a csapat tájékoztatása szerint a sérülés súlyosabb, mint gondolták, és a bal felkarcsontban egy kisebb törés is keletkezett. Egyelőre nincs hír arról, a sérülés mekkora felépülési időt igényel, és veszélyben van-e Oliveira szereplése Le Mans-ban két hét múlva.

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Kizárástól való félelem miatt rajtolt a bokszutcából Ocon

Nagy reményekkel érkezett, egyetlen pont nélkül távozott az Alpine az Azerbajdzsáni Nagydíjról. A sikertelenséghez hozzájárult, hogy Esteban Oconnak a sprintet és a nagydíjat is bokszutcából kellett kezdenie, miután a csapat a parc fermé hatálya alatt változtatott a beállításokon.

A sokba kerülő döntés oka az A523 Bakuba hozott padlólemeze volt. Az intenzíven fejlesztő csapat – Miamiba és Imolába is szánnak újdonságokat, melyek segítségével az Aston Martin, a Mercedes és a Ferrari befogásáról dédelgetnek terveket – módosított alkatrésze valójában jól működött, és végső soron éppen emiatt kellett kikérni az autót a parc ferméből. A padlónak köszönhetően megnövekedett leszorítóerő miatt az eredeti beállításokkal az autó hasa túl közel került a felszínhez, a csapat pedig attól tartott, Ocon kopólemeze a megengedett határértéknél jobban el fog fogyni.

„Nagyon aggódtunk Esteban kopólemeze miatt. Már az időmérő után csúnyán nézett ki. Nagyon nehéz döntés volt, de féltünk, hogy az autó szabálytalan lesz a futam végére vagy már korábban” – idézi a RaceFans.net Alan Permane-t, az Alpine sportigazgatóját. A szakember hozzátette: „A padló a vártnak megfelelően teljesített, sőt egy kicsit még túl is teljesített, ami pozitívum a hétvégében.”

Így mentegeti csapatfőnöke a háromszor ütköző De Vriest

Nyck de Vries az a versenyző, akitől újoncként valószínűleg mindenki sokat várt 2023-ban, de eddig harmatosan teljesít. Az azerbajdzsáni hétvége azonban még a többi közül is kilóg lefelé: a pénteki Q1-ben autót tört, a sprinten csapattársával, Yuki Tsunodával ütközött (ami végső soron a japán kieséséhez vezetett), a vasárnapi futam pedig kieséssel ért véget számára, miután eltörte az AlphaTauri felfüggesztését az 5-ös kanyar falán. A felelősséget magára vállaló De Vries a mezőny egyik leggyengébb produkcióját nyújtotta Bakuban, ennek ellenére Franz Tost védelmébe vette.

„Először járt itt a Formula-1-ben. Érintett pár falat a szabadedzésen és a két időmérőn, de ez a tanulási folyamat része, Miamiban remélhetőleg jobban alakulnak a dolgok” – ütött meg engedékeny hangnemet az Autosportnak nyilatkozó Tost. „Az újoncok egyértelműen hátrányban voltak, egyetlen szabadedzés állt a rendelkezésükre, aztán rögtön következett az időmérő. Ez sok nyomást generál.”

„Ez kicsit felmenti őt, habár a futamon történtért nem, hiszen addigra már sok kört megtett. De nehéz egy újoncnak megtalálni a tapadási szintet, mivel az szakaszról szakaszra változik, és a szélirány is befolyásoló tényező. Nem olyan könnyű mindezzel megküzdeni, ezért vannak itt a tapasztalt pilóták előnyben” – mentette fel a csapatfőnöki posztot szezon végén Laurent Mekiesnek átadó Tost versenyzőjét.

Fotó: Red Bull Content Pool

Ayrton Senna: Az utolsó napok

Azok számára, akik Ayrton Senna halálos balesetének 29. évfordulóján szeretnének egy kis időt a brazil legenda karrierjével és utolsó napjaival tölteni, ajánljuk az alábbi, eredetileg a Spektrumon vetített dokumentumfilmet, benne számos megszólalóval és archív felvétellel: 

Newey aláírta új szerződését?

Az elmúlt hetek nyilatkozatai alapján eddig is készpénznek lehetett venni, hogy Adrian Newey nem fogja elhagyni a Red Bullt jelenlegi szerződésének év végi lejártakor, most viszont egy újabb lépéssel közelebb kerültünk ennek kijelentéséhez, hiszen brit sajtóértesülések szerint megtörtént a megállapodás a csapat és a sztártervező között. A Red Bull formálisan nem erősítette meg ezt, ám az Autosportnak nyilatkozó Christian Horner szavaiból mégis biztosnak tűnik az értesülés:

„Adrian szinte a kezdetek óta csapatunk kulcsfontosságú tagja. Rengeteg területen sok mindent le tud fedni, és nagyszerű, hogy számíthatunk a tapasztalatára és a tudására, ahogy az is, ahogy együtt dolgozik a fiatalokkal. Most is olyan motivált, mint mindig, és persze az is nagyon érdekli, mi történik az erőforrások területén és a Red Bull Advanced Technologynál, úgyhogy a Milton Keynes-i bázisunk mindhárom részlegére rálátása van.”

horner-newey-marko

Loeb balesete után Al-Attiyah vezeti a világbajnokságot

A Toyota Gazoo Racing a hétvégén nem csak a spái WEC-futamon aratott győzelemnek örvendhetett, hiszen a címvédő Nasser Al-Attiyah nyerte az ötfordulós tereprali-világbajnokság harmadik versenyét, a mexikói Sonora Ralit. A katari klasszis ezzel az összetettben is átvette a vezetést, hiszen az éllovasként Mexikóba érkező Sebastien Loeb balesetet szenvedett, s navigátora sérülése miatt fel kellett adnia a küzdelmet. A franciát így a másodikként záró Yazeed Al-Rajhi is megelőzte az összetettben, míg a dobogó alsó fokán az eddigi legjobb eredményét elérő argentin Sebastian Halpern végzett.

A motorosok között Daniel Sanders aratta első világbajnoki futamgyőzelmét, a T3-asok (azaz a könnyű prototípusok) versenyét Mitch Guthrie nyerte Mattias Ekström előtt, a T4-esek mezőnyét pedig a litván Rokas Baciuska az összes szakaszt megnyerve utasította maga mögé – ezzel a hátralévő két fordulón már elég hét pontot szereznie a bajnoki cím bebiztosításához.

alattiyah-sonora_1

Váratlan nehézség: Alig evett Piastri Bakuban

Bár pontot szombaton és vasárnap sem szerzett, így sem lehet teljesen elégedetlen a hétvégi teljesítményével Oscar Piastri, hiszen a Q3-ba jutás mellett a sprinten a 10., a nagydíjon pedig a 11. helyen végzett, ráadásul komoly nehézségekkel küzdve, hiszen mint elárulta, egészségi problémái miatt alig tudott enni az elmúlt napokban:

„Valószínűleg ma éreztem a legjobban magam egész hétvégén, ami bizony nem sok…” – nyilatkozta a leintés után a McLaren újonca. „Roppant nehéz volt fizikai szempontból, különösen a tegnap volt nagyon kemény. Azt hiszem, összesen négy pirítóst ettem egész hétvégén, szóval muszáj lesz valami ételt bevinnem még Miami előtt” – folytatta a McLaren szombati médiaeseményét problémái miatt ki is hagyó ausztrál, majd hozzáterre:

„Kemény volt, örülök, hogy vége, de így is sokat tanultam ma a gumikezelésről és egyebekről.”

piastri-mclaren-2

„Neki még 10-15 éve van” – ezért segíti Alonso Strollt

Remek a kapcsolat az Aston Martin két pilótája között, amit az Azerbajdzsáni Nagydíj egyik momentuma is példázott: a végül dobogóról egyetlen másodperccel elmaradó Fernando Alonso a csapatrádión keresztül ajánlotta jól működő fékegyensúly-beállítását Lance Strollnak – egy ilyen üzenet teljesen szokatlan az F1-ben, ahol a versenyzők első számú ellenfele mindig a csapattárs. A nagydíj után arról kérdezték Alonsót, nagy testvérként tekint-e magára Stroll mellett.

„Bizonyos tekintetben igen. Tudom, hogy olyan sok évig már nem leszek itt. Persze pár évre még tervezek, de nem maradok örökké. Neki viszont még 10-15 éve van, ő fogja vezetni a csapatot a jövőben. A közös időben segíteni szeretném őt, amennyire tudom” – magyarázta a Viaplay riporterének csapattárshoz való viszonyulását Alonso.

Fotó: Aston Martin

Videó: Ocon dermesztő bokszkiállása, ahol a fotósok ugráltak félre előle

Hajmeresztő pillanat az Azerbajdzsáni Nagydíj végén: Esteban Ocon bokszkiállására nem számítottak a fotósok, akik a sáv közepén bóklásztak az érkező autó előtt...

Információink szerint az FIA vizsgálatot indított az ügyben.

 

Csúnyán falnak csapódott az Eau Rouge-ban a WEC versenyzője

Valamivel több mint másfél órával a spái hatórás verseny kezdete után vesztette el uralmát Renger van der Zande a #3-as számú Cadillac felett, miközben a két Ferrarival csatázott. A holland versenyző a tecpro falnak csapódott, a Cadillac nagyon csúnyán összetört, de szerencsére kiszállt a roncsból a versenyző, amit hatalmas tapsvihar fogadott a lelátóról. A versenyről írt összefoglalónkat ide kattintva olvashatjátok.

Spanyol és arab sikerekkel rajtolt el az F1 női utánpótlás-szériája

Szombaton a Red Bull Ringen került sor a Formula-1 által életre hívott új női formulaautós széria, az F1 Academy első versenyeire – amelyekről azonban élő közvetítés nem volt látható. A két pole-t eredetileg Abbi Pulling gyűjtötte be esős körülmények között az osztrák helyszínen, ám egy nem szándékos technikai kihágás miatt kizárták a Rodin Carlin autóit a kvalifikációról. Így a rajtelsőséget Marta Garcia örökölte meg az első és a harmadik futamra, a korábban a W Seriesben is versenyt nyerő spanyol pedig ezt mindkétszer ki is használta: ő lett az F1 Academy első győztese, a harmadik viadalon aratott diadala révén pedig összetettben is a Prema 22 éves hölgypilótája vezet.

A fordított rajtrácsos második versenyen pedig az Egyesült Arab Emirátusokból származó Amna Al Qubaisi diadalmaskodott, ennek és az utolsó futamon szerzett harmadik helyének köszönhetően ő áll a pontverseny második helyén. A korábban említett Pulling az időmérős diszkvalifikáció után két negyedik és egy nyolcadik helyet gyűjtött, ezzel a tabellán a negyedik a zárófutamon Garciát is nyomás alá helyező Hamda Al Qubaisi mögött. Dobogós helyezést még a cseh Bianca Bustamente, a svájci Lena Bühler (ők egy-egy második helyezéssel gazdagodtak), illetve a brit Jessica Edgar és a francia Lola Lovinfosse (egy-egy harmadik pozíció) gyűjtött.

garcia-f1-academy-spielberg-1

Jön a nagydíj Bakuban - vasárnapi program

Vasárnap

9:25 Formula-2, második futam (M4 Sport)
12:00 Moto3, futam (Match4)
12:30 TCR World Tour, második futam (TCR TV/TCR Series YouTube/online)
13:00 Formula-1, futam (M4 Sport)
13:15 Moto2, futam (Match4)
15:00 MotoGP, futam (Match4)
21:00 IndyCar, futam
21:00 NASCAR Cup Series, futam (Aréna4)