DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 14. hétfő

„Szinte emberfeletti, amire képes” – Horner az egekig magasztalta Verstappent

Max Verstappen idei negyedik győzelmét aratta öt futam alatt az F1-es Kínai Nagydíjon: a hollandot a két SC-fázis sem ingatta meg, csupán az első kerékcsere idején engedte ki ideiglenesen a kezéből a vezetést. A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner nem is győzte dicsérni a negyedik vb-címe felé menetelő pilótáját:

„Fantasztikus formában volt egész hétvégén. Kiemelkedő volt a csapat: sprintgyőzelem, pole-pozíció, az első rajtsor kisajátítása a versenyre, aztán első és harmadik hely a futamon. Úgy érzem, kicsit balszerencsések voltunk a biztonsági autóval, de ez van. Max egy másik bolygón van, fantasztikus a formája. Változik ugyan pályáról pályára, de teljesen egybeforrt a géppel. Elképesztően érzi az autót, a körülményeket. Megvan az önbizalma, érti a gumikat, hogy mi kell ahhoz, hogy nyomja és mi ahhoz, hogy óvja őket. Hihetetlen versenyzői agya van. Szinte emberfeletti, amire képes. Megtiszteltetés vele dolgozni, történelmet ír.”

A harmadik helyen befutó Sergio Perez kapcsán Horner elmondta: rosszul jött ki a biztonsági autós fázis, a második kerékcseréje után Lando Norris és Charles Leclerc mögé került, és mire áthámozta magát a Ferrarin, már nem volt a legjobb állapotban a gumija, így nem tudta levadászni a McLarent – viszont így is erősnek értékelte a mexikói hétvégéjét a Red Bull-vezér.

f1-verstappen-kina-redbull-win

Előzetes: Amikor még fiatalok voltunk

Csütörtök délután öt órától élőben lehet majd megtekinteni a YouTube-on egy 17 perces dokumentumfilmet, amelyben francia F1-es pilóták emlékeznek vissza gyermekkorukra és arra, mennyire nehéz volt eljutni a királykategóriáig. Itt egy rövid előzetes Pierre Gaslyval.

 

Videó: Öt drámai pillanat Franciaországból

Coulthard bemutat Schumachernek, káosz a rajtnál, Prost zseniális előzése. Öt drámai momentum a Francia Nagydíjak történetéből. A videó a képre kattintva tekinthető meg!

Ricciardo: A csodálatom nem változott Helmut Marko felé

Nem változott meg dr. Helmut Marko és Daniel Ricciardo viszonya azóta, hogy az ausztrál 2018-ban némi meglepetésre távozott az istállótól és a Renault-hoz, majd a McLarenhez igazolt. A Red Bull azóta minden évben Ricciardo csapata előtt végzett és jobb autót csinált, a pilóta akkori csapattársa, Max Verstappen pedig világbajnok lett, míg Ricciardo Wokingban annyira nem találja magát, hogy az év során felmerült: ott sem lehet maradása. 

„Helmut sokat törődött velem az évek során, de amikor leléptem, erre már nem volt szükség. Nyilván kevesebbet beszélgetek vele azóta, ez természetes, de azt mondom, hogy a kapcsolatunk ugyanolyan maradt. Nagyon őszinte, nagyon Helmut. Az iránta érzett csodálatom vagy tiszteletem nem változott. Ő egy jó srác, nem mondott olyat, hogy 'na, én megmondtam' (a távozás eredményeit illetően), ez benne van a sportban” – idézi Ricciardo szavait a RacingNews365.com.

-00116020_603

fotó: dppi

A Ferrari több rekordot is tart Franciaországban

Bár a Francia Nagydíj visszatérése óta nem volt sok szerencséje a maranellóiaknak, a korábbi időszakokról szép emlékeik lehetnek, ezt pedig a statisztikák is alátámasztják. A verseny történetében a Ferrarihoz konstruktőrként 17 futamgyőzelem, ugyanennyi pole-pozíció, 15 leggyorsabb kör, 50 dobogó, és 6067 élen töltött kör fűződik, amit a hivatalos Twitter-oldalukra feltöltött posztban is kiemeltek. Ezen túlmenően van még egy rekord, ami hozzájuk kapcsolódik, 421 pontjuk ugyanis a legtöbb, amit egy istálló Franciaországban összegyűjtött.

Csapadéknak nyoma sem lesz a hétvégén a Paul Ricard pályán

A mezőnynek Kanada és Nagy-Britannia után Ausztrában is komolyan számolni kellett az esővel, ám ilyen gondjuk aligha lesz a hétvégén Franciaországban. A Weather.com adatai szerint a Francia Nagydíj három napja elég forrónak ígérkezik, már péntekre is szikrázó napsütést, és 33 fokos meleget jósolnak, a hőmérséklet pedig szombaton akár ennél is magasabb lehet, igaz itt rövid időszakokra felhők is megjelenhetnek az égen. A futamra naprája a péntekihez hasonló időt jósolnak a meteorológusok, nagyjából 17 km/h-s dél-nyugati széllel, így tehát a Paul Ricard pálya környékén ezúttal a hőség lesz az úr.

Korábbi menedzserének nagyon hiányzik Michael Schumacher

Továbbra sem lehet sokat tudni arról, hogy milyen állapotban van jelenleg a német legenda, ám néha megjelenik egy-két apróbb információ. Bár korábban együtt értek el sikereket, a hétszeres világbajnok egykori menedzsere, Willi Weber sem tud sokkal többet, aki nemrégiben a Gazetta dello Sport internetes oldalának adott interjúban beszélt Schumacherről. „"Lehetetlen őt egyszóval jellemezni. Egy zseniális embernek nevezném, aki egyenes és makacs fickó. Fantasztikus versenyző egy másik bolygóról. Azt mondanám neki, hogy mindig ott leszek neki, hogy mindent helyrehozzak. Megmondanám neki, hogy hiányzik. Olyan volt nekem, mintha a fiam lett volna, és még most is fáj, ha beszélnem kell róla” – mondta Weber, aki elmondása szerint már megbékélt azzal, hogy nem veszi fel többé a kapcsolatot a családdal.

A 2020-as évek egyelőre két emberről szólnak az F1-ben

Kereken ötven F1-es nagydíjat rendeztek eddig ebben az évtizedben és a győzelmek számából jól kirajzolódik, hogy ki az a két ember, aki messze kiemelkedik a többiek közül. Lewis Hamilton 19, Max Verstappen pedig 18 győzelmet húzott be, így ők ketten 37-et vittek el az említett ötvenből. Hiába Charles Leclerc idei jó formája, ő, Valtteri Bottas és Sergio Perez csak három-három győzelemnél tartanak, Carlos Sainz, Daniel Ricciardo, Pierre Gasly és Esteban Ocon egy-egynél, más pedig még nem ünnepelhetett első helyet.

two

fotó: dppi

Mazepin győzelemmel tért vissza a hétvégén

A Haas korábbi pilótája, Nyikita Mazepin a hétvégén visszatért a motorsport világába és a Silk Way Rally-n a T3-as osztály élén végzett. Mazepin egy SSV (side-by-side) járművel – amely a Dakar-rali mezőnyének egyik osztálya – teljesítette sikeresen a 10 napos tereprali versenyt. A 23 éves versenyzőt a Haas csapata közvetlenül az idei szezon kezdete előtt távolította el, miután az orosz licensszel rendelkező versenyzőket eltiltották a motorsporttól. Helyére az eddig 22 pontot szerző dán Kevin Magnussen került.

Mazepin idei rövid F1-es szezonja után most ismét bekapcsolódott az autósportba, és örömmel állt a dobogó legfelső fokára, miután elmondása szerint teljesen más élmény volt, mint amit eddigi pályafutása során megszokott. „A Formula-1-hez képest az egyetlen közös dolog a kormány és a négy kerék. Nagyon meleg volt, nagy kihívás, ez egy igazi próbatétel. Hihetetlenül boldog vagyok, hogy sikerült nyernem” – mondta Mazepin a Speedweek által idézett TASS hírügynökségnek.

 

„Nagyszerű élmény volt, szeretném megismételni. Tíz nap off-road felejthetetlen. A verseny alatt sok mindenen mentünk keresztül a csapattal. Nagyon intenzív volt, egy hónapnak tűnt. Fontos megemlíteni, hogy ez nem csak az én sikerem, hanem az egész csapat győzelme is, akik minden nap remek munkát végeztek az autóval. Most már jobban értem, mi az a ralimaraton, de nem adom fel, hogy visszatérjek a motorsport csúcskategóriájába.”

Mazepin a közelmúltban azt mondta, bízik abban, hogy a közeljövőben visszatérhet a Forma-1-be, bár jelenleg jogi vitában van a Haasszal, a márciusi hirtelen távozása okán felmerült pénzügyi problémák miatt.

A Ferrari lehet a Magyar Nagydíj esélyese?

A Red Bull Powertrains névre átkeresztelt, de a valóságban továbbra is a Honda által futtatott motorprogram vezetője, Masashi Yamamoto úgy érzi, hogy csapatuk előnyben lehet a Ferrarival szemben a Paul Ricardon. Yamamoto szerint ő júliusban négyből három vereséggel számolt a Scuderia ellen, egyedül a francia pályát érezte valószínű győzelemnek, ezzel együtt pedig azt is elmondta, hogy a hungaroringi Magyar Nagydíjon már ismét a Ferrari sikerére számít.

„2-2-t vártam a legjobb esetben, reálisan nézve viszont 1-3-mal számoltam, már ami a júliusi győzelem-vereség mutatót illeti. Franciaország viszont inkább Red Bull-pálya, azt nem szabad elengedni, kritikus, hogy meglegyen. Magyarországgal kapcsolatban viszont azt várom, hogy a Ferrari fog nyerni, mert jobb a kigyorsításuk a lassú és közepes tempójuk kanyarokból. Persze úgy gondolom, hogy a Red Bull tenni fog valamit ennek ellensúlyozására” – magyarázta Yamamoto a japán as-webnek.

-00122027_205

fotó: dppi

Magnussen: Nem vagyok Mick mentora!

A Haas F1 Team lehetőséget biztosított a rajongóinak, hogy kérdéseket tegyenek fel Kevin Magnussen számra, amiket a dán versenyző a közösségi oldalukon válaszolt meg.

 

Melyik pályákat szereted a legjobban?

Monaco, Suzuka, és Spa.

 

Mit kedvelsz a legjobban a csapatnál?

A legjobban Günthert kedvelem, a főnökömet! Nagyszerű, hogy ismét együtt dolgozhatunk!

 

Mennyire szereted az éjszakai versenyeket? Nappal vagy este szeretsz versenyezni?

Igazából versenyezni szeretek, mindegy, hogy milyen napszakban van a futam. Mindkettőt szeretem.

 

Az F1 után más szériákban indultál. Az egyéni felkészülésedben mi volt a legnehezebb most, hogy visszatértél?

A nyakam fájt! Elvesztettem sok izmot az elmúlt évben. Nagyon nehéz ezeket az izmokat fejleszteni, a legjobb tréning, ha vezetni tudom a versenyautót. Ez volt a legnehezebb és még mindig sokat kell dolgoznom ezen a téren.

 

Egyszer azt mondtad, hogy szeretsz vitorlázni a tengeren. A visszavonulásod után bele fogsz vágni a vitorlás versenyzésbe?

Igazából nem szeretek gyorsan menni a hajóval, csak lassan és békésen, közben borozgatunk és pihenünk.

 

Örülnél-e annak, ha a kislányod a motorsport világában szeretné kipróbálni magát?

Szívesen mondanám azt, hogy nem, mert veszélyes. Ez igazából rajta fog múlni. Ha szeretne indulni, én támogatni fogom.

 

Melyik korábbi F1-es autót vezetnéd szívesen?

Nagyon érdekelnek a 80 évek végétől a 90-es évek végéig használt versenyautók, de leginkább a 60-as évek autói hoznak lázba. Ezek a korai autók csodásak voltak, a Vanwall csapat által Stirling Moss számára épített futamgyőztes versenygép, amit kipróbálnék szívesen.

 

Milyen Mick Schumacher ellen versenyezni? Inkább riválisnak tekinted, vagy tanítványnak?

Nem érzem magam igazán mentornak. Több tapasztalatom van, és persze szívesen megosztom vele, ha úgy adódik. Valójában Mick egy önálló versenyző, nagyon tehetséges és kifejezetten jó csapattárs.

 

Lehet érezni belülről egy kvalifikációs körről, hogy az gyors volt vagy lassú?

Soha nem érzem elég gyorsnak! Ezek a versenyautók nagyon-nagyon gyorsak! A kvalifikáción kevés benzinnel és új gumikon a lehető leggyorsabbak akarunk lenni. Néhány századot persze nehéz megérezni.

 

Melyik a kedvenc utcai autód?

Hogy őszinte legyek, nincs nagy kedvencem, nem vagyok rajongója egyik kocsinak sem. A jó és mivel családos vagyok, a nagy autókat szeretem, amibe jól lehet pakolni és elférünk kényelmesen.

 

Carlsberg vagy Tuborg?

Mindkettő nagyszerű dán sör, nem tudok választani, mindkettő kiváló. Mintha azt kérné valaki, hogy válasszunk a gyerekeink közül.

 

 

Ezzel a poszterrel népszerűsítik a 100 éves monzai Olasz Nagydíjat

A jelen és a múlt találkozik a 2022-es Olasz Nagydíj hivatalos plakátján, a főszerepbe pedig természetesen a Ferrari került. A szeptember 9-11-i verseny szombati napja kereken 100. évfordulója lesz, hogy 1922-ben először tartották Monzában az Olasz Nagydíjat.

Elszabadult haja miatt került szorult helyzetbe az indycaros

A torontói futamot pole-pozícióból kezdte és másodikként fejezte be a múlt héten F1-es McLarent tesztelő Colton Herta. Az amerikai pilóta indoklása szerint bizarr okból szakadt le az éllovas Scott Dixonról, valamint volt kénytelen védekezni Felix Rosenqvisttel szemben: a fejet védő balaklavából elszabadult hosszú haja.

„Az összes hajam előre, az arcomba hullott. Amikor a 3-as kanyarban voltam, fel tudtam mérni, milyen messze van Felix, de oldalról kellett kinéznem a sisakból, nem előrefele. Őszintén mondom, főleg a balaklava miatt kerültem ebbe a helyzetbe. (Nem az elfogyó gumik miatt – a szerk.) Béna kifogásnak hangzik, és igyekszem nem kifogásokat keresni, de tényleg nem láttam sokat” – idézi a Motorsport.com Hertát. Az Andretti versenyzője hozzátette, ő is először hallott arról, hogy egy versenyzővel ilyesmi történik – a haját azonban nem hajlandó levágatni, inkább új balaklavát használ minden futamon.

NASCAR: Szándékos lökdösődés sárga zászló alatt

Furcsa jelenetsort hozott a NASCAR hétvégi versenye, ugyanis a New Hampshire Motor Speedwayen tartott futamon egy sárga zászlós fázis alatt Austin Dillion Brad Keselowski mellé ment, majd szánt szándékkal nekivezette autóját ellenfelének. Keselowski ezután nem maradt adós, ő is felvette a kesztyűt, ami után majdnem mindketten a fűben kötöttek ki. Az indítékok nem tiszták, Dillion csak ennyit mondott az esetről a leintés után: "Mindketten hagytuk, hogy az érzelmeink eluralkodjanak rajtunk."

Videó: Így húzta be a győzelmet Verstappen tavaly Franciaországban

Bottas kiborul a csapat taktikája miatt, Verstappen hibázik, a Red Bull azonban egy zseniális taktikával ültette be a hintába a Mercedest. A videó a képre kattintva tekinthető meg!

Christopher Bell sikerével már 14 győztesnél jár a NASCAR Cup Series alapszakasza

Elképesztően izgalmasan alakul eddig a NASCAR királykategóriájának 2022-es szezonja. Bár még hét verseny vissza van az alapszakaszból, a vasárnapi New Hampshire Motor Speedwayen rendezett futam után gyakorlatilag már csak két hely kiadó a rájátszásban. A 301 körös versenyt ezúttal Martin Truex Jr. kezdhette meg az élről, mellőle pedig a kiváló formában lévő Chase Elliott várhatta a zöld zászlót. A futam több látványos momentumot is eredményezett, az első sárgára például mindössze hat kört kellett várni, ekkor Alex Bowman, és Ty Dillon ütköztek össze, de a legérdekesebb jelenet Austin Dillon, és Brad Keselowski között zajlott le. A 3-as számú autó pilótája nekikoccant a 2012-es bajnoknak, utóbbi viszont mérgében teljes erővel ráhúzta a versenygépét ellenfelére.

A verseny első két szakaszát Truex Jr. könnyendén megnyerte, ezért a Joe Gibbs Racing rutinos versenyzője tűnt a legesélyesebbnek, ám a kiállások során elég sok időt veszített, így a csapat Christopher Bellben bízhatott leginkább, aki az utolsó 50 körben fantasztikus csatát vívott Elliott ellen. A végén Bellnek sikerült meglógnia, majd megszerezte idei első, összességében pedig pályafutása második sikerét a Cup Seriesben. A harmadik helyet Bubba Wallace csípte el, Truex Jr. pedig felkapaszkodott a negyedik helyig Kevin Harvickot megelőzve. A sorrend egyébként jól mutatja, hogy a laposabb oválok mennyire feküdnek a Toyotáknak, mivel Bell, Wallace, és Truex Jr. mellett Denny Hamlin, és Kurt Busch is a legjobb tíz között zárt. A folytatás július 24-én következik a Pocono Racewayen egy 400 mérföldes viadallal.

Videó: Ez történt a Formula-E vasárnapi versenyén

A szombati kaotikus események után vasárnap is versenyt rendeztek New Yorkban, ami a Formula-E eddigi egyik legizgalmasabb futamát hozta.

Pourchaire-nek lehetőséget adna az Alfa Romeo

Theo Pourchaire tavaly lépett fel a Formula-2-be, mindössze 17 évesen, és első ott töltött szezonját az ötödik helyen zárta. Az idei kiírásban az összetettbeli harmadik helyet foglalja el, a jelek szerint pedig a Sauber növendéke még ebben a szezonban kipróbálhat egy F1-es autót is. A szabályok kimondják, hogy két versenyhétvégén kell helyet biztosítani az első szabadedzésen egy fiatal pilótának, vagy a tartalékversenyzőnek, így Frederic Vasseur sem tagadta, hogy dolgoznak Pourchaire F1-es debütálásán.

"Miután a szabályok kötelezővé teszik, hogy helyet biztosítsunk egy fiatal versenyzőnek, így biztosan sor kerül erre még az idei évben. Azonban eddig a versenynaptár nem nagyon adott erre lehetőséget, olyan helyszíneken, mint Suzuka és Szingapúr pedig nem szívesen dobnánk be őt a mélyvízbe, de mindenki megnyugodhat, hogy előbb vagy utóbb eljön az ő ideje is, csak még keressük a legoptimálisabb időpontot."

Itt a torontói IndyCar-futam összefoglalója

Megérkezett az IndyCar vasárnap esti versenyének összefoglalója. Öt percbe sűrítve a legfontosabb mozzanatok.

Így ünnepelte idei első győzelmét Antonio Felix da Costa

A Techeetah pilótája nyerte vasárnap a Formula-E idei szezonjának 12. versenyét New Yorkban, amivel a portugál versenyző saját maga, és csapata első sikerét aratta ebben az idényben. Antonio Felix da Costa érthetően nagyon boldog volt a leintés után, az ünneplésnek pedig megadták a módját, amit az alábbi videó is nagyszerűen bizonyít.

 

A McLaren csapatfőnöke szerint a negyedik hely a maximum

A nehéz szezonkezdet után apránként előrelépett a McLaren istállója, ám a csapatvezető igyekszik reális maradni. Andreas Seidl nemrégiben arról beszélt, hogy szeretnének mindent kihozni a szezon második feléből, de úgy véli, a konstruktőri negyedik hely a legvalószínűbb forgatókönyv. „Mindenképpen pozitív, hogy tíz futam után a negyedik helyen állunk a konstruktőri bajnokságban. Azt hiszem, ha reálisan gondolkodunk, akkor ez a maximum, amit jelenleg csapatként elérhetünk” – mondta el a szakember a Motorsport-Totalnak.