DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 29. vasárnap

„Nem volt tempó sem az autómban, sem bennem” – Stroll tanácstalan

Ellentétes érzésekkel zárhatta a Formula-1-es Japán Nagydíj időmérőjét az Aston Martin két pilótája, hiszen míg Fernando Alonso a Q3-ig jutott, ahol ötödik lett, addig Lance Stroll már a Q1-ben elvérzett, így csupán a 16. rajthelyről vághat majd neki a vasárnapi viadalnak. Pedig a kanadai már pénteken is az Aston által Suzukába vitt jelentős fejlesztési csomaggal felszerelt autót vezette, míg Alonso csak szombatra kapta meg az újításokat, amelyek szerinte a vártnál jobb tempót jelentettek az időmérőn. Ez azonban Strollnál nem mutatkozott meg – és azt sem tudja a pilóta, hogy miért:

„Minden jónak érződött. Egyszerűen csak túl lassú voltam ma. Nem volt tempó sem az autómban, sem bennem. Az autó gyorsnak tűnik, Fernando az is volt vele, szóval nem tudom, nincsenek válaszaim. Meg kell néznünk az adatokat, hogy lássuk, hogy a gumik és minden a megfelelő tartományban működött-e. Ez egy ilyen nap volt… nem tudom, nincsenek válaszaim, mindent át kell néznünk” – idézi Strollt a RaceFans.net portál.

f1-stroll-aston-suzuka-1

„Sokat tanultam Bottastól” – Zhou

Guanyu Zhou, a Stake kínai versenyzője nemrég csapattársával való kapcsolatáról beszélt egy interjúban – az F1-ből minden valószínűség szerint 2024 végén távozni kényszerülő Zhou elismerően nyilatkozott Valtteri Bottasról.

„Valtteri nagyszerű csapattárs. Elképesztően gyors és mindig támogatott engem. Sokat tanultam tőle, különösen az F1-es pályafutásom elején. Leginkább azt tudtam ellesni tőle, hogy mennyire fontos nyugodtnak és fókuszáltnak maradni egy verseny során, különösen a hektikus szituációkban" – mondta Zhou.

Valtteri Bottas szerződéshosszabbításának nyélbeütésére egyébként már ezen a héten sor kerülhet, melyről Mészáros Sándor számolt be helyszíni bejelentkező videójában.

 

Marquez szerint büntetni kellett volna Bastianinit a Martin elleni manőverért

Az utolsó körben, egy kontakttal járó előzéssel dőlt el a győzelem sorsa a MotoGP Emilia-romagnai Nagydíján: Enea Bastianini a 4-es kanyarban bújt be Jorge Martin mellé, ám a két motor összeért, s így győzött az olasz. A Pramac vb-éllovas spanyolja látványosan frusztrált volt az incidens után, és bár a gesztikulációja miatt utólag elnézést kért, Bastianini megmozdulását soknak találta:

„Úgy gondolom, a manőver kicsit sok volt, hiszen leszorított a pályáról, és nem tudtam visszatámadni. Utána tettem néhány kézmozdulatot, mert még indulatos voltam, de mindegy is. Szerintem én voltam a legerősebb, megérdemeltem volna a győzelmet, de rendben van, legközelebb újra megpróbáljuk. Szerintem nem volt ott hely ehhez a manőverhez, de nincs értelme róla beszélni, mert úgysem változik semmi.”

Bastianini ugyanakkor megvédte a manőverét: „Jorge nyilván nem volt boldog, de sokat zárt az íven, amikor megelőztem. A határon volt, de szerintem jó előzés volt. Ha van esélyed nyerni, meg kell csinálnod. Igen, kicsit a határon volt, de ez volt az egyetlen esély, csak a 4-es kanyarban láttam támadási lehetőséget az utolsó körben. Határon voltam a motor elejével, aztán zártam a kanyart és megnyertem a futamot.”

A versenytársak is megosztottak voltak a kérdésben: Aleix Espargaro nem értette, mit csináltak a stewardok például. Az viszont érdekes, amire Marc Marquez hívta fel a figyelmet, ugyanis a nyolcszoros világbajnoknak magával a kemény, kontakttal járó manőverrel nem volt gondja, szerinte viszont azért lehetett volna büntetni, hogy az előzés végén Bastianini is lement a pályáról: „Ha Enea lement a pályáról, akkor egy pozíciót át kell adnia. Mert ha csinálsz egy agresszív manővert, de a pályán belül maradsz, az nem probléma. De ha lemész a pályáról, akkor át kell adnod egy helyet. Úgyhogy nem értek egyet a döntéssel” – idézi Marquezt a Motorsport.

motogp-martin-bastianini

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Hamilton és Russell sem érezte jól magát az F1-es Szingapúri Nagydíj után

A negyedik és hatodik helyen futott be George Russell és Lewis Hamilton a Formula-1-es Szingapúri Nagydíjon, amely után azonban kihagyták az újságírókkal való beszélgetés. A Mercedes rövid tájékoztatásában azt közölte, hogy a két versenyző a futam „megpróbáltatásaitól” kimerült. Később Toto Wolff csapatfőnök arról beszélt, hogy „hőguta közeli” kerültek Hamiltonék a hőségben, de azt is jelezte, hogy már jobban vannak: „Mindketten túlhevüléssel küzdenek, de most már rendben vannak. Beültek egy jeges fürdőbe, és szerintem az segített kicsit” – mondta Wolff a Formula.hu jelenlétében vasárnap este.

f1-hamilton-mercedes-szingapur-2

Verstappen már hosszabb válaszokat adott az FIA sajtótájékoztatóján – de csak egy hajszállal

Szombaton kisebb botrányt kavart, hogy Max Verstappen azok után, hogy a csütörtöki sajtótájékoztatón elhangzott trágárságért – konkrétan az autójára tette azt a megjegyzést, hogy „el volt b*szódva” – büntetést kapott és közösségi munkára ítélték, az időmérőt követő eseményen csak egyszavas válaszokat adott, s csak a termen kívül volt hajlandó rendesen beszélni az újságírókkal.

Mivel a vasárnapi versenyen is második lett, így a Red Bull-os újra részt vett az FIA hivatalos dobogós sajtótájékoztatóján. Verstappen ezúttal már valamelyest hosszabb, de továbbra is mindenféle érzelemtől és kis túlzással érdemi tartalomtól mentes válaszokat adott a moderátori és az újságírói kérdésekre. Majd amikor a legvégén megkérdezték tőle, hogy továbbra is inkább a termen kívül beszélgetne velük, így felelt: „Hosszú nap volt, igen” – mondta a vb-éllovas, aki aztán később valóban külön is tartott egy sajtóbeszélgetést Szingapúrban.

f1-verstappen-szingapur-redbull-fia

Ricciardo talán az utolsó versenyén happolta el a leggyorsabb kört Norristól – a McLaren inkább nem szólt neki

Lando Norris fölényes rajt-cél győzelmet aratott a Formula-1-es Szingapúri Nagydíjon, és sokáig úgy tűnt, a leggyorsabb kört és az azzal járó bónuszpontot is behúzza. Csakhogy a Visa Cash App RB – a Red Bull második számú csapata – a legvégén kihívta egy extra kerékcserére Daniel Ricciardót, aki a friss lágyakon elhappolta a McLaren britje elől a leggyorsabb kört.

Igaz, a szabályok értelmében az utolsó célba érkezőként értékelt ausztrál a 18. helyen ezért nem kapott világbajnoki egységet, a Norristól elvett egy pont azonban még fontos lehet a Max Verstappen elleni világbajnoki versenyfutás szempontjából. Ricciardo tehát akár igen fontos szolgálatot tehetett a Red Bullnak azon a versenyen, amely egybehangzó sajtóértesülések szerint talán az utolsó volt számára az F1-ben.

De vajon a McLaren jelezte-e Norrisnak, hogy elvehetik tőle a plusz egy pontot? Zak Brown, a wokingiak vezérigazgatója a Sky Sports F1 kameráinak így felelt erre a kérdésre: „Nem, azt gondoltuk, jobb, ha inkább nem tesszük” – utalt arra Brown, hogy Norrisnak amúgy is volt már néhány falérintése a futamon, így nem akarták, hogy fölösleges kockázatot vállaljon.

f1-ricciardo-visarb-szingapur

Délután jön az F1-es Szingapúri Nagydíj: íme a mai program!

Délután jön az F1-es Szingapúri Nagydíj, de lesz MotoGP, Moto2, Moto3 és Superbike is: íme a mai menetrend!

10:00 Moto3, futam (Aréna4)

11:00 Superbike, Super Pole futam (Match4)

11:15 Moto2, futam (Aréna4)

13:00 MotoGP, futam (Aréna4)

14:00 Superbike, második futam

14:00 Formula-1, futam (M4 Sport)

f1-norris-mclaren-szingapúr

Ricciardón csak a safety car segíthet: „Bárcsak itt lenne Piquet”

Ha valóban a Szingapúri Nagydíj Daniel Ricciardo utolsó Formula-1-es versenye, akkor a szombati nap hűen összefoglalja, miért vesztette el az ausztrál a Red Bull család bizalmát: miközben Yuki Tsunoda nyolcadik rajthelyet szerzett, ő erős edzéstempója ellenére már a Q1-ben kiesett. Hátulról, a 16. rajtkockából már csak a csoda vagy egy biztonsági autó segíthet rajta – az ausztrál így viccelődött:

„Remélhetőleg jól időzített biztonsági autót kapunk… Hozzák vissza Piquet-t, és megcsináljuk!” – tréfálkozott a 15 éve kirobbant szingapúri ütközésbotrány helyszínén.

„Azt mondanám, nyomorult dolog, mert tegnap még voltunk valahol, tényleg, és erre nem számítottunk… Nem voltak nagy hibáim, de amint átléptem a célvonalat, tudtam, hogy nem voltam elég gyors. Ez nem egy kellemes érzés” – mondta el Ricciardo, akinek másokhoz hasonlóan tempója eltűnt szombaton a lágy keveréken. „A sok sz***ság közepette őszintén úgy éreztem, ma jó napunk lesz. Ezért van az az érzésem, hogyan lett ez a vége a Q1-ben?”

Fotó: Red Bull Content Pool

„Különös Verstappen büntetése” – Wurz

A versenyzők érdekvédelmi szervezetének (GPDA) elnöke, Alexander Wurz is felszólalt Max Verstappen tegnapi büntetésével szemben, akit közérdekű munkára ítélt az FIA.

„Ez egy kivételes büntetés. A tény, hogy a versenyzővel való előzetes párbeszéd nélkül bejelentik a büntetést, az a versenyzők véleménye szerint egyáltalán nem jó dolog” – mondta Wurz.

„Egy versenyzőnek engedni kell, hogy kifejezze saját magát. A Formula-1 egykoron ezért vált népszerűvé, mert a versenyzők számára megengedett volt önmaguk kifejezése, aminek a nyelvek használata is részét képezi.”

Wurz hozzátette, hogy nyilatkozatával nem a káromkodás mellett áll, csupán túlzónak találja az FIA döntését: „Személy szerint én sem támogatom azt, hogy verbálisan támadjuk az ellenfeleinket. Ha a versenyző a saját autójáról panaszkodik, akkor azt a csapatfőnökével kell elrendeznie.”

Bagnaia körrekorddal, Martin bukással tért vissza Misanóba

Két héttel a San Marinó-i GP után az indiai, majd a helyére halasztott kazah fordulót pótló Emilia-romagnai Nagydíj keretében tért vissza a MotoGP mezőnye Misanóba, ahol szokás szerint két edzés volt a menü pénteken. A tét nélküli délelőtti gyakorláson eleinte száradó, a végén már teljesen száraz pályán Marc Marquez volt a leggyorsabb, de a lényeg persze a délutáni tréning volt, ahol eldőlt, melyik tíz motoros jut automatikusan a Q2-be.

Ezen aztán Francesco Bagnaia futotta meg a legjobb időt, amely ezredekkel ugyan, de új rekordidőt is jelentett. A címvédőt hét ponttal megelőző éllovas, Jorge Martin lett a második, pedig a hajrában bukott is. Rajta kívül amúgy többek között Enea Bastianini, Brad Binder, Alex Marquez és Fabio di Giannantonio is elesett. Közülük csak a gyári ducatis harcolta ki a Q2-t, miután negyedik lett: Marc Marquez fért még be elé a két vb-aspiráns mellett, azaz az összetett első négy helyezettje sajátította ki a legjobb pozíciókat. Mögöttük némi meglepetésre Fabio Quartararo jött a Yamahával, a top 10-be pedig Franco Morbidelli, Marco Bezzecchi, Maverick Vinales, Pedro Acosta és Aleix Espargaro fért még be pénteken. Az edzést magas láz miatt kihagyta a másik Yamahán ülő Alex Rins.

A péntek délutáni edzés végeredménye (a top 10 bejutott a Q2-be):

1. Francesco Bagnaia Ducati 1'30.286  
2. Jorge Martín Pramac Ducati 1'30.484 0.198
3. Marc Márquez Gresini Ducati 1'30.585 0.299
4. Enea Bastianini Ducati 1'30.607 0.321
5. Fabio Quartararo Yamaha 1'30.886 0.600
6. Franco Morbidelli Pramac Ducati 1'30.932 0.646
7. Maverick Viñales Aprilia 1'30.990 0.704
8. Pedro Acosta Gas Gas Tech3 1'30.991 0.705
9. Marco Bezzecchi VR46 Ducati 1'31.003 0.717
10. Aleix Espargaró Aprilia 1'31.167 0.881
11. Jack Miller KTM 1'31.217 0.931
12. Johann Zarco LCR Honda 1'31.250 0.964
13. Fabio di Giannantonio VR46 Ducati 1'31.393 1.107
14. Álex Márquez Gresini Ducati 1'31.636 1.350
15. Brad Binder KTM 1'31.648 1.362
16. Miguel Oliveira Trackhouse Aprilia 1'31.668 1.382
17. Raúl Fernández Trackhouse Aprilia 1'31.720 1.434
18. Joan Mir Repsol Honda 1'31.924 1.638
19. Luca Marini Repsol Honda 1'32.070 1.784
20. Augusto Fernández Gas Gas Tech3 1'32.100 1.814
21. Takaaki Nakagami LCR Honda 1'32.210 1.924
  Alex Rins Yamaha -  

motogp-bagnaia-ducati-misano

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Perez visszavonulhat? Marko: „Érdekes alternatíva”

Mexikóban szárnyra kelt a pletyka, miszerint Sergio Perez hamarosan bejelentheti visszavonulását, hogy több időt tudjon a családjával tölteni, amire a rendkívül sűrű F1-es versenynaptár nem ad lehetőséget. Az osztrák Kronen Zeitung megkérdezte a Red Bull tanácsadóját, Helmut Markót arról, hogy mit gondol erről a felvetésről.

Marko, akiről sejteni lehet, hogy nem hullatna krokodilkönnyeket Perez távozása esetén, nem tagadta a pletykát, sőt érdekesnek nevezte azt: „Most hallom ezt először. Viszont a felesége a negyedik gyereküket várja. Ez egy érdekes alternatíva.”

perez-baku-1

Hoppá: Csúnya beszédért beidézték Verstappent a stewardok!

A héten komoly vihart kavart az a kezdeményezés az FIA-elnök részéről, hogy a versenyzők fogják vissza magukat, és ne káromkodjanak a csapatrádióban, valamint más nyilvános felületeken. Többek között Max Verstappen is kikelt a felvetés ellen, s az FIA tegnapi hivatalos sajtótájékoztatóján kifejtette, hogy nem ötévesek már, hogy így kelljen szabályozni őket.

„Sajnos” eddigre már az „f-betűs szó” egyszer elhagyta a száját, amikor azt találta mondani, hogy tudta, hogy az autója „el van b***va”, majd később megismételte ezt a kifejezést annak illusztrálására, hogy ezek szerint mostantól ilyesmit se mondhat.

És úgy tűnik, hogy tényleg nem mondhat, a sportfelügyelők ugyanis beidézték Verstappent magyar idő szerint 13 órára, mivel a sajtótájékoztatón megsértette a nyelvhasználatra vonatkozó szabályokat. Mindezt a nemzetközi sportszabályzat 12.2.1.k pontjára, azaz „nem megfelelő viselkedésre” hivatkozva tették meg.

verstappen-zandvoort-7

Milleré az utolsó hely, teljes a MotoGP 2025-ös rajtrácsa

Csütörtökön egy másik fontos bejelentés is történt a MotoGP világában amellett, hogy jövő augusztusban a Balaton Park Circuitre érkezik a mezőny. Ez a bizonyos mezőny ugyanis teljessé vált azáltal, hogy a Pramac Yamaha a várakozásoknak megfelelően Jack Millert nevezte meg második versenyzőjeként 2025-re.

Miguel Oliveira mellé egy darabig egy Moto2-ből érkező újonc tűnt esélyesnek, de az utóbbi hetekben már a KTM-től távozni kényszerülő ausztrált pedzegették befutóként, köszönhetően a rutinjának: Miller a 2015 óta íródó királykategóriás karrierje során ült Hondán, Ducatin és KTM-en is, ami értékes lehet a Yamaha számára az új szatellit csapatuk versenyzőjeként. A Pramac amúgy nem lesz ismeretlen közeg a motorosnak, hiszen korábban versenyzett náluk még Ducatival.

Ezzel pedig ahogy említettük, elkelt mind a 22 ülés a jövő évi MotoGP-rajtrácson – íme, tehát a teljes 2025-ös mezőny:

Ducati: Francesco Bagnaia, Marc Marquez

VR46 Ducati: Fabio di Giannantonio, Franco Morbidelli

Gresini Ducati: Alex Marquez, Fermin Aldeguer

KTM: Brad Binder, Pedro Acosta

Tech3 KTM: Enea Bastianini, Maverick Vinales

Aprilia: Jorge Martin, Marco Bezzecchi

Trackhouse Aprilia: Raul Fernandez, Ai Ogura

Yamaha: Fabio Quartararo, Alex Rins

Pramac Yamaha: Miguel Oliveira, Jack Miller

Honda: Joan Mir, Luca Marini

LCR Honda: Johann Zarco, Somkiat Chantra

motogp-miller

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Marko szerint Verstappen a leggyorsabb autót keresi, ez alapján fog dönteni

Az év nagy részében Max Verstappent a Red Bulltól való távozásával hozták összefüggésbe, annak ellenére, hogy 2028-ig élő szerződéssel rendelkezik.

A kiszivárgó információk és az érintettek nyilatkozatai alapján sokan úgy vélik, hogy a szerződésében vannak bizonyos kilépési záradékok, a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff pedig az év elején nyilvánosan csábította Verstappent.

Miután megerősítést nyert, hogy a Red Bull eddigi technikai vezetője, Adrian Newey jövőre az Aston Martinhoz szerződik, Verstappent most azzal hozzák összefüggésbe, hogy a silverstone-i bázisú alakulathoz igazol.

Dr. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója most kiemelte, hogy Verstappen mindig a leggyorsabb autót fogja keresni a rajtrácson, annak ellenére, hogy hűségesnek érzi magát a Red Bullhoz.

„Max erősen kötődik a Red Bullhoz, és nagyon lojális” – mondta. „Bíztunk benne, amikor 17 éves volt, és adtunk neki egy ülést, ezt nem felejtette el. De nem lesz addig az F1-ben, mint Fernando Alonso, amikor már elmúlt 40 éves. Ezért akar most a lehető legsikeresebb lenni.”

f1-verstappen-rednull

fotó: Red Bull Content Pool

„Mindenki a konstruktőri világbajnokság alapján kapja a bónuszát” – Marko

Bakuban helycsere történt a konstruktőri világbajnokság élén, a McLaren ugyanis átvette a vezetést a Red Bull csapatával szemben. Az energiaitalosok számára tehát korántsem alakult ideálisan az azeri hétvége, Sergio Perez ráadásul a verseny legvégén ütközött Carlos Sainz Ferrarijával, ami további fejfájást okoz a bajnoki címvédő istálló számára.

„Mint egy lavina... Checo ütközése nélkül nem lett volna olyan rossz hétvégénk. Ez a dolgozóinknak is rosszul jött, hiszen mindenki a konstruktőri világbajnokság alapján kapja a bónuszát, nem pedig az egyéni pontverseny állása szerint” – mondta Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója.

„Nincs ok pánikra, de Checo autója nagyon komolyan megsérült. Lesznek problémáink egyes alkatrészekkel és a megfelelő beállítások megtalálásával. Úgy gondolom, hogy Szingapúrban az elsődleges cél az lesz, hogy Checo versenyezni tudjon, a valós potenciálját pedig majd Austinban mutathatja meg az autó.”

Aggályok a pluszsúly miatt: mégsem lesz egyedi Red Bull-festés Szingapúrban és Austinban

A Red Bull még hónapokkal ezelőtt jelentette be, hogy a rajongóik pályázaton keresztül tervezhetik meg a Formula-1-es Brit, Szingapúri és USA Nagydíjakon használandó egyedi festéseiket. Silverstone-ban láthattunk is speciális dizájnt Max Verstappenéknél, amelyet a pályázat győztese tervezett meg, és a mostani hétvégén lett volna esedékes a következő ilyen, ám az energiaitalosok feladták ezt a tervüket. Méghozzá a pályázók számára kiküldött közlemény szerint azért, mert a festések extra súlyt adtak volna az autó tömegéhez, ami kompromittálta volna a versenyképességüket:

„Sajnos amikor a tesztelési fázisba értünk, hogy megnézzük, hogyan festenének ezek az egyedi dizájnok az igazi autókon, azt találtuk, hogy a hozzáadott festék előre nem látott és szükségtelen súlyt adott a karosszéria tömegéhez. Mint el tudjátok képzelni, bármilyen plusz súly kompromittálja a teljesítményt, a csapat pedig továbbra is azt tartja elsődlegesen szem előtt, hogy minél versenyképesebb legyen az autó a 2024-es szezon hátralévő részére. Ennek eredményeként nehéz szívvel arra a döntésre jutottunk, hogy nem fogjuk használni az egyedi festéseket a Szingapúri és az USA Nagydíjon” – olvasható a Red Bull közleménye.

A Motorsport úgy tudja, nagyjából egy kilogrammos súlynövekedést eredményeztek volna a speciális festések, ami megközelítőleg csupán három századmásodpercet jelent körönként, de az egyre kiélezettebb világbajnoki versenyfutás és a négycsapatossá bővült élboly szoros küzdelmei miatt mégis úgy döntött a Red Bull, hogy minden gramm és ezredmásodperc számít. Érdekesség egyébként, hogy a Mercedes viszont Petronas-zöldbe öltözik Szingapúrban, és a posztok alapján a bikák másik alakulata, a Visa Cash App RB is egyedi dizájnnal készülhet a hétvégi F1-es nagydíjra.

f1-redbull-festes

Így festene Jacques Villeneuve F1-es álomcsapata

1997 F1-es világbajnoka Jacques Villeneuve Bakuban kapta meg a kérdést, hogy miként alakítaná ki saját F1-es álomcsapatát.

Villeneuve Enzo Ferrarit jelölte meg csapattulajdonosnak, míg a csapatfőnök kilétére nem tudott egyértelmű választ adni. Amikor az autó tervezőjéről kérdezték, akkor határozottan Adrian Newey személyére esett a választása, míg a versenyzők tekintetében egy korábbi négyszeres világbajnokot és Max Verstappent választotta.

„Max mindig a legjobbját nyújtja, mindent kihoz az autójából és nélkülözi a politikai játszmákat. A másik versenyző Alain Prost lenne, aki megingathatatlan módon képes a munkájára összpontosítani és kiváló autófejlesztései képességekkel bír” – mondta Villeneuve.

Negyedik DRS-zónát is kijelöltek az F1-es Szingapúri Nagydíjra

A szingapúri pálya utcai jellegéből adódóan azok közé tartozik, amelyen hagyományosan nehéz előzni – annak ellenére, hogy már eddig is három DRS-zóna volt található a nyomvonalon. Annak érdekében, hogy még egy plusz lehetőség nyíljon a versenyzők számára, az FIA az idei futamra egy negyedik zónát is kijelölt, amely a 14-es és 16-os kanyarok között található.

Ez az a szakasz, ahol tavaly változott a nyomvonal a korábbiakhoz képest, több kanyar is kikerült a vonalvezetésből a „grandstand” szekcióval – csak 2023-ban még nem született konszenzus arról, hogy DRS-nyitási lehetőség is legyen-e ezen a részen. Idén viszont már lesz, ez pedig azt jelenti, hogy egymást követő két DRS-zóna majd, hiszen a 13-as és 14-es kanyarok közötti részen is nyitható az állítható hátsó szárny – a két szakasznak viszont közös lesz az érzékelési pontja a 13-as kanyar előtt, mint ahogy az látható is a pályarajzon:

f1-szingapur-drs

Schumacher: A Red Bull így csak harmadik lesz

Ralf Schumacher szerint a Red Bull számára jelenleg csak a harmadik hely reális a konstruktőri versenyben. Az energiaitalosok elvesztették a vezető pozíciójukat a hétvégi Azerbajdzsáni Nagydíjon, és a Monzában győzelmet arató, itt pedig második helyet szerző Ferrari is a nyakukon van: jelenleg alig 31 pont a különbség a két istálló között.

Az előző két hétvégén ráadásul egyértelműen jobb volt a Ferrari autója, most pedig Szingapúr következik, ahol tavaly Carlos Sainz nyerni tudott, és ahol a Red Bull megint nem számíthat sok jóra – ha Austintól kezdve is maradnak ezek az erőviszonyok, akkor minden esély megvan arra, hogy még a maranellóiak is veszélyeztessék Max Verstappenéket.

„Szerintem a Red Bull leginkább a harmadik helyen fog végezni, ha a dolgok így folytatódnak. A Ferrari autója jó, ha ez így marad, akkor a Red Bullnak nagyon nehéz lesz megtartania a második helyét” – mondta Ralf Schumacher a Sky német kiadásának.

SI202409150299_hires_jpeg_24bit_rgb_resize

Horner: Piastri fejfájást okoz a McLarennek

Christian Horner egyértelműen fogalmazott a Red Bull pilótastratégiájával kapcsolatban: mint mondta, náluk Sergio Perez dolga az, hogy segítse Max Verstappent az egyéni vb-címért zajló harcban.

Az energiaitalosok csapatfőnöke viszont a McLaren pilótahelyzetéről is beszélt: szerinte Oscar Piastri teljesítménye kezd problémákat okozni a riválisnál.

„Szerintem kezd fejfájást okozni, mert futamokat nyer és nagyon jó teljesítményt nyújt. Ez néha fejfájást tud okozni…” – fogalmazott Bakuban Horner.

„Nyilván azzal az elvárással igazolták le Oscart, amivel valószínűleg a Mercedes George-ot, és valószínűleg a Ferrari Carlost: van egy fő pilóta, és egy segítő pilóta. De nyilván, amint a második pilóta elkezd jobban teljesíteni az elsőnél, akkor kezdődik a fejfájás” – tette hozzá a brit.

f1-piastri-mclaren

Találkozik a tiltakozó F1-es dolgozókkal a Renault vezére

Mint arról már többször számoltunk, a Renault F1-es motorrészlegén, Viryben dolgozók nemtetszésüket fejezték ki annak kapcsán, hogy az Alpine vezetése azt tervezi, hogy megszünteti a saját erőforrás gyártását és 2026-tól ügyfélcsapattá – vélhetően a Mercedesszel lépnének együttműködésre – válnának a Formula-1-ben. A dolgozók a bázisukon, valamint az Olasz Nagydíj hétvégéjén is tiltakozásokat szerveztek, mondván, hogy hatalmas csapás lenne a francia technológia számára a csaknem fél évszázados múltra visszatekintő Renault-motorrészleg bezárása, és azt is állítják, hogy a 2026-os projekt sokkal jobban áll, mint azt sokan hiszik.

A dolgozók a társadalmi és gazdasági tanácsukon keresztül találkozót kértek Luca de Meo Renault-vezérigazgatótól, hogy megvitassák a terveket, miután úgy érezték, a felsővezetés nem hallgatta meg őket. Nos, a tanács kedden közleményben jelezte: De Meo belement a találkozóba, amelyre most pénteken, szeptember 20-án kerül sor. Hozzátették: a dolgozók üdvözlik, hogy a vezérigazgató pozitívan fogadta a kérésüket.

Maga De Meo amúgy nemrég úgy nyilatkozott, hogy nem született még végső döntés a motorprogramjuk kapcsán, és bár költségvetési szempontból egyértelműen előnyös lenne az ügyfélcsapattá válás, más szempontokat is mérlegelnek. A Motorsport értesülései szerint belső körökben szeptember végi határidőt szabtak a döntésnek.

f1-alpine-renault