Az ötödik helyen zárta a Japán Nagydíj időmérőjét Fernando Alonso – míg csapattársa, Lance Stroll a tizenhatodik helyen már a Q1-ben távozott. A spanyol veterán kicsit kevesebb, mint fél másodperces hátrányban fejezte be gyorskörét Max Verstappen pole-pozíciót érő idejéhez képest.
Az Aston egy nagyobb fejlesztési csomaggal érkezett Suzukába, amely szombatra már nemcsak Stroll, hanem Alonso autójára is felkerült, s melynek hatásáról még nincsen pontos információja a csapatnak – ám Alonso szerint már érződik a javulás az autón. A Formula.hu jelenlétében így fogalmazott a spanyol:
„Szerintem segített, ám nehéz egyelőre biztosan megmondani. Tegnap érkezett meg az új csomag, így a csapat jelenleg mindent elemez – talán estére lesz elég adatunk ahhoz, hogy ezt meg tudjuk erősíteni és folytatni a fejlődést. Az időmérőn minden jónak érződött, talán jobbnak is, mint amire számítottam, egészen versenyképesek voltunk.”
„Néhány százados lemaradás a Ferraritól, Leclerc mögénk is került, ahogyan Piastri és a Mercedesek is…Ha megnézzük, hogy hat hónappal ezelőtt másfél másodpercre voltunk a pole-pozíciótól, most pedig négy tizedre, kijelenthetjük, hogy jó irányba tartunk.”
A futamokon a hangsúly
Alonso szerint hiába nyújtanak erős teljesítményt a kvalifikációkon, ha a versenyeken könnyen támadhatóvá válnak – így a hosszútávú tempón kell dolgoznia az Astonnak: „Az idei évben nagyon szorosak az időmérők – a futamokon mutatkozik meg az autók igazi sebessége. Ez nálunk is egy probléma: szombaton versenyképesek vagyunk, ám vasárnap már kevésbé.”
„A valóságot leginkább tükröző teljesítmény a vasárnapi – az időmérőkön rövidtávon könnyű helyrehozni a problémák egy részét. Nagyon közel vagyunk egymáshoz a kvalifikációkon, így kíváncsi leszek Monacóra, meg az olyan pályákra, ahol az időmérős helyezés sokkal fontosabb.”
Mire számít vasárnap?
A spanyol világbajnok szerint a vasárnapi futamon sokkal inkább a nyers teljesítmény lesz a mérvadó, mintsem a gumikezelés – így a favorit is egyértelmű neki: „Szerintünk hasonlóan fog az összes keverék viselkedni, nem lesznek hatalmas eltérések az élettartamukat illetően. Holnap az autók valós sebessége lesz a fő tényező – így a Red Bullok előnyére számítok, tisztább futamuk lesz, mint időmérőjük.”
Amikor arról kérdezték, hogy sikerülhet-e az időmérőhöz hasonlóan az első ötben célba érnie, így felelt: „Hajlamos vagyok konzervatív lenni, ha tippelni vagy jósolni szeretném a futamok végeredményét. Ha megnézzük az első három versenyhétvégét, látható, hogy az időmérőkön erősebbek voltunk.”
„Nem látom reálisnak, hogy az első ötben végezzek – ha Oscar és a két Mercedes megelőz, teljesen életszerűnek gondolnám. Meglátjuk, mit tehetünk ennek érdekében, izgatottan várom a versenyt – teljes mértékben büszke vagyok a mai teljesítményünkre, de a holnapi egy új nap lesz.”