Ma ünnepli 38. születésnapját Nick Heidfeld, az F1 történetének legsikeresebb győzelem nélküli pilótája
https://formula.hu/parc-ferme/3725
A két képen első és utolsó F1-es dobogója után látható - a kettő közt szinte pontosan egy évtized telt el... Isten éltessen, Quick Nick!


Barkácsolástól a banánjelmezig - megnéztük, mivel üti el a 20 F1-es pilóta a szünetet
https://formula.hu/parc-ferme/25305
Nem vagyunk hozzászokva, hogy ilyen sokáig ne mutatkozzanak a Formula-1-es versenyzők a tévékamerák előtt. A kényszerszünetben eltérő aktivitással kommunikálnak a követőikkel - egyesek szinte teljesen lementek a térképről, mások szinte minden mozzanatukat megosztják, és úgy érezhetjük, minden nap az életünk részei. A teljes F1-es mezőny ténykedését nyomon követtük március közepe óta, az Autósport és Formula Magazin mindenki számára elérhető digitális számában pedig be is mutattuk ezt a rendkívül színes tevékenységi listát.
Az Autósport és Formula Magazin 2020. májusi száma online megtekinthető itt:
https://issuu.com/formula-magazin/docs/afm-2020-05

Újraindítja magát a Ferrari
https://formula.hu/parc-ferme/25306
A Ferrari hétfőn bejelentette, hogy ettől a naptól kezdve újraindul a munka a gyártó főhadiszállásán. Mint írják, most egy új fejezet kezdődik, de természetesen továbbra is az alkalmazottak egészsége az első - mindenesetre ez az első lépés a rendes kerékvágásba való visszatérés útján. Persze az F1-es csapat még nem dolgozhat, hiszen az érvényben lévő rendelkezések szerint 63 napig kell leállni - ha egy csapat átlépi az 50 napot, akkor (az FIA írásos beleegyezésével) tíz csapattagot távmunkában újra alkalmazhat.

fotó: Scuderia Ferrari
Aki komolyan veszi a virtuális futamot, ki van akadva a szándékosan ütközőkre
https://formula.hu/parc-ferme/25303
Mondhatjuk, hogy ez a hét vitája: mennyire kell komolyan vennie egy versenyzőnek a szimulátorversenyeket, és mi van akkor, ha valaki tényleg bizonyítani akar a virtuális rajtrácson, míg másnak simán belefér, hogy bárkit kilökve roncsderbivé tegye a futamot? Az IndyCar hétvégi online indianapolisi futamát követően vált forróvá a téma, ahol Lando Norrist és Oliver Askew-t is kiütötték az élről olyanok, akiknek nem jelent sokat a virtuális szórakozás. Stefan Wilson - a néhai Justin Wilson szintén versenyző öccse - azonban a virtuális terepen is reményt lát arra, hogy új életet leheljen valódi karrierjébe, ezért eléggé kiakadt a rendbontókra.
„'Csak egy videójáték'. Lehet, hogy egyesek így éreznek, másoknak viszont, akiknek SEMMIJÜK nincs, ez is egy ugyanolyan lehetőség, mint bármi a való életben. Én magam nagyon komolyan vettem, hogy ezzel is próbáljam bizonyítani, engem is érdemes számba venni a jövőbeli lehetőségeknél” - panaszolja Stefan Wilson.
“It’s just a video game” - that may be the case for some, but for others that have NOTHING, it’s an opportunity, whether it’s real life or virtual. I took this very seriously, as I should, to try and show that I deserve consideration for future opportunities. #iRacing #IndyCar
— Stefan Wilson (@stef_wilson) May 3, 2020
Így zajlott Albon és Leclerc párharca Interlagosban
https://formula.hu/parc-ferme/25301
Az F1 hivatalos virtuális bajnokságának legutóbbi fordulója elképesztő párharcot hozott. Alex Albon és Charles Leclerc szinte minden egyes körben legalább egyszer helyet cseréltek az élen, mielőtt a monacóit időbüntetéssel sújtották. A futamról készült összefoglaló itt olvasható, alább pedig megtekinthető egy összefogaló kettejük viadaláról.
Who doesn't love a race-long fight for the lead? #VirtualGP @Charles_Leclerc @alex_albon pic.twitter.com/bFX69HtYZu
— Formula 1 (@F1) May 4, 2020
Raikkönen motort szerel, Kubica biciklizik a Sauber-házban
https://formula.hu/parc-ferme/25302
A Sauber Csoport egy jótékonysági kezdeményezéshez csatlakozott, egyúttal pedig egy ruhakollekciót is indított: a Creightivist autósportos tematikájú termékeinek megvásárlásával most a rajongók a Save the Children alapítványt is támogatják.
"Nem minden gyereknek van otthona a világjárvány idején, ezért fontos, hogy ahogyan tehetjük, támogassuk a Save the Children alapítványt, hogy eljussanak hozzájuk" - mondja Kimi Raikkönen.
Az akcióhoz egy grafikát is mellékelt a csapat, amely bemutatja, mit csinálnak az Alfa Romeo pilótái a - képzeletben közös - otthonukban: Raikkönen a motorját szereli, Robert Kubica szobabiciklin teker, Antonio Giovinazzi főz, a legfelső szint pedig egyedül Tatiana Calderoné, aki a szimulátort nyüstöli.

Lemaradtál Hamilton vízen járásáról és a nürburgringi káoszról? Mutatjuk az összefoglalókat!
https://formula.hu/parc-ferme/25300
A hétvégén a Formula-1 YouTube-csatornája a 2008-as Brit Nagydíjat, míg az M4 Sport az 1999-es Európai Nagydíjat ismételte meg (ezt a futamot egyébként szerdán az F1 is műsorára tűzte) – íme, a két klasszikus verseny legfontosabb momentumai (a videók átkattintás után indulnak!):
Hogyan termel leszorítóerőt egy F1-es autó?
https://formula.hu/parc-ferme/25299
Ha valakit érdekel a Formula-1-es autók fizikája, az a Mercedes videójában megnézheti Mike Elliott magyarázatát szemléletes kísérletek formájában a címben megfogalmazott kérdéskörrel kapcsolatban:
Ennyivel volt lassabb Schumacher egykori Ferrarija a mostaninál
https://formula.hu/parc-ferme/25293
A 2002-es F1-es Ferrarit hasonlították össze az ideivel Barcelonában - persze a pálya sem teljesen ugyanaz, de azért érdekes összehasonlítani 18 év különbözőségeit:
Vad festést kért új autójára Ken Block, ez lett belőle
https://formula.hu/parc-ferme/25292
Ash Torp tervezett festést Ken Block új Ford Mustangjára - a kérés az volt, hogy annyira legyen vad, amennyire csak akarja. Nos, ez lett belőle, hogy tetszik?
Hamilton újra nyer, Vettel feltámad – ezt várja az F1-től Michelisz Norbi
https://formula.hu/parc-ferme/25298
A WTCR világkupagyőztese volt legutóbbi podcastadásunk vendége, akit a száguldó cirkusz aktuális esélyeiről kifaggattunk. A vonatkozó rész (és persze a teljes műsor is) az alábbiakban hallgatható vissza:
Ilyen lesz a WRC 9 - közzétettek egy videót
https://formula.hu/parc-ferme/25290
Szeptemberben érkezik majd a WRC hivatalos játékának új verziója - minden eddiginél szebb grafikával:
Újra versenyezni akar a spái tragédiát túlélő pilóta
https://formula.hu/parc-ferme/25291
Juan Manuel Correa az Anthoine Hubert halálást okozó tragikus spái F2-es balesetben szenvedett súlyos sérüléseket, de azóta már szépen halad a gyógyulása. A szörnyű incidens tavaly augusztusban történt, de Correa már a visszatérésén gondolkodik - mint mondta, hamar rájött, hogy a versenyzés iránti szenvedélye ettől nem múlt el és ez kellett is ahhoz, hogy csinálni tudja a rehabját. Hozzátette: idén valószínűleg még nem ülhet autóba, de 2021 elején már mindenképp szeretné ezt megtenni - igaz, az orvosok azt mondták neki, hog yminimum két évig nem ülhet autóba...

fotó: dppi
A Red Bull ilyenkor sem pihen: F1-es autóval vezette körbe Hollandiában Albont Verstappen
https://formula.hu/parc-ferme/25295
Jártak rakparton, városban, strandon és természetesen a zandvoorti pálya volt a végállomás. A leállás alatt minden F1-es tartalom jól jön, a Red Bull is mostanra időzítette ezt a videót:
Nagy Dani letarolta a virtuális Spát, hatból öt dobogós hely a magyaroké
https://formula.hu/parc-ferme/25297
A legtöbb versenysorozathoz hasonlóan a TCR Európa-kupa is elindította saját szimulátoros bajnokságát, amely attól különleges, hogy majd a koronavírus-járvány után elinduló „igazi” sorozatra is hatással van az itteni jó szereplés, hiszen extra gumikat lehet „nyerni”. Ilyen szempontból is értékes Nagy Dániel szombati remeklése: a BRC Racinget erősítő pilóta megszerezte a pole-pozíciót, majd mindkét futamot megnyerte a virtuális Spa-Francorchamps-ban. De nemcsak ő szerepelt erősen magyarként: a Zengő Motorsporttal induló Boldizs Bence egy második és egy harmadik helyet gyűjtött be, míg Tenke Tamás az első versenyen lett harmadik – azaz honfitársaink a hat dobogós helyezésből ötöt elhoztak! Itt visszanézhető a teljes tegnapi esemény:
Hamarosan kezdődik a '99-es Európa Nagydíj az M4 Sporton - este pedig jön az újabb virtuális futam
https://formula.hu/parc-ferme/25296
Ma, május 3-a vasárnap 14:05-től közvetíti az 1999-es Európa Nagydíjat az M4 Sport - Mika Hakkinen második világbajnoki címét és Michael Schumacher nagy balesetét hozta ez az év, de ezt a futamot külön is érdemes megnézni. Hogy miért, azt nem mondjuk el, nézzük meg!
Este 19:00-tól pedig szintén az M4 Sporton nézhetjük a virtuális F1-es széria újabb futamát, íme a résztvevők névsora:
Mercedes: Esteban Gutiérrez, Stoffel Vandoorne
Ferrari: Charles Leclerc, Enzo Fittipaldi
Red Bull: Alexander Albon, Ben Stokes
McLaren: Lando Norris, Jelle van Vucht
Renault: Christian Lundgaard, Petter Solberg
Alpha Tauri: Stuard Broad, Alessio Romagnoli
Racing Point: David Schumacher, Jimmy Broadbent
Alfa Romeo: Antonio Giovinazzi, Juan Manuel Correa
Haas: Louis Délétraz, Pietro Fittipaldi
Williams: Nicholas Latifi, George Russell

fotó: dppi
Az év virtuális balhéja: Pagenaud-ék szándékosan elvették Norris győzelmét - azzal, hogy előre eltervezetten kiütötték a futamból
https://formula.hu/parc-ferme/25294
Lando Norris nyert már egy futamot az IndyCar virtuális szériájában és most is meghívták a következő versenyre, a McLaren F1-es pilótája pedig jól is szerepelt - az élen haladt, amikor nem sokkal a vége előtt riválisai nemes egyszerűséggel kiütötték. Simon Pagenaud és Ben Bretzman jól hallhatóan megbeszéli (Pagenaud közvetítésében), hogy oké, most akkor kivesszük Landót - erre a pilóta felment a pályára, majd direkt lelassított az érkező Norris előtt.
Utóbbi nem tudta elkerülni az ütközést, telibeverte a riválist, így 21. lett a győzelem helyett - a nézők/szurkolók sem voltak elragadtatva a mutatványtól, ahogy természetesen Norris sem. Pagenaud persze utólag elnézést kért... na jó, nagy baj azért nincs, visszanézve már Norris is jót nevetett az egészen.
A Racefans videója:
Longer version of the video including the crash here: https://t.co/KaZzNLEQKH#IndyCar #iRacing
— RaceFans (@racefansdotnet) May 2, 2020
„Vezetni akarom a ********* motoromat!!!!!!!!!!!!” – az első versenyző, akinél elszakadt a cérna
https://formula.hu/parc-ferme/25289
Elérkezett a billenőponthoz a versenyzők türelme? Persze mindegyikük frusztrált a jelenlegi tehetetlenségtől, de míg Valtteri Bottasnak például sikerült konszolidált módon belecsempésznie a káromkodást a legutóbbi üzenetébe, addig a rutinos MotoGP-versenyző, Aleix Espargaro nem adott sokat a külsőségeknek - hogy finoman fogalmazzunk -, amikor kinyilvánította elégedetlenségét Twitteren.
"Vezetni akarom a ********* motoromat!!!!!!!!!!!!" - deklarálta az Aprilia 30 éves versenyzője.
Nos, jelen állás szerint ezt leghamarabb a Cseh Nagydíj augusztus 9-i hétvégéjén teheti majd meg, szóval még azért nem mostanában.
I want to ride my fucking bike!!!!!!!!!!!!
— Aleix Espargaró (@AleixEspargaro) May 1, 2020
Bottas visszanyúl a finn testedzés ősi formájához, viszont már hashtagben káromkodik
https://formula.hu/parc-ferme/25288
"Alternatív testedzés" - jegyezte meg Valtteri Bottas a legújabb róla készült művészi fotó mellett. A Mercedes finn versenyzője a poszt alapján legalább annyira tűzbe jött a favágástól, mint egy F1-es rajt előtt a zabkásától, hiszen még a két legfőbb finn szitokszó egyikét is belecsempészte a szövegbe, miszerint: PERKELE!
Alternative training #VB77 #lumberjack #suomi #finland #perkele @JanErikOlin pic.twitter.com/CRZnnbAo9g
— Valtteri Bottas (@ValtteriBottas) May 2, 2020
1992-es retróautókkal száll be az e-sportba a DTM
https://formula.hu/parc-ferme/25287
A nagy sorozatok közül utoljára lép be a virtuális színtérre a Német Túraautó-bajnokság, viszont talán a legérdekesebbet húzva. A járvány és az Audi kiszállása miatt a DTM-nek nemcsak a jelene, de a jövője is veszélyben forog, a múltjával azonban minden a legnagyobb rendben, és most ehhez a nosztalgiafaktorhoz nyúl a sorozat, amely vasárnapra, május 3-ára bejelentette első hivatalos e-sportversenyét: a Classic Challenge nevű eseményen a bajnokság 1992-es autói fognak virtuálisan száguldani Zolderben. A jókora nosztalgiabombával érkező versenyt közép-európai idő szerint 14 órától nézhetjük a DTM közösségi oldalain, a rajtlistát pedig szombat este még jórészt homály fedte, de a címvédő René Rast biztosan ott lesz a rajtrácson, mint ahogy a korábbi bajnok Gary Paffett is "visszatér". A DTM és a Super GT pilótái, valamint legendák és "versenyző influenszerek" mellett a rajongói különverseny öt legjobbja alkotja majd a mezőnyt az ígéretek szerint. A Classic Challenge keretében május során öt versenyt rendeznek.
Némi ironikus egybeesés, hogy a most újraéledő 1992-es szezon végén szintén kiszállt az Audi a DTM-ből...

„MAAAX!” – kiáltotta Norris, majd lezuhant a létrán és kilapította Verstappent
https://formula.hu/parc-ferme/25286
Semmi különös, csak egy átlagos nap, amikor F1-es pilóták Call of Dutyznak. Itt most épp nem vették komolyan (mikor veszik?), és azzal szórakoztak, hogy a magasból egymás karakterének fejére ugranak rá. Norris ezt sem bírta sokáig röhögés nélkül.
Great at racing, not so great at climbing ladders... featuring @Max33Verstappen pic.twitter.com/UqBTy2JdLl
— #L4NDO (@TeamL4NDO) May 1, 2020