DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 21. vasárnap

Ma ünnepli 38. születésnapját Nick Heidfeld, az F1 történetének legsikeresebb győzelem nélküli pilótája

A két képen első és utolsó F1-es dobogója után látható - a kettő közt szinte pontosan egy évtized telt el... Isten éltessen, Quick Nick!

heidfeld_2001_pod

heidfeld_2011_pod

 

Gasly azon a pályán mutatta meg, milyen fából faragták, ahová tavaly lefokozva érkezett

A Red Bull Racing a tavalyi Belga Nagydíjra cserélte le Pierre Gaslyt Alex Albonra, miután a francia pilóta minden igyekezete ellenére képtelen volt kielégítő teljesítményt nyújtani az élmezőnyben. Gasly, aki azóta a Red Bull fiókcsapatát erősíti, az ominózus helyszínre visszatérve megmutatta, mire képes akkor, ha egy számára ideális autóban ül. Ezek voltak a legjobb megmozdulásai a 44 körös versenyen:

Vettel megvette a Williams egyik legjobb F1-es autóját

Az autósport-történelem egyik gyöngyszemére tette rá a kezét Sebastian Vettel a német Bild szerint. A bulvárlap arról számolt be, hogy a négyszeres F1-es világbajnok vásárolt egyet a Williams és egyben az F1 egyik legsikeresebb konstrukciójából, az FW14B-ből. Ez az a típus, amivel a grove-i csapat az 1992-es szezonban versenyzett, és amivel megkezdett egy öt konstruktőri világbajnoki címet számláló korszakot (részletek itt). A szóban forgó autót Nigel Mansell vezette, és stílszerűen az ötös rajtszámot viseli, amivel Vettel is hosszú évek óta versenyez. 

Hogy mennyiért lett Vettelé ez a csoda, arról nem szólnak a hírek, de egy tavalyi aukción egy másik darab három millió euróért (kb. 1 milliárd forint) kelt el, szóval be tudjuk lőni az árkategóriát.

bonhams-fw14b

Fotó: Bonham's

Újabb mélypontot ért el a Ferrari – hogy tudnak innen kikeveredni?

Hogy milyen volt a Ferrari teljesítménye a Belga Nagydíjon? Legutóbbi podcastadásunkban kiveséztük a helyzetet, de a leginkább lényegretörő választ kétségtelenül a Digitális Kolléga adta meg. Hallgassátok csak:

 

Ha pedig nem akarsz lemaradni a Formula Podcast adásairól, csatlakozz Facebook-csoportunkhoz ide kattintva!

Nyolc világbajnok nem is versenyzett annyit, mint amit Hamilton csak az élen töltött

Az elmúlt hétvége nagy rekorddöntése, hogy Lewis Hamilton a második helyre szorította Michael Schumachert az F1-es versenyek élén eltöltött kilométerekben is: karrierje kezdete óta a brit már 24297 versenykilométert töltött a mezőny első helyén. Hogy ez mennyire gigantikus szám, azt több mutatóval is prezentálhatjuk:

- Kimi Raikkönen a karrier során lefutott teljes versenytáv rekordját tartja 84322 kilométerrel, ami csak három és félszer több, mint Hamilton első helyen töltött körei.

- Csak 69 versenyző fordult meg valaha az F1-ben, akik egyáltalán több kilométert versenyeztek, mint amennyi ideig Hamilton az első helyen haladt.

- 8 korábbi világbajnokot is találunk a 33-ból, akik összes F1-es versenytávja kevesebb volt ennél a 24297 kilométernél: Giuseppe Farina, Juan Manuel Fangio, Alberto Ascari, Mike Hawthorn, Phil Hill, Jim Clark, Jochen Rindt és James Hunt. Ráadásul néhány további élen töltött versenykilométer Hamiltontól, és ez a lista akár már a következő futamon tízfősre bővülhet Mario Andrettivel és Keke Rosberggel.

- Más hosszú ideig a mezőnyben lévő pilóták a közelmúltból, akik nem is versenyeztek annyit, amennyit Hamilton az élen töltött: Juan Pablo Montoya, Timo Glock, Pastor Maldonado, Takuma Sato, Jos Verstappen.

hamilton_2

Hazai versenyén jelentik be Rossi szerződését?

Bár már az összes létező fél megerősítette tulajdonképpen, hogy a gyári csapattól a szezon végén távozó Valentino Rossi 2021-ben a Petronas Yamahánál folytatja (az olaszt saját bevallása a spielbergi horrorbaleset sem tántorította el), a hivatalos bejelentésre még mindig nem került sor, hiába lehet tudni már hónapok óta, hogy hozzájuk igazol a kilencszeres világbajnok. A híresztelések szerint még néhány jogi kérdést kell tisztázni Rossi, a Petronas SRT és a Yamaha között – mindenekelőtt a szerelői csapat összetételével és a szerződés hosszával kapcsolatban, mivel állítólag két évre vagy legalábbis 1+1 évre szeretnék leigazolni a „Doktort” –, de úgy hírlik, ennek a végére is rövidesen pont kerül.

Az időzítés pedig lehet, hogy nem is véletlen, hiszen most következik Rossi hazai versenye Misanóban, ahol újabb dupla fordulót rendeznek majd San Marinó-i és Emilia-Romagna-i Nagydíj neveken, így a szülővárosához, Tavulliához legközelebb eső helyszínen jelenthetik be a 41 éves versenyző MotoGP-s maradását.

rossi-dppi

Másfél hónappal elhalasztották a WRX spái versenyét, hogy több néző lehessen

Az eredetileg májusba kiírt belga ralikrossz-világbajnoki fordulót újra elhalasztották, az október 3-4-i időpontról november 21-22-re. A szezon eredetileg negyedik helyszíne így a hatodik, utolsó előtti pozícióba kerül. A szervezők hivatalos indoklása, hogy Belgium tömegrendezvényekre vonatkozó rendelete értelmében októberben csak 400 néző vehetne részt az eseményen, novemberben viszont várhatóan több rajongót engedhetnek be. (Azt mi tesszük hozzá: bátor, aki a jelenlegi, hétről hétre változó helyzetben erre alapoz.)

A halasztás azt jelenti, hogy a korábbi terveknek megfelelően a WRX és WRC a hétvége vasárnapján közösen fogja használni a Spa-Francorchamps-i pályát, amely a világbajnoki rangot kapó Ypres Rali programjában is szerephez jut.

A szeptember 19-20-i lett forduló Rigában lesz az első a WRX szezonjában, amelyre nézőket engednek be a zártkapus svéd és finn versenyek után. Portugáliában viszont úgy döntöttek, októberben Montalegrében nem lehetnek nézők.

Jogi lépéseket tesz a WTCR a versenyét az utolsó pillanatban lemondó Salzburgring ellen

Hétfő este jelentették be, hogy a Túraautó-világkupa jövő hétvégén esedékes szezonnyitóját mégsem az osztrák pályán, hanem a belgiumi Zolderben tartják meg. Francois Ribeiro, a WTCR-promóter Eurosport Events vezetője elmondta: váratlanul érte őket a Salzburgring visszalépése (ennek okairól nem beszéltek a közleményben, de nem kizárt, hogy a romló járványhelyzet áll a háttérben), és jogi lépéseket is fognak tenni.

„Az utolsó simításokat végeztük a felkészülésben a salzburgringi menedzsmenttel, és sokkolt minket az egyoldalú döntés kevesebb, mint három héttel a szezonnyitó előtt, hogy mégsem rendezik meg a versenyt. Ez rengeteg jelentős logisztikai problémát és súlyos kényelmetlenséget okozott a csapataink számára, ez anyagi és hírnévbeli károkkal jár. Az Eurosport jogi osztálya megtette az első lépéseket a londoni bíróságon a Salzburgring ellen, hogy megvédjék a WTCR érdekeit” – mondta el Ribeiro.

A WTCR hivatalos honlapjának adott interjújából az is kiderült, hogy az idő rövidsége miatt gyorsan kellett kiválasztani Zoldert, amely méltó helyszíne lehet az idény első fordulójának. Emellett Ribeiro elárulta: azért nem hoztak még nyilvánosságra hivatalos nevezési listát, mert lesznek még versenyzői bejelentések. A promóter szerint 20 állandó pilóta lesz a rajtrácson – ez eggyel több, mint az eddig bejelentett 19 –, valamint minden fordulón lesznek szabadkártyás indulók is. Várhatóan egyébként egyik helyszínen sem lehetnek nézők a koronavírus-járvány miatt, de Ribeiro ígérte: a közösségi médián keresztül igyekeznek szurkolói élményeket adni majd a rajongók számára.

salzburgring-wtcr

Újabb lehetőséget kap a Williams izraeli tesztpilótája

Az Olasz Nagydíj első szabadedzésén újra vendégpilóta vezeti a Williams autóját, a csapat kötelékébe tartozó Roy Nissany. Akárcsak az első alkalommal Spanyolországban, ahol 20. időt ért el három tizedmásodperccel Nicholas Latifi mögött, újra George Russell autóját veszi át.

„Egy kiváló barcelonai edzés után igazán várom, hogy Monzában is vezethessek. Ez a legendás pálya az egyik kedvencem, mivel itt szereztem első együléses győzelmem. Biztos vagyok benne, hogy érzelemdús lesz, de ahogy mindig, robot üzemmódba kapcsolok. Ezen az első edzésen már több tapasztalattal és nagyobb magabiztossággal fogok rendelkezni, mint bármikor korábban” – mondta Nissany, aki a héten szimulátorozással hangol a péntek délelőtti bevetésre.

Vitatkozó Raikkönen, kifakadó Leclerc, örömittas Ricciardo – így szólt a rádió Spában

Megérkezett a szokásos válogatás a Belga Nagydíj legjobb rádióüzeneteiből, a fentiek mellett Hamiltonnal, Bottasszal, Vettellel és Gaslyval a főszerepben (a videó átkattintás után nézhető meg):

 

Hamilton egy újabb dologban megelőzte Schumachert a hétvégén

Mégpedig az élen töltött versenykilométerekben.

118622685_1845161542307486_1462740719907981200_o

Verstappen bearanyozta az egyik steward napját

Nemes egyszerűséggel átnyújtotta neki a sapkáját, így a steward egy ereklyével térhetett haza Spából - mondjuk koronavírus idején nem biztos, hogy mindenki jó szemmel nézi ezt...

 

Elhunyt a magyarországi hegyiversenyzés egyik legnagyobb alakja

Hosszan tartó betegség után ma reggel elhunyt a hazai hegyiversenyzés egyik legismertebb és ikonikus alakja, Kavecz István „Bongo”. Nyugodjon békében!

bongo-szurke

A troll ex-F1-es a Ferrariról: Képzeld el, hogy kómából ébredsz…

„Képzeld el, hogy kómából ébredsz, először hallasz a koronáról, aztán sokkot kapsz, mert meglátod ezt. 2020 padlógázzal megy előre” – posztolta a közösségi médiába Giedo van der Garde, akinek szarkasztikus poénjai erősebbek egykori F1-es eredményeinél.

A poszt legnépszerűbb kommentje a következő: „16 év kómából ébredtem. Hány világbajnoki címet nyert a Ferrari azóta?”

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Almost points.

Giedo van der Garde (@gvandergarde) által megosztott bejegyzés,

Lassú, silány, megbízhatatlan - az olaszok véleménye a Ferrariról

Elképesztően mélyre süllyedt Spában a Ferrari, ugyanis a két autónak minimális köze sem volt a pontszerzéshez, pedig semmi különös dolog nem hátráltatta őket - egyszerűen ennyit tudott a technika, Sebastian Vettel és Charles Leclerc is tehetetlennek bizonyult most. Az olasz média természetesen nem is kímélte a maranellói istállót, ráadásul a következő futam éppen Monzában lesz, ahol szintén semmi jóra nem számíthatnak...

"Lassú, silány, megbízhatatlan" - így jellemezte a Ferrari idei autóját az Olaszországban hangadónak számító La Repubblica és alaposan lehúzta a keresztvizet a csapatról. A La Gazzetta dello Sport nevű lap úgy fogalmazott, hogy nincsenek ötletek és nincs bátorság sem a Ferrarinál - sok munka vár a csapatra, de reagálni, válaszolni is kell a kialakult helyzetre.

jaj

fotó: dppi

Utolérte gyerekkori hősét Valtteri Bottas

A Formula-1 világát elsősorban Lewis Hamilton Michael Schumacherhez viszonyított statisztikái izgatják 2020-ban: a brit dobogós helyezések tekintetében a Spanyol Nagydíjon lehagyta Michael Schumachert, a megdönthetetlennek hitt győzelmi rekord, a mágikus 91-es szám pedig két első helyezésre van már csak tőle.

Eközben azonban Valtteri Bottas is lépked előre a legeredményesebb finn F1-esek listájában. A Belga Nagydíj második helyezettje maga posztolta, hogy Spában 51. alkalommal lépett dobogóra, ezzel az eredménnyel pedig utolérte barátját és gyerekkori hősét: Mika Hakkinent. Azt hozzátennénk, hogy a győzelmi arány a kétszeres világbajnok esetében sokkal magasabb, az idősebb finn 51 dobogóból 20 elsőséget szerzett, míg a fiatalabb csak 8-at. A finnek dobogós csúcsa is messze van még Bottastól, hiszen Kimi Raikkönen 103 pódiumot ért el hosszú pályafutása folyamán.

A jövő tehetségei: Egy csapatban Russell, Albon és Hubert

Pontosan egy évvel ezelőtt, augusztus 31-én veszítette életét a spái Formula-2-es balesetben Anthoine Hubert, akire hétvégén Belgiumban méltón megemlékezett az F2-es és F1-es mezőny. George Russell, aki a sisakján AH19 logóval versenyzett, ma előásott egy archív fotót, amelyen többek között Hubert és Alex Albon társaságában látható: mindannyian csapattársak voltak az ART-nél, és valamennyien széles mosollyal tekintettek a jövőbe.

A kép szereplői, az ART 2017-es felállása: Nobuharu Matsushita (F2), Anthoine Hubert (GP3), George Russell (GP3), Alex Albon (F2), Nirei Fukuzumi (GP3) és Jack Aitken (GP3). A GP3-as felállás különösen ütőképes volt abban az évben: Russell, Aitken, Fukuzumi és Hubert sorrendjében a bajnokság első négy pozícióját foglalták el – a tragikus sorsú francia következő évben is maradt az alacsonyabb kategóriában, és ekkor már ő nyerte meg a bajnoki címet.

Legutóbb tizenegy éve volt ennyire gyenge futama a Ferrarinak

Bár eddig sem volt könnyű helyzetben a Ferrari alakulata, az idei szezon új mélypontját kétségkívül a Belga Nagydíj jelenti számukra. Sebastian Vettel és Charles Leclerc párosa a középmezőny sűrűjébe merülve a 13-14. pozícióban zárta a futamot, amihez hasonló eredményhez hosszú évek óta nem volt példa. Ha a balesetek és műszaki hibák miatti nullázásoktól eltekintünk, egészen 2009-ig kell visszalapoznunk ahhoz, hogy hasonlóan gyenge végeredményt találjunk.

A 2009-es szezonzáró Abu Dhabi Nagydíjon a csapat párosa önerőből képtelen volt pontokat szerezni, így a konstruktőri tabellán egyetlen egységgel lecsúszott a harmadik helyről. Kimi Raikkönen akkor a 11., Giancarlo Fisichella pedig a 17. pozícióban zárta a versenyt, de hozzá kell tenni, hogy ez egy kiugróan negatív hétvégéje volt a csapatnak, hiszen szezon közben Raikkönen egyszer futamgyőzelemre is képes volt, és a páros végig az erős pontszerzők közé tartozott.

rai-2009-action1

Fotó: DPPI

Gasly hálás, amiért a nap versenyzőjének választották

Érzelmes és egyben eredményes Belga Nagydíjon van túl Pierre Gasly. Az Alpha Tauri pilótája barátja halálának helyszínén, Belgiumban szerzett értékes pontokat csapatának, amikor a rajthelyén négy pozíciót javítja a nyolcadik lett Spában. Teljesítményét díjazva a szurkolók a nap versenyzőjének választották őt, amiért a pilóta Twitteren fejezte ki háláját. Ahogy fogalmazott, érzelmileg nehéz napokon van túl, pontjait pedig a néhai Anthoine Hubert-nek ajánjla.

 A pilóta a nagydíj csütörtöki napján virágcsoktor helyezett el barátja halálának helyszínén.

Melyik csapat szerezte a legtöbb dobogót az F1 történetében?

A Racing Statistics YouTube-csatorna ezúttal a dobogós helyezések istállók közötti versengésének 70 éves alakulását vette górcső alá – vajon mindig a Ferrari vezetett vagy olykor legalább a közelébe tudtak kerülni a riválisok?

 

Egyéni rekordot döntött a Renault a Belga Nagydíjon

Persze egy olyan mutatóban, amelynek a pontrendszer évek alatt történt változásai miatt nincs túl sok értelme, de azért így is érdemes kiemelni, hogy a Daniel Ricciardo negyedik, Esteban Ocon ötödik helyével és előbbi leggyorsabb körével megszerzett 23 világbajnoki egység a valaha volt legmagasabb ponttermés a Renault számára egy futamon.

Ocon egyébként a futam után úgy nyilatkozott a sajtótájékoztatón – amelyen a Formula.hu is részt vett –, hogy még akár a konstruktőri harmadik helyért is harcba szállhatnak, jóllehet ehhez az kellene, hogy ne csak a Spához hasonlóan alacsony leszorítóerőt igénylő pályákon remekeljenek (persze ugyanezen okból Monzában is erős teljesítményre számít a francia).