DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2025. december 21. vasárnap

Ma ünnepli 38. születésnapját Nick Heidfeld, az F1 történetének legsikeresebb győzelem nélküli pilótája

A két képen első és utolsó F1-es dobogója után látható - a kettő közt szinte pontosan egy évtized telt el... Isten éltessen, Quick Nick!

heidfeld_2001_pod

heidfeld_2011_pod

 

Szeretnél csak úgy onboard felvételt nézni arról, ahogy hegyi utakon repeszt egy formulaautó?

Az alábbi videó a szicíliai Monte Erice hegyen készült, ahol már az ötvenes évek óta rendeznek hegyi versenyeket:

Még egy versenyt is lemondott első F1-es tesztje miatt a Red Bull japán reménysége

Egyre jobb esély van rá, hogy Yuki Tsunoda legyen a hosszabbító Pierre Gasly csapattársa 2021-ben az Alpha Taurinál: néhány napja Imolában első Formula-1-es tesztjét is teljesítette a japán. A pilóta ráadásul emiatt egy versenyzési lehetőséget is elutasított: Tsunoda elárulta, hogy F2-es csapata, a Carlin felajánlotta, hogy álljon rajthoz Spában az Euroformula Open futamán, amely szériában tavaly versenyzett.

Csakhogy ezt Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója nem engedte neki: „Megkérdeztem Helmutot, de ő nemet mondott: azt mondta, semmi másra ne koncentráljak, csak az F1-re, hogy érjem el aznap a 300 kilométert” – idézi a Motorsport.com Tsunodát. Ha eddig bármi kétségünk is lett volna afelől, hogy mit terveznek az energiaitalosokkal a japánnal, akkor azok most alighanem eloszlottak…

tsunoda-alphatauri-imola

Csigolyatörést és farcsontzúzódást szenvedett a Rali 2-ben balesetező páros

Vasárnap este mi is beszámoltunk néhány fotó kíséretében arról a ralibalesetről, amely után Baksai Lászlót és Erdei Zoltán további kivizsgálások céljából kórházba szállították. Előbbit csigolyatöréssel műteni is kell – a páros a Facebook-oldalukon adott hírt magukról:

Videók: Hullottak a vb-éllovasok a kisebb kategóriákban Valenciában

Nem csak a MotoGP futamán történtek a vb-küzdelem szempontjából komoly jelentőséggel bíró események az Európai Nagydíjon. A Moto3-ban az egyik esélyes, Celestino Vietti esett el, a balesetbe belekeveredő Alonso Lopez pedig nekiment az éllovas Albert Arenas motorjának, ami emiatt szintén megsérült. Arenas aztán később még visszajött a pályára, több kör hátrányban keveredett az élmenők közé, felelőtlen motorozásáért viszont fekete zászlóval kiintették. A spanyol így is maradt a tabella élén, de előnye 3 pontra olvadt Ai Ogura előtt, de lőtávolon belül van még Vietti (20 pontos hátrány), Tony Arbolino (23) és Jaume Masia (24) is. Íme, a valenciai verseny elején történt incidens:

 

A Moto2-ben eközben az előző három viadalt megnyerő Sam Lowes bukott, méghozzá a második helyről, miközben próbálta elkapni Marco Bezzecchit. Lowes ezzel az összetettbeli vezetést is elveszítette, hatpontos hátrányba került Enea Bastianinivel szemben, de még az olasz jövő évi GP-s csapattársa, Luca Marini is feljött 19 pontos távolságba hozzá képest. Íme, a brit favorit kicsúszása:

 

Ha pedig mindez nem lenne elég, mutatjuk a MotoGP versenyéről Fabio Quartararo és Aleix Espargaro páros, mégis különálló esését, amelynek köszönhetően a francia yamahás szinte az összes reményét elbukta a vb-címre - ha pedig további MotoGP-tartalmakra vagy kíváncsi, csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz:

 

Baleset történt a Rali 2-ben, kórházban a páros

Nem múlt el csúnya baleset nélkül a Rali 2 kategóriában a Pálháza Rali: a Baksai László, Erdei Zoltán páros ütközött neki egy fának. Információnk szerint nem súlyos az állapotuk, de további kivizsgálás céljából a megyei kórházba szállították őket. Néhány kép a szerencsétlenül járt autóról (fotók: Boros Bence):

DSC03528

DSC03547

IMG_20201108_181943

Ismét legyártanak néhányat a BRM első versenyautójából

Több márka legendás gépéhez hasonlóan a British Racing Motors legelső versenyautója is az újragyártás sorsára jut: a 1,5 literes V16-os erőforrással ellátott Type 15-ből, amellyel Formula-1-es világbajnoki nagydíjon legjobb eredményként egy ötödik helyezést tudtak elérni az 1950-es évek elején, azaz a száguldó cirkusz indulásának éveiben, összesen három darabot készítenek, amelyből az egyiket a BRM egykori tulajdonosának, Sir Alfred Ovennek a fia, John kapja meg.

brm-type15

Forrás: Totalcar

12 éve megfogadta Hamilton rekorddöntését, most milliomos lett belőle

Lewis Hamilton még a Portugál Nagydíjon szerezte meg karrierje 92. futamgyőzelmét, amellyel megdöntötte Michael Schumacher vonatkozó rekordját. Az utóbbi néhány évben már látni lehetett, hogy megtörténhet a csúcsdöntés – volt azonban egy vállalkozó kedvű rajongó, aki már 12 évvel ezelőtt előre látta ezt!

A Ladbrokes ugyanis arról számolt be, hogy 2008. novemberében, vagyis amikor Hamilton első vb-címét szerezte és még csak kilenc győzelemnél járt, valaki kétszer 200 fontos téttel megtette, hogy a brit átveszi majd a vezetést Schumachertől az örökranglistán. Ezt akkor 33/1-ért adták, ami azt jelenti, hogy a rajongó most 13 600 angol fontot, vagyis nagyjából 5,4 millió forintot kaszírozott.

hamilton-portimao-dppi

28 éve ezen a napon: Mansell és Senna ütközésbe torkolló adelaide-i csatája

1992. november 8-án futották a szezonzáró Ausztrál Nagydíjat, amely főként a két gigász, a vb-címét már futamokkal korábban bebiztosító Nigel Mansell és a háromszoros világbajnok Ayrton Senna csatájáról, majd ütközéséről maradt emlékezetes. Az alábbi videóban ezt láthatjuk (átkattintás után!) – a versenyt egyébként Gerhard Berger nyerte Michael Schumacher előtt.

Újabb statisztika elvetemülteknek: A százalékos dobogósok mozgó rangsora

Az alábbi infografika olyan összetett, hogy első ránézésre nehéz kiigazodni rajta. Segítünk: alapvetően a dobogós helyezések és nagydíjrajtok százalékos arányát mutatja meg (a legalább tízszeres dobogósokat tekintetbe véve). Meg van spékelve azzal, hogy a számolást az adott versenyzők második futamától kezdi (azaz Lewis Hamilton azért 100 %-ról indul, mert első két nagydíján egyaránt dobogóra állt) és a számláló egészen 325-ig tart, mert ennyi versenyt teljesített a lista legtöbb indulással rendelkező tagja, Kimi Raikkönen. Miközben pedig a nagydíjak peregnek, folyamatosan mozognak a sávok, hiszen a százalékos arány minden eltelt nagydíjjal változik. Látványosra sikeredett! (Bár azért egy hiba is becsúszott, hiszen Jim Clark neve mellett nem a német zászlónak kellene szerepelnie.)

Az infografikát a Racing Statistics készítette, akiknek egyik legutóbbi, lényegesen egyszerűbb statisztikája az F1 időmérős királyaival foglalkozott.

A két alfás a legjobb rajtolók között

Mondhatjuk rosszmájúan, hogy könnyű úgy pozíciókat nyerni a rajtnál, hogyha folyton az utolsó helyek egyikéről rajtol valaki, de Antonio Giovinazzi teljesítménye előtt meg kell emelnünk a kalapunkat, az olasz pilóta ugyanis 45 pozíciót javított az eddig eltelt 13 verseny első köreit követően. A második helyen Magnussen áll, a harmadikon pedig Latifi, míg a negyedik Kimi Raikkönen, aki előzéseinek közel felét nürburgringi rajtjánál mutatta be.

45 positions gained = an average of 3.5 per race! Nice work, Antonio

Közzétette: F1 – 2020. november 7., szombat

 

Megtalálták a vírustagadók a maszkviselés mellett kampányoló Michelisz Norbit is

A WTCR 2019-es bajnoka csak egészségük védelmére akarta felhívni 139 ezer követője figyelmét, mikor csatlakozott a kihíváshoz, amely a (számos helyen amúgy is kötelező) maszkviselésre buzdít mindenkit: „Viselj maszkot a másikért, a szeretteidért és önmagadért, mert ezzel csökkenthetjük együtt a fertőzésveszélyt! Örülök, hogy sokan tesznek hasonló felhívást” – írta Michelisz Norbert rajongói Facebook-oldalára.

A támogató üzenetek mellett azonban meglepetésre sok negatív hozzászólás is érkezett. „Jobb, ha a kormány mögött van.” „Te is eladtad magad?” „Nem ér semmit se a maszk!” „A maszkot hordja az, aki kitalálta!” „Rohadt nagy divat hóbortot csináltak egy vírusból” – hogy csak néhányat idézzünk a vírustagadó kommentáradatból, amely a linkelt posztban megtalálható. Hasonló kritikát kapott az M4 Sport kommentátorcsapata is, akiket Norbi hívott ki, hogy csatlakozzanak a #viseljmaszkot kampányhoz.

DTM: Pole-ban és negyedik helyen a két bajnokesélyes

13:30-kor rajtol a Német Túraautó-bajnokság fináléja, a szezon utolsó futama Hockenheimben. A vasárnap délelőtti 20 perces időmérő edzésen szombathoz hasonlóan René Rast megszerezte a pole-pozíciót 1:28,337-es körével, a másik bajnokesélyes, Nico Müller – aki szombati győzelmével faragott hátrányából – csak a negyedik lett.

Ez azért fájdalmas számára, mert az időmérő első három helyezettje kap pontokat (3, 2, 1 eloszlásban): a harmadik Jamie Green mindössze 2 ezredmásodperccel végzett Müller előtt, míg a második Mike Rockenfeller 18 ezreddel. A különbség így 16 pontra nőtt Rast javára az utolsó futam előtt, amelyen maximum 25 egységet lehet szerezni, azaz a németnek egy ötödik hely már biztosan elég.

A mögött levő apró különbségekhez képest óriási a négy szezon alatt harmadik bajnoki címére pályázó Rast előnye: négy tizedmásodperccel futott jobb kört Greennél, míg a második és hetedik helyezett egy tizeden belül van. Az egész szezonhoz hasonlóan tetemes az Audi fölénye: az ötödik Jonathan Aberdein a legjobb BMW-s, következő márkatársa a kilencedik Timo Glock.

A 2. időmérő eredménye:

  Versenyző Autó Köridő Hátrány
1 René Rast Audi RS5 Turbo DTM 2020 1:28.337  
2 Mike Rockenfeller Audi RS5 Turbo DTM 2020 1:28.739 0.402
3 Jamie Green Audi RS5 Turbo DTM 2020 1:28.755 0.418
4 Nico Müller Audi RS5 Turbo DTM 2020 1:28.757 0.420
5 Jonathan Aberdein BMW M4 Turbo DTM 2020 1:28.781 0.444
6 Loic Duval Audi RS5 Turbo DTM 2020 1:28.815 0.478
7 Ferdinand Habsburg Audi RS5 Turbo DTM 2020 1:28.835 0.498
8 Robin Frijns Audi RS5 Turbo DTM 2020 1:28.961 0.624
9 Timo Glock BMW M4 Turbo DTM 2020 1:28.962 0.625
10 Fabio Scherer Audi RS5 Turbo DTM 2020 1:28.972 0.635
11 Philipp Eng BMW M4 Turbo DTM 2020 1:29.064 0.727
12 Sheldon Van Der Linde BMW M4 Turbo DTM 2020 1:29.084 0.747
13 Robert Kubica BMW M4 Turbo DTM 2020 1:29.180 0.843
14 Lucas Auer BMW M4 Turbo DTM 2020 1:29.350 1.013
15 Harrison Newey Audi RS5 Turbo DTM 2020 1:29.607 1.270
16 Marco Wittmann BMW M4 Turbo DTM 2020 1:29.636 1.299

 

Térdkalácson rúgta a ralin a részeg néző a rajta segítő mentőst

Előkészítő ülést tart a Kazincbarcikai Járásbíróság annak a vádlottnak az ügyében, aki 2019-ben Felsőnyárád közelében megrendezett autós rallyn az ellátását végző mentősökre támadt - tudatta a Miskolci Törvényszék. A vádirat tartalma szerint a vádlott nézőként vett részt a rendezvényen, ahol alkoholt is fogyasztott. Bement a nézők elől elzárt, szalagkorláttal elválasztott területre, ahol egy 10 méter mély szakadékba esett. A helyszínre érkező mentők megkezdték az ellátását, azonban a vádlott trágár kifejezéseket használva szidta a mentőszolgálat munkatársait. Amikor a mentése érdekében a hordágyhoz akarták szíjazni, nagy erővel térden rúgta az egyik mentőtisztet, akinek a térde zúzódott. A vádlott agresszív viselkedésének a rendőrök megérkezése vetett véget.

Zárt kapusak lesznek a bahreini versenyek, pár nézőt mégis beengednek

Megjött a bejelentés a bahreini szervezők részéről, amelyet sejteni lehetett: Salman bin Hamad Al Khalifa koronaherceg utasítása alapján a november 29-i Bahreini Nagydíj és a december 6-i Szahíri Nagydíj zárt kapuk mögött zajlik majd. Bahreinben eleve el sem kezdődtek a jegyeladások, így a szervezőknek mindenképpen egyszerűbb dolguk lesz, mint Törökországban, ahol le kellett állítani a százezer belépő értékesítését és vissza kell téríteni őket.

Bár jegyeket nem lehet vásárolni, kis számú néző mégis lesz a nagydíjon. Bahreinben a koronavírus elleni harcban résztvevő egészségügyi dolgozókat látnak vendégül a futamokon, akárcsak korábban Monzában. Az apró, másfélmilliós országban eddig nyolcvanezer megbetegedést regisztráltak, ami népességre vetítve világszerte az egyik legmagasabb.

Mivel az Abu Dhabi szezonzáró is nézők nélkül marad, kijelenthető, hogy a furcsa 2020-as évben 17-ből csak négy Formula-1-es nagydíjon vehettek részt a rajongók (ott is csak limitált létszámban): Mugellóban, Szocsiban, a Nürburgringen és Portugáliában.

Videó: Mindenkit bedarált a McLaren Senna a Red Bull Ringen

Eddig is tudtuk, hogy a 4000 cm3-es, V8-as motor hajtotta McLaren Senna egy igazi vadállat az utakon és a versenypályákon egyaránt, de most a Gercollector nevű YouTube-felhasználó be is bizonyította mindezt egy Red Bull Ringen tartott nyíltnapon. Nézzétek, milyen könnyedséggel kerüli ki a Lamborghiniket és a Porschékat a McLaren:

 

Ne maradj le semmiről: a vasárnapi program

Már fél 11-kor kezdetét veszi a száguldás a DTM-ben a bajnoki címért,  a nap főfogása viszont egyértelműen a 14:00-kor rajtoló MotoGP-verseny lesz:

10:30-10:50 DTM, második időmérő

13:30-14:30 DTM, második futam

14:00-14:45 MotoGP, futam (Aréna 4)

Vasárnap Autósport és Formula Magazin a Spíler 1-en

Ha valaki lemaradt volna  az Autósport és Formula Magazin legújabb adásáról, ne csüggedjen, mert vasárnap 11:55-kor ismét látható lesz a Spíler 1-en!

Korábbi adások itt tekinthetők meg.

Véget ért a TCR Europe Cup 2020-as szezonja

Véget ért a TCR Europe idei szezonja, az utolsó fordulóra a spanyolországi Jarama pályán került sor, ahol ma két versenyt rendeztek. Az első futamon Nagy Dániel a 10. helyről rajtolva a hetedik helyig jött előre, a második futamon pedig az első sorból indult. Sokáig tartotta is a második helyét, ám egy baleset következtében kiesett, így pont nélkül zárta az utolsó versenyt. A magyar pilóta a hetedikként végzett a bajnoki pontversenyben, a végső győztes pedig Mehdi Bennani lett - aki még futamgyőzelemig sem jutott el a szezonban.

A bajnokság végeredménye ide vagy a képre kattintva megtekinthető. 

Na ki van az ausztrál GQ magazin címlapján?

Hát persze, hogy az elmúlt három versenyhétvégén két dobogóig jutó Daniel Ricciardo. A férfi divatlap ausztrál kiadásának címlapján mosolyog ránk vissza a Méhészborz, az Instagramon pedig még Lewis Hamilton is gratulált Daniel Ricciardónak.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

Layin on the cover

Daniel Ricciardo (@danielricciardo) által megosztott bejegyzés,

 

Játék: Tedd fel Bottasra a bajuszt

Hihetetlen agymenéssel sokkolt a WTF1 a Twitteren. Próbáljátok meg úgy megállítani a videót, hogy Bottas bajusza a helyére kerüljön! Legyetek őszinték, hanyadik próbálkozásra sikerült? Kommentben várjuk a képernyőfelvételeket!