Három év után távozik az Alpine-tól Davide Brivio
https://formula.hu/parc-ferme/37139
Újabb változások az Alpine F1-es szervezeténél: három szezon után közös megegyezéssel elválnak az alakulat és Davide Brivio útjai. Brivio mindenekelőtt a MotoGP-ben ért el komoly sikereket a Yamaha és a Suzuki menedzsereként, a Formula-1-be a 2020-as Joan Mirrel elért vb-cím után tette át a székhelyét. Eleinte az Alpine sportigazgatói posztját töltötte be, azóta pedig a „versenyzést kibővítő projektek” igazgatójaként ténykedett, többek között felügyelve a juniornevelő Alpine Academy programot. Az Alpine Academy irányítását egyébként Julian Rouse viszi tovább.
Mind az Alpine ideiglenes F1-es csapatvezetője, Bruno Famin, mind maga Brivio utalást tett a csapat közleményében elhangzó nyilatkozatában, hogy a szakember más kihívásokra vágyik a jövőben. Ez a néhány héttel korábbi sajtóhírek szerint újra a MotoGP-t jelentheti Brivio számára, hiszen a pletykák arról szólnak, hogy ő válthatja az Alpine-hoz hasonlóan idén jelentős átszervezésen áteső, a küszködésük miatt Marc Marquezt is elveszítő Repsol Honda csapatfőnöki posztját Alberto Puigtól – ezt azonban egyelőre nem erősítették meg a felek.
Kigyulladó fék, Sainz-törés, Verstappen-pole – ez volt az őrült imolai időmérő
https://formula.hu/parc-ferme/32134
Öt piros zászlót hozott az Emilia Romagna-i Nagydíj pénteki időmérője, amely így másfél órásra nyúlt. Az F1 összeszedte a legjobb pillanatokat belőle, így mindössze hét percbe sűrítve élhetitek újra, hogyan is jutott el Max Verstappen első idei pole-pozíciójáig. A videó a képre kattintva indul.
Együtt vacsoráztak az F1-es főnökök – egy csapat viszont hiányzott a társaságból
https://formula.hu/parc-ferme/32136
Érdekes fotó készült péntek este Imolában, amelynek tanúsága szerint az időmérő után együtt vacsoráztak a sportág vezetői és a csapatfőnökök. A képen szerepel Stefano Domenicali, Ross Brawn, valamint kilenc istállónak az első embere is (sőt, van alakulat, amely duplán képviseltette magát, hiszen az Alpine-tól Otmar Szafnauer és Laurent Rossi is jelen volt, ahogy a McLarentől is Andreas Seidl és Zak Brown). A nagy hiányzó az Aston Martin volt: sem Lawrence Stroll, sem Mike Krack csapatfőnök nem tette tiszteletét a csoportképen.
Who wants to join this @F1 dinner? pic.twitter.com/JdNUaovgFJ
— McLaren (@McLarenF1) April 22, 2022
Jön az év első F1-es sprintje – mutatjuk a szombati programot
https://formula.hu/parc-ferme/32133
Folytatódik a rendhagyó lebonyolítású hétvége Imolában, ahol délután következik a szezon első sprintje a Formula-1-ben, de versenyezni fog a Formula-2 és a Formula-3 is a nap során – emellett pedig a portimaói MotoGP-re és az asseni Superbike-ra is érdemes lesz figyelni:
9:00-9:30 Superbike, harmadik szabadedzés
10:35 Formula-3, első futam (M4 Sport)
10:55-11:40 MotoGP, harmadik szabadedzés (Aréna4)
11:10-11:25 Superbike, Super Pole
12:30-13:30 Formula-1, második szabadedzés (M4 Sport)
14:00-14:40 Superbike, első futam
14:30-15:00 MotoGP, negyedik szabadedzés
15:10-15:50 MotoGP, időmérő (21:30-tól Aréna4)
16:30 Formula-1, Sprint (M4 Sport)
17:55 Formula-2, első futam (00:20-tól M4 Sport)
Verstappen változtatást sürget a nagydíjhétvégék menetrendjében
https://formula.hu/parc-ferme/32132
Hosszú-hosszú évek bejáratott rendszere változott meg 2022-re a Formula-1-ben: a hivatalos hétvége előtti versenyzői sajtótájékoztatók átkerültek csütörtök délutánról péntek délelőttre, hogy négyről háromnaposra rövidítsék a nagydíjakat. Csakhogy a valóságban ez csak mérsékelten jelentett rövidülést: ugyanúgy vannak csütörtökön médiatevékenységek a pilóták számára, cserébe viszont a pénteki napjuk elnyúlik, hiszen később kezdődnek a szabadedzések. A versenyzőknek nemigen tetszik az új formátum (s ha már itt tartunk, a sajtósok sem feltétlenül vannak elragadtatva tőle, legalábbis szerkesztőségünkben belül ez az általános álláspont, hiszen a pénteki sajtótájékoztatókon elhangzó információk gyakran hamar érvényüket vesztik, mivel indul a program a pályán), Max Verstappen pedig ezt szóvá is tette újságírói kérdésre az imolai médianapon, amelyen a Formula.hu is jelen volt:
„Szerintem itt főként arról van szó, hogyan csináljuk a sajtótájékoztatókat és az egyéb médiás tevékenységeket. Úgy gondolom, korábban jobb volt. Most nagyon hosszú a csütörtökünk, pedig hivatalos az már nem is számít a nagydíjhétvége egyik napjának. Valójában viszont ugyanannyit vagy még többet is kapunk belőletek, aztán pedig jön a péntek, amikor korán kezdünk veletek. Nem is a korai kezdéssel van gond, hanem hogy nagyon hosszú lett ezzel a nap. A több verseny mellé rövidebb hétvégék lennének jók, ehhez képest inkább több a nap, legalábbis többet vagyunk a pályán. Úgyhogy ezen egyértelműen változtatni kell” – mondta el a regnáló világbajnok. Verstappen megjegyezte: különösen az bosszantó, hogy az írott sajtó csoportjai és a tv-stábok rendre ugyanazokat a kérdéseket teszik fel, így akár öt-hat alkalommal is megválaszolják ugyanazt – szerinte jobb lenne, ha más sportokhoz hasonlóan egy tájékoztatót tartanának a pilóták, amelyen mindenkinek a mikrofonja jelen van.
Négy autóval és egy visszatérővel támad az Audi a WTCR-ben
https://formula.hu/parc-ferme/32131
Két héttel a franciaországi évadnyitó előtt végre bejelentette az Audi, hogy folytatja a szerepvállalását a Túraautó-világkupán: összesen négy második generációs Audi RS 3 LMS-t állítanak csatasorba, amelyeket egytől egyig a Comtoyou Racing fog versenyeztetni. Az egyik párost Nathanael Berthon és Tom Coronel fogja alkotni (a holland egyébként a TCR Europe-ban is rajthoz áll velük), míg a másikat Gilles Magnus mellett a TCR Európa-kupában két éve bajnokságot nyerő, a WTCR-be 2019 után visszatérő Mehdi Bennani. Előbbi duónál a csapatnévbe bekerült a főszponzor DHL is, így lehet majd megkülönböztetni a két Comtoyou csapatot.
Az Audi bejelentésével immár 15 biztos nevező van a Túraautó-vk 2022-es idényére: a fentiek mellett öt Lynk & Co, négy Honda és két Hyundai indulása biztos egyelőre (a Hondánál Tassi Attila, a Hyundainál Michelisz Norbert képviseli a magyar színeket). De persze még bővülhet ez a szám – kérdés például, mi lesz a Zengő Motorsporttal: Zengő Zoltán csapatfőnök néhány hete nem volt túl derűs hangulatban.
Elővigyázatossági motorcsere a Ferrarinál
https://formula.hu/parc-ferme/32130
Fél órával az Emilia-Romagna-i Nagydíj első szabadedzésének kezdete előtt a Ferrari jelentette, motort cserélnek Carlos Sainz autójában. A csere elővigyázatossági jellegű: az Ausztráliában történt kicsúszás miatt nem akarnak kockázatot vállalni a sprintfutamos hétvégén, ahol több pont szerezhető és probléma esetén bukható el. A csere büntetést nem von maga után.
Carlos’ engine has been changed as a precaution following the impact in Australia as we do not want to take any risks with the Sprint weekend format.#essereFerrari #ImolaGP pic.twitter.com/kHxpochNPH
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) April 22, 2022
Megérkezett az eső Imolába
https://formula.hu/parc-ferme/32129
Ahogyan arra az előrejelzések alapján számítani lehetett, már a pénteki napon elkezdett esni az eső az Emilia-Romagna-i Nagydíj helyszínén. Erről több csapat is posztolt nemrégiben a közösségi médiában, de talán a Red Bull fotói a legbeszédesebbek.
Feel wet Friday pic.twitter.com/nWSrp6ReMV
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) April 22, 2022
A pénteki napot nyitó Formula-3-as szabadedzésen számos kicsúszás történt, háromszor szakították meg piros zászlóval, végül újra sem indították, a Formula-2-es startot pedig halasztják.
RED FLAG
— Formula 3 (@FIAFormula3) April 22, 2022
Caio Collet spins off at Turn 2, but he's not the only one in trouble #ImolaGP #F3 pic.twitter.com/mUkDhfAQrP
Vajon melyik pilótának szurkol Emma Raducanu?
https://formula.hu/parc-ferme/32128
Az már korábban kiderült, hogy a fiatal teniszezőnő nagy rajongója a technikai sportoknak, így a Formula-1-nek is, arról azonban egészen mostanáig még nem számolt be, hogy melyik pilótának szurkol. A világranglista 12. helyén álló Raducanu nemrégiben Porsche Tennis Grand Prix hivatalos oldalának adott egy interjút melyben beszélt a gyerekkori élményeiről, de többek között azt is elmondta, kivel szimpatizál a jelenlegi mezőnyből.
„Szeretnék egyszer egy 911-est vezetni, mert az a kedvencem, vagy talán a szuper sportos 718 Cayman GT4-et. Ami az F1-es pilótákat illeti, Daniel Ricciardo a kedvencem, mivel szerintem a képességei és a laza stílusa nagyon szórakoztató és elősegíti a gyors tanulást és fejlődést. A motorsport egy nagyon klassz tevékenység, imádom a sebesség és a versenyzés érzését. Az extrém gyorsulást és a kemény fékezést, de érdekel a mérnöki oldala is. Még 6 éves kislányként kezdtem el gokartozni, ami nagyon különleges volt, pozitív módon megkülönböztetett a többi lánytól és fiútól. Nagyon jól éreztem magam, amint elkezdtem magabiztosabban versenyezni, később aztán a motokrossz egy nagyobb lépcsőfokot jelentett a gokartozáshoz képest. Ebben rengeteg móka is volt, hiszen legyünk őszinték, melyik gyerek nem szereti, ha koszos lesz a sárban” – mondta Raducanu.
Beszólt Verstappen Hamiltonnak a Chelsea-pletyka miatt
https://formula.hu/parc-ferme/32127
A brit sajtó szerint Lewis Hamilton is bekerülhet a londoni klubcsapat tulajdonosi körébe, mivel 10 millió dollárral szállna be az egyik érdeklődő, Martin Broughton ajánlatába. Max Verstappenhez is eljutott a pletyka, aki csípősen reagált rá, Hamilton korábbi klubpreferenciájára emlékeztetve:
„Azt hittem, hogy Arsenal-szurkoló! Ha Arsenal-rajongóként meg akarod venni a Chelsea-t, az elég érdekes. Én PSV-drukker vagyok, és sosem venném meg az Ajaxot. De mindenki azt csinál a pénzével, amit akar” – mondta a PA hírügynökségnek Imolában Verstappen. Hozzátette még, ha ő focicsapatot vásárolna, teljeskörű tulajdonos akarna lenni, hogy döntéseket hozhasson, nem akarna apró részesedést birtokolni.
Csupán három Ferrari-versenyző győzött eddig Imolában
https://formula.hu/parc-ferme/32126
30. alkalommal tartanak Formula-1-es nagydíjat Imolában, az Enzo és Dino Ferrariról elnevezett pályán, amely jóval közelebb található a Scuderia maranellói főhadiszálláshoz, mint Monza, az eddigi 29 versenyen (melyek az Olasz, San Marinó-i és legújabban Emilia-Romagna-i Nagydíj titulust viselték) mégis csak három pilóta nyert a hazai csapat színeiben, összeadva nyolc alkalommal.
A botrányos 1982-es San Marinó-i Nagydíjat Didier Pironi nyerte, a rákövetkező évben pedig honfitársa, Patrick Tambay győzött Imolában. 16 évet kellett várni a csapat következő sikerére hazai terepen: 1999-ben nyert Michael Schumacher, aki soron következő hét évben hatra növelte imolai diadalai számát, ő győzött az utolsó, 2006-os kiadáson. A Ferrari idei formáját ismerve Charles Leclerc vagy Carlos Sainz jó eséllyel pályázik rá, hogy negyedik tagként kerüljön a szűk társaságba.
Figyelem: pénteken lesz az F1-es időmérő – íme a program
https://formula.hu/parc-ferme/32123
A sprintformátum szerint dolgozik ezen a hétvégén a Formula-1, így péntek délután már időmérőt rendeznek Imolában. Íme az első nap programja:
9:55-10:40 Formula-3, szabadedzés
10:30-11:15 Superbike, első szabadedzés (12:45-től Aréna4)
10:55-11:40 MotoGP, első szabadedzés (Aréna4)
11:05-11:50 Formula-2, szabadedzés
13:30-14:30 Formula-1, első szabadedzés (M4 Sport)
15:00-15:45 Superbike, második szabadedzés (17:00-tól Aréna4)
14:55-15:25 Formula-3, időmérő (M4 Sport)
15:10-15:55 MotoGP, második szabadedzés (Aréna4)
15:50-16:20 Formula-2, időmérő (M4 Sport)
17:00-18:00 Formula-1, időmérő (M4 Sport)
Kikerült a Cupra versenyzőnégyeséből Nagy Dániel
https://formula.hu/parc-ferme/32125
Az elektromos túraautó-bajnokságban, az ETCR-ben tavaly még Zengő Motorsporttal együttműködő Cupra nemrég bejelentette, hogy partnert vált, és Mattias Ekström istállójára, az EKS-re bízza versenygépeit. A márka azóta megtette a versenyzői bejelentést is, mely értelmében a 2021-es felállás felét tartotta meg: nem meglepő, hogy maga Ekström, a széria címvédő bajnoka marad versenyzői státuszban is, rajta kívül még Jordi Gené folytatja az e-Racer volánja mögött.
Új jövevény viszont Tom Blomqvist, aki a DTM és GT-versenyzés mellett az elektromos sorozatokban is jártas már a Formula-E révén, ahol az előző szezonig szerepelt, valamint Adrien Tambay, akinek neve a DTM-ből lehet ismerős. Búcsúzott a köteléktől Mikel Azcona, aki a WTCR mellett az ETCR-ben is a Hyundait erősíti, valamint a tavalyi mezőny egyetlen magyarja, Nagy Dániel. Idén Michelisz Norbert erősíti az ETCR-t hazánkból.
Győzelme ellenére sem biztos Espargaro maradása az Apriliánál?
https://formula.hu/parc-ferme/32124
Történelmi sikert ért el az áprilisi eleji Argentin Nagydíjon Aleix Espargaro, aki nemcsak a saját, hanem az Aprilia első MotoGP-s győzelmét is aratta. Hosszan kellett várnia erre a diadalra a spanyolnak és a márkának egyaránt, akik 2017 óta küzdöttek közösen ezért a célért. A mostani eredmény ellenére sem biztos ugyanakkor, hogy Espargaro 2023-tól is a noale-i gyártót fogja erősíteni – legalábbis a motoros az Amerikai GP után arról beszélt, hogy az első egyeztetések nem alakultak túl jól, de így is szeretné jelenlegi alakulatával folytatni:
„Az a szándékom, hogy további két évig maradjak az Apriliánál. Nagyon erősnek és gyorsnak érzem magam, maradni akarok. Még nem kaptam ajánlatot. Az első egyeztetések a menedzseremmel igen csalódáskeltők voltak. Nagyon szomorú vagyok, mert rendkívül messze vagyunk egymástól. De van még idő, és remélem, értékelni fogják az évek során elvégzett munkámat. Bizonyítottam, hogy gyors vagyok és van tapasztalatom a motorok fejlesztésében. Úgyhogy ha lesz mozgás a paddockban, lesz más lehetőségem is. De még egyszer: maradni szeretnék az Apriliánál” – idézi a Crash.net Espargarót. Hozzá hasonlóan egyébként még a csapattárs Maverick Vinalesnek sincs szerződése 2023-ra (ahogy amúgy a MotoGP-mezőny túlnyomó többségében sem).
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Balesetek miatt rövidítették le az IndyCar tesztjét – videó
https://formula.hu/parc-ferme/32122
Helio Castroneves is a falba csapódott, de Alexander Rossi és Will Power is hibázott - emiatt lerövidítették az IndyCar szerdai tesztjét Indianapolisban.
Another early end to the day. This time for @ColtonHerta.
— NTT INDYCAR SERIES (@IndyCar) April 20, 2022
The No. 26 brought out the yellow flag for this incident exiting turn 1 at @IMS.
WATCH LIVE:@PeacockTV - https://t.co/7aweZcKbjU#INDYCAR // #Indy500 pic.twitter.com/GVeKlH1apl
The 4X #Indy500 champion ends his day in the turn 2 wall.
— NTT INDYCAR SERIES (@IndyCar) April 20, 2022
Check out the incident that brought out the yellow flag at @IMS.
WATCH LIVE:@PeacockTV - https://t.co/7aweZcKbjU#INDYCAR // @h3lio pic.twitter.com/Uk9ZVx3FCX
Close calls today…. @12WillPower owes me a beer. pic.twitter.com/mcBOePnI43
— Colton Herta (@ColtonHerta) April 21, 2022
Halláskárosodásra hivatkozva akarták megakadályozni helyiek a Miami Nagydíjat
https://formula.hu/parc-ferme/32121
Az évek során többször is tiltakozott a helyi lakosok egy része a Formula-1-es Miami Nagydíj megvalósítása ellen, s ez nem volt másként még bő két héttel az első verseny előtt sem. A beszámolók szerint a tiltakozók egy csoportja konkrétan arra hivatkozva akarta lefújni a Hard Rock Stadion körül felhúzott pályán rendezendő eseményt, hogy az F1-es autók hangja miatt fennáll a halláskárosodás veszélye – olyannyira, hogy a közel lakók akár a hallásukat is elveszíthetik.
Ennek kapcsán még a minap is tartottak egy tárgyalást, amelyen azonban a bíró lesöpörte az asztalról az aggályokat. Egyfelől indoklásában kiemelte, hogy az esetleges károsodás könnyen elkerülhető (például akár azzal, hogy az emiatt aggódók egyszerűen otthon maradnak a futam idején), másfelől arra is rámutatott, hogy a potenciális hallásvesztést igazoló bizonyítékok többségében spekuláción alapulnak, és egyáltalán nem tekinthetők megalapozottnak a Formula-1-es zajszintekről szóló információk fényében. Ezzel az utolsó akadály is elhárult a május 8-i Miami Nagydíj elől.
Esővel tarkított hétvégére készülhet az F1 Imolában
https://formula.hu/parc-ferme/32120
Az előrejelzések alapján nem csak a sprintfutam kavarhatja meg a kártyákat a hétvégi Emilia-Romagna-i Nagydíjon: a RacingNews365.com szakoldal által közzétett várható időjárás szerint akár a hétvége mindhárom napján eshet az eső Imolában. A péntek lehet a legvizesebb nap a háromból, ez pedig a délután esedékes időmérőt befolyásolhatja. Szombaton van esély rá, hogy a sprintre száraz pályán kerüljön sorra, de aznap sem kizárt, hogy záporok alakulhatnak ki délután és este. Vasárnap pedig ismét megnő a csapadék esélye jelen állás szerint: az idézett hírportál szerint mindössze 30 százalék az esély arra, hogy az évad negyedik futama lemegy eső nélkül. Emlékezhetünk rá: tavaly ugyancsak beleszólt az eső az imolai eseményekbe, akkor Max Verstappen nyerte a versenyt.
Imola valóban egyedülálló kilátással rendelkezik
https://formula.hu/parc-ferme/32117
A hétvégén ismét visszatér az F1 Imolába. Ezen a helyszínen 1980-ban rendezték az első versenyt, és bár 2006-tól kezdve egy darabig kikerült a naptárból, 2020 óta ismét a részét képezi. A pályán több különleges pont is van, ahonnan meglehet tekinteni az eseményeket, az F1 Instagram-oldala pedig kiemelt néhányat ezek közül.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
A Ferrari különleges plakáttal készül a hétvégére
https://formula.hu/parc-ferme/32118
Hazai versenyhétvégére készül a Ferrari, ami igazán különleges lehet a számukra, hiszen az erőviszonyok alapján jelenleg az olaszok tűnnek a legerősebbnek a mezőnyben. A maranellói alakulat ennek megfelelően egy igazán egyedi plakáttal készülődik az Emilia-Romagna-i Nagydíjra.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
David Schumacher visszatér a Formula-3 mezőnyébe
https://formula.hu/parc-ferme/32119
Ismét az F3-ban versenyezhet David Schumacher, akinek az idei szezonban a DTM-ben szereplő Winward csapatánál lenne jelenése. A német versenyző Imolában Ayrton Simmons helyére érkezik a Charouz Racinghez, de nem ez az egyetlen változás, miután az alakulat a Formula-2-ben is pilótát cserél, David Beckmann ugrik be Cem Bolukbasi helyére, aki még nem alkalmas a versenyzésre a Szaúd-Arábiában elszenvedett balesete miatt. Az F3-ban korábban már bejelentettek egy cserét a Jenzer Motorsportnál, de a szerdán az is kiderült, hogy Juan Manuel Correa sem lehet ott a hétvégén, a jerezi teszten összeszedett sérülései miatt, így az az ART Grand Prix csak két autót indít majd.
More news! David will replace @ayrton_simmons for this weekend at Imola pic.twitter.com/PXmMMmETPz
— Charouz Racing System (@CharouzSystem) April 20, 2022
A Ferrari egy újabb Leclerc-Verstappen csatára számít
https://formula.hu/parc-ferme/32116
Idén már többször is összecsapott egymással a világbajnoki címvédő Max Verstappen, valamint a pontversen éllovasa, Charles Leclerc. Azt egyelőre nem tudni, hogy Imolában folytatódik-e kettejük párharca, a maranellóiak viszont már nagyon készülnek rá. Ennek egyik jele, hogy nemrégiben egy fotót posztoltak a versenyzőkről, melyhez az alábbiakat fűzték hozzá a közösségi oldalaikon: „Nem biztos, hogy a szívünk bírni fogja a negyedik futamot egymás után, amikor ők ketten küzdenek egymással, de mi készen állunk rá” – állt a posztban.
Not sure our hearts can take a fourth race in a row with these two battling it out, but we’re ready #essereFerrari pic.twitter.com/3FYOiYZNnG
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) April 20, 2022