A Moto2-ben is világbajnok lett a KTM 19 éves sztártehetsége
https://formula.hu/parc-ferme/36932
Pedro Acosta 2021-ben valósággal berobbant a gyorsaságimotoros-világbajnokság mezőnyébe, amikor újoncként egyből a második versenyét megnyerte a Moto3-ban, majd további győzelmekkel a vb-címet is rögtön behúzta 17 évesen. Tavaly fellépett a Moto2-be, ahol a tanulóév után idén már abszolút favoritnak számított, a hétvégi Malajziai GP-re pedig úgy érkezett meg, hogy komoly esélye volt, hogy már két fordulóval a vége előtt bebiztosítsa újabb titulusát.
Ezt pedig meg is tette: a Repsol Honda ülésével is szóba hozott Fermin Aldeguer nyert Sepangban, Acosta viszont simán második lett, így pedig a versenyen bajba is kerülő – Ai Ogurával és Aron Canettel keveredett kontaktba – Tony Arbolinónak már nem maradt esélye ellene matematikailag sem. Acosta így 19 évesen már kétszeres világbajnoknak mondhatja magát, 2024-ben pedig immár a MotoGP-ben húzza majd a gázt: a KTM tehetsége a Gas Gas Tech3 alakulatánál debütál korábbi kollégája, Augusto Fernandez oldalán.
Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!
Indy500 és Le Mans-i 24 órás: ezeken is indulna a Williams F1-es pilótája
https://formula.hu/parc-ferme/36267
Logan Sargeant a Paddock Magazine-nak és Horváth Dánielnek adott interjújában említette meg azt, hogy más versenyek, szériák is mozgatják az F1-en kívül, bár jelenleg természetesen első sorban a száguldó cirkusz körül forognak a gondolatai, hiszen első évét tapossa ebben a közegben. Azt azonban megemlítette, hogy a későbbiekre két legendás verseny is szerepel a tervei között:
„Szeretnék versenyezni az Indy500-on és a Le Mans-i 24 óráson. Ezek a futamok nagy presztízzsel bírnak, és szerepelnek a listámon. Biztos vagyok benne, hogy egy nap rajthoz fogok állni ezeken” – nyilatkozta Sargeant.
A Williams F1-es újonca arról is beszélt, hogy szabadidejében leginkább golfozni szeret manapság: jó 4-5 órára elszakadni a telefonjától, és csak jól érezni magát a barátaival, ez kapcsolja ki. Ezen felül a mezőny egyetlen amerikai pilótája minden időt megragad arra is, hogy hazalátogasson Floridába, azzal kapcsolatban viszont nem érez nyomást, hogy ő képviseli az országát az F1-ben.
fotó: Williams Racing
Videó: így szól a Lamborghini új hypercarja Imolában
https://formula.hu/parc-ferme/36266
A 2024-es WEC-szezonban már Danyiil Kvjattal és Romain Grosjeannal a csúcskategóriában támad a Lamborghini, a gyártó pedig már teszteli is az új LMDh-autóját. Egy videói az imolai próbaútról:
A Le Mans-győztes autó előtt tiszteleghet F1-es festésével a Ferrari az Olasz Nagydíjon
https://formula.hu/parc-ferme/36265
Az olasz Formu1a.uno újságírója, Giuliano Duchessa írt arról, hogy információi szerint a Ferrari F1-es csapata különleges festéssel készül az Olasz Nagydíjra: az idei Le Mans-i 24 órást megnyerő WEC-autó előtt tiszteleghez a monzai dizájn.
Nagy csodákra azért nem kell számítani, a WEC-autó festésében igazából a sárga szín jelent meg kicsit hangsúlyosabban, valószínűleg ez nyilvánul majd meg az SF-23-ason is.
fotó: dppi
Videó: így driftelt Max Verstappen
https://formula.hu/parc-ferme/36264
Hamar megtanította a driftelés művészetére az F1-es világbajnok Max Verstappent Mad Mike: ez kiderül a Red Bull összefoglaló videójából.
Russell elmondta, min kellene változtatni az F1-es sprinthétvégéken
https://formula.hu/parc-ferme/36263
A 2023-as idényre változott a sprintfutamos nagydíjak lebonyolítása: immár külön kvalifikációt kapott a szombati rövid verseny, amely már nem határozza meg a vasárnapi futam rajtsorrendjét – azaz kvázi a szombat egy teljesen különálló sprintnap lett a hétvégéken belül. Ezzel az F1 megszabadult az előző két évben az időmérő után, a sprint előtt rendezett második szabadedzéstől is, amely teljesen feleslegesnek bizonyult, hiszen a kvalifikáció kezdetével már életbe lépnek a parc fermé-szabályok, azaz nem lehetett hozzányúlni a beállításokhoz. Ez egyébként most is így van, hogy az egyetlen szabadedzés után már nem módosíthatnak az autón a csapatok – márpedig George Russell szerint ez így nincs jól:
„Komoly kihívást jelenthet. Továbbra sem szeretem azt, hogy nem változtathatunk az autók beállításain az első szabadedzés után” – idézi a brit szavait a Motorsport.com portál. „Úgy gondolom, ez egyfajta ismeretlent vihet a sportba, ami izgalmas lehet. De ez olyan, mintha egy teniszező csak egy órával a wimbledoni döntő előtt kapná meg az ütőjét és azt mondanánk neki: ’ez van, birkózz meg vele’. És mindenféle gyakorlás vagy edzés nélkül előtte. Nem igazán így működik a többi sport. Értem, hogy miért csináljuk így. Ugyanakkor jó lenne, ha végre lehetne hajtani bizonyos változtatásokat a hétvége egy pontján.”
Nem véletlen, hogy épp Russell dobta be a témát, hiszen a nyári szünetet megelőző Belga Nagydíjon például sokat számíthatott, hogy a két Mercedes-pilóta eltérő szárnykonfigurációt választott: a fiatalabb brit nagyobb leszorítóerős csomaggal ment, amit hibának ítéltek meg utólag, s elképzelhető, hogy ezt kiküszöbölhették volna, ha van lehetőségük módosítani a hétvége során.
„Őrület, kibe futhat bele az ember a nyaralásán!”
https://formula.hu/parc-ferme/36262
George Russell posztolta a fenti szöveget az Instagramon: a fotó tanúsága szerint épp egyszerre gondolták úgy Daniel Ricciardóval (és a párjaikkal), hogy kilátogatnak Martin Garrix fellépésére – illetve a Mercedes-versenyzőt valószínűleg hívta is, legalábbis a bejegyzés szövege erről árulkodik.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Érdekesség, hogy a nyári szünet első napjaiban pedig két másik F1-es pilóta, Max Verstappen és Lando Norris fotózkodott együtt a világhírű holland DJ-vel:
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
Elárverezik Raikkönen egyik utolsó F1-es McLarenjét
https://formula.hu/parc-ferme/36261
Aukcióra bocsátják a 2006-os McLaren MP4/21-est, konkrétan a 02-es sorszámú karosszériát, amellyel Kimi Raikkönen versenyzett abban a szezonban a bahreini évadnyitótól a júliusi Francia Nagydíjig. Ez volt a McLaren első króm festésű autója, s az első, amelyet a Mercedes V8-as erőforrása hajtott meg. Eredményességben ugyan nem legendás a gép, hiszen abban az idényben nem győzött a wokingi alakulat, viszont így is fűződik hozzá egy ikonikus pillanat, amikor Raikkönen a monacói kiesése után már a futam közben egy jachton lazított. Az autó értékét nagyjából 2,5-3,5 millió dollár köré becslik.
fotó: DPPI
Együtt Indianapolisban az IndyCar és a NASCAR: a hétvége menetrendje
https://formula.hu/parc-ferme/36260
Közös versenyhétvégét rendez Indianapolisban az IndyCar és a NASCAR, ennek (is) köszönhetően előbbi futamára – amely idén már a második lesz az épített pályán – már szombaton sor kerül majd. Mutatjuk a programot a legfontosabb eseményekkel és a tv-közvetítésekkel együtt:
Péntek (augusztus 11.) | ||
15:00-16:30 | IndyCar, 1. szabadedzés | |
18:30-20:00 | IndyCar, Időmérő | (tv: Aréna4, élő) |
22:00-22:30 | IndyCar, Utolsó edzés | |
Szombat (augusztus 12.) | ||
03:00 | NASCAR Truck Series, Futam | (tv: Aréna4, élő) |
20:15 | IndyCar, Futam | (tv: Match4, élő) |
23:30 | NASCAR Xfinity Series, Futam | (tv: Match4, élő) |
Vasárnap (augusztus 13.) | ||
20:30 | NASCAR Cup Series, Futam | (tv: Aréna4, élő) |
Golf, Harvard: ezt csinálja De Vries az F1-es elküldése óta
https://formula.hu/parc-ferme/36259
Nyck de Vriest mindössze tíz verseny után menesztette az AlphaTauritól a Red Bull, a helyére pedig a visszatérő Daniel Ricciardót ültették be. A holland egy rövid közleményt leszámítva nemigen nyilatkozott eddig az elküldése óta, viszont a napokban részt vett a Gran Turismo film holland premierjén, ahol a RacingNews365.com portállal beszélgetve elmondta, hogy nehezen élte-e meg a kirúgását: „Igazából nem. Rengeteg támogatást kaptam, és valójában elég természetesen mentek a dolgok. Sokat golfozom azóta” – jegyezte meg De Vries.
Egyelőre azt nem tudni, mit hoz De Vries számára a jövő, de a Formula-E-ben és az endurance szakágban elért sikerei alapján alighanem lesz kérője – ahogy a menedzsere szerint vannak is érdeklődők több szériából. Mindenesetre a holland pilóta a közeljövőben más területen is ki fogja magát próbálni, ahogy azt például Nicholas Latifi esetén is láthatjuk: „Sosem tanultam korábban, valójában még a középiskolát sem fejeztem be. Szeptemberben viszont fogok járni egy kurzusra a Harvardon. Tárgyalás és vezetés a neve, egy kicsit tanulni fogok ezekről. Leginkább azért, mert tetszik, hogy most van egy kis időm és érdekel, hogy más dolgokat is tanuljak.”
Nem csak Perez és Ricciardo esélyes a Red Bull F1-es ülésére?
https://formula.hu/parc-ferme/36257
Többször is hangsúlyozta a Red Bull, hogy a haloványabb szombati produkciók ellenére nincs veszélyben Sergio Perez ülése 2024-re, hiszen szerződéssel rendelkezik a következő szezonra. Amely azonban lejár a jövő év végén, így 2025-öt illetően nyitott a kérdés, hogy ki lesz Max Verstappen kollégája. Sokak szerint Daniel Ricciardót is azért ültette be a lehető leghamarabb az AlphaTauriba Nyck de Vries helyére a Red Bull, hogy felmérjék, hogy az ausztrál esélyes lehet-e Perez utódjaként. Most azonban Christian Horner elárulta, hogy nem csak az említett két pilóta közül kerülhet ki a befutó:
„Nagyszerű a helyzet, amiben vagyunk, hiszen óriási az érdeklődés. És nem csak ezekről a versenyzőkről van szó, hanem a mi látókörünkön kívüli pilótákról is 2025-re vonatkozóan” – nyilatkozta a csapatfőnök a Sky Sports F1-nek. Tény, hogy az elmúlt hetekben többek között Lando Norrist és Oscar Piastrit is szóba hozták a Red Bull-lal, emellett ott vannak a saját neveltjeik is, kezdve Yuki Tsunodával és az F1-es debütálásra váró Liam Lawsonnal.
Horner ugyanakkor azt is elmondta, hogy Perez óriási népszerűségnek örvend a csapatnál, köszönhetően nem kis részben annak, hogy 2021-ben is segítette Verstappen a Lewis Hamilton elleni kőkemény vb-küzdelemben, ráadásul mint arra rámutatott, még mindig második a tabellán és a hollandon kívül csak ő nyert futamot 2023-ban – úgyhogy a fő céljuk, hogy segítsenek a mexikóinak megtalálni a szombati formáját.
Halálos baleset a Nordschleifén, ketten is életüket vesztették
https://formula.hu/parc-ferme/36258
Egy gyári tesztpilóta és utasa halt meg szerdán a Nordschleifén: egy Porschével történt a baleset, amelyben más autó nem vett részt. Az áldozatok a Goodyear gumigyártó alkalmazottai voltak, akik egy tesztprogramon vettek részt. A vállalat hivatalosan is részvétét fejezte ki a munkatársaik elvesztése miatt, hozzátéve, hogy mindenben támogatják a hatóságot az eset kivizsgálásában. Az egyik áldozat a 39 éves Christian Franck, a luxemburgi RTL információi szerint évek óta dolgozott hivatásos tesztelőként, a másik áldozat pedig a cég egyik német gumiszerelője volt.
A Nürburgring szerda esti nyílt napját törölték. A pályát egyébként az úgynevezett „touristenfahrten" időszakokban bárki használhatja nagyjából 20 euróért körönként. A rendőrség szerint tavaly 77 baleset történt a nyílt napokon, amelyben egy ember meghalt.
Sorba tudják-e rendezni magukat az F1-es pilóták életkor szerint?
https://formula.hu/parc-ferme/36256
A nyári szünetet kitöltendő friss Grill the Grid-epizódokkal jelentkezik a Formula-1: ezúttal a mezőnynek azt a feladatot adták, hogy életkor szerint állítsák magukat sorrendbe. Néhányakon már az is kifogott, hogy felülre kellett tenni a táblán a legfiatalabb versenyzőt, viszont abban legalább senki sem tévedett, hogy ki a mezőny rangidőse… A videó IDE vagy a képre kattintva indul:
Vettel reagált a Formula-E-pletykákra
https://formula.hu/parc-ferme/36255
Mi is írtunk nemrég arról a közösségi médiában terjedő híresztelésről, miszerint a Formula-1-ből tavaly visszavonult Sebastian Vettel az elektromos formulaautós világbajnokságon térhet vissza a volán mögé. A pletyka azon alapult, hogy az ABT csapata megvált Robert Frijnstől (akit azóta már leigazolt az Envision, a csapatfőnök Thomas Biermayer pedig két dolgot árult el a megcélzott utóddal kapcsolatban: Svájcban él, és sokat tesz a fenntarthatóságért, a környezetvédelemért.
A leírás illik Vettelre – a négyszeres világbajnok német azonban a Motorsport.com spanyol kiadásának határozottan cáfolta a pletykákat: „Nem állok tárgyalásban arról, hogy az ABT Cuprával vagy bármely más csapattal a Formula-E-ben versenyezzek. Szavakat adtak a számba, és szeretném tisztázni, hogy jelenleg nem tervezek visszatérni az autósportba” – fogalmazott Vettel.
Együtt evett-ivott Wolff, Stroll, Briatore és Domenicali
https://formula.hu/parc-ferme/36254
Flavio Briatore, a korábbi F1-es csapatfőnök osztotta meg az alábbi képet a közösségi oldalán azzal, hogy este a barátaival, akik jelesül az Aston-tulajdonos Lawrence Stroll, az F1-fővezér Stefano Domenicali, valamint a Mercedes-főnök Toto Wolff voltak. A képen nem látszik Wolff törött könyöke, de az osztrák még a nyári szünet elején járt pórul.
Briatore posztja szerint egy elegáns olasz étterem, a Billionaire Porto Cervo szolgált a nagyágyúk találkozójának helyszínéül.
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
„Marad!” – bejelentette egyik versenyzőjét a Gresini Ducati
https://formula.hu/parc-ferme/36253
A Gresini Racing szerda késő este egy rövid Twitter-posztban erősítette meg, amit eddig is szinte biztosra lehetett venni: Alex Marquez 2024-ben is náluk fog versenyezni. A bejelentésről szóló bejegyzésben egy fotó látható a spanyol versenyzőről és a csapattulajdonos Nadia Padovaniról, ami mellé annyit írtak csak, hogy „Marad!”, párhuzamba állítva a két futballista, Neymar és Gerard Pique egykori barcelonás posztját (bár ironikus, hogy annak idején pár nappal később Neymar mégis átigazolt a PSG-hez…). Marquez hosszabbítása nem meglepő, hiszen idén valósággal újjászületett a hondás évek után a GP23-as Desmosedicin, s épp a múlt hétvégi Brit Nagydíjon győzni is tudott a vizes pályán rendezett sprintfutamon.
A csapattársának kiléte azonban erősen kérdéses, ugyanis Fabio di Giannantonio halovány teljesítménye miatt valószínűsíthető, hogy az olasznak nem lesz maradása. Az ülésre a legfrissebb hírek szerint a Moto2-ben vitézkedő Tony Arbolino és Jake Dixon esélyes, de felmerült már Franco Morbidelli és Joan Mir neve is.
¡SE QUEDA!
— Gresini Racing (@GresiniRacing) August 9, 2023
HE STAYS!
RIMANE CON NOI!#GresiniFamily pic.twitter.com/mvy8bINYPU
Onboard videó: így hajtotta meg Mick Schumacher édesapja F1-es Mercedesét
https://formula.hu/parc-ferme/36252
A német pilóta még Goodwoodban ülhetett bele Michael Schumacher egykori F1-es Mercedesébe, a csapat most erről tett közzé egy felvételt.
Megvehetjük Schumacher egyik ikonikus F1-es Ferrariját
https://formula.hu/parc-ferme/36251
Augusztus 16-tól lehet licitálni Michael Schumacher egyik legendás F1-es Ferrarijára. A 215-ös számú F12001B a 2002-es szezon elején aratott futamgyőzelmet Schumacher alatt az Ausztrál Nagydíjon, és pole-pozíciót is szerzett: a 2001-es autó kicsit módosított változataként addig teljesített szolgálatot, amíg a Scuderia el nem készült a 2002-es modellel.
Az autó a kaliforniai Monterey városában "vesz részt" a Sotheby aukcióján. A hétszeres világbajnok másik legendás F1-es Ferrarija, az F2003-GA tavaly 14,9 millió dollárért, vagyis valamivel több, mint ötmilliárd forintért kelt el.
fotó: dppi
Csökkenthetik Perez F1-es fizetését? Marko reagált
https://formula.hu/parc-ferme/36250
Mint arról mi is beszámoltunk néhány napja, felröppentek olyan sajtóértesülések, miszerint van egy záradék Sergio Perez szerződésében, amely lehetővé teszi a fizetése csökkentését, amennyiben 125 pontnál nagyobbra hízik a hátránya a csapattárs Max Verstappennel szemben az összetettben. Márpedig a nyári szünetre fordulva most épp ennyi a különbség a két Red Bull-os között – az energiaitalosok tanácsadója, Helmut Marko azonban kitalációnak nevezte a híreszteléseket:
„Nem tudom, ez már megint honnan jött. Teljes mértékben légből kapott az egész. A szerződéseket pontosan szabályozzuk, nem lesz fizetéscsökkentés. Csak újra és újra ugyanazt tudom elmondani: mindkét pilótánk az élen van a versenyzői világbajnokságban és vezetjük a csapatértékelést is” – nyilatkozta az F1-Insidernek Marko, hozzátéve: „Max a saját ligájában versenyez, éppen ezért nincs okunk Perezt érintő lépéseken gondolkodnunk. Továbbra is szerződése van a Red Bull Racinggel 2024-re.”
Zhou nem félti az F1-es ülését Pourchaire-től
https://formula.hu/parc-ferme/36249
Guanyu Zhou második szezonját tölti a Formula-1-ben az Alfa Romeónál, ahol idén szintet lépett: házon belül sokkal közelebb van Valtteri Bottashoz. Bár az alakulat számára fontos a stabilitás, egyelőre csak a finn rendelkezik szerződéssel 2024-re, ráadásul a Sauber akadémiájához tartozik a Formula-2-ben jelenleg a bajnokságot vezető Theo Pourchaire is, aki nyilvánvalóan célba vette az F1-et. Ám amikor Zhout arról kérdezték, tart-e a francia jelentette fenyegetéstől, a kínai így felelt – szavait a RacingNews365.com idézi:
„Úgy érzem, minden évben az év eleje óta próbálják mondogatni, hogy egyesek esélyesek lehetnek az ülésre. De ami engem illet, nem érdekel, mások mit csinálnak a saját bajnokságukban. Nekem csak azt kell bizonyítanom, hogy ide tartozom, hogy fejlődök és nagy előrelépéseket teszek, és akkor nem sok minden miatt kell aggódnom. De ha sokat hibázok, akkor úgy érzem, nem érdemlem meg, hogy itt legyek és akkor helyes, hogy esélyük van megszerezni az ülést. Ha viszont mindent jól csinálok, akkor nincs okom aggódni miatta.”
„Szeretném tisztábban látni a képet, mielőtt vége a nyári szünetnek. Meglátjuk, mit kell tennünk, hogy mindent papírra vessünk, de pillanatnyilag a menedzsmentem egyeztet a csapattal, de nyilván a hungaroringi ötödik hely az időmérőn segít. Minden lehetőségre nyitottak vagyunk, de a prioritás számomra, hogy itt maradjak, mert két év után úgy érzem, beilleszkedtem a csapatba. Amikor újoncként megérkezel, egyéves szerződésed van, de két év után szeretnék egy kicsivel hosszabb kontaktust” – tette hozzá Zhou.
Ocon különleges területen élvez előnyt másokkal szemben
https://formula.hu/parc-ferme/36248
A nyári, európai szezonban ugyan ez nem jelent problémát, a tavaszi és őszi turnékon viszont kulcsfontosságú lehet a versenyzők számára, hogy hogyan tudják kezelni az időeltolódás okozta nehézségeket, azaz egyszerűbben mondva a jet laget. Esteban Oconnak van egy csodafegyvere, ami előnyt jelent a többiekkel szemben ezen a téren: személyes edzője, Tom Clark ugyanis a jet lag szakértője, s doktori kutatásaiban is ezzel a témával foglalkozik.
Clarkot az Alpine „házi sajtója” kérdezte meg a témáról. „Valószínűleg a versenyzők nem érzik elég menőnek a témát ahhoz, hogy a jet laggel kapcsolatos stratégiáikról beszéljenek, pedig ez egy fontos része egy versenyhétvégének. Mivel nem tudunk róla sokat, azt is hihetnénk, hogy a versenyzők csak felugranak a repülőre, és remélik a legjobbakat…”
„Ahhoz, hogy kezeld a jet laget, a kulcs a felkészülés, a videlkedés és a hozzáállás, nem pedig egy tabletta, amit egyszerűen bekapsz, és rendbe teszi a dolgokat. Nagyon örülök, hogy a reptéren látok embereket különböző stratégiákat alkalmazni, például sötétített szemüveget felvenni. Tekintve, hogy milyen irányba halad a sportág, egyre több és több versennyel minden szezonban, és nagy ugrásokkal a különböző időzónákban, jó látni, hogy az emberek egyre többet foglalkoznak ezzel.”