DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 24. kedd

Zarco kizárta, hogy ő vegye át Marquez helyét a Repsol Hondánál

Amióta eldőlt, hogy Marc Marquez szerződést bont a Hondával és jövőre már a Gresini Ducati színeiben húzza majd a gázt a MotoGP-ben, az egyik legfontosabb pilótapiaci kérdéssé az vált, hogy vajon ki veszi át a helyét a Repsolnál. Elsőre logikus lépésnek tűnt volna, ha a Honda szatellit gárdájához, az LCR-hez leigazolt Johann Zarcót léptetik előre a gyári alakulathoz, ám most a francia versenyző az Ausztrál Nagydíj csütörtöki sajtónapján megerősítette, hogy ez nem fog megtörténni:

„Tényleg azt gondoltam, én lehetnék a természetes jelölt, de számos más oka van, hogy ez mégsem volt annyira ’természetes’. Nem túl fényes csak azért bekerülni a gyári csapatba, mert szabaddá vált az ülés. Azért kell odakerülnöm, mert engem akarnak. Amikor Marc nemet mondott, sokkal nagyobb lelkesedést vártam a Hondától és a gyári csapattól, hogy ezt nyomják” – fogalmazott némileg csalódottan a Motorsport.com által idézett Zarco. A jelenleg a Pramac Ducatinál szereplő motoros hozzátette: amellett, hogy szemlátomást a Honda sem akarta annyira az előléptetését, ő maga is úgy érzi, hogy biztosabb a hosszabb maradása a MotoGP-ben, ha nem hagyja ott Lucio Cecchinello csapatát egy esetlegesen csak egy szezonig tartó repsolos kalandért.

Marquez helyére amúgy már egy hete is inkább a jelenleg az RNF Apriliát erősítő Miguel Oliveirát tartotta fő esélyesnek a sajtó, a portugál némi ellentmondásba is keveredett Razlan Razali csapatvezetővel annak kapcsán, van-e olyan záradék a szerződésében (amely 2024-re is szól), hogy egy gyári alakulat érdeklődése esetén távozhat. Mindenesetre Oliveira csütörtökön Phillip Islanden arról beszélt, hogy nincs fejlemény, majd ha lesz ajánlata, lesz mondandója is – viszont a minap még így nyilatkozott az esetleges váltásról a MotoGP.com weboldalnak: „Megtiszteltetés, hogy egy olyan gyártó vesz fontolóra, mint a Honda. Minden motoros célja, hogy gyári csapatnál gyári ülést kapjon azzal a céllal, hogy együtt fejlődjenek. A lehető leghamarabb szeretném, hogy ez megtörténjen.”

motogp-zarco-pramac

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Álláshirdetésben keres műveleti igazgatót a Haas F1-es csapata

A Haas múlt héten jelentette be, hogy Günther Steiner helyett az eddigi mérnökigazgató, Ayao Komatsu veszi át a csapatfőnöki pozíciót a Formula-1-es istálló élén. A közlemény azt is tartalmazta, hogy Komatsu mellé kineveznek majd egy műveleti igazgatót is, aki a Banburyben található központból irányítja majd a versenyzéshez nem közvetlenül kapcsolódó részlegek munkáját.

Nos, erre a pozícióra jelent meg egy álláshirdetés a Haas részéről az erre szakosodott Bamboo HR aloldalán. Az álláshirdetés leírásában, amely ide kattintva érhető el, hosszan részletezik, milyen képességekkel kell rendelkeznie a jelentkezőknek és mik lesznek a fő feladatkörei: például első pontként szerepel a csapatfőnökkel való közös munka stratégiai vezetés és működési menedzsment területein, de emellett a műveleti igazgató a felelős a részleg összteljesítményéért és a hatékonyságért, valamint a célkitűzések és mérföldkövek eléréséért.

A honlapon egyébként több más posztra is keres jelentkezőket a Haas: többek között egy aerodinamikai főmérnök jelentkezését is várják a maranellói bázisukra.

f1-haas-brazil

Itt a vége: Loeb alatt is megállt a Prodrive a Dakaron

Nagyon úgy tűnik, hogy az utolsó előtti szakaszon végleg eldőlt a versenyfutás az autósok között Carlos Sainz és Sebastien Loeb között a 2024-es Dakar Ralin. A napnak 13 perc 22 másodperces hátránnyal nekivágó francia eleve némileg lassabb tempót diktált, mint az éllovas audis, a 132. kilométernél azonban meg is állt alatta a Prodrive: a szervezők közlése szerint a lengőkar tört el. A hírek szerint máris fél órát vesztegelt a műszaki problémák miatt a kilencszeres ralivilágbajnok, ráadásul még a szervizcsapat sem érkezett meg a helyszínre, így végleg elszállhatnak Loeb esélyei az összetett sikerre – főleg, hogy közben Sainz vezet a mért pontok alapján.

A Prodrive legénységét rengeteg technikai hiba sújtotta az elmúlt szűk két hétben, emiatt a másik nagyágyú, a címvédő és igencsak feldúltan nyilatkozó Nasser Al-Attiyah a keddi felvonás után úgy döntött, inkább be is fejezi a Dakart – erről itt írtunk bővebben.

dakar-loeb-2

Női juniorpilótákat szerződtetett a Haas és a Williams

A Haas egy amerikai hölggyel kötött megállapodást: a 19 éves Chloe Chambers az istálló F1 Academy szériába delegált versenyzője lesz, aki a Campos kötelékében versenyez. Chambers 2021-ben kezdődő formulaautós pályafutása során szerepelt az F4 USA-ban és a W Seriesben – utóbbiban egy pontot szerzett –, tavaly pedig győzelmeket szerzett az észak-amerikai Porsche Sprint Challenge széria Cayman Pro/Am kategóriájában, valamint egyszer nyert a Formula Regional Óceánia-bajnokságban, amivel rekordot állított fel, hiszen a korábban Toyota Racing Seriesként futó új-zélandi szériában először ért el győzelmet és pole-pozíciót nő. Egy Guinness-rekord is fűződik hozzá 2020-ból, a leggyorsabb 50 bójás szlalom csúcsa 47,45 másodperccel.

A Williams utánpótláscsapata is gyarapodott egy újabb hölggyel. A japán Sara Matsui nem az F1 Academyben versenyez, mivel egy csupán 13 éves gokartosról van szó: az OKJ kategóriában, valamint az F1 Acedemyhez kötődő Champions of the Future Academy keretében szerepel 2024-ben. A Williams már novemberben bejelentette kötelező versenyzőjét a női formulaautós szériában, Lia Blockot.

A Williams egy F4-es bajnok szerződtetését is kommunikálta: a francia Alessandro Guisti 2022-ben nyerte meg hazai szériáját, tavaly a Formula Regional Európa-bajnokságon lett hatodik, Grove támogatásával ugyanitt folytatja, az ART istállóra váltva.

Hányszor nyertek a különböző rajthelyekről az F1-ben?

Érdekes válogatást osztott meg nemrég az F1 YouTube-csatornája, amelyben egyre hátrébbi rajthelyről aratott győzelmeket vettek sorra. Az igazán érdekes része a videónak az, hogy hány győzelmet arattak az egyes pozíciókból a Formula-1 történetében. Nem meglepő módon a legtöbbször a pole-pozícióból startolva diadalmaskodtak a pilóták, összesen 470 alkalommal az eddigi 1101 nagydíjból, ami 42,69 százalékos aránynak felel meg.

A második helyről 261-szer (23,7 százalék), a harmadikról 133-szor (12,07 százalék) nyertek, s értelemszerűen ez a szám folyamatosan csökken, ahogy haladunk egyre hátrébb a rajtrácson. Kilencedik helyről például csak öt, tizedikről pedig tizenkét győzelem született. Érdekesség, hogy a videóban nem szerepel, de a 15. rajthelyről is született egy győzelem: Fernando Alonso az ütközésbotrányról elhíresült 2008-as Szingapúri Nagydíjat nyerte meg onnan. Az abszolút rekordot pedig John Watson tartja, aki az 1983-as Nyugat-amerikai Nagydíjat a 22. kockából indulva húzta be. A videó IDE vagy a képre kattintva tekinthető meg:

f1-rajthelyek-video

Új utcai pálya venné el az F1-es Japán Nagydíjat Suzukától?

Sajtóhírek szerint új helyszín jelentkezhet be a Formula-1-es Japán Nagydíj megrendezéséért a legendás suzukai pálya mellett. Helyi lapok arról számoltak be, hogy Osakába szeretnék csábítani a száguldó cirkuszt, meglovagolva a 2025-ben rendezendő Osaka-Kansai Expo keltette lendületet. A japán Sankei Shimbun lap idézi az Osakai Kongresszus és Turisztikai Hivatal elnökét, Hiroshi Mizohatát, aki arról beszélt, hogy a jelenlegi trendeket követve – elég csak a Madridba pletykált nagydíjat említeni – egy utcai pályáról lenne szó, amelyet főként magántőkéből húznának fel.

Suzuka szerződése egyébként az idei, ősz helyett áprilisban rendezendő versenyt követően lejár az F1-ben. A versenyzők körében közkedvelt pálya 1987 óta ad otthont a Japán Nagydíjnak – a kivételt ez alól 2007 és 2008 jelenti, amikor Fujiba látogatott a mezőny, valamint a 2020-as és 2021-es esztendő, amikor a koronavírus-járvány miatt törölni kellett a futamot.

f1-suzuka-start

„Egyértelmű előrelépés” – dupla shakedownt tervez 2024-es F1-es autójával a Haas

A konstruktőri világbajnoki értékelés utolsó, tizedik helyén zárt 2023-ban a Haas a Formula-1-ben. Pilótáik, Kevin Magnussen és Nico Hülkenberg csak elvétve tudták pontszerzésre váltani az alkalmanként produkált időmérős villantásokat, ráadásul az amerikai alakulat austini fejlesztési csomagja sem vált be. A nemrég kinevezett új csapatfőnök, a Günther Steinert váltó Ayao Komatsu az első sajtóbeszélgetésén óvatosan fogalmazott annak kapcsán, mit lehet várni a 2024-es autójuktól:

„A 2024-es autó egy egyértelmű előrelépés. De hogy elég jó lesz-e a riválisok ellen? Nem hiszem, mivel eléggé későn kezdtünk. Elég későn változtattunk a koncepción is, és az austini fejlesztési csomaggal valójában kicsit meg is osztottuk az erőforrásokat. Szóval reális vagyok a Bahreinben kigördülő autónkkal kapcsolatban, de nem negatívan. Ez nem a mérnökök hibája, ők jó szakemberek. És a kulcs aztán az lesz, hogy bármilyen is lesz az autó Bahreinben, bármilyen problémákat is látunk, próbáljuk megérteni őket, és onnan lépjünk tovább csapatként.”

Bár az nem derült ki, hogy a Haas mikor leplezi le az idei versenygépét, azt elárulta Komatsu, hogy két bejárató tesztet is terveznek a február 21-23-i bahreini előszezoni teszt előtt: először február 11-én, Silverstone-ban gurulnak pályára, majd két nappal a közös gyakorlás előtt, a szahíri pályán úgyszintén.

f1-haas-2023-2

„Csak formalitás” a madridi városi F1-es futam érkezése?

A spanyol AS napilap információi szerint „csak formalitás”, hogy még nem jelentették be hivatalosan a madridi F1-es nagydíj érkezését.

A helyi sajtóorgánum úgy tudja, hogy a kormányzat részéről teljes a támogatás, és bár a spanyol szövetség elnöke, Carmelo Sanz de Barros nemrég lehűtötte a kedélyeket azzal, hogy még beadványt sem kaptak erről az eseményről, de az AS-nek egy helyi politikus, Isabel Díaz Ayuso azt nyilatkozta, hogy a kormányzat nem utasíthat vissza egy ilyen projektet, hiszen ez rengeteg hozna Madridnak és Spanyolországnak.

A hispánok F1-es futamát hagyományosan Barcelonában rendezik, de a katalán pálya szerződése 2026-ig szól, Madridban pedig elvileg minden adott ahhoz, hogy leváltsák a jól ismert helyszínt: egy városi nagydíjat szeretnének rendezni, méghozzá részben fedett, zárt pályán, abszolút újításként, állítólag éjszakai versenyként.

f1-barcelona-start_1

A Mercedes még mindig menedzseli Ocon F1-es pályafutását

Továbbra is egyengeti Esteban Ocon pályafutását a Mercedes – ezt mondta a csillagosok juniorprogramjának vezetője, Gwen Lagrue a The Race kérdésére.

Ocon korábban a Mercedes neveltjeként érkezett meg az F1-be, ám a Stroll család hatalomátvétele után nem jutott neki ülés, amikor „kitúrták” a később Aston Martinná formálódó istállótól.

Végül 2020-ban térhetett vissza a Renault-val, 2021-ben elkönyvelhette első F1-es futamgyőzelmét a Magyar Nagydíjon, és azóta is a franciáknál versenyez – azonban ennek ellenére még mindig megvan a mercedeses kapcsolata.

„Ő még mindig nagyon kötődik hozzánk. Az Alpine pilótája, teljes mértékben elkötelezett az Alpine felé, de mi továbbra is menedzseljük a karrierjét. Csak húsz ülés van az F1-ben, és mindannyian együttműködünk a sport érdekében. Ebben az esetben nagyon jó a kapcsolatunk az Alpine-nal, és mindig megpróbáljuk megtalálni a legjobb megoldást arra, hogy együtt dolgozzunk a csapat és a versenyző legjobb érdekei szerint” – mondta Lagrue.

f1-monaco-ocon-alpine

Megvan, hogy kik vezetik 2024-ben a BMW hypercarjait a WEC-ben

Új gyártóként száll be az endurance-világbajnokság csúcskategóriájába a BMW, amely két autót indít majd a 2024-es szezonban azok után, hogy tavaly az IMSA futamain már rajthoz állt.

A #20-as számú BMW M Hybrid V8-at Sheldon van der Linde mellett René Rast és Robin Frijns fogja vezetni, míg a #15-ös számú testvérautót Raffaelle Marciello, Marco Wittmann és Dries Vanthoor irányítja majd.

A tavalyi IMSA-felállásból tehát senki sem kap lehetőséget majd a WEC-programban, az eddigi DTM-pilótákat, Marciello révén egy korábbi Mercedes-pilótát, valamint az autókat üzemeltető Team WRT LMP2-eséből Frijnst ültetik be.

bmw-wec

Ez Hamilton kedvenc F1-es emléke

Bár Lewis Hamilton szinte megszámlálhatatlan sikert ért él a száguldó cirkuszban, hiszen 2007-es bemutatkozása óta 7 világbajnoki címet, 103 győzelmet, 104 pole-pozíciót és 197 dobogós helyet szerzett, mégsem az egyik sikerittas momentumot választotta kedvenc F1-es emlékének.

"A kedvenc pillanatom egyszerűen csak az, amikor végre bekerültünk a Formula-1-be. Egyszerűen nem akartuk elhinni" - idézi Hamiltont a Mercedes oldala. "Annyi, de annyi sötét pillanat volt, mikor azt hittük, hogy mindennek vége és sosem fog összejönni, de sohasem adtuk fel. Amikor megnyertem az első versenyemet Montrealban, és lenéztem a dobogóról édesapámra, abban a pillanatba mindketten azt éreztük, hogy megérte a sok átvirrasztott éjszaka, a rengeteg munka, utazás és nehézség, amiken keresztül mentünk."

Záradék gátolhatja a gyors F1-es visszatérésben Steinert?

A Formula-1-ben mára bevett szokásnak számít, hogy egy szakembert úgynevezett kertészkedési szabadságra küld volt csapata, miután aláírt egy másik istállóhoz, hogy ne vihessen magával az emlékeiben frissen őrzött titkokat volt csapatáról. Ilyen volt például a McLarennél most munkába álló Rob Marshall esete is, aki nagyjából egy évnyi szünetet követően állhatott hivatalosan is alkalmazásba Wokingban, miután a Red Bulltól távozott.

Günther Steiner esete ugyan egy kicsit más, hiszen ő nem írt alá egyetlen másik csapathoz sem, miközben élő szerződés kötötte a Haashoz, ugyanakkor a szerződésében lehetett egy olyan záradék, amely miatt most egy ideig nem mehet át másik csapathoz semmilyen pozícióban dolgozni - értesült az Autosport. Ugyan ezt egyik fél sem erősítette még meg, de a hétvégi Autosport International Show-n az olasz szakember azt mondta, hogy ha Christian Horner ezen a héten visszahívná a Red Bullhoz, akkor nemet kellene mondania. Persze Günther Steiner elárulta, hogy most egyébként sem akar sebtében visszatérni.


Fotó: Haas

Sportautós hölgytehetséget igazolt juniorcsapatába a Mercedes

Az idei szezonban már minden F1-es istálló támogat legalább egy versenyzőt a tavaly életre hívott női formulaautós szériában, az F1 Academyben. A Mercedes ma bejelentette, hogy az ő választásuk Doriane Pinre esett, aki a Prema színeiben fog rajthoz állni az említett sorozatban. Toto Wolff csapatfőnök elmondása szerint több év óta figyelik a 20 éves francia hölgyversenyző teljesítményét.

Pin pedig az utóbbi években remek eredményeket is ért el, mindenekelőtt a sportautózásban: a 2022-es esztendő jelentette számára az áttörést, amikor az Iron Lynx csapatával megnyerte a Ferrari Challenge Europe – Trofeo Pirellit, emellett pedig az Európai Le Mans Szériában a GTE-kategóriában futamgyőzelmet aratott Portimaóban. Ráadásként a Spái 24 óráson is kategóriaelsőséget szerzett a Gold Cup géposztályban Sarah Bovy, Michelle Gatting és Rahel Frey oldalán. 2023-ban immár a WEC-ben szerepelt a Prema LMP2-es egységében Danyiil Kvjat és Mirko Bortolotti oldalán: a sebringi évadnyitón dobogóra is állhatott a trió.

doriane-pin-mercedes

„Panaszkodhatnék, hogyan bánt Mickkel, de azt nem mondhatjuk, hogy Günther ne lenne őszinte”

A 2024-es esztendő legnagyobb F1-es híre eddig kétségkívül Günther Steiner távozása a Haas éléről, így nem meglepő, hogy a Mercedesnél viszont további három évig csapatfőnök maradó Toto Wolff interjút adott a Gazzetta dello Sportnak, az ő személye is előkerült témaként:

„Veszteséget jelent az F1 számára. Günther egy igazi karakter, aki rendkívül népszerű lett, és ezzel elképesztő mértékű megjelenést adott a csapatnak és a márkának, összevetve az eredményeikkel. Mosolyra fakasztja az egész Netflix-jelenséget, de egy remek személyiség, aki hiányozni fog.”

Wolff azért egy apróságot kiemelt Steiner kapcsán, méghozzá azt, ahogy 2022 végén megvált az így végül a Mercedes tartalékpilótájaként kikötő Mick Schumachertől: „Panaszkodhatok arra, hogyan bánt Mickkel, aki közel áll a szívemhez, amikor nem jelentette be őt. De azt nem lehet mondani, hogy Günther ne lenne őszinte. És ez nem egy általános dolog az F1-ben” – jegyezte meg a Haas exfőnökéről a Mercedes vezetője.

A Steiner-témát részletesen is kitárgyaltuk a Formula Podcast legutóbbi adásában, de a heti híreket összefoglaló Pitwall című műsorunkban is beszéltünk róla:

Norris F1-es szerződése a következő prioritás a McLaren számára

Bár még mindig várat magára az első futamgyőzelme az F1-ben, Lando Norrist a jelenlegi mezőny egyik legnagyobb tehetségének tartják, ennek megfelelően számos alakulattal szóba hozták már annak ellenére is, hogy 2025 végéig érvényes a szerződése a McLarennél. Miután azonban Oscar Piastrival már 2026-ig hosszabbított a wokingi istálló, valójában őt köti rövidebb ideig a kontraktusa a csapathoz, Zak Brown elnök-vezérigazgató szerint azonban az első számú célok között szerepel, hogy Norris is maradjon velük:

„Azt mondanám, ez a következő prioritás” – nyilatkozta a McLaren-vezér a Speedcafé szaklapnak. „Nagyon sok prioritásunk van, és nyilván Landóval van még némi időnk, de ő az a versenyző, akit mindenki akar a bokszutcában. Meddig folytatja még Lewis? Mit fog tenni a Mercedes? Mennyi ideje van még Sergiónak? Az biztos, hogy a másik három nagycsapat még nem látja a versenyzői felállását 2025 után. És úgy vélem, az alapján, ahogy Lando teljesített, ő van mindenkinél a lista tetején.”

Brown megjegyezte: szerinte Norris számára is ők jelentik az egyik legjobb opciót. „Úgy gondolom, jó helyzetben vagyunk Landóval. Úgy vélem, 2026 mindenkinek jó lehetőség új dolgokra, és szerintem semmi olyan nincs, amivel mi ne rendelkeznénk, ami más csapatoknak megvan. Komfortosan érzi magát ebben a környezetben, a csapattársával. Ha megnézzük, melyik csapatok találhatnak bele 2026-ban, szerintem négy-öt ilyen istálló van, és mi is köztük vagyunk.”

f1-norris-brown-mclaren

Sérülés miatt feladta a Dakart a magyar versenyző

Véget ért a 2024-es Dakar Rali az egyik magyar induló, a hazánk színeit a Challenger-kategóriában képviselő Lónyai Pál számára. Az XRaid Team közlése szerint a legendás viadalon első alkalommal szereplő Lónyai még a múlt héten, a hatodik szakaszon talált el egy dűnét, azóta panaszkodott nyakfájdalmakra. Emiatt akkor a verseny folytatása érdekében ki is hagyta a szakasz második felét, majd a fájdalmak vasárnap, a hetedik nap során újra előjöttek, ezért Lónyai és társa, Filippo Ippolito a csapatorvos utasítására úgy döntöttek, hogy kiszállnak a versenyből.

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

X-raid Team (@xraidteam) által megosztott bejegyzés

Plusz 500 fő: Jelentősen bővítik a Mercedes főhadiszállását

West Northamptonshire tanácsa hivatalosan is jóváhagyta a Mercedes brackley-i gyárának jelentős bővítésére vonatkozó terveket, melyek értelmében a csillagosok a jelenlegi 1400 fős létszámot 1900 főre növelhetik új létesítményekkel, méghozzá nagy hangsúlyt helyezve a fenntarthatóságra. A bővítési törekvések néhány környékbeli vállalkozás részéről ellenállásba ütköztek, de a tanács stratégiai tervezési bizottsága a héten elfogadta a terveket.

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke korábban azt mondta, hogy a bővítés az emberek érdekében történik, hogy minél jobb munkakörülményeket teremtsenek a számukra: „Itt a forma követi a funkciót, nem pedig fordítva. Mindent azért teszünk, hogy egy nagyszerű munkahelyet hozzunk létre, ami munkára és időtöltésre egyaránt remek. Azt szeretnénk, ha ez egy önálló kis faluvá válna, minden olyan kényelemmel és előnnyel, amit egy Szilícium-völgyi stílusú környezettől elvárnánk.”

brackley

Az AlphaTaurihoz kerülhet a kitúrt Alpine-guru

A tavaly nyári „nagy lefejezés” során Otmar Szafnauer csapatfőnök és Laurent Rossi vezérigazgató mellett a mindenkori enstone-i csapat „lelke”, Alan Permane is távozott az Alpine-tól, aki 34 évvel korábban, még a benettonos időkben szerződött le az istállóhoz, s ott volt Michael Schumacher, valamint Fernando Alonso világbajnoki címeinél is.

alpine-harmas

Sajtóértesülések szerint a brit szakember az AlphaTauri színeiben folytathatja pályafutását, s bár ezt még hivatalosan nem erősítették meg, tekintve, hogy Christian Horner Red Bull-csapatfőnök már elbocsátását követően dicshimnuszokat zengett róla, nem is lenne teljesen meglepő.

Permane érkezése egy újabb lépés lehet a kisebbik Red Bull-csapat átalakításában, ahol Franz Tost visszavonulása után a Ferraritól érkező Laurent Mekies veszi át a kormányrudat, míg a vezérigazgatói posztra szintén nemrég, tavaly nyáron nevezték ki Peter Bayert.

lawson-monza-tauri

A száguldás szerelmesei: Valentin-napon jön az új Mercedes

Immár hivatalos lett, amit korábban többször megírtunk: valóban február 14-én mutatja be legújabb F1-es autóját, a W15-ös kódjelű versenygépet a Mercedes csapata. Az eseményre ezúttal is Silverstone-ban kerül sor (akárcsak két nappal korábban az Aston Martin leleplezésére), s ezt a csillagosoknál jellemzően egy gyors shakedown is követi a Brit Nagydíj helyszínén.

pf-mercedes-valentin

A McLaren egyébként a hírek szerint ugyanezen a napon leleplezi le a 2024-es autóját, de erről még nem érkezett hivatalos megerősítés, ellentétben az Alpine-nal, akik szintén megerősítették a korábban pletykált időpontot, február 7-ét.

pf-alpine-bemutato

Russell és Piastri lehet a szezon meglepetése?

Az egykori F1-es pilóta, a mostanában elsősorban borászként jeleskedő Jarno Trulli az olasz Gazzetta hasábjain fejtette ki véleményét az előttünk álló szezonról, s a tavalyi eredmények alapján kissé meglepő véleményt fogalmazott meg, szerinte ugyanis George Russell-lel a bajnokesélyesek között kell számolnunk, ha a Mercedes képes versenyképes autót adni alá. Rajta kívül a McLaren fiatal tehetségével, Oscar Piastrival számol a meglepetések között az egyszeres futamgyőztes pilóta:

piastri-trophy

„Oscar Piastri lehet a meglepetés, aki egy potenciálisan versenyképes McLarenben ülve egy nagyon pozitív debütáló szezon után igazolhatná tehetségét. Ha az autó partiban lesz a többiekkel, hozzászokhatunk, hogy rendre a dobogón látjuk őt” – mondta Trulli, majd így folytatta: „Manapság nehéz megítélni egy fiatalt a kisebb kategóriákban, hiszen ott túl sok tényező befolyásolja a teljesítményt, így az igazi lakmuszpapír-teszt csak akkor jön el, amikor megérkezik az F1-be.”

„Igazán jó képességekről tett tanúbizonyságot, gyors és meglehetősen következetes, de ahhoz, hogy még jobban tudjuk értékelni, látnunk kell, ahogy az élmezőnyben küzd a legjobbakkal. Egy olyan, már befutott csapattárssal való összehasonlítás, mint Lando Norris, biztosan meggyőző lesz” – tette hozzá az olasz, aki arra is utalt, hogy Alexander Albonnal kapcsolatban még kissé bizonytalan.

piastri-mclaren-2

Magyarok a Dakaron: Erős napja volt a Qualisportnak

A 13. helyen zárta a Dakar hetedik szakaszát a Qualisport Kovács, Czeglési, Ács összeállítású hármasa a kamionos mezőnyben, de ez minden bizonnyal még eggyel jobb lesz, hiszen a végeredményben nyolcadik helyen szereplő Darázsi Zsolték a tizenegyből nyolc ellenőrzőpontot kihagytak – s ugyanez a helyzet Szalai Norberték kamionjával is, akik e sorok írásakor, magyar idő szerint negyed nyolckor már kaptak is kétórányi büntetést. Kovácsék ezzel az összetettben a 12. helyen állnak.

A T3-asok között szereplő Lónyai Pál egyelőre még nem ért be a célba, míg az erdélyi Gyenes Emánuel a 23. helyen zárta a napot a motorosok között, ezzel összesítésben immár a 21. pozícióba lépett előre (mindkét helyezés az idei legjobbja) – a Rally2-es mezőnyben ma a 12., összesítésben pedig a 9. hely az övé.

quali-2